Kijk alweer 3 eigenaren met een dalmaat.
Sky is op dit moment enorm goed aan het luisteren ( zit natuurlijk nog wel voor zijn pubertijd).
Bij onderdanige honden neemt hij wel een manse houding aan ( gewoon zeer zelfverzekerd), hij hapt dan ook best fel tijdens het spelen en laat duidelijk merken dat hij toch echt wel de baas is maar hij kan bijv ook zelf behoorlijk onderdanig zijn naar een chihuahua die wel even de baas over hem is.
Ik ga vanavond even met mijn instructeur bespreken of ik voorlopig de onderdanige hondjes moet vermijden gezien dat denk ik zijn stoere gedrag juist omhoog tikt.
Verder is het niet mijn bedoeling om hem contineu aan te lijnen omdat dat ook juist voor spanning kan zorgen.
Daarbij wil ik hem uiteindelijk straks mee nemen als ik op mijn paard zit op het strand en ook dan kan ik hem niet altijd aanlijnen.
Ik wil graag behendigheid met sky gaan doen dus alle trainingen die daar gegeven worden wil ik daar opvolgen en ik hoop dus dat mijn instructeur samen met mij op zijn manse karakter op tijd kunnen inspelen
@ lizzy, hoe ervaar jij dit bij jou honden?