Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
belfi schreef:Ik geef de teef een week voor de uitgerekende datum 2 x daags een calcium ampul(op fruit basis).
Tijdens de bevalling geef ik daar ook 2 a 3 van met een bepaalde tijd er tussen dat wekt weeën op.
En ik heb altijd Oxytocine in huis wat ik dan op advies van de DA eventueel spuit.
Zo wie zo spuit ik het als de teef helemaal leeg is om de baarmoeder op te schonen en eventueel achter gebleven nageboortes eruit te krijgen.
Dat lijkt mij geen pretje... al die zinloze (heftige) krampen. Als ze zoogt trekt de baarmoeder toch sowieso samen?
Dat dus, spuit hier helemaal niets. De laatste nesten had ik t niet eens meer in huis...daarvoor wel in huis, maar nooit gebruikt, ja m'n eerste nest heeft de DA t gespoten, nooit meer, pups (laatste 2) waren er idd met een kwartier, maar veel te veel stress voor de teef. Latere nesten bleek dat ze voor de laatste (2?) wat pauze van een paar uur pakt zonder problemen.
belfi schreef:Ik geef de teef een week voor de uitgerekende datum 2 x daags een calcium ampul(op fruit basis).
Tijdens de bevalling geef ik daar ook 2 a 3 van met een bepaalde tijd er tussen dat wekt weeën op.
En ik heb altijd Oxytocine in huis wat ik dan op advies van de DA eventueel spuit.
Zo wie zo spuit ik het als de teef helemaal leeg is om de baarmoeder op te schonen en eventueel achter gebleven nageboortes eruit te krijgen.
Dat lijkt mij geen pretje... al die zinloze (heftige) krampen. Als ze zoogt trekt de baarmoeder toch sowieso samen?
Het laatste nest hier blevenn er nog 5 nageboortes in dan moet je wat.Als het blijft zitten kan je teef heel ziek worden.
En als er tussen 2 puppen 3 a 4 uur zit en je blijft wachten heb je kans dat je pup verdrinkt en dus dood er uit komt.
Dan is oxy spuiten toch noodzakelijk.En dan kan een rit naar de DA net telaat zijn.
Het laatste nest hier blevenn er nog 5 nageboortes in dan moet je wat.Als het blijft zitten kan je teef heel ziek worden.
En als er tussen 2 puppen 3 a 4 uur zit en je blijft wachten heb je kans dat je pup verdrinkt en dus dood er uit komt.
Dan is oxy spuiten toch noodzakelijk.En dan kan een rit naar de DA net telaat zijn.
Dat is dus gewoon een fabeltje. Die tijdsduur tussen puppen is alleen erg als er weeën activiteit is, ik ga dus echt niet naar de DA dan of oxy spuiten.
Hier geregeld meer dan 4 uur tussen de laatste paar pups zonder problemen.
crutz schreef:
Dat is dus gewoon een fabeltje. Die tijdsduur tussen puppen is alleen erg als er weeën activiteit is, ik ga dus echt niet naar de DA dan of oxy spuiten.
Hier ook. Ik heb nog nooit oxy gespoten (niet tijdens en niet na de bevalling).
Nee, wat een flauwekul joh Hoe moet een pup, in een vliesje, die notabene nog vastzit aan de navelstreng, waardoor ie dus zuurstof krijgt, verdrinken????
crutz schreef:
Hier ook. Ik heb nog nooit oxy gespoten (niet tijdens en niet na de bevalling).
Ik gebruik ook geen oxy en ga ook niet naar de dierenarts als er meer dan 2 uur tussen de pups zit, maak me dan ook geen zorgen. Na uurtje of 4 bel ik eens de dierenarts die dan vaak adviseert om nog ruim een uur geduld te hebben. Dat heeft nog nooit voor dode of ongezonde pups geZorgd. Zolang de teef gedurende die tijd geen persweeen heeft tenminste maar gewoon rust neemt! Bij aanhoudende persweeeen bel ik wel een dierenarts!
. Oxy geeft juist hele heftige weeën wat je pup juist kwaad kan doen.
Ook na einde vd bevalling hier geen oxy, wel Sabine korrels ( homeopathisch).