Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder
Het is natuurlijk wel zo dat je op een trainingsveld zomaar voor kak kunt komen te staan 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Begrijp hem nietReny schreef:Pepie schreef:Nu raak ik het spoor ook bijster hoor
U riep??

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ben duidelijk niet de enige die warm wordt van zo'n complimentJYBD schreef:Dank je voor het compliment,...doggielover schreef:Ik nok ermee, jullie zijn fantastisch en geweldig!!!!!
En dat met zo'n dom blondje als hond.
Maar goed dat ik dat wijntje nog even heb uitgesteldReny schreef:Pepie schreef:Nu raak ik het spoor ook bijster hoor
U riep??
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat vind ik knap, mijn Inno is nu ook 5,5 mnd (van 6 februari) & is toch echt al volledig doorgewisseld....doggielover schreef:Bovendien heeft mijn hele familie in een deuk gelegen van de lach met een hondje van 5,5 maand zonder tand in zijn bekkie die geroyeerd wordt! Geen idee wie XL is, heb er ook helemaal geen zin meer in, maar dat hele verhaal klopt voor geen meter, die fantastische griet die ons de cursus gaf nam een keer haar hond mee, die kende het commando zit niet eens! Wat zei ze toen: zal je altijd zien..... Sukkel! Ben zelf nooit begonnen aan deze curus (vrouw) dus dat lieg je ook want mijn man deed dat, dus dat is al gelogen en zo zijn er nog zoveel dingen, maar het interesseert me geen reet meer want ik ben dit hele verhaal zat. We zijn NOOIT gebeld en er is NOOIT iemand geweest die ons de dingen gezegd heeft die jij nu pretendeert! Sukkel! Je was er niet bij, maar weet het allemaal zo goed! Het gaat ons maar om een ding en dat is: je gaat naar een hondenschool om iets te leren met je hond en dat gaat dus blijkbaar bij deze hondenschool niet. "wij kiezen voor de veiligheid van de groep". Het is een puppie, waar gaat het over!!!!!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Pepie schreef:Begrijp hem nietReny schreef:Pepie schreef:Nu raak ik het spoor ook bijster hoor
U riep??
Bij het spoor coordineer ik van alles, dus als jij het spoor bijster bent ben ik nooit de beroerste om je weer te hersporen.
En de groeten van de mannen 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
pepim
- Zeer actief
Het ligt aan je woordkeus, gescheld en zo. Dan neemt niemand je serieus, dat zou jij toch dan ook niet doen of wel?doggielover schreef:tja marjoleine, ik ga niet alles lezen met die ellende die over me heen komt en inderdaad hoge bloeddruk! Jij zou trouwens mij ook iets gestuurd hebben een paar jaar geleden, dus weet niet wat mijn woordkeuze was, jammer dan!Marjoleine schreef:Tjonge, ik ga ook even wandelen, zeg
doggielover gaat zeker geen antwoord geven op mijn vraag over haar woordkeuze?
Nou ja, dan niet.
Volgens mij moet ze oppassen voor haar bloeddruk trouwens.
Je hebt vast een leuke hond, hij kan er ook niets aan doen dat je iedereen schoffeert.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Was Xavi ook al op die leeftijd, die deed al een beetje pakwerk op die leeftijd en dat doe ik toch alleen maar als ze helemaal gewisseld zijn.crutz schreef:dat vind ik knap, mijn Inno is nu ook 5,5 mnd (van 6 februari) & is toch echt al volledig doorgewisseld....doggielover schreef:Bovendien heeft mijn hele familie in een deuk gelegen van de lach met een hondje van 5,5 maand zonder tand in zijn bekkie die geroyeerd wordt! Geen idee wie XL is, heb er ook helemaal geen zin meer in, maar dat hele verhaal klopt voor geen meter, die fantastische griet die ons de cursus gaf nam een keer haar hond mee, die kende het commando zit niet eens! Wat zei ze toen: zal je altijd zien..... Sukkel! Ben zelf nooit begonnen aan deze curus (vrouw) dus dat lieg je ook want mijn man deed dat, dus dat is al gelogen en zo zijn er nog zoveel dingen, maar het interesseert me geen reet meer want ik ben dit hele verhaal zat. We zijn NOOIT gebeld en er is NOOIT iemand geweest die ons de dingen gezegd heeft die jij nu pretendeert! Sukkel! Je was er niet bij, maar weet het allemaal zo goed! Het gaat ons maar om een ding en dat is: je gaat naar een hondenschool om iets te leren met je hond en dat gaat dus blijkbaar bij deze hondenschool niet. "wij kiezen voor de veiligheid van de groep". Het is een puppie, waar gaat het over!!!!!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Was Xavi ook al op die leeftijd, die deed al een beetje pakwerk op die leeftijd en dat doe ik toch alleen maar als ze helemaal gewisseld zijn.crutz schreef:dat vind ik knap, mijn Inno is nu ook 5,5 mnd (van 6 februari) & is toch echt al volledig doorgewisseld....doggielover schreef:Bovendien heeft mijn hele familie in een deuk gelegen van de lach met een hondje van 5,5 maand zonder tand in zijn bekkie die geroyeerd wordt! Geen idee wie XL is, heb er ook helemaal geen zin meer in, maar dat hele verhaal klopt voor geen meter, die fantastische griet die ons de cursus gaf nam een keer haar hond mee, die kende het commando zit niet eens! Wat zei ze toen: zal je altijd zien..... Sukkel! Ben zelf nooit begonnen aan deze curus (vrouw) dus dat lieg je ook want mijn man deed dat, dus dat is al gelogen en zo zijn er nog zoveel dingen, maar het interesseert me geen reet meer want ik ben dit hele verhaal zat. We zijn NOOIT gebeld en er is NOOIT iemand geweest die ons de dingen gezegd heeft die jij nu pretendeert! Sukkel! Je was er niet bij, maar weet het allemaal zo goed! Het gaat ons maar om een ding en dat is: je gaat naar een hondenschool om iets te leren met je hond en dat gaat dus blijkbaar bij deze hondenschool niet. "wij kiezen voor de veiligheid van de groep". Het is een puppie, waar gaat het over!!!!!
Inno zit idd ook al op het pak, maar die heeft tijdens het wisselen gewoon doorgebeten, zijn wat tandje op het jute achter gebleven
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Dat komt natuurlijk van die fluwelen vuist in de ijzeren handschoendoggielover schreef:Bovendien heeft mijn hele familie in een deuk gelegen van de lach met een hondje van 5,5 maand zonder tand in zijn bekkie die geroyeerd wordt!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Suske schreef:Dat komt natuurlijk van die fluwelen vuist in de ijzeren handschoen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik, jou?doggielover schreef:tja marjoleine, ik ga niet alles lezen met die ellende die over me heen komt en inderdaad hoge bloeddruk! Jij zou trouwens mij ook iets gestuurd hebben een paar jaar geleden, dus weet niet wat mijn woordkeuze was, jammer dan!
Ik heb geen idee, enlighten me.
Zou best kunnen hoor, maar dan weet ik dat niet meer.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Naima
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx
Hahaha nou dat niet direct hoor. Het leidt vooral af van dat van mezelf
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ben je heus niet uniek inn hoor.Naima schreef:bouvierpoedel schreef:Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx
Hahaha nou dat niet direct hoor. Het leidt vooral af van dat van mezelf

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat beweert ze volgens mij ook niet en ze is er heel eerlijk inbouvierpoedel schreef:Ben je heus niet uniek inn hoor.Naima schreef:Hahaha nou dat niet direct hoor. Het leidt vooral af van dat van mezelfbouvierpoedel schreef:Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zou ik nooit kunnen .Kruimel53 schreef:Geen mooier vermaak dan leedvermaakbouvierpoedel schreef:Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx![]()

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dit topic is duidelijk geschreven in een moment van woede en ik denk dat sommige uitspraken voornamelijk een emotie laten zien, en niet een letterlijke mening. Ikzelf kan me prima voorstellen dat je pissig bent als zoiets je overkomt! Daar kan je wel ff doorheen kijken toch, en op de inhoud reageren?Nanna schreef:Mwah. Als de eigenaar het allemaal maar 'stom gedoe' vindt en vèr beneden de stand van zo'n slimme Duitser die niet eens 5 minuten mag uitvallen naar andere honden dan zou ik ook iets hebben van zoek het dan allemaal ook maar lekker uitMJ schreef:eens.Inge O schreef: ik begrijp dus goed dat ze jou niet meer in die groep willen maar dat ze je echt buitenzetten snap ik dan weer niet.
ze zouden je moeten helpen juist, handvaten geven, evt doorverwijzen als ze het zelf niet willen of de deskundigheid daarvoor niet hebben.
Bij onze cursus was ook iemand met een jonge DH die uitviel naar andere honden. Het beest was heel sterk en reageerde minimaal op correcties, het baasje had hem overduidelijk niet in de hand. Die is op gegeven moment ook niet meer in de groep teruggekomen. Maar naar wat ik ervan begrepen heb ging dat wel in overleg met de eigenaar zelf, en hadden ze alternatieven met hem besproken. Hij mocht ook weer terugkomen als het beter ging met dat uitvallen, maar ik weet niet of de eigenaar daar nog gebruik van gemaakt heeft omdat ik er zelf inmiddels ook niet meer kom. Dat lijkt mij persoonlijk een nette oplossing. Zomaar iemand wegbonjouren zonder tips, handvatten of wat dan ook vind ik zelf wel erg kort door de bocht!
Edit: oh lol, ik had niet door dat het topic inmiddels al 12 paginas besloeg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inclusief een uitleg van de betreffende hondenschool op pagina 8mijke schreef: Edit: oh lol, ik had niet door dat het topic inmiddels al 12 paginas besloeg
-
de redder
Groot gelijk om op te stappen. Zo`n cursus is er niet voor niets.
Krijg het idee dat de instructeur niet weet hoe hij of zij ermee moet omgaan.
Ga gewoon lekker naar die club voor duitse herders. Daar zal je het goed
naar je zin krijgen.
Met sommigen hier ben ik het niet eens.
Ik weet nog jaren geleden met mijn eigen hond (bouvier)
Er was een hond die elke keer uitviel tegen mijn hond.
Een paar lessen verder waren het dikke vrienden.
Ik heb er nog een foto van.
naar je zin krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als je daar zo'n groot smoelwerk hebt en niks doet aan je uitvallende hond behalve snoepjes uitdelen ben je daar ook zo uitgescheten hoor...de redder schreef:Groot gelijk om op te stappen. Zo`n cursus is er niet voor niets.
naar je zin krijgen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Asta
Ja want op een dh club is het wel normaal dat een hond uitvalt
gek toch maar zijn die juist niet strenger dan op de gemiddelde hondenschool?
wat een topic
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik weet nog dat ik met mijn eerste hondje in een gehoorzaamheidscursus zat met een hond die zowel mijn hondje als mij wilde opeten. Ik vind het achteraf van den gekke dat die mocht blijven. Sowieso vind ik de groepslessen niet geschikt voor honden met een gedragsprobleem dat je totaal niet in de hand hebt. Dan eerst individueel trainen voordat je de andere groepsgenoten ermee belast. Ik had kort geleden een hond in de groep die ontsnapte en boven op Bram wilde duiken. Ik was snel en had Bram al in de lucht. Als het nog een keer was gebeurd, had ik het zeker aangekaart. Ik heb daar geen zin in. Ook niet in een hond die constant uitvalt. Ik houd echt rekening met mijn mede-cursisten, houd afstand, kijk constant op me heen. Maar ik wil en veilig zijn (incl hond) en ik wil niet dat het een uur draait om een bepaalde hond waar duidelijk geen controle over is.de redder schreef:Ik weet nog jaren geleden met mijn eigen hond (bouvier)

Linda, Izzie en Bram
- Naima
- Zeer actief
Echt leed zal ik nooit om lachen, maar daar valt dit voor mij bepaald niet onder.Kruimel53 schreef:Geen mooier vermaak dan leedvermaakbouvierpoedel schreef:Jij leeft op door een andersmans ellende dus.Naima schreef:Oh jongens, het begon als een rotdag vandaag maar na dit topic voel ik me een stuk vrolijker ineens. Thnx![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat @de redder het topic niet heeft gelezenmalinois schreef:als je daar zo'n groot smoelwerk hebt en niks doet aan je uitvallende hond behalve snoepjes uitdelen ben je daar ook zo uitgescheten hoor...de redder schreef:Groot gelijk om op te stappen. Zo`n cursus is er niet voor niets.
naar je zin krijgen.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook met je uitvallende überslimme herder eerst een uur of twee door de polder gaan banjeren
voordat de cursus begint.
Tijdens onze puppencursus met het Suske was het Duitse Herdertje dat ook in de groep zat bij het begin al zo
moe dat hij eigenlijk een uur lang alleen maar lag te pitten
voordat de cursus begint.
Tijdens onze puppencursus met het Suske was het Duitse Herdertje dat ook in de groep zat bij het begin al zo
moe dat hij eigenlijk een uur lang alleen maar lag te pitten
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zoek stok! schreef:Ik weet nog dat ik met mijn eerste hondje in een gehoorzaamheidscursus zat met een hond die zowel mijn hondje als mij wilde opeten. Ik vind het achteraf van den gekke dat die mocht blijven. Sowieso vind ik de groepslessen niet geschikt voor honden met een gedragsprobleem dat je totaal niet in de hand hebt. Dan eerst individueel trainen voordat je de andere groepsgenoten ermee belast. Ik had kort geleden een hond in de groep die ontsnapte en boven op Bram wilde duiken. Ik was snel en had Bram al in de lucht. Als het nog een keer was gebeurd, had ik het zeker aangekaart. Ik heb daar geen zin in. Ook niet in een hond die constant uitvalt. Ik houd echt rekening met mijn mede-cursisten, houd afstand, kijk constant op me heen. Maar ik wil en veilig zijn (incl hond) en ik wil niet dat het een uur draait om een bepaalde hond waar duidelijk geen controle over is.
Ik snap ook niet dat je zelf niet in kan zien dat een hond met een gedragsprobleem zich ook niet lekker in een groep voelt.
Heel veel jaar geleden had ik een herplaatscollie die totaal ongesocialiseerd was. Het arme dier was letterlijk doodsbang voor álles. Verkeer, mensen, dieren. Zelfs een kat joeg haar de stuipen op het lijf. En haar reactie daarop was in blinde paniek vluchten.
Ik ben toen naar een goede alphaschool gegaan en die hebben ons 1-op-1 getraind en met behulp van bachbloesem is het gedeeltelijk goed gekomen met het opbouwen van de vertrouwensband tussen hond en mijzelf. Pas daarna zijn we naar een (rustige) GH-groep gegaan waar we langzaam het vertrouwen met andere honden. Faith is nooit helemaal 100% geworden, maar uiteindelijk is haar angst sterk verminderd.
Maar als de manier waarop er door TS gecommuniceerd wordt op het forum een voorbeeld is voor haar dagelijkse communicatie in de echte wereld, lijkt mij dat dit een groter probleem is dan haar uitvallende hond.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ohja, gelezen nu. Had ik eerder moeten doenranetje schreef:Inclusief een uitleg van de betreffende hondenschool op pagina 8mijke schreef: Edit: oh lol, ik had niet door dat het topic inmiddels al 12 paginas besloeg