Jawel hoor als je op zijn naam clickt kom je op zijn eigen pagina, onderaan staat het.wenmart20 schreef:gevondenChihuahua schreef:Even kijken bij ''Over Kim''wenmart20 schreef:Ben benieuwd naar de fotos
En misschien is het handig om op je site erbij te zetten waarop paps en mams getest zijn
succes met zoeken naar baasjes
alleen over papa staat niks
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy's geboren
Moderator: moderatorteam
-
Onzeaussie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 1
Re: Puppy's geboren
Ik ben te vinden op www.onzeaussie.nl
-
Onzeaussie
- geregistreerd lid
Goh wat kunnen mensen boos worden als ze te horen krijgen dat ze niet de kleur kunnen krijgen die ze willen. Jammer maar helaas, we hadden er maar 1 van die betreffende kleur en die hebben we aan iemand anders gegund: gelukkig wel!laura86 schreef:Gefeliciteerd met de pups. Aussies zijn ook niet echt honden die je makkelijker kwijtraakt, zelfs bekende fokkers blijven vaak langer met hun pups zitten. De markt is nogal overspoelt. En ja, als je een nest solids hebt willen mensen merle en als ze allemaal merle zijn willen mensen solids. Wees inderdaad maar blij dat die mensen hebben afgezegd.
Misschien is het handig te vermelden waarop de ouders allemaal getest zijn en wat de reden is dat je deze combinatie gedaan hebt. Met andere woorden, waarom vind je dat mensen juist uit dit nest een pup moeten nemen.
Via de rasvereniging kan je inderdaad ook je pups aanbieden, maar dan moeten ze volgens de regels gefokt zijn en je moet lid zijn.
Succes in ieder geval.
De rasvereniging waar wij bij aangesloten zijn stelt als eis dat beide ouderdieren show resultaten hebben. De reu voldoet hieraan maar de teef niet (wij hebben eigenlijk andere hobby's
Inmiddels zijn er al wat definitieve reserveringen, als het zo door gaat komt het goed.
Vragen jullie een aanbetaling als de mensen reserveren?
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Nee, ik heb geen aanbetaling gevraagd aan mijn puppykopers. Ik wil graag dat mijn pups bij de juiste baas terecht komen, die 100% voor een pup door mij gefokt willen gaan. Ik wil niet dat ze de pup dan maar nemen, want we hebben al aanbetaald, terwijl ze het misschien inmiddels niet meer zo graag willen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij moesten wel een aanbetaling doen voor onze australian kelpie en dat vond ik op zich wel goed. Het liet ons nog even goed nagaan of we wel echt wilden (ja!!!!) en als de aanbetaling niet te hoog is dan zal het mensen lijkt me de hond 'toch maar' laten nemen, gezien ze de rest ook nog moeten bijleggen? En het lijkt me voor de fokker ook een onkostenvergoeding mocht de toekomstige baas toch afhaken. Maar dat is mijn mening he 

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, ik heb nog nooit een aanbetaling hoeven doen. Zou ik ook niet zo snel doen denk ik. Wat nu als je toch geen klik hebt met 1 van de pups, en hem maar neemt omdat je al een aanbetaling gedaan hebt? Fijn dat je de pup dan kwijt bent, maar jammer als je hem na een tijd toch weer terugkrijgt omdat het niet goed gaat.

Op die basis moet je geen hond nemen, maar dat is mijn meningAnneBP schreef:Als de aanbetaling niet te hoog is dan zal het mensen lijkt me de hond 'toch maar' laten nemen, gezien ze de rest ook nog moeten bijleggen? En het lijkt me voor de fokker ook een onkostenvergoeding mocht de toekomstige baas toch afhaken. Maar dat is mijn mening he
Jammer dat je dan niet voor bemiddeling in aanmerking komt. Dan past de ASCN misschien beter bij jullie, daar hoeven de ouderdieren geen showresultaten te hebbenDe rasvereniging waar wij bij aangesloten zijn stelt als eis dat beide ouderdieren show resultaten hebben. De reu voldoet hieraan maar de teef niet (wij hebben eigenlijk andere hobby's ).
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag geen aanbetaling. Ik wil graag dat mensen een hond ophalen omdat ze hem willen, niet omdat ze anders er geld bij inschieten.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
[quote="laura86"]Nee, ik heb nog nooit een aanbetaling hoeven doen. Zou ik ook niet zo snel doen denk ik. Wat nu als je toch geen klik hebt met 1 van de pups, en hem maar neemt omdat je al een aanbetaling gedaan hebt? Fijn dat je de pup dan kwijt bent, maar jammer als je hem na een tijd toch weer terugkrijgt omdat het niet goed gaat.
daar ben ik het dan ook mee eens
we hebben hele goede ervaring gehad met de fokker, zij heeft de pup uitgekozen en ze past hier prima. Ik vond het ook helemaal niet erg dat we een aanbetaling moesten doen. Denk dat dat ook een rol speelt, ik ben zelf geen fokker dus is dit misschien een beetje teveel op mn eigen mening gebaseerd 
daar ben ik het dan ook mee eens

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Idem...fes/lou schreef:Ik vraag geen aanbetaling. Ik wil graag dat mensen een hond ophalen omdat ze hem willen, niet omdat ze anders er geld bij inschieten.
Ik krijg altijd het idee dat als er een aanbetaling wordt gevraagd, de fokker eigenlijk geen geld had voor dat nestje en dat het zo snel mogelijk terugverdiend moet worden en het komt dan wel erg mooi uit als mensen alsnog afhaken, toch geld en geen pup kwijt, extra verdiensten zeg maar...
Ik heb ook bij geen van mijn honden (uit binnen- en buitenland) aanbetaald en zal dat ook nooit doen. Als een fokker van mij geld wil vangen voordat de pup oud genoeg is om mee te mogen, dan ga ik een deur verder. Een pup kopen en verkopen gaat op een basis van vertrouwen. Als die basis bezegeld moet worden met geld dan vind ik dat geen goede basis...
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb er niet zoveel moeite mee om een aanbetaling te doen, als het voor de rest goed zit. De aanbetaling wel dan overigens als de pups er zijn en ik ze gezien heb. Een aanbetaling doen om uberhaupt op de wachtlijst te komen, dat zou ik nooit doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Ik heb twee keer gehad dat mensen het hele bedrag al wilden betalen. Dat wilde ik liever niet, pupjes waren nog van mij
. Maar twee keer hebben mensen het gedaan. Zou ik zelf niet doen.
Aanbetaling , alleen als mensen het zelf willen omdat ze dan een zekerder gevoel hebben (heb ik ook al een paar keer gehad..)
Aanbetaling , alleen als mensen het zelf willen omdat ze dan een zekerder gevoel hebben (heb ik ook al een paar keer gehad..)
Groetjes Linda

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Waarom heb je op voorhand dan niet geprobeerd om hieraan te voldoen? Meestal is het niet een extreme eis, en als ze er niet aan zou voldoen, dan vind ik het heel plausibel om die regel van de vereniging te overtreden als je een bepaalde combinatie graag wilt maken.Onzeaussie schreef:
De rasvereniging waar wij bij aangesloten zijn stelt als eis dat beide ouderdieren show resultaten hebben. De reu voldoet hieraan maar de teef niet (wij hebben eigenlijk andere hobby's).
Een aanbetaling hebben wij nooit mee gewerkt, zowel niet voor aanschaf als verkoop van pups. De keren dat wij pups hadden was er een enorme wachtlijst, dus wisten we ook wel dat we de pups kwijt raakten.
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
Renske schreef:Waarom heb je op voorhand dan niet geprobeerd om hieraan te voldoen? Meestal is het niet een extreme eis, en als ze er niet aan zou voldoen, dan vind ik het heel plausibel om die regel van de vereniging te overtreden als je een bepaalde combinatie graag wilt maken.Onzeaussie schreef:
De rasvereniging waar wij bij aangesloten zijn stelt als eis dat beide ouderdieren show resultaten hebben. De reu voldoet hieraan maar de teef niet (wij hebben eigenlijk andere hobby's).
Een aanbetaling hebben wij nooit mee gewerkt, zowel niet voor aanschaf als verkoop van pups. De keren dat wij pups hadden was er een enorme wachtlijst, dus wisten we ook wel dat we de pups kwijt raakten.
Ik denk inderdaad dat als je wilt fokken, en zeker als je net begint, dat het goed is je aan de regels van de rasvereniging te houden. Heeft niet met hobby's te maken maar met het feit dat je gewoon aan bepaalde zaken moet voldoen. Ze vragen geen 10 keer showen oid
Groetjes Linda

-
Onzeaussie
- geregistreerd lid
Dank voor het meedenken.
Het wel of niet vragen van een aanbetaling heeft, zoals alles, zijn voor en nadelen. We zullen het maar aan de mensen zelf overlaten of ze een aanbetaling willen doen. Het volledige bedrag van een pup wil ik in ieder geval niet.
Het wel of niet vragen van een aanbetaling heeft, zoals alles, zijn voor en nadelen. We zullen het maar aan de mensen zelf overlaten of ze een aanbetaling willen doen. Het volledige bedrag van een pup wil ik in ieder geval niet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hier geen aanbetalingen. We moeten er als koper en verkoper allebei gewoon achter staan en als we er niet blij (meer) mee zijn dan moeten we op ieder gewenst moment afscheid kunnen nemen.