Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat nu dan?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Wat nu dan?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij deden aan Frisbee en Agility met Elektra maar nadat ik al een tijdje vond dat ze niet lekker in haar vel zat en moeite kreeg met springen (op de bank, auto in) hebben we haar 2 weken terug laten onderzoeken en op de foto laten zetten door Kranendonk en helaas heeft ze spondylose vnl in de regio bij haar onderrug en staart. Na lang twijfelen of door zouden gaan met Frisbee op een dosis pijnstillers hebben we toch besloten om te stoppen omdat Elektra nog geen 5 is en ik haar niet nu al op de pijnstillers wil hebben als het niet hoeft. Echter willen we dan kijken of er iets anders is wat ze leuk zal vinden en wat niet zo belastend is, iemand ideeen?

Donderdag gaat Phantom bij Toos van Geordi beginnen met de puppycursus en ik zag dat ze daar Treibbal geven maar ik denk dat Elektra dat geen ruk aan gaat vinden :schrik: die wil rennen en vliegen en gek doen maar ja :cry: zou er echt iets geschikts voor haar zijn?
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: Wat nu dan?

Ongelezen bericht door kloesje »

Misschien vind ze speuren leuk?
En treibbal kun je haar misschien gek voor krijgen, als eenmaal het kwartje valt zal ze het vast leuk vinden.

En ik heb eens gehoord van breitensport? Nog nooit gedaan maar volgens mij niet belastend.
http://www.breitensport.nl/
Afbeelding
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua

Ongelezen bericht door Noeska »

Hè dat is balen! MAARRRR ik heb twee mafkezen die dol zijn op rennen en vliegen en gek doen en zijn toch echt ook dol op treibball...het begin ziet er een beetje sloom uit wellicht, maar dat komt omdat het veel van de concentratie vraagt en je hond juist lekker moe wordt zonder eens gek te doen (zoals bij speuren ook het geval is).
Maar al snel hebben ze door hoe het werkt (mijn ene hond al na 1 workshop) en kunnen ze zich lekker uitleven hoor.
Nina van mij is zelfs een echte ADHD-er en ondanks dat ze wel eens op een bal springt ipv er tegenaan kan ze voldoende energie kwijt.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

noeska, wat heeft jou hond om? een tuig over zijn hele lichaam?
ellen
Afbeelding
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua

Ongelezen bericht door Noeska »

Deze hond heeft een kniebrace , maar weerhoudt haar niet er van om de bal als springkussen te gebruiken, als behendigheids sprong, als yogamat, als boksbal en soms ook gewoon als treibbal :Q:
Ik bedoel dat ze er alles mee kan en ook zal doen.
Heel kort gezegd heeft ze geen kruisband, geen meniscus meer en heeft ze het plaatwerk dat ze geplaatst hadden bij een TTA operatie afgestoten (wat op zich niet zo erg is want als het bot genezen is kunnen ze zonder, maar was destijds natuurlijk wel erg want dat gaf een mega infectie die haar bij het leven kostte) haar knie is heel kwetbaar en haar poot heeft 0 spieren meer. De brace helpt haar dus bij veilig alle klappen op te vangen die haar ADHD gedrag met zich meebrengen :D
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

dank je voor je antwoord
ellen
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

mooi dat ze zich met brace dan zo lekker uit kan leven!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”