Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De jacht van een Podenco Andaluz
Moderator: moderatorteam
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
De jacht van een Podenco Andaluz
Deze honden maken hele typische geluid als ze aan het jagen zijn.
... r_embedded
... r_embedded
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Re: De jacht van een Podenco Andaluz
Browny (kruising podenco) geeft het zelfde geluid als hij aan het jagen is
hij drijft ze naar mij en kijkt mij soms stom aan van 'hallooo u moet schieten!!
'' en gaat vervolgens als het konijntje weer alle ruimte heeft om ervandoor te gaan, met volle enthousiasme achteraan
ik vind het ook altijd knap hoe ze om de honden heen kunnen schieten

ik vind het ook altijd knap hoe ze om de honden heen kunnen schieten

- Yvet
- Zeer actief
Pepper (is een kruising Podenco Andaluz Talla Chica) jaagt net zo als hij een wildje in z'n vizier heeft. En ik laat hem ook niet graag los op onbekend terrein.
En Pepper lijkt een all-rounder jager, hij jaagt niet alleen op wild - de vogels behoort ook tot z'n favouriet. Volgens z'n rasbeschrijving lijkt dit allemaal te kloppen.
Deze honden kunnen ook retrieven.
En Pepper lijkt een all-rounder jager, hij jaagt niet alleen op wild - de vogels behoort ook tot z'n favouriet. Volgens z'n rasbeschrijving lijkt dit allemaal te kloppen.

- Browny
- Zeer actief
een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen, die blijven dichter bij de jager en zijn minder zelfstandig.. in NL is dat misschien anders maar in Spanje leren ze het de hond niet aan, het zit er in en anders worden ze gedumpt of dood gemaaktYvet schreef:Pepper (is een kruising Podenco Andaluz Talla Chica) jaagt net zo als hij een wildje in z'n vizier heeft. En ik laat hem ook niet graag los op onbekend terrein.

- Yvet
- Zeer actief
Helaas ken ik het ook dat ze geen leuk leven leiden of op beestachtige wijze gedood worden.Browny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen, die blijven dichter bij de jager en zijn minder zelfstandig.. in NL is dat misschien anders maar in Spanje leren ze het de hond niet aan, het zit er in en anders worden ze gedumpt of dood gemaaktYvet schreef:Pepper (is een kruising Podenco Andaluz Talla Chica) jaagt net zo als hij een wildje in z'n vizier heeft. En ik laat hem ook niet graag los op onbekend terrein.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Godallemachtig wat een rommelige bende, met al die honden door elkaar heen te rennen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik zie tóch apporterende honden in dit filmpje volgens mijBrowny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen

- Yvet
- Zeer actief
Gaat het bij andere jachten soms anders aan toe?Jaap* schreef:Godallemachtig wat een rommelige bende, met al die honden door elkaar heen te rennen.
Of is dit typisch Spaans? Uh je schiet maar wat en de honden halen dat maar het maakt niet uit of ze wel of niet in de weglopen.

- Browny
- Zeer actief
yep dat zijn 2 verschillende lijnenJaap* schreef:Ik zie tóch apporterende honden in dit filmpje volgens mijBrowny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen

- Jaap*
- Zeer actief
Ik weet niet of het typisch spaans is, maar in deze contreien worden honden gecontroléérd ingezetYvet schreef:Gaat het bij andere jachten soms anders aan toe?Jaap* schreef:Godallemachtig wat een rommelige bende, met al die honden door elkaar heen te rennen.
Of is dit typisch Spaans? Uh je schiet maar wat en de honden halen dat maar het maakt niet uit of ze wel of niet in de weglopen.

Hoewel mijn opa op ongeveer dezelfde wijze jaagde hoor, maar dan met één hond. Die hond stootte kleinwild op en hij schoot wat hij wilde hebben, de hond apporteerde dan in één arbeidsgang door

Ik vind het wel mooi, die halfslachtige stroperij, maar het hoort niet en het past niet meer in onze maatschappij.
Het gedoe uit dit filmpje, met zulke grote aantallen honden in het schootsveld, vind ik niks trouwens. Gebruik dán een paar lange honden.
- Jaap*
- Zeer actief
Ah! Op dié manierBrowny schreef:yep dat zijn 2 verschillende lijnenJaap* schreef:Ik zie tóch apporterende honden in dit filmpje volgens mijBrowny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnenen die horen dus samen te werken.. de ene lijn jaagt en gaan ver weg en de andere blijven dichtbij en brengen de buit richting jager
en als konijn nog leeft bijten ze eerst nog dood.. een hond die beide karakter eigenschappen heeft is volgens mij zeldzaam.. daarom gaat het ook zo snel

Nouja, hoe dan ook, het is niet mijn kopje thee

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ze geven in ieder geval goed hoorbaar luid
Apart om te zien.
Als je ziet hoe de jagers schieten lijkt het er haast op dat er ook wel eens een hondje op het tableau ligt

Apart om te zien.
Als je ziet hoe de jagers schieten lijkt het er haast op dat er ook wel eens een hondje op het tableau ligt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat een leuke hondjes.
Maar mijn eerste gedachte was ook dat er vast weleens een hond dood wordt geschoten, vind het wel knap dat ze ze komen brengen, zijn mijn honden niet voor te porren, ja de eerste Pinscher die ik had kwam heel trots haar eerste gevangen konijn brengen maar dat was dan ook gelijk de laatste die ze kwam brengen.
Maar mijn eerste gedachte was ook dat er vast weleens een hond dood wordt geschoten, vind het wel knap dat ze ze komen brengen, zijn mijn honden niet voor te porren, ja de eerste Pinscher die ik had kwam heel trots haar eerste gevangen konijn brengen maar dat was dan ook gelijk de laatste die ze kwam brengen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat een onzin en ik zou graag zien dat men ophoudt met podencos te generaliseren, elk podencoras heeft zijn eigen jachteigenschappen en manier van jagen.Browny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen, die blijven dichter bij de jager en zijn minder zelfstandig.. in NL is dat misschien anders maar in Spanje leren ze het de hond niet aan, het zit er in en anders worden ze gedumpt of dood gemaaktYvet schreef:Pepper (is een kruising Podenco Andaluz Talla Chica) jaagt net zo als hij een wildje in z'n vizier heeft. En ik laat hem ook niet graag los op onbekend terrein.
een jagende podenco IBICENCO brengt zijn prooi , het konijn, wel terug bijvoorbeeld. En graag levend of met 1 goede kopschudding gedood, anders heeft een jager er niet zoveel meer aan om op te eten. Als de hond het namelijk ruw en erg fanatiek doodschud is de kjans groto dat de ingewanden gescheurd zijn en kan je het beest niet meer opvreten.
en een Podenco Andaluz Grande niet, want die behoren groot wild zoals zwijnen te sparren zodat de jager het zwijn kan doodschieten.
de pharaohhond moet het wild in netten jagen,vaak samen met fretten, pharaohonden hebben wel de neiging om hun prooi lekker zelf op te vreten als ze het vangen.
serieuze jagers zoeken het type podenco wat bij hun manier van jagen past. En ook al gaat veel vanzelf bij alle podencos omtrent jagen,de jager moet ze daarin wel degelijk begeleiden en trainen.
de meeste honden die gedumpt of gedood worden omdat ze niet voldoen komen bij niet serieuze jagers vandaan die zoizo al niet weten waar ze mee bezig zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Browny
- Zeer actief
Dan zijn er toch verschillende lijnen wat je nu zelf aan geeft of ligt het aan mij?Podenji schreef:wat een onzin en ik zou graag zien dat men ophoudt met podencos te generaliseren, elk podencoras heeft zijn eigen jachteigenschappen en manier van jagen.Browny schreef:een jagende podenco brengt de prooi niet terug, hij dood het, laat het liggen en gaat de volgende halen.. voor retrieven gebruiken ze andere lijnen, die blijven dichter bij de jager en zijn minder zelfstandig.. in NL is dat misschien anders maar in Spanje leren ze het de hond niet aan, het zit er in en anders worden ze gedumpt of dood gemaaktYvet schreef:Pepper (is een kruising Podenco Andaluz Talla Chica) jaagt net zo als hij een wildje in z'n vizier heeft. En ik laat hem ook niet graag los op onbekend terrein.

mijn beschrijving is eigenlijk gericht op het filmpje en hoe het er in spanje aan toe gaat waar er veel gedumpt worden.. daar wordt gejaagd om het geld en levert een hond geen geld op dan worden ze gedumpt..
ik heb deze verhalen trouwens van iemand uit spanje die zich daar inzet voor de zwerfhonden en dus erg veel podenco rassen, dus nee ik ben geen podenco kenner die er alles van weet ik heb ook maar een afdankertje