Welke hond leidt een dierwaardiger bestaan ?
Een boerderijhond die nooit binnen mag ,Soms een rot schop krijgt.Wat restjes van de pot voor z,n kop gegooit krijgt
Maar wel altijd buiten en vrij is .Lekker in de weilanden kan gaan jaagen en wel een droog plekje zoekt als het regent.
Of een hondje wat altijd binnen zit op een kussentje .Er word veel mee geknuffeld en met de haartjes getut
Word vol bonbons gestopt ,Het komt alleen buiten om te plassen want het is te dik om ver te lopen.
Er was er maar eentje van de hele klas die voor de eerste hond koos.
Dan hebben ze daar nog wel wat uit te leggen bij dat vak denk ik dan.
Maak het heel veel mee dat mensen zeggen als tie maar lief gevonden word.
Een herder van tien maanden hier in de buurt moet begrijpen dat hij met een riem hard geslagen word als hij trekt
wat hem nog niet afgeleerd word/ is .Om dat ze ongesteld en dan dus sacherijning is.
"Want hij vind mij lief en ik hem"En dat voelt tie echt wel .En dan accepteer je elkaar ,Hoe verzinnen ze het .

Zie en hoor zoveel mensen die de (ras dat dan weer wel ) hond maar èèn keer in de week een uurtje uit laten.
De rest zijn p&p rondjes
En na achten word de water bak weg gepakt want we willen uit slapen.
Vraag mij al heel lang af waar de grenzen liggen.En de normen zijn.
Als het over redt zeehondjes en geen bont kragen gaat dan word er gelijk geroepen en gevonden.
En dit kan allemaal wel .Schijnt normaal te zijn.
Vindt mezelf ook dubbel soms.Ben heel veronwaardigt als ik hoor dat er nog steeds pupjes na de geboorte
"aan Grondsma "verkocht worden omdat ze niet de juiste stipjes of vlekjes of model hebben.
Van rashondenfokkers
Terwijl ik de soepballetjes niet uit de soep vis of ander vlees laat staan als het voor m,n neus gezet word.
Dood maken is dood maken toch.Met wat voor explotatie redenen dat dan gebeurt .
Wie wil met mij hier over filosoferen en argumenten en nuances bedenken ?
Maar eerst ga ik een heel eind met de hond lopen.
Benieuwd naar de avonturen die we gaan mee maken.