Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jacht in omgeving Vianen?
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Jacht in omgeving Vianen?
Met de toekomstige pup wil ik agility en jacht gaan doen. Nu kan je agility wel overal doen maar jacht vind ik lastiger te vinden. Ik heb KNJV Gewest Utrecht gevonden en dat is zeker een optie want die training o.a. in Nieuwegein.
Maar wellicht is er iemand die nog alternatieven weet waar ik terecht kan met een Weimaraner? Ik zie veel voor Retrievers en Stabij's met name.
Maar wellicht is er iemand die nog alternatieven weet waar ik terecht kan met een Weimaraner? Ik zie veel voor Retrievers en Stabij's met name.
-
- Zeer actief
Re: Jacht in omgeving Vianen?
Ik ken die KNJV training niet in Utrecht, maar ik raad je aan om daar eerst eens te gaan kijken. Sommige KNJV trainingsgroepen hebben nog wat verouderde methodes zullen we maar zeggen.
Ik weet niet of je Almere te ver vindt, maar jachthondenschool Almere http://www.jhsa.nl geeft jachttraining aan zowel retrievers als staande honden. En hebben nu ook puppygroepen. Ik train daar nu met de 3e hond en erg tevreden.
Voor agility daar zijn veel scholen die het geven inderdaad, maar ook daar zoek een school waar ze aandacht geven aan de basis. Liever iets te langzaam dan te snel bij agility.
Leuk dat jullie wat gaan doen met de Weim. Is jachttraining ook niet iets voor Stellar?
Ik weet niet of je Almere te ver vindt, maar jachthondenschool Almere http://www.jhsa.nl geeft jachttraining aan zowel retrievers als staande honden. En hebben nu ook puppygroepen. Ik train daar nu met de 3e hond en erg tevreden.
Voor agility daar zijn veel scholen die het geven inderdaad, maar ook daar zoek een school waar ze aandacht geven aan de basis. Liever iets te langzaam dan te snel bij agility.
Leuk dat jullie wat gaan doen met de Weim. Is jachttraining ook niet iets voor Stellar?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
Schiet mij net een groep te binnen, waar ik goede verhalen over heb gehoord: http://www.de-utrechtse.nl/
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
http://www.jachttraining.nl/modules.php ... s&secid=17
Hier staan een heleboel mogelijkheden
Hier staan een heleboel mogelijkheden
- Mit
- Zeer actief
Ik ga eens snuffelen, bedankt!
Sita, ik denk dat Stellar agility leuker vindt maar we willen inderdaad met haar ook eens gaan kijken.
Sita, ik denk dat Stellar agility leuker vindt maar we willen inderdaad met haar ook eens gaan kijken.
- Mit
- Zeer actief
Ik zie KV Nieuwegein er ook tussen staan maar op de website staat niet iets over jacht. Is het bij iemand bekend of ze dit wel doen, ik wil bij hen ook puppen, GG en agility gaan doen namelijk.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan zijn dat er een paar tussen staan die niet, of niet meer, jachttraining geven.Mit schreef:Ik zie KV Nieuwegein er ook tussen staan maar op de website staat niet iets over jacht. Is het bij iemand bekend of ze dit wel doen, ik wil bij hen ook puppen, GG en agility gaan doen namelijk.
Ik denk dat niet alles volledig up to date is.
De site wordt alleen gewijzigd als de scholen zelf info doorgeven.
Ik weet dat degene die Kynoquest heeft opgericht heeft zelf een voorstaande jachthond heeft.
Bij het trainen met staande honden kan dat een voordeel zijn.

Misschien is dat bij andere scholen hier en daar ook het geval.
Zou je mee kunnen nemen in je selectie.
In ieder geval, wat @Sita ook zegt.
Ga kijken of het je wel bevalt

- Mit
- Zeer actief
Ik ben al uitgenodigd door Nathalie om eens mee te gaan en erna ga ik zeker eens rondkijken wat me in deze omgeving bevalt 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Malle thezer
Ik train agility bij KV nieuwegein en altijd als ik daar op donderdagavond kwam trainen(t is nu zomerstop) kwam er een jachtgroep op de wielerbaan(wandelplek naast de hondenvereniging) Er worden daar dus wel jachttrainingen gegeven.Mit schreef:Ik ben al uitgenodigd door Nathalie om eens mee te gaan en erna ga ik zeker eens rondkijken wat me in deze omgeving bevalt
- bydevries
- Zeer actief
Zeist is denk ik ook goed te doen, daar zit Kynoquest. Let Stevens geeft daar op een hele leuke
manier les. Je kunt er terecht voor puppytraining en puppyjachttraining. Je kan tot een bepaald niveau
doortrainen bij haar.
Ze heeft een leuke site om op rond te snuffelen. Onze eerste groep staat nog ergens bij de foto's volgens mij.
manier les. Je kunt er terecht voor puppytraining en puppyjachttraining. Je kan tot een bepaald niveau
doortrainen bij haar.
Ze heeft een leuke site om op rond te snuffelen. Onze eerste groep staat nog ergens bij de foto's volgens mij.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Zelf vindt ik teamwork een aanrader! En idd jachthondenschool in Amersfoort is ook een aanrader!
Ik rij voor een goede training gerust iets verder. Tevens duurt de training altijd een aantal uur, dus dat scheelt dan ook weer vind ik!
Ik rij voor een goede training gerust iets verder. Tevens duurt de training altijd een aantal uur, dus dat scheelt dan ook weer vind ik!
- Mit
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in Josee. Ik heb weer wat adresjes erbij om te neuzen, dank!