Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond uit vacht, toch naar show?

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Hond uit vacht, toch naar show?

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Volgende maand heb ik Wanda voor een show gemeld. Het is buiten en redelijk in de buurt.
Ik weet ook hoe laat ik er moet zijn en het is stressvrij, Wanda vindt showen ook gewoon leuk maar ... madam is compleet uit vacht. Gewoon kaal, haar onderwol gooit ze er compleet uit.

Zouden jullie toch met een "kale" hond gaan? Betaald heb ik ook al, en het Cissedingetje mag in de jeugdklasse starten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Hond uit vacht, toch naar show?

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik doe dat zelf niet, tenminste hier heb ik de honden niet uit vacht maar gewoon net geplukt, wat ook niet echt een mooi gezicht is. Bij mijn honden is dan de bovenvacht niet te beoordelen, die is er eenvoudigweg dan even niet, dus dat zou je een kwalificatie kunnen kosten. Ik schrijf mijn honden dus ook vlak na het plukken niet in.

In jouw geval heb je natuurlijk al betaald en ingeschreven, en zou ik het er misschien wel gewoon op wagen. Je moet er toch al naartoe voor je andere hond. Maar je moet denk ik wel rekening houden met het feit dat het uit vacht zijn invloed kan hebben op het resultaat. Maar dat wist je vast al wel. :wink:
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

Ik zou gewoon gaan. Je hebt toch al betaald en wie weet zal het resultaat toch nog niet zo slecht zijn.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wij hebben eens met Bente gehad dat ze extreem uit vacht was bij de kooikerclubmatch. Werd ze 1e in haar klasse (denk dat er 15-20 meeliepen in haar klasse).
Het zal wel van de hond en km afhangen of het uit vacht zijn zwaar beoordeeld wordt of niet.
Melanie 74

Ja, ze gaat gewoon mee. Ze vindt showen gewoon leuk, en al krijgt ze een "mindere" beoordeling, zelf is ze daar niet minder om. Ik ben altijd tevreden als ze een goede show loopt. Dus alles netjes doet, en misschien kan de KM er "doorheen" kijken.
Betaald heb ik, alhoewel de kosten niet zo extreem zijn. Het koste voor beide honden 75 euro inschrijfgeld.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik heb Jayjay in geschreven voor rotterdam en ook zij heeft al haar vacht eruit gegooid maar ik ga toch met haar heen
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een hond kompleet uit vacht was en toch eerste werd
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Van dat verschil ben ik me bewust hoor Inge, alleen je kunt natuurlijk niet een vacht plukken die nog niet loslaat. En een overrijpe vacht is ook iets wat geen goed doet aan het totaalplaatje. :wink:
Je weet alleen al op voorhand dat je na een bepaalde tijd moet gaan plukken en dat je tot een aantal maanden daarna niet voor een show hoeft in te schrijven omdat dan de vacht nog niet genoeg aangegroeid is. Uit vacht gaan is minder duidelijk te "plannen" denk ik, dat is waar.
Melanie 74

We zien wel hoe het gaat met de kale neet, je kan wel goed haar bouw zien nu :mrgreen:
Ergens vind ik het jammer, Wanda heeft een hele mooie dichte weelderige vacht.
Zoals ik hem graag zie bij een Tatra. Cissy heeft nog niet haar volwassen vacht, ze is ook nog niet loops geweest. Ben benieuwd wanneer dat komt, ik vermoed als Wanda weer loops wordt wat nog even kan duren.

Maar goed, het is niet te plannen wanneer ze haar ondervacht eruit gooit.
Je wil ook niet weten hoeveel haar eruit komt :80:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jacan schreef:Ik heb Jayjay in geschreven voor rotterdam en ook zij heeft al haar vacht eruit gegooid maar ik ga toch met haar heen
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een hond kompleet uit vacht was en toch eerste werd

Gebeurt natuurlijk vaker met collies dat ze nét voor de show uit vacht zijn. :mrgreen:
Het hangt natuurlijk wel een beetje van de keurmeester af of de hond in kwestie dan een goede beoordeling krijgt. Ik heb shows gezien waarbij de (Scandinavische) keurmeester de hond als eerste plaatste maar ook (Engelse) keurmeesters die de hond dus niet plaatste. Omdat bij de laatste categorie de plofvachten altijd de hoogste eer krijgen.
Afbeelding
Melanie 74

Gelukkig hebben we bij de Tatra geen plofvachten, alleen dan als ze de dag ervoor in het water zijn gevallen en geföhnt zijn :goeie:

We hebben dacht ik een roemeense keurmeester, we zien wel wat de dag brengt! In ieder geval verheug ik mij er op.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Succes!

Ik doe het niet meer. Heb het ooit wel eens gedaan met Yanthe. Helemaal uitgekamd (alle onderwol eruit) en zo kaal als een kip...je kon de huis zien doorschemeren :ugh: . Haar kleur werd er ook nog eens flets van dus dat was geen succes. Ik heb toen geleerd dat bij een beauceron het hebben van onderwol héél belangrijk is. :oeps:
Je kunt beter met doffe loszittende vacht naar show, dan met frisse korte onderwoluitgekamde vacht, kennelijk.
Ook wij hebben geen plofvachten, maar het kan wel degelijk schelen :ok:

Maarja, het is wel moeilijk plannen. Al kan ik dat tegenwoordig wel. Bijna klokslags 3,5 maand na aanvang van de loopsheid is ze kaal. En daar houd ik rekening mee. Maar gelukkig hoeven we niet meer naar show ;-).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Melanie 74

Ach, we zien wel. Ik zag dat ze net weer een beetje ondervacht kreeg op haar rug. :cheer:

Wanda heeft nog een CAC nodig voor duits kampioen, en voor Cissy is het training en hopelijk kunnen we de kwalificatie dan meenemen later naar de aankeuring. Maar dat is voor volgend jaar pas.
Met Cissy wil ik proberen of ik haar tot jeugdkampioen kan brengen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zo zag Nilo er afgelopen jaar uit op de Winner :schrik:

Afbeelding

Het is jammer maar als ik al heb betaald zal ik ook gaan ook, dan maar voor de gezellige dag :wink: Hij heeft daar trouwens nog een Utje behaald, al stond op het keurrapport inderdaad dat hij uit vacht is.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Melanie 74 schreef:Ach, we zien wel. Ik zag dat ze net weer een beetje ondervacht kreeg op haar rug. :cheer:

Wanda heeft nog een CAC nodig voor duits kampioen, en voor Cissy is het training en hopelijk kunnen we de kwalificatie dan meenemen later naar de aankeuring. Maar dat is voor volgend jaar pas.
Met Cissy wil ik proberen of ik haar tot jeugdkampioen kan brengen.
Spannend! Precies hoor. Gewoon zien wat er van komt. :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Melanie 74

Maeve schreef:Zo zag Nilo er afgelopen jaar uit op de Winner :schrik:

Afbeelding

Het is jammer maar als ik al heb betaald zal ik ook gaan ook, dan maar voor de gezellige dag :wink: Hij heeft daar trouwens nog een Utje behaald, al stond op het keurrapport inderdaad dat hij uit vacht is.

Nou zoiets bedoel ik! Kale neet zeg ik al, het "kletst" als je haar een klopje geeft hahaha.

Ja Madelief, we zien gewoon wat de dag ons brengt! Ik heb al zoveel gekke dingen meegemaakt, ze heeft ook nog 1 puntje nodig in het buitenland. De vorige keer kreeg ze wel het nationale punt maar niet het internationale punt ... nah ik kom daar toch voor! Geef dan een zg en klaar, nee de keurmeester geeft wel U met het CACS en niet het CACIB.

Dus we zien wel. Gezellig wordt het zekers wat ik zie weer een "puppy" van mij terug!!
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik neem ze ook gewoon mee als ze uit vacht zijn. Voor hetzelfde geld is de concurrentie nóg kaler :mrgreen:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Melanie 74

under the red sky schreef:Ik neem ze ook gewoon mee als ze uit vacht zijn. Voor hetzelfde geld is de concurrentie nóg kaler :mrgreen:
Die mogelijkheid is er ook nog ja ! :goeie: :LOL:
Melanie 74

We zijn weer terug en het was eigenlijk hilarisch.
Als keurmeester een allrouder, en de keurrapporten zijn je om te bescheuren.

De kale kip had een prima vacht :scratch: en Cissy die nog vacht heeft had te veel vacht.
Verders was Wanda niet sterk genoeg in haar rug en achterhand maar had een prima gangwerk.
Hoe tegenstrijdig is dat dan?

Cissy was nog te los in haar schouders en rug, tjah raar voor een teef van net 1 jaar oud.
En perfect ringgedrag kun je nu eenmaal niet altijd verwachten in de jeugdklas.

Beide dames gingen met 1 zeer goed naar huis.

Toch heb ik een leuke dag gehad, mijn meiden hebben zich heel goed gedragen en menig bezoeker laten zien wat een heerlijke relaxe en lieve meiden ik toch heb.
Ook mensen die in het ras waren geintreseerd waren erg gecharmeerd van mijn twee knuffelkonten.
Plaats reactie

Terug naar “Show”