Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenmarktplaats.nl

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

michielromy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Merza -> Amerikaanse stafford
Aantal honden: 1

Hondenmarktplaats.nl

Ongelezen bericht door michielromy »

Hallo,

Ik heb een vraagje over een bepaalde site waar ze honden op verkopen met stamboom voor bijna geen geld. Ze moeten wel uit het buitenland komen en je betaald alleen de vliegticket die €130,- kost.
Wij zijn bijvoorbeeld opzoek naar een Stafford of Pitbull pup. Die hebben wij gevonden op hondenmarktplaats.nl en hebben gereageerd op een van de advertenties. De advertentie zelf leek al slecht vertaald te zijn in het Nederlands, maar goed dat kan dachten wij als die persoon niet in Nederland woont. Nu heb ik een paar mails ontvangen en verstuurd. We hebben ook de gegevens die ze vroegen ingevuld omdat we dachten als het oplichterij is kunnen ze toch niks met die gegevens (zolang ik niks van mijn banknummer ofzo hoef te geven). Nu is mijn vraag klopt dit eigenlijk wel dat ze er niks mee kunnen? En hebben meer mensen hier ervaring mee die al de gegevens hebben verstuurd naar deze persoon/personen? Wij hebben nog helemaal niks hoeven te betalen ofzo...

Hier zijn de mailtjes

Verwijderd door moderator
Mail van andere auteur mag niet zonder toestemming van auteur op het forum geplaatst worden

Ik:Hallo,

Dank u wel voor de reactie op onze vraag.
Wij zijn een stelletje en wonen samen in Middelburg. Op dit moment hebben wij een Amerikaanse Stafford. Eerder hebben wij er twee gehad maar jammer genoeg hebben we er toen een weg moeten doen omdat hij gedragsproblemen had. Nu willen wij heel graag een nieuwe pup zodat we die zelf op kunnen voeden en dan het liefst een reutje.
Onze vraag was dan of u nog reutjes heeft en welke kleur ze hebben. Ook waar uw woonplaats zich bevind.

Graag horen wij snel wat van u terug.

Met vriendelijke groet,

Michiel & Romy

Mail van andere auteur mag niet zonder toestemming van auteur op het forum geplaatst worden

Ik:Hallo Maria,

Wat een mooie pup is Miko! Wij zouden hem graag willen hebben.
Waar komt Miko eigenlijk vandaan en hoeveel broertjes en zusjes heeft hij? Verder vroeg ik me af wanneer we de €130 voor de pup moeten betalen , pas wanneer die hier is aangekomen? En komen er geen kosten bij?

Groetjes

Ik: Hallo,

We hebben nog een paar vragen.
Hoelang duurt het voor de pup aankomt?

En de pup kan ook naar Nederland gestuurd worden toch?

Groetjes

Bedankt voor het antwoord.

Ik: Beste Maria,

Bedankt voor de informatie.
Wij weten nu genoeg en willen Miko heel graag bij ons ontvangen.
Hier zijn de gegevens

volledige naam: ...
Identiteitskaart nummer:...
volledige adres: ...
postcode: ...
telefoonnummer:...

Michiel & Romy

Afbeelding Merza & Diesel
Diesel je bent uit het oog maar niet uit ons hart!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hondenmarktplaats.nl

Ongelezen bericht door nathalie »

Niet doen :neenee:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Te bizar voor woorden.

N I E T doen.

En uiteraard geen letter meer info geven dan je al gedaan hebt. Mocht je betalen, kun je er donder op zeggen dat je de pup nooit ziet en mocht dat wel het geval zijn is het nog schokkender eigenlijk.

Duidelijk zo? ;-)

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 29 jul 2012 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
michielromy
Vaste gebruiker

Ja maar kunnen ze iets doen met de gegevens die ik ze heb gegeven of kunnen ze niks doen zolang ik geen bankrekening nummers enzo ga geven?
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Inderdaad, niet doen
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ik vind het persoonlijk vreemd dat je alleen €130,- betaald voor een pup. De tekst lijkt me inderdaad door een vertalingsprogramma gehaald.

Zelf zou ik hier nooit mee akkoord gaan en geen enkele gegevens sturen. Ik vertrouw zoiets echt niet zomaar!
Hopelijk verloopt alles voor jullie oke en komt Miko goed aan en wordt hij een heerlijk hondje voor jullie...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het al aardig dom welke gegevens je nu hebt gegeven :scratch: Staan ze nu binnenkort met een pup bij je op de stoep?
~Suzanne~
Zeer actief

michielromy schreef:Ja maar kunnen ze iets doen met de gegevens die ik ze heb gegeven of kunnen ze niks doen zolang ik geen bankrekening nummers enzo ga geven?
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat ze er niets mee kunnen; en ze zeker helemaal niets laten weten van adres, telefoonnummer, rekening nummer of wat ook.

Je kunt toch zelf op je klompen wel aanvoelen dat dit geen zuivere koffie is? Daar ga je toch je gegevens niet aan geven??

Edit: je hebt de gegevens al gegeven, zoals je identiteitskaartnummer en je adres??
Echt waar? Dit bedenk je niet ter plekke, die heb je echt gedaan?
Hoe stom kun je zijn.
Ik zou maar nieuwe passen gaan aanvragen, nieuwe identiteitskaarten enzo en alvast aangifte gaan doen van identiteitsfraude.
Reken op de nodige rekeningen thuis, en aanmaningen van goederen die ZIJ ontvangen maar waar jij voor de kosten mag opdraaien.
(of ben ik nou te pessimistisch)

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 29 jul 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Maeve schreef:Ik vind het al aardig dom welke gegevens je nu hebt gegeven :scratch: Staan ze nu binnenkort met een pup bij je op de stoep?
Ik had het idee dat de pup morgen aankomt, maar dat kan ik ook verkeerd opgevat hebben?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Je gaat toch uberhaupt niet ongezien een pup kopen lijkt mij. Dit riekt sterk naar oplichterij of broodfok.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Foute boel,.............
Laatst gewijzigd door JYBD op 29 jul 2012 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

lijn schreef:
Maeve schreef:Ik vind het al aardig dom welke gegevens je nu hebt gegeven :scratch: Staan ze nu binnenkort met een pup bij je op de stoep?
Ik had het idee dat de pup morgen aankomt, maar dat kan ik ook verkeerd opgevat hebben?
Een pup laten OPSTUREN??? Per post???? En daar trapt iemand nog in...

OH, laat maar jongens het is zondagavond en vakantietijd. Neem er nog maar 1 denk ik nu, bij nader inzien: :pop:

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Doet me trouwens ineens denken aan die oplichtingspraktijken met cheques. Hoe ze dat precies doen weet ik niet meer maar het kwam er op neer dat ze een hond kopen/verkopen wat voor de gedupeerde een hele goede koop/verkoop lijkt. Eenmaal op veilige afstand laten ze de cheque dan cancellen en is de koop afgewezen terwijl ze allang weer weg zijn. Precieze verhaal is misschien wel op google te vinden, waren toen vooral Russen die dit probeerden. Gezien het taaltje dacht ik er ineens aan..
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ohja, inderdaad, vakantietijd,......
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Suzanne123 schreef:
michielromy schreef:Ja maar kunnen ze iets doen met de gegevens die ik ze heb gegeven of kunnen ze niks doen zolang ik geen bankrekening nummers enzo ga geven?
Ik zou er niet op durven vertrouwen dat ze er niets mee kunnen; en ze zeker helemaal niets laten weten van adres, telefoonnummer, rekening nummer of wat ook.

Je kunt toch zelf op je klompen wel aanvoelen dat dit geen zuivere koffie is? Daar ga je toch je gegevens niet aan geven??

Edit: je hebt de gegevens al gegeven, zoals je identiteitskaartnummer en je adres??
Echt waar? Dit bedenk je niet ter plekke, die heb je echt gedaan?
Hoe stom kun je zijn.
Ik zou maar nieuwe passen gaan aanvragen, nieuwe identiteitskaarten enzo en alvast aangifte gaan doen van identiteitsfraude.
Reken op de nodige rekeningen thuis, en aanmaningen van goederen die ZIJ ontvangen maar waar jij voor de kosten mag opdraaien.
(of ben ik nou te pessimistisch)

Suzanne
Dan ben ik net zo pessimistisch, ongelooflijk dit :O:
Groetjes, Marjan
michielromy
Vaste gebruiker

Ja klopt hij zou morgen aan moeten komen. En als dat zo is dan zou dat toch alleen maar goed zijn :S? En Suzanne er zijn genoeg andere stichtingen die ook honden uit het buitenland redden. Dus waarom zou het nog erger zijn als de pup hier morgen WEL aan zou komen?
Verder zullen wij helemaal niks van te voren betalen zo dom zijn we dan ook niet.
michielromy
Vaste gebruiker

Suzanne als je niks beters te melden hebt hou je mond dan beter dicht en ga wat beters doen op je zondagavond ;)
~Suzanne~
Zeer actief

michielromy schreef:Ja klopt hij zou morgen aan moeten komen. En als dat zo is dan zou dat toch alleen maar goed zijn :S? En Suzanne er zijn genoeg andere stichtingen die ook honden uit het buitenland redden. Dus waarom zou het nog erger zijn als de pup hier morgen WEL aan zou komen?
Verder zullen wij helemaal niks van te voren betalen zo dom zijn we dan ook niet.
Luistert... ;-)
Er zijn 3 opties:

1. Je wordt opgelicht. Je moet eerst betalen, dan gaan ze pup versturen. Natuurlijk verstuurt geen enkel bedrijf een pup per post, dus forget it. Je betaalt wel maar krijgt nooit een pup.

2. Je wordt opgelicht en "uitgekleed" omdat men je gegevens heeft en daar identiteitsfraude mee pleegt (oh, en er komt nooit een pup uiteraard).

3. Het is broodfok / handel in zijn ergste soort en je krijgt na betaling wel een pup.

Oh, en optie 4:
Je bedenkt het hele verhaal ter plekke. NIemand is toch zo stom om een pup per postorder te bestellen? Dat staat volledig los van stichtingen e.d.

Het duurde even maar vooralsnog ga ik voor optie 4.

Alvast mijn exuses als ik het misheb, maar in dat geval hou ik optie 1, 2 en 3 open en ben je onwijs stom bezig. Afkappen als het echt waar is en je gewoon melden bij een erkende stichting, asiel of goede fokker.

Suzanne
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

michielromy schreef:Ja klopt hij zou morgen aan moeten komen. En als dat zo is dan zou dat toch alleen maar goed zijn :S? En Suzanne er zijn genoeg andere stichtingen die ook honden uit het buitenland redden. Dus waarom zou het nog erger zijn als de pup hier morgen WEL aan zou komen?

Heb je überhaupt al gegoogled....wat 'detectivewerk' verricht e.d. ??
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

ik zou al zijn afgehaakt bij het eerste mailcontact.
dit is foute boel!
(en ik ben echt niet zo dat ik niemand vertrouw ofzo)

maar als je al die gegevens al hebt gegeven vrees ik het ergste :schrik:

als je geld overmaakt hebben ze dus alles van je (rekening nummer, ID nr. adres, enz lekker makkelijk...kunnen ze naar hartelust van alles bestellen op internet en de rekening....die krijg jij natuurlijk) :O:
Laatst gewijzigd door dretje op 29 jul 2012 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

serieus? :vaag: :vaag:
~Suzanne~
Zeer actief

yamie schreef:serieus? :vaag: :vaag:
neehee ;-)
komkommertijd, tijd voor popcorn en Trollenbier.

(hint duidelijk?)

;-)

Suzanne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

deze moet ik even quoten :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

michielromy schreef:Suzanne als je niks beters te melden hebt hou je mond dan beter dicht en ga wat beters doen op je zondagavond ;)
Nou,ik ben het niet altijd met Suzanne eens maar dit keer toch echt wel.
Wat al eerder vermeld werd over die fraude met cheques herken ik ook;die mensen stuurden een cheque op of zo en waren hun geld kwijt zonder een hond te hebben gekregen.Dat gebeurde volgens mij via Zuid Afrika of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

laat me raden.
het hondje staat morgen op het vliegveld, jaja.
en er is helaas een probleem, er is ietsje meer geld nodig om de hond te laten overkomen.
niet doen, deze maria is vast maar 1 dag actief op mp.
er zijn zoveel oplichters actief dat de kans dat je er 1 treft steeds groter word.
michielromy
Vaste gebruiker

Ja ik snap je punt Suzanne maar dat betekend niet dat je maar dingen moet gaan zeggen zoals Een pup laten OPSTUREN??? Per post???? En daar trapt iemand nog in.... Beetje respect misschien ;) En voordat je wat zegt misschien beter lezen? Want de pup word zoiezo al niet per post gestuurd. Natuurlijk kan dat niet dat weet ik ook wel. Maar er worden wel genoeg pups en honden verstuurd via een vliegtuig of vrachtwagen en boot. Verder allemaal bedankt voor de antwoorden ik zal alles eens goed gaan bekijken en denk niet dat ze wat kunnen doen met de gegeven die ze nu hebben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

michielromy schreef:Ja ik snap je punt Suzanne maar dat betekend niet dat je maar dingen moet gaan zeggen zoals Een pup laten OPSTUREN??? Per post???? En daar trapt iemand nog in.... Beetje respect misschien ;) En voordat je wat zegt misschien beter lezen? Want de pup word zoiezo al niet per post gestuurd. Natuurlijk kan dat niet dat weet ik ook wel. Maar er worden wel genoeg pups en honden verstuurd via een vliegtuig of vrachtwagen en boot. Verder allemaal bedankt voor de antwoorden ik zal alles eens goed gaan bekijken en denk niet dat ze wat kunnen doen met de gegeven die ze nu hebben.
Stichtingen die honden herplaatsen vervoeren inderdaad ook honden per vliegtuig maar dat gaat toch heel anders dan dit hoor.
Dit riekt zwaar naar oplichting.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
~Suzanne~
Zeer actief

michielromy schreef:Ja ik snap je punt Suzanne maar dat betekend niet dat je maar dingen moet gaan zeggen zoals Een pup laten OPSTUREN??? Per post???? En daar trapt iemand nog in.... Beetje respect misschien ;) En voordat je wat zegt misschien beter lezen? Want de pup word zoiezo al niet per post gestuurd. Natuurlijk kan dat niet dat weet ik ook wel. Maar er worden wel genoeg pups en honden verstuurd via een vliegtuig of vrachtwagen en boot. Verder allemaal bedankt voor de antwoorden ik zal alles eens goed gaan bekijken en denk niet dat ze wat kunnen doen met de gegeven die ze nu hebben.
Ze hebben (nog steeds even ervan uitgaande dat je dat idd gegeven hebt, waar ik ernstig aan twijfel) je naam, adres, tel.nummer misschien en je identiteitskaartnummer.

Alles wat die lui nodig hebben om je het schip in te laten gaan.

Kortom: als dit hele Topic nep is: bedankt voor het lachen.
Als het ECHT is en je dus die gegevens gegeven hebt, meld dat dat morgen even bij de politie en vraag welke documenten je nu opnieuw moet aanvragen en ongeldig laten verklaren.
Je bent dan namelijk zwaar de lul.

Suzanne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je een staffordachtige wilt dan doe je goed vooronderzoek naar de fokkers en de ouderhonden. Niet zomaar ergens een pup vandaan plukken omdat die zo goedkoop lijkt. Goedkoop blijkt vaak duurkoop.
~Suzanne~
Zeer actief

Heel goed bezig Tara ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”