Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geschaafde plek onder neus
Moderator: moderatorteam
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
geschaafde plek onder neus
Hoop dat ik in de juiste rubriek sta.
Onze hond heeft sinds donderdag een rare schaafplek onder haar neus zitten, zie deze en deze foto.
Ik vroeg me af of dit een gewone schaafplek zou kunnen zijn of misschien een (allergische) reactie ergens op? Woensdagavond was er nog niks te zien, donderdagochtend bij het opstaan was het er. Het enige wat ze woensdag anders heeft gedaan als anders is een stuk watermeloen gegeten. Verder kan ik me niet herinneren dat ze iets speciaals gedaan heeft of zich ergens aan heeft gestoten en de plek is in mijn ogen ook niet echt logisch om te schaven.
De plek doet haar geen zeer behalve een beetje als ze haar brokjes eet (waarschijnlijk prikt het zout en gaat de schaafplek een beetje bloeden).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Onze hond heeft sinds donderdag een rare schaafplek onder haar neus zitten, zie deze en deze foto.
Ik vroeg me af of dit een gewone schaafplek zou kunnen zijn of misschien een (allergische) reactie ergens op? Woensdagavond was er nog niks te zien, donderdagochtend bij het opstaan was het er. Het enige wat ze woensdag anders heeft gedaan als anders is een stuk watermeloen gegeten. Verder kan ik me niet herinneren dat ze iets speciaals gedaan heeft of zich ergens aan heeft gestoten en de plek is in mijn ogen ook niet echt logisch om te schaven.
De plek doet haar geen zeer behalve een beetje als ze haar brokjes eet (waarschijnlijk prikt het zout en gaat de schaafplek een beetje bloeden).
Alvast bedankt voor het meedenken!

- kipo
- Zeer actief
Re: geschaafde plek onder neus
Het kan natuurlijk best een schaafwond zijn, maar verlies van pigment komt ook voor bij schimmelinfecties en immuun-aandoeningen. Als het niet binnen een paar dagen verbetert, zou ik er wel mee naar een da gaan.
- Lola96
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ik ken idd ook een hond met een auto-immuunziekte die zo'n plek op zijn neus heeft.
Ik zou niet afwachten en er even naar laten kijken.
Ik zou niet afwachten en er even naar laten kijken.
-
Caat*
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties! We gaan vanmiddag naar de dierenarts om het na te laten kijken. Hoe meer ik naar de plekken kijk, hoe gekker ik het vind lijken (en inderdaad geen echte schaafplekken). Zag ook dat er een depigmentatie zit op de onderlip.... Afwachten maar wat de dierenarts ervan zegt.

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Het lijkt ook wel wat verdikt/ontstoken, misschien een virus?. Succes bij de Da!

- Lola96
- Zeer actief
En? Wat heeft de DA gezegd?
Hoop dat het meevalt.
Heb je ook even pb gestuurd over een andere kwestie.
Hoop dat het meevalt.
Heb je ook even pb gestuurd over een andere kwestie.
-
Caat*
- Zeer actief
Weer terug van de dierenarts (2 uur zitten wachten wegens grote drukte tijdens spreekuur,
)
De dierenarts denkt dat het waarschijnlijk krentenbaard is. Voor 10 dagen AB meegekregen en hopen dat het nu snel aanslaat.
De dierenarts denkt dat het waarschijnlijk krentenbaard is. Voor 10 dagen AB meegekregen en hopen dat het nu snel aanslaat.

- Lola96
- Zeer actief
Dat valt mee!Caat1988 schreef:Weer terug van de dierenarts (2 uur zitten wachten wegens grote drukte tijdens spreekuur,)
Nu hopen dat de AB snel aanslaat.
-
Caat*
- Zeer actief
Als het dat is dan valt het inderdaad mee. Zelf dacht ik dat een schimmelinfectie ook wel mogelijk zou kunnen zijn (kom wel eens in aanraking met katten die ringworm hebben) maar de dierenarts vindt dit niet een typisch beeld daarvoor. Dus eerst gaan we uit van krentenbaard en als de AB niet aanslaat kunnen we altijd nog een afkrabsel maken)

- Lola96
- Zeer actief
Als het wel een schimmel had geweest wat moet je dan?
Een neus lijkt me nou niet de ideale plek om met Imaverol te behandelen, is een agressief goedje.
Voor zover ik weet zijn er geen andere manieren om een schimmel te behandelen.
Ik hoop dat je hond weer snel een strak neusje heeft!
Een neus lijkt me nou niet de ideale plek om met Imaverol te behandelen, is een agressief goedje.
Voor zover ik weet zijn er geen andere manieren om een schimmel te behandelen.
Ik hoop dat je hond weer snel een strak neusje heeft!
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
krentenbaard joh? wist niet dat honden dat kunnen krijgen .weer wat geleerd. 
-
Caat*
- Zeer actief
Dan moeten we haar inderdaad met imaverol wassen. Dat mogen ze niet binnenkrijgen (lijkt me alleen bijna onmogelijk, waar je het ook smeert) en dan kunnen we dus niet rechtstreeks haar neus behandelen. Laten we maar hopen dat dat niet nodig is.Lola96 schreef:Als het wel een schimmel had geweest wat moet je dan?
Vooralsnog eet ze de AB zo op, als een snoepje