Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het donkere kant van Spanje - onze geliefde vakantieland.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Het donkere kant van Spanje - onze geliefde vakantieland.

Ongelezen bericht door Yvet »

Deze beelden bevatten zeer schokkende beelden

... r_embedded

De Podenco's die niet meer voldoen als jachthond ondergaan deze afschuwelijke lot.
De honden die uit dit land komen worden min of meer als wegwerpartikel gebruikt, misschien een paar honden die door de crisis gedumpt worden.

Wie een Podenco of een andere spaanse hond(je) wil hebben alle stichtingen een strenge adoptieprocedure ingevoerd. Alleen om te voorkomen dat een spaanse hond niet van de ene rotleven naar een andere rotleven krijgen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Re: Het donkere kant van Spanje - onze geliefde vakantieland

Ongelezen bericht door booster »

Het ware verhaal wat duidelijk wordt in het filmpje maar heb hem niet afgekeken op me lege ochtend maag.
Yvet
Zeer actief

De beelden wordt ook steeds afschuwelijker, afschuwelijker en ze zijn ook niet geschikt voor als kinderen meekijken.

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat het een beetje kop in het zand steken is zolang er gedacht word dat dit soort dingen alleen elders gebeurd. Triest gewoon dat dit gebeurd maar ook in nederland komen dit soort honden en hun verwondingen voor
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik vraag mij af he.. Als mensen een hondje adopteren uit Spanje, dat is heel fijn en lief, maar helpt het iets in het land? Dus behalve dat je dan dat ene hondje helpt, verandert er dan ook nog wat aan de huidige toestand.

Dit is geen oproer vraag, maar echt een vraag. Ik weet echt niet hoe dat gaat namelijk.

Groetjes,
Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

En het zijn niet alleen de Podenco's die het moeilijk hebben hoor, ook de andere windhonden en "gewone" honden leven daar niet fijn :wink:
Yvet
Zeer actief

Lees dit maar eens.

http://dogsinneed.nl/index.php/de-donke ... van-spanje

Vanouds gold het stierenvechten als onschuldig vermaak. Niemand dacht na over het martelen van dieren - het werd normaal gevonden. Konijnen werden levend gevild en een volksvermaak als Ganstrekken, Gansslaan, palingtrekken, hondengevechten en hanengevechten was normaal. In de twintigste eeuw is men het anders gaan zien, en daarmee werd er ook geprotesteerd tegen het stierengevecht. Tegenstanders vinden dat het moreel verwerpelijk is om dieren te doden als vermaak. Ook maken zij bezwaar tegen de lange, bloedige en pijnlijke doodsstrijd van de stier. In de media verschijnen met enige regelmaat berichten dat een stier voor het betreden van de arena al verzwakt wordt door hem zout te laten eten en geen drinken te geven en door de stier met zandzakken tegen de buik te slaan waardoor inwendige bloedingen optreden. Daardoor is de stier volstrekt kansloos...

Maar de wreedheid tegen dieren gaat verder, veel honden leven onder zeer slechte omstandigheden, in veel te kleine hokken, in kippenhokken waar ze niet eens de kans hebben om zich om te draaien. Podenco’s die gebruikt worden voor de konijnenjacht, opgesloten in hokken zonder enig daglicht en vaak zonder dat ze eten krijgen omdat ze dan beter zouden jagen. Honden die hun levenlang aan de ketting in de brandende zon liggen. Wanneer de honden, vaak Podenco’s, in de ogen van de jager geen nut meer hebben voor de jacht worden ze afgedankt of afgeslacht. De honden worden levend verbrand, vergiftigd, levend begraven, verdronken (ver op zee van boord gegooid), achter de auto aangesleept, doodgeknuppeld of ze worden opgehangen. Heeft de Podenco goed gepresteerd dan wordt hij hoog in de boom opgehangen, heeft een Podenco in de ogen van de jager minder goed zijn best gedaan, dan krijgt hij een plek aan de onderste takken met de tenen op de grond, zodat de Podenco een verschrikkelijke doodstrijd levert en een wrede verstikkingsdood sterft.

Bron:Podencoworld

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

meg1986 schreef:Ik vraag mij af he.. Als mensen een hondje adopteren uit Spanje, dat is heel fijn en lief, maar helpt het iets in het land? Dus behalve dat je dan dat ene hondje helpt, verandert er dan ook nog wat aan de huidige toestand.

Dit is geen oproer vraag, maar echt een vraag. Ik weet echt niet hoe dat gaat namelijk.

Groetjes,
Meg
er zijn inderdaad stichtingen die daar wel iets aan proberen te veranderen en sommige stichtingen lukt dat ook.
maar waarom moet een hond uit het buitenland adopteren altijd een missie tot het verbeteren van de omstandigheden ter plaatse zijn?
hoe zit het dan als mensen hier een hond uit het asiel halen?
verandert dat dan iets aan de nederlandse mentaliteit een hond in het asiel te dumpen als het even niet meer gaat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yvet
Zeer actief

Jion schreef:Er zijn wel stichtingen die ook de honden in het land van herkomst ondersteunen (asielen opknappen/castratieprojecten/voorlichting), net zoals er stichtingen zijn die het voornamelijk als handel zien. Of dat geen druppels op de gloeiende plaat zijn is de vraag, alleen een echte mentaliteitsverandering in die landen zelf zal de situatie m.i. echt kunnen veranderen.
Ik heb mijn honden uit het buitenland omdat ik geen rashond wilde en geen geschikte herplaatser in Nederland vond. Ik heb er zelf superfijne honden aan en de honden zelf zijn van de hel in de hemel belandt, maar ik heb verder niet de illusie dat ik daarmee iets aan de mentaliteit heb veranderd.
Ik wilde ook een leuke hond(je) uit een asiel halen ipv een puppie, alleen hier geen geschikte asielhondje kon vinden. En ik heb net als Monique een superfijne hondje ergens anders vandaan gehaald.

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sorry, maar ben na een paar minuten ook gestopt. Wordt daar zo verdrietig en boos van....
Die arme beestjes toch, vertrapt door de mensen waar je van hield...
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

meg1986 schreef:Ik vraag mij af he.. Als mensen een hondje adopteren uit Spanje, dat is heel fijn en lief, maar helpt het iets in het land? Dus behalve dat je dan dat ene hondje helpt, verandert er dan ook nog wat aan de huidige toestand.

Groetjes,
Meg
Geen idee of het bijdraagt Een en ander zal ook qua mishandeling wettlijk moeten worden vastgelegd. Ik woon in Catalunya en gelukkig is hier het afgelopen 10 jaar veel verandert op dierengebied: Stierenrennen is verboden. Als je als buren last hebt van hondengeblaf dan kun je de politie erbij halen die de eigenaar dan verplicht om 3 x 20 minuten minimaal met de honden t lopen, Dierenwinkels komen er steeds meer en meer en in ieder dorp is wel een dierenarts te vinden. Chippen is verplicht en men gaat hier een hond steeds meer zien als huisdier ipv een waakhond aan een ketting aan een olievat.

Daarentegen laat men de honden hier wel loslopen...teefje loops...63 dagen later een nest want geld heeft men niet, zeker niet momenteel in crisistijd, om de 320,00 euro kostende sterillisatie per hond te betalen. Op een nestje zit men ook niet te wachten en dan.....

Dan vind je zomaar twee pups in een plastic zak in 35C hitte verleden jaar 29 juni.
Pearl en Lady hadden geluk dat Jan ze vond en ze leven nu weer een jaar bij ons en Duncan

Dus het wordt hier beter, het is gelukkig hier al beter als in de rest van Spanje, maar het kan toch nog wel verder verbeterd worden
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik zou zo graag met een stichting mee gaan om daar zelf de honden te gaan helpen.. Maar ik weet niet of je je daarvoor kunt aanmelden..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Yvet
Zeer actief

Er zijn stichtingen die vragen vluchtbegeleiders

http://animalinneed.com/nl/vluchtbegele ... zocht.html

http://dogsinneed.nl/index.php/vluchtbe ... rs-gezocht

Ook nog of je voor die hondjes een opvanggezin wilt zijn en ik dacht ook nog om huisbezoeken af te leggen. Om bij die mensen te gaan kijken en intakegesprekken voeren die een spaans hondje willen hebben.

Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Groetjes,
Meg
Wij hebben een hondje uit Spanje en naar wat ik begrepen heb, is zij samen met haar zusje afgegeven bij een dierenarts die o.a. werkt voor sos-strays.
In ruil voor het zoeken voor baasjes voor de 2 pups, moeten zij de moeder laten steriliseren. Wat het gegeven heeft, is dus uiteindelijk een teefje dat niet meer pups kan ktijgen en dus niet meer voor zwervers kan zorgen! :D :D
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:

Groetjes,
Meg
er zijn inderdaad stichtingen die daar wel iets aan proberen te veranderen en sommige stichtingen lukt dat ook.
maar waarom moet een hond uit het buitenland adopteren altijd een missie tot het verbeteren van de omstandigheden ter plaatse zijn?
hoe zit het dan als mensen hier een hond uit het asiel halen?
verandert dat dan iets aan de nederlandse mentaliteit een hond in het asiel te dumpen als het even niet meer gaat?

Nou dat dus. Heel veel mensen hebben helemaal geen 'hondenreddende' intenties. Die willen gewoon een leuke hond. En als die hond dan uit het buitenland komt, fijn. Je kunt niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van één hond.
Ik heb ook wel eens die vraag gehad van mensen die zelf met een rashond liepen of, nog erger, met een hond uit de commerciële hondenfok (lees: broodfok). In Nederland wordt geschat dat zo'n 70-80% van alle honden uit de commerciële hondenfok komt en slechts zo'n 5% uit het buitenland komt.
Daarnaast heb ik met mijn Roemeense straathond in ieder geval de voldoening dat het geld wat ik voor haar heb betaald ten goede komt aan castratieprojecten en opvang van honden ter plaatse.
En ik heb een geweldig leuk hondje waar ik enorm veel plezier aan beleef.

Zelfs al is het geen collie. :mrgreen:
Afbeelding
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

walgelijk.
kan daar amper naar kijken :(:
Plaats reactie