Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hobbyboerderij schreef:Bouvierpoedel hoezo omdat het een klein hondje is zal ik hem wel verwend hebben bedoel je zo'n vooroordeel over mensen met zo'n rat of heb je daar een andere reden voor?
Een rat is bij mij een hond mens die [ratten]streken uit haald.
En heeft niets met verwennen te maken [ kan wel] meer met de ruimte krijgen om het te doen.
hmmm oke verwennen doe ik niet hij krijgt de zelfde behandeling als de andere honden dus ruimte krijgen blijft over. zou kunnen moet ik eens op letten. meestal gaat hij nu de bench in als er visite komt. Als ik eerlijk ben snap ik z'n gedrag niet zo. ik heb hem meegenomen naar allerlei dingen toen hij klein was en ook twee cursusen gedaan maar hij blijft eenkennig zie trouwens hetzelfde gedrag bij z'n moeder (die bijt ook graag) en ook zijn vader was best eenkennig. de ellende is dat mensen hem zo schatig vinden en toch gaan lokken en proberen te aaien waardoor hij nog feller reageert. verder nog tips waar ik op kan letten of wat ik nog kan proberen? op zich is het niet zo'n probleem omdat ik buitenaf woon en de honden niet hoef uit te laten op plekken waar ik veel mensen tegen kom maar toch wil ik dit gedrag er graag uitkrijgen.
Griffon Belge:
Voordelen: makkelijk en leergierig (vooral als het om eten gaat) lief en grappig
Nadelen: vocaal,plukvacht (maar als je dat vervelend vind is er altijd nog de kleine brabander)
Verder vind ik ze geen nadelen hebben,en ik ben totaal niet bevooroordeeld
hobbyboerderij schreef:leuk om zo te lezen die voor en nadelen.
Even een vraagje voor de chihuahua eigenaren (en mensen die er 1 kennen) die van mij is heel eenkennig en verdedigd de kinderen heel erg (te erg).
Hij heeft een enorme hekel aan vreemden (mensen).
herkennen jullie deze eenkennigheid?
De mijne is wat groter geworden maar is beslist niet breekbaar. hij kan makkelijk tegen de grote honden hier op. Ook kan hij goed tegen de kou en heeft nooit kleren aan en moet altijd zelf lopen (schijnt heel gemeen te zijn van me).
Nee, dit herken ik niet. Isa is érg sociaal en zoent het liefst met iedereen.
Vreemde honden is ze in het begin wel heel fel tegen. Mensen nóóit, ze is echt heel open en vrij.
Voordelen:
- Makkelijk maatje, niet te groot en niet te klein. (schoft 38-46 cm)
- Makkelijke vacht, houdt geen vuil vast.
- Heeft geen tot weinig hondengeur, ruiken niet als ze nat zijn. (tenzij ze door een vieze baggersloot zijn gegaan, dan ruik je dat tot alles is opgedroogd en de viezigheid op de grond ligt. Daarna niet meer)
- Blijft altijd bij je in de buurt
- jaagt niet
- altijd in voor een spelletje, werkt ook graag
- baasgericht, wil graag weten waar je bent.
- actief hondje
- leergierig, slim hondje
- geschikt voor alle takken van hondensport
- sociaal naar mens en dier
- vrolijk, springgraag hondje
Nadelen kunnen zijn:
- springt graag, makkelijk en veel. 't zijn vrolijke springkonijnen.
- super slim, weten heel snel hoe ze hun zin kunnen krijgen
- ze kunnen eenkennig zijn, dan zien ze onbekende (mens of dier) gewoon niet staan
- ze hebben veel energie en willen dan ook graag dagelijks even lekker kunnen rennen.
3x daags blokje om is te weinig.
- er zit terrier in, ze kunnen een tikkie eigenwijs zijn en soms hun eigen plan trekken.
- door hun baasgerichtheid en trouw vinden ze alleen zijn niet erg leuk. Je kan het ze wel leren maar als je ze hele werkdagen alleen wilt laten zijn kwijnen ze weg. Af en toe een paar uurtjes is geen probleem.
- Ze drinken van zichzelf vrij weinig, meeste kromi's staan daarom geheel of gedeeltelijk op een rauwvoer menu om een tekort aan vocht te voorkomen.
(Aismee is op rauw afgespeend en heeft bij mij ook uitsluitend rauw te eten gekregen, drinkt idd heel weinig maar dat is normaal voor een hond die rauw gevoerd wordt. Weet verder niet wat hier van waar is)
- je moet geduld hebben voor de aanschaf, worden niet veel gefokt en dan meestal nog in Duitsland.
Aismee is een heel sociaal, nieuwsgierig hondje.
Kijkt soms even de kat uit de boom en is niet een allemansvriend maar maakt met de meeste mensen en dieren al gauw vriendjes en wordt dan ook graag geknuffeld.