Marion. schreef:Omdat de Golden hier ook weer meerdere malen genoemd is, wil ik toch even reageren. Goedgefokte Goldens (maar ook Labs) zijn jachthonden, zijn apporteerhonden. Dus "zacht" in de bek.
Nou dan mag je wel bij mij langskomen hoor, een vrouwtje met een labrador en goede stamboom papieren... perfect opgevoed echt heel super, je zou denken dat daar niets mis mee moet zijn maar het is me daar een kreng van een hond geworden niet normaal meer... tegenover andere honden dan, verder is het een schat van een labrador, zover ik weet. Ken hier wel meerdere labjes (ook in rotterdam-zuid) die totaal niet hond vriendelijk zijn, voor die honden loop ik dus het liefste om.
De Goldens die hier lopen zijn wel lief tot nu toe.
Maar het feit is dat een hoop mensen totaal geen rassen kennis hebben, als je met een labrador over straat loopt zeggen mensen al "pas op dat is een pitbull" dus zo kan een ander ras gewoon weer in een verkeerd licht worden gezet. Het is ook wel eens voorgekomen dat een herder voor pitbull wordt uitgemaakt, klinkt gewoon 10 keer beter in je krantje.
Maar chihuahua's zijn vaak gewoon onopgevoede honden, de kruising chihuahua die ik een aantal weken terug als logee had was ook een kreng naar andere honden (buiten yuki, terwijl het allebei reutjes zijn) en ik hoorde vaak "nou je zou het eigenlijk van die andere verwachte he"

(Moet yuki eens proberen, wordt vrouwtje boos

).
Wij zijn er niet bijgeweest dus meer informatie dan dit krijgen we niet.