Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tijd niet trainen, hoe pakt je hond het weer op?

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Een tijd niet trainen, hoe pakt je hond het weer op?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hallo allemaal,

het voorseizoen was ik begonnen met behendigheid beginners en dit hebben we met succes afgerond. Nu begint eind augustus de gevorderde cursus, maar zal m'n hond alles net zo makkelijk weer doen als toen hij stopte bij de beginners? Ik wou eigenlijk nog tussendoor naar de erkermederhondendag om te oefenen maar de weersvoorspellingen hielden me tegen. Verder heb ik thuis geen materiaal om te oefenen, zou ik wel aan kunnen schaffen maar ik woon in een appartement en zou niet weten waar ik de toestellen dat heen zou moeten slepen :scratch:

Hoe doen jullie honden dat? Ik probeer in ieder geval wel z'n conditie goed te houden.
Sproetel
Actief
Mijn ras(sen): Kruising stabij
Aantal honden: 1

Re: Een tijd niet trainen, hoe pakt je hond het weer op?

Ongelezen bericht door Sproetel »

Mijn hond is door het dolle heen is als we weer het veld op komen na de zomerstop :lol1: . Daardoor wil het parkoers wat we moeten lopen of de hindernissen die we moeten nemen niet altijd even soepeltjes gaan. Puur door enthousiasme, niet door het niet meer weten wat de bedoeling is. Ik denk dat het dus wel meevalt met het weer beginnen.
Afbeelding
moonsparkle
Actief

Dat klinkt in ieder geval positief. Ik weet zeker dat die van mij enthousiast zal zijn als hij weer mag trainen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Conditie en bespiering op peil houden is altijd noodzakelijk, anders krijgt je hond veel sneller blessures van agility. Verder zou ik er vanuit gaat dat je net even een stapje terug moet beginnen dan waar je geeindigd was met het trainen. Maar over het algemeen pakken honden het snel weer op.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Een maandje rust kan in het algemeen geen kwaad en ben momenteel ook bezig in een boek over sportbouw en die liep op hoog niveau behendigheid en die gaf haar honden in ieder geval elk jaar 2 maanden rust van de sport. Ze hoefden niks, behalve lekker hond zijn.

Tuurlijk begin je na zo'n break niet te moeilijk en niet de fanatiek, maar bouw je weer rustig op.

Ik ben voorzichtiger met de uitspraak geworden, want sinds de 3 maand durende blessure van Kay eerder dit jaar, kan ik kwa behendigheid helemaal niks meer met hem. Waar wij vorig jaar nog parcoursen liepen en wedstrijden, springen we nu 2 tot 4 hindernissen als 2 maand ofzo....
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik train altijd twee keer per week. De laatste periode heb ik door omstandigheden een aantal weken niet kunnen trainen.
Het viel me op dat de honden het eigenlijk weer makkelijk oppakken :ok: Ik moest zelf wel weer even wennen.
Afbeelding
moonsparkle
Actief

zelf ben ik begonnen met hardlopen toen de cursus afgelopen was :tongue: Verder gaat hij minstens 3 keer per week mee naar bos/park/strand en tussen het uitlaten door train ik ook altijd wel een beetje met hem. Nu train ik ook dingen echt ter bevordering van de behendigheid. Dingen als naar de riem toe gaan zodat hij na een paar hordes vast naar de riem gaat op commando. :D

oei dat over Kay, is hij misschien niet nu overenthousiast waardoor hij het aan z'n laars lapt? Ik heb geen idee hoor maar dat kan me voorstellen als hij voor het eerst sinds 3 maanden weer mag.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”