Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik moest vanavond ineens aan dit topic denken. Ze waren jachttraining aan het doen hier in de buurt en ik kwam langs met steppen.
Er stuurde een meneer een Golden over een slagboom (zo'n lage aluminium in een natuurgebiedje). Blijft die hond tot twee keer toe achter die paal hangen En nee, de hond zag er niet uit als een jachtlijn zullen we maar zeggen
Ook een show labrador kan gewoon slank zijn. (Zo ook mijn Amy)
Als een vetliefhebbende keurmeester mijn honden daarom een "zeer goed" geeft ipv een "uitmuntend" zal mij werkelijk een zorg zijn. Ik heb liever gewoon gezonde honden met een gezond gewicht.
samantha! schreef:Ook eens!
Wat ik me wel afvraag, hoe zouden die honden eruit zien zonder dat overgewicht?
Ik kom best weleens labjes tegen die goed op gewicht zijn maar alsnog heel fors, die hebben gewoon zo'n groffe bouw.
Ik zou deze honden weleens op een ideaal/goed gewicht voor ze willen zien.
Ik zal eens een foto plaatsen van Gol als er 2 kilo af is
Gollum heeft echt een enorme borstkas, dat zie je ook goed als ze op haar rug ligt. Ze is nu alleen wat te zwaar. En dat toont zo snel met zo'n borstkas als het net niet helemaal mooi omhoog loopt naar de taille. Ze is ook niet wendbaar en vliegt uit de bocht wanner ze Mika probeert bij te houden. Het is geen Asta of Macho
En? is er al 2kg af ?
Ik lees net op een site van een labradorfokker dat er niet zoiets bestaat als een slanke labrador .
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ik kom best weleens labjes tegen die goed op gewicht zijn maar alsnog heel fors, die hebben gewoon zo'n groffe bouw.
Gollum heeft echt een enorme borstkas, dat zie je ook goed als ze op haar rug ligt. Ze is nu alleen wat te zwaar. En dat toont zo snel met zo'n borstkas als het net niet helemaal mooi omhoog loopt naar de taille. Ze is ook niet wendbaar en vliegt uit de bocht wanner ze Mika probeert bij te houden. Het is geen Asta of Macho
En? is er al 2kg af ?
Ik lees net op een site van een labradorfokker dat er niet zoiets bestaat als een slanke labrador .
En? is er al 2kg af ?
Haha, het staat er echt!
Wel bedoelen ze volgens mij slank van bouw ermee maar er staat bijvoorbeeld ook dat het centimetertje spek op het lichaam van de labrador een functie heeft en zelfs genetisch is vastgelegd.
En owja, ook het jachttype is iets dat officieel niet bestaat
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha! schreef:Haha, het staat er echt!
Wel bedoelen ze volgens mij slank van bouw ermee maar er staat bijvoorbeeld ook dat het centimetertje spek op het lichaam van de labrador een functie heeft en zelfs genetisch is vastgelegd.
En owja, ook het jachttype is iets dat officieel niet bestaat
Het eerste stuk vind ik echt onzin, maar het natuurlijk wel waar dat officieel het jachttype niet bestaat. Zoals ook het showtype niet bestaat overigens Er is nl maar 1 officiele beschrijving van de rasstandaard en daar staat niks in over jachttype of showtype. Een labrador is een labrador (of zou dat moeten zijn....)
In die rasstandaard staat overigens ook niks over een cm spek, maar wel over de tonvormige ribbenkast en het feit dat de ribben net niet te zien, maar wel goed te voelen moeten zijn. Maar dat heeft dus niets met vet of spek te maken.
dagmar88 schreef:Hebben ze met zo'n zwaar lijf zonder dik te zijn nu niet meer kans op gewrichtsproblemen/slijtage?
Ik ken echt heeeeeeeeeeeel veel labradors met gewrichtsproblemen helaas Helaas hoor ik het bij de labrador meer dan de Duitse Herder en die staan bij leken bekend om gewrichtsproblemen. Weet ik uiteraard niet of ze stamboom hebben
semmyboy schreef:Tegenwoordig weet ik niet beter dat labradors dik zijn.
Ze kunnen wel bij de catagorie molossers horen.
Alleen nog die lelijke hanglippen.
Ik vind slanke labjes veel mooier!
En zo hoort het ook
Gelukkig zijn die er 'tegenwoordig' ook nog hoor
Kijk maar naar Macho van Samantha en ook mijn Sofie is van het slanke type:
sbientje schreef:wat een knappe meid is sofie! waar komt ze vandaan?
Dank je! Het is inderdaad een heerlijk meisje, zowel van uiterlijk als in karakter.
Ze komt bij een vriendin van mij vandaan: http://www.labradorium.nl
sbientje schreef:wat een knappe meid is sofie! waar komt ze vandaan?
Dank je! Het is inderdaad een heerlijk meisje, zowel van uiterlijk als in karakter.
Ze komt bij een vriendin van mij vandaan: http://www.labradorium.nl
Ik vind Sofie ook een mooie meid!
Net ook even de link van de kennel gekeken en stuk voor stuk mooie labjes zeg! niet dat overdreven forse maar gewoon mooi in verhouding!
De middelste is geloof ik nog vrij jong inderdaad, de bovenste is naar mijn weten volwassen maar het kan natuurlijk zijn dat deze foto al wat ouder is. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Maar pff, ze kunnen zó mooi en in verhouding zijn, ik vind het echt jammer dat ze zo weinig zo gefokt worden.
In Duitsland zie ik al wel veel meer slanke, atletische Labjes dan hier in Nederland.
Nee kan goed kloppen, na beter bestuderen van de bovenste Labrador, lijkt hij mij toch wel volgroeid, hij leek zo tenger achter, maar toch een beste bespiering en gewoon hoog opgetrokken buiklijn.
Wel prachtbeestje!
En inderdaad erg jammer