Dit is ook al even snel voorbij gekomen in het voorstel hoekje, maar hierbij een echt eigen topic.
Sinds een paar maanden woon in samen met mijn vriend in een eigen appartementje. Hier hebben we een redelijk grote woonkamer en 1 slaapkamer. Op dit moment delen we de woning met 2 katten. Tijdens mijn ouders vakantie hebben we hun hond als logee gehad. Mij is dit heel goed bevallen en nu ben ik er eigenlijk van overtuigd dat ik zelf ook een hond wil. Omdat we net zijn verhuisd en een kat hebben aangeschaft zal dit volgend jaar in de vakantie worden.
En dan komt nu de echte keuze, welke hond?
Wij willen liever geen te grote hond wegens beperkte ruimte. De hond van mijn ouders was 35-40(?) cm hoog en dat vinden wij toch eigenlijk wel het maximale. Hele kleine honden als een chihuahua vind ik niet leuk.
Het liefste willen wij een puppy vanwege de katten. Ik zie dat bij veel asielhonden dat ze niet met katten kunnen of dat het onbekend is. Ook vind ik het fijn om mijn hond zelf te kunnen opvoeden.
liever geen terrier soort. Uit ervaring(boeren fox/JR) heb ik gemerkt dat die toch nogal snel reageren op geluiden of mensen die langslopen door te gaan blaffen zonder rem. Aangezien wij een grote raampartij hebben bij de woonkamer en de galerij bij de slaapkamer wil ik dat liever niet. Of ik zou dit er graag uit kunnen trainen.
Ik wil er lekker mee kunnen wandelen.
Nu is mijn oog gevallen op de Welsh Corgi Cardigan. Super leuke hondjes lijken me het. Leergierig, sociaal, actief.. Tja, ze spreken me echt aan! Volgens mij past hij ook wel bij me, maar ik zou graag horen of mensen hier ervaring ermee hebben of tips voor de juiste hond. Of misschien denken jullie wel dat deze hond niet zo geschikt is?
Daarnaast ben ik benieuwd naar tips voor de juiste fokker(ze lijken me allemaal goed?) en vraag ik me af of er een wachtlijst is? Is het slim om nu al te informeren naar een pup voor over een jaar of beter aanmelden zodra er plannen zijn met een combinatie die mij aanspreekt.
Nouja, ik hoop dat het nog duidelijk is wat ik wil weten
even samengevat:
- past een Welsh Corgi Cardigan bij mij? waar moet ik rekening mee houden?
- Hoe vind ik de juiste hond voor mij?
- Hoe vind je de juiste fokker?
- Moet ik rekening houden met een wachtlijst?
- Nu al aanmelden voor een pup of als er plannen bekend zijn?
Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd naar de antwoorden!