Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Loek
Zeer actief

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door Loek »

TomCee schreef:Helemaal mee eens, maar als dat soort ongelukjes gebeuren dien je de gevolgen ook onder ogen te zien
Daar hoor je zeer beslist je verantwoordelijkheid in te nemen !
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

EstherK schreef:
mirretje schreef:ik had denk ik ook geen aangifte gedaan en eerst met de eigenaren gesproken. Ligt natuurlijk wel aan de ernst van de verwondingen. Maar die vielen nogal mee begreep ik dus dan had ik als ouder er niet zo'n drama van gemaakt. Het had niet mogen gebeuren maar als de eigenaren zo betrokken zijn en je maakt goede afspraken met ze om het in de toekomst te voorkomen dan zie ik niet in waarom je dan aangifte moet doen...
Mee eens. :ok:
Ik ook.
Als kind ben ik ook een keer gebeten, door een Duitse Dog. Ik kreeg een koekje, een aai over mijn bol en een kus en dat was het. Aangifte doen? Daar werd volgens mij in die tijd niet over gepiekerd.
Wat dat betreft is er wel een heleboel veranderd voor wat betreft de tolerantie tegenover honden.

Natuurlijk is het niet goed te praten als een hond een kind bijt, dat is heel vervelend, had niet moeten gebeuren en is natuurlijk hartstikke zielig voor het kindje. Maar om bij ieder bijtincident à la minute de betreffende hond in beslag te nemen lijkt mij niet altijd nodig. Direct een hond afmaken na 1 keer bijten gaat voor mij ook wat te kort door de bocht.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Even advocaat van de duivel spelend...
Mijn Tris zou zich ook los (willen :wink: ) rukken om mee te doen met een voetbalspel. Dan gaat hij happen, spelen, blaffen, de bal bijten en oeps... als je ff pech hebt in de bijbehorende benen "happen". Niet kwaadaardig maar ja... 't zou WEL raak kunnen zijn.

Da's ook een zeer gerichte actie dan "losrukken om te gaan bijten" ;-(((

Kortom: we hadden erbij moeten zijn... we WAREN er niet bij....

We weten het niet ..

Suzanne
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

fes/lou schreef:
Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!
Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...
Dan kan ik alleen maar hopen voor de TS dat de moeder van het gebeten kind níet zoals jij is! :lol1:
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Roo schreef:
fes/lou schreef:
Roo schreef:Heel erg vervelend, maargoed, ongelukken gebeuren. Ik denk dat je aan deze site wel een hoop hebt: http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/ Ik zou vanaf nu je hond wat beter in de gaten houden met vreemden, en het gebeten meisje maar een mooie knuffel (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2902396 ... -18-cm.jpg?) en een zak snoep brengen. Succes!
Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...
Dan kan ik alleen maar hopen voor de TS dat de moeder van het gebeten kind níet zoals jij is! :lol1:
tjonge, wat een reaktie! Zal ik even in hetzelfde kaliber reageren? Ik hoop maar dat jij met je hond niet in de buurt van mijn kind komt... En om het luchtig te houden: :LOL:
Roo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:LOL: Als jij een overstekend kind aanrijdt, geef je dan ook een speelgoedautootje als cadeau?
Jazeker! Zo'n dullig teddybeertje is ook maar flauw. Met een toffe herder-knuffel kan je tenminste trots aanwijzen waardóór je nou aangevallen bent.
Roo
Zeer actief

TomCee schreef:
Roo schreef:
fes/lou schreef:
tjonge, wat een reaktie! Zal ik even in hetzelfde kaliber reageren? Ik hoop maar dat jij met je hond niet in de buurt van mijn kind komt... En om het luchtig te houden: :LOL:
Ik had niet zo het idee dat ik uitgebreide reacties aan jou verschuldigd was.. Ik vind gewoon wat ik vind, en een ander mag vinden wat hij of zij vindt. Het 'inhoudelijke deel' van mijn reactie was eigenlijk de link naar die website.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

TomCee schreef:
Roo schreef:
fes/lou schreef:
Nounou, en jij trekt volle zalen met je gesneer naar iedereen die een reactie plaatst die jij liever niet zou zien staan... :roll:
TomCee
Zeer actief

LongFields schreef:
TomCee schreef:
Roo schreef:
fes/lou schreef: Ongeluk? Als het mijn kind was deed ik aangifte en tevens alles om die hond permanent van de straat te krijgen. Mij paaide je echt niet met een knuffel en een zakkie snoep...
Nounou, en jij trekt volle zalen met je gesneer naar iedereen die een reactie plaatst die jij liever niet zou zien staan... :roll:
Hmm, ik heb nergens gezegd (en ook niet gesuggereerd) dat ik bepaalde reakties liever niet zou zien staan. Maar essentieel onderdeel van een discussie is dat je mag reageren op een anders stelling. Niet dan?
Loek
Zeer actief

Nanna schreef:Het zijn denk ik de omstandigheden waardoor de hond in beslag is genomen.
Niet iedere bijtende hond zit onmiddellijk in een cel ;-)
Het gebeurde in de openbare ruimte, om te beginnen. En de hond heeft zich bewust losgerukt om te gaan bijten, het was niet iets per ongeluks.
Begrijp ik hieruit dat u het gebeurde meegemaakt heeft ?
Ja dan is het inderdaad een ander verhaal !
Bewust losrukken om te gaan bijten kan niet en daar moet beslist aktie op ondernomen worden zodat de hond dit gedrag in de toekomst niet kan gaan herhalen.
Bent u al een beetje over de schrik heen ? zal toch een behoorlijke impact gehad hebben om dat mee te maken :(:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

TomCee schreef:
EstherK schreef:
TomCee schreef:
Jip schreef:Ik lees nu trouwens ook dat de hond 2 keer heeft gebeten in kuit en enkel..........dus het was zeker geen hap snap jaag actie lijkt mij.......maarja had dat kind maar niet moeten gillen he...... :piew:
tja, is hetzelfde als vrouwen die zich onzedelijk kleden, die verdienen het toch ook :80:
Stel je niet zo aan. :roll:
Zo is het maar net! Goed onderbouwde reaktie!
Alsof jouw reacties altijd zo goed onderbouwd zijn. :wink:

Een hond hoort niet te bijten (op wat uitzonderingen na dan) en zoals TS het beschrijft lijkt het mij ook niet verstandig dat zijn vrouw de hond ooit nog uitlaat. Maar....een hond zomaar in laten slapen nadat die gebeten heeft is ook niet goed te praten. Ik zie het niet zo zwart / wit, aangezien elke situatie anders is. Net zoals bij mensen die wat verkeerds uitvreten.

In de situatie van Macho-Hayley (heb je dat topic al gelezen?) zou ik het onrechtvaardig vinden als de hond afgemaakt moest worden, om maar iets te noemen. Hier weet ik het niet, aangezien de hond niet los heeft gelaten en zich heeft losgerukt om een gillend kind te bijten.
Nederland is een druk land en je leeft met veel mensen op een kleine ruimte, hier passen geen honden (dieren) die bij wat drukte gaan flippen en bijten. Mijn hond houdt ook niet van kinderen (en ik woon in een kinderrijke buurt) maar no way dat die bijt of de kans krijgt om te bijten. En ik kan mijn hond ook prima handelen, dat is ook wel een vereiste als je een hond in huis haalt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

TomCee schreef:
LongFields schreef: Nounou, en jij trekt volle zalen met je gesneer naar iedereen die een reactie plaatst die jij liever niet zou zien staan... :roll:
Hmm, ik heb nergens gezegd (en ook niet gesuggereerd) dat ik bepaalde reakties liever niet zou zien staan. Maar essentieel onderdeel van een discussie is dat je mag reageren op een anders stelling. Niet dan?
Je hakt er hier in dit topic al meerdere keren op in, als iemand een reactie geeft die blijkbaar volgens jou niet inhoudelijk is.
Dus je reageert niet op iemands stelling, maar op de manier waarop iemand reageert. Dat is toch echt iets anders...

*edit: onnodige quotes verwijderd
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 aug 2012 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

LongFields schreef:
EstherK schreef:
mirretje schreef:ik had denk ik ook geen aangifte gedaan en eerst met de eigenaren gesproken. Ligt natuurlijk wel aan de ernst van de verwondingen. Maar die vielen nogal mee begreep ik dus dan had ik als ouder er niet zo'n drama van gemaakt. Het had niet mogen gebeuren maar als de eigenaren zo betrokken zijn en je maakt goede afspraken met ze om het in de toekomst te voorkomen dan zie ik niet in waarom je dan aangifte moet doen...
Mee eens. :ok:
Ik ook.
Als kind ben ik ook een keer gebeten, door een Duitse Dog. Ik kreeg een koekje, een aai over mijn bol en een kus en dat was het. Aangifte doen? Daar werd volgens mij in die tijd niet over gepiekerd.
Wat dat betreft is er wel een heleboel veranderd voor wat betreft de tolerantie tegenover honden.

Natuurlijk is het niet goed te praten als een hond een kind bijt, dat is heel vervelend, had niet moeten gebeuren en is natuurlijk hartstikke zielig voor het kindje. Maar om bij ieder bijtincident à la minute de betreffende hond in beslag te nemen lijkt mij niet altijd nodig. Direct een hond afmaken na 1 keer bijten gaat voor mij ook wat te kort door de bocht.
Inderdaad!

Ben als kind ook meerdere malen gebeten maar aangifte doen kwam niet eens bij mijn ouders op :19: de lappen vlees hingen er niet aan en ik hoefde ook geen arm of been te missen maar tanden duidelijk zichtbaar en bloed was er wel.

Ben ook niet bang geworden voor honden terwijl ik als kind niet ben opgegroeid met honden. Wat dat betreft hadden mijn ouders een meer dan prima instelling :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tamara. schreef: Ben als kind ook meerdere malen gebeten maar aangifte doen kwam niet eens bij mijn ouders op :19: de lappen vlees hingen er niet aan en ik hoefde ook geen arm of been te missen maar tanden duidelijk zichtbaar en bloed was er wel.

Ben ook niet bang geworden voor honden terwijl ik als kind niet ben opgegroeid met honden. Wat dat betreft hadden mijn ouders een meer dan prima instelling :ok:
was dat ook toen je braaf op straat aan het spelen was, door een wildvreemde losgerukte hond?
ik ben ook ettelijke keren gebeten, door de valse krengen van twee tantes van me. gewoon thuis. da's toch wat anders :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
peter1
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mechelse / holandse herder

Ongelezen bericht door peter1 »

Suzanne123 schreef:
peter1 schreef:hier de bazin van de hond wat suzanne zei is waar.jullie kunnen niet over mij oordelen.jullie waren er niet bij.
de kinderen renden weg en gilden toen wij de hoek omkwamen en hij heeft daarop gereageerd.en het was onverwachts daarom schoot hij los.
het is een sociale hond die altijd met kinderen speelt.als jullie schrikken hebben jullie ook een andere reactie dan normaal,dus oordeel niet te snel
Laat ik aannemen dat wat je zegt waar is. Let op; die bedoel ik NIET sarcastisch!!!
Dan nog is het fout dat de hond najaagt, bijt en nogmaals bijt.

Let op; dit is nog steeds geen veroordeling. Ik was er niet bij. Maar gillende kinderen of niet; dit had niet mogen gebeuren.

Waarmee ik dus ook niet zeg "afmaken die hap"... ik was er niet bij, heb het niet gezien en kan (en wil) niet (ver-)oordelen. Behalve opmerken dat het stomweg niet hoort te gebeuren dat een hond bijt, hoe logisch dat voor "Fikkie" ook is op dat moment.

Suzanne
hier heb je helemaal gelijk in ik was er ook niet bij en dit had ook niet mogen gebeuren maar is wel gebeurd helaas
heb trouwens net met een buurvrouw gesproken en die heeft het gezien van af het begin de kinderen waren met een bal aan het spelen en hij wilde de bal die richting mijn hond ging waarop de hond hapte weet niet of dit waar is nogmaals ik was er niet bij en mijn vrouw heeft dit niet opgemerkt maar getuigen hebben dit wel gezien heb ook gevraagt of de buurvrouw een verklaring daar voor wil opmaken zij vind dit geen probleem

van mij mag dit topic gesloten worden had ook niet verwacht dat er zoo veel emotie;s en reactie;s op los zouden komen
we hebben een advocaat ingeschakeld en heb alles gedaan wat in mijn vermogen zit om hem terug te krijgen ook weet ik donders goed dat als hij terug komt er nog wel wat werk aan de winkel is het zei naar martin gaus muilkorf noem maar op
wil nog wel even de reacties die positief waren bedanken voor hun steun de rest kan mij gestolen worden ik ben een honden bezitter
en zal er dan ook alles aan doen om dit weer tot een goed einde te brengen ook al zal dat niet mee vallen
gelukkig hebben we een goed contact met de ouders van het kind en het kind zelf het is wel moeilijk comuniseren met de ouders want die komen uit kongo en spreken geen woord nl ook de kinderen niet handen en voeten werk

groeten peter
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hj weet precies waneer de baas thuis komt
Loek
Zeer actief

Nanna schreef:
Loek schreef:
Nanna schreef:Het zijn denk ik de omstandigheden waardoor de hond in beslag is genomen.
Het gebeurde in de openbare ruimte, om te beginnen. En de hond heeft zich bewust losgerukt om te gaan bijten, het was niet iets per ongeluks.
Nee, ik heb gewoon het verhaal gelezen ;-)
peter1 schreef: gistermorgen 8-9-2012 rond de klok van 1100 uur ging mijn vrouw de hond uitlaten bij terugkomst waren er een aantal kinderen aan het spelen mijn vrouw kwam de hoek om de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen waarna de hond zich los rukte waarbij mijn vrouw ook nog eens is gevallen
Ja ik dacht dat eigenlijk omdat u schreef de hond rukte zich bewust los en dat schreef het baasje niet, vandaar dat ik dacht dat u het gezien had, dat de hond zich echt met opzet losrukte.
Kan het niet zo zijn dat de hond zich in eerste instantie losrukte omdat hij bijv. wilde spelen en dat dit uit de hand gelopen is ?
Nou ja, wat iemand al schreef, we moeten natuurlijk niet voor de beste stuurlui gaan spelen want we hebben het allemaal ook maar van horen zeggen
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
LongFields schreef:Direct een hond afmaken na 1 keer bijten gaat voor mij ook wat te kort door de bocht.
Dat gaat mij er zelfs zo kort door dat er geen bocht meer ís.

Wat een toestanden weer :19: .
Ahh joh, het is tegenwoordig helemaal in om maar meteen te schreeuwen dat de roze spuit er maar in moet. Hoe grover ook, hoe beter. Ik denk dat dat soort reacties een pikverlengend effect heeft op die mensen. Voor de een is dat een type hond, voor de ander is dat zo grof mogelijk met roze spuiten lopen zwaaien :19:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik hoop dat het topic niet gesloten gaat worden en ik hoop van harte, Peter, dat je ons op de hoogte houdt! Want, wellicht heeft ooit iemand jouw tips ook weer nodig om een incident "af te wikkelen".

Suzanne
Loek
Zeer actief

Tamara. schreef:
Inge O schreef:
LongFields schreef:Direct een hond afmaken na 1 keer bijten gaat voor mij ook wat te kort door de bocht.

Ahh joh, het is tegenwoordig helemaal in om maar meteen te schreeuwen dat de roze spuit er maar in moet. Hoe grover ook, hoe beter. Ik denk dat dat soort reacties een pikverlengend effect heeft op die mensen. Voor de een is dat een type hond, voor de ander is dat zo grof mogelijk met roze spuiten lopen zwaaien :19:
Een roze spuit zou nou niet het eerste zijn wat in mij opkomt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tamara. schreef:
Inge O schreef:

Pikverlengend (indien aanwezig) of egostrelend of zo, ik weet het ook niet. :roll:
Tamara.
Zeer actief

tekkel schreef:
Tamara. schreef: Ben als kind ook meerdere malen gebeten maar aangifte doen kwam niet eens bij mijn ouders op :19: de lappen vlees hingen er niet aan en ik hoefde ook geen arm of been te missen maar tanden duidelijk zichtbaar en bloed was er wel.

was dat ook toen je braaf op straat aan het spelen was, door een wildvreemde losgerukte hond?
ik ben ook ettelijke keren gebeten, door de valse krengen van twee tantes van me. gewoon thuis. da's toch wat anders :wink:
1 keer op straat toen ik op mijn fietsje aan het crossen was en langs de hond scheurde. Mijn ouders vonden het eigen schuld, dikke bult, had ik maar meer afstand van die vreemde hond moeten houden en niet zo gek er rakelings langs fietsen.

Voor de rest bekende honden of echt eigen schuld door een vreemde hond te aaien terwijl ik dat niet eerst netjes had gevraagd of dat wel kon.
Tamara.
Zeer actief

LongFields schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef:

Pikverlengend (indien aanwezig) of egostrelend of zo, ik weet het ook niet. :roll:
Ik ook niet, misschien is het wel een soort fetisj :LOL:
TomCee
Zeer actief

Tamara. schreef:
LongFields schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef: Dat gaat mij er zelfs zo kort door dat er geen bocht meer ís.

Merkwaardig, ik heb heel weinig van dit soort reakties hier gezien. Iets in jullie misschien?
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo dan. Bij het woord ''kind'' beginnen we massaal te schuimbekken, kennelijk? Als de hond in kwestie de postbode in de kuit had gebeten, was de discussie alweer anders geweest...

Het is een bijtincident, zonder ernstige gevolgen zo te lezen, maar goed, het is een beet geweest. De hond is in beslag genomen en een aanlijn- en muilkorfgebod lijkt me een logische conclusie. En misschien is het beter dat de mevrouw van het verhaal hem voortaan uitlaat met een gentle leader onder de korf. (Dat kan zonder problemen) Maar om direct de roze spuit erin te rammen zou me te ver gaan hoor. Die mensen houden zo te lezen van hun hond en dat kan ik heel goed begrijpen! Het is heel vervelend en mag nooit meer gebeuren, maar we praten hier niet over een hond die voor de kill ging of een kind verminkt heeft. Het is een betreurenswaardig incident, maar zo te lezen niet méér dan dat.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

peter1 schreef: van mij mag dit topic gesloten worden had ook niet verwacht dat er zoo veel emotie;s en reactie;s op los zouden komen
we hebben een advocaat ingeschakeld en heb alles gedaan wat in mijn vermogen zit om hem terug te krijgen ook weet ik donders goed dat als hij terug komt er nog wel wat werk aan de winkel is het zei naar martin gaus muilkorf noem maar op
wil nog wel even de reacties die positief waren bedanken voor hun steun de rest kan mij gestolen worden ik ben een honden bezitter
en zal er dan ook alles aan doen om dit weer tot een goed einde te brengen ook al zal dat niet mee vallen
gelukkig hebben we een goed contact met de ouders van het kind en het kind zelf het is wel moeilijk comuniseren met de ouders want die komen uit kongo en spreken geen woord nl ook de kinderen niet handen en voeten werk

groeten peter
Hond die kind bijt wordt zwaar opgenomen natuurlijk.
En in sommige situaties zou ik ook reageren met de roze spuit.
Maar goed, lijkt niet zo te zijn en valt dit onder de categorie ongelukken.
Sterkte de komende tijd, lijkt me knap klote allemaal.
Wiel
Roo
Zeer actief

Wie was er ook al weer door een leeuw gebeten hier?
TomCee
Zeer actief

Roo schreef:Wie was er ook al weer door een leeuw gebeten hier?
:D
Tamara.
Zeer actief

TomCee schreef:
Tamara. schreef:
LongFields schreef:
Tamara. schreef: Ahh joh, het is tegenwoordig helemaal in om maar meteen te schreeuwen dat de roze spuit er maar in moet. Hoe grover ook, hoe beter. Ik denk dat dat soort reacties een pikverlengend effect heeft op die mensen. Voor de een is dat een type hond, voor de ander is dat zo grof mogelijk met roze spuiten lopen zwaaien :19:
Merkwaardig, ik heb heel weinig van dit soort reakties hier gezien. Iets in jullie misschien?
In dit topic valt het nu nog mee. Op de rest van het forum is het schering en inslag bij bepaalde mensen :19:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
Jip schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Mijn hond hoeft geen kind aan te vallen ,want dat is einde verhaal voor mij.
oh ja, kees? heeft één van jouw puppen niet een keer net hetzelfde gedaan en was je reactie dan niet heel wat minder grof?
Je kan een pup toch niet met een 3 jarige reu vergelijken?
Ik bedoelde natuurlijk ook geen echte pup maar een hond die bij hem vandaan kwam - heeft hier ook een heel topic over gestaan.
Ja klopt hondje van 9 maanden.
Die ging op een speelse manier tussen groepje kinderen lopen geinen.
En toen uit pure enthousiasme een kind in haar kontje gesnapt.
Ik geloof dat het van een andere orde is dan dit geval .
Niemand heeft die jonge boef er af hoeven trekken en is niet gelijk in de aanval gegaan en geen ambulanche bij geweest.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Loek schreef:
Nanna schreef:
Loek schreef:
Nee, ik heb gewoon het verhaal gelezen ;-)
peter1 schreef: gistermorgen 8-9-2012 rond de klok van 1100 uur ging mijn vrouw de hond uitlaten bij terugkomst waren er een aantal kinderen aan het spelen mijn vrouw kwam de hoek om de kinden zagen de hond en begonnen te gillen en te rennen waarna de hond zich los rukte waarbij mijn vrouw ook nog eens is gevallen
Ja ik dacht dat eigenlijk omdat u schreef de hond rukte zich bewust los en dat schreef het baasje niet, vandaar dat ik dacht dat u het gezien had, dat de hond zich echt met opzet losrukte.
Kan het niet zo zijn dat de hond zich in eerste instantie losrukte omdat hij bijv. wilde spelen en dat dit uit de hand gelopen is ?
Nou ja, wat iemand al schreef, we moeten natuurlijk niet voor de beste stuurlui gaan spelen want we hebben het allemaal ook maar van horen zeggen
De hond heeft zich bewust losgetrokken. Dermate dat zijn baasje ten val kwam. Dan handelt de hond bewust. Het gaat mij te ver om dan te zeggen dat de hond met de kinderen wilde spelen en dat het pas dáárna uit de hand is gelopen.

Een hond is een dier met een dierlijk instinct en geen mens met normen en waarden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”