Begon met uit te schrijven dat appél appél is, met wat mitsen en uitzonderingen, maar dat is praktisch niet goed uit te werken.Nanna schreef:Wat bedoel je met niet onder appèl houden?Biet schreef:Een hondenhoudverbod als je niet aan kunt tonen dat je je hond onder appel kunt houden?Nanna schreef:tineke schreef: En van mij mogen mensen die dat niet hebben en dat laten zien daar ook best wel eens op gewezen worden middels een fikse sanctie.![]()
Plus een torenhoge hondenbelasting als je graag met een bepaald type hond loopt. Doen ze in bepaalde delen van Duitsland ook en het werkt als een tierelier. Dan houd je alleen de échte liefhebbers over en die hebben meestal wel voldoende verantwoordelijkheid.
Bij mijn zus in Zwitserland zie je ook maar bar weinig klapkaken. Met zo'n hond kom je nl. niet in aanmerking voor een huurwoning.
En laat mensen maar een examen over het goed houden van een hond met specifiek staffords/pitbulls in het achterhoofd afleggen, dat uiteraard in foutloos Nederlands gemaakt dient te worden.
Kortom, werp een flinke muur op. Dan verbied je niets (dat helpt toch niet) en het gaat ws wel werken.
Krijg je dan ook een houdverbod als je jolige retriever speels naar andere honden rent schoon je het hem verbood?
Ik zou zeggen: bijtincident is zeer hoge boete, en gebeurt het weer: houdverbod.
Ik zou zeggen: bijtincident zeer hoge boete, mits het duidelijk is dat de eigenaar niet alle redelijke maatregen getroffen heeft, die dat incident had kunnen voorkomen. Bij herhaling simpelweg houdverbod.
En met redelijk bedoel ik: hond aangelijnd, deugdelijk hekwerk, hond onder appél.