Nanna schreef:malinois schreef:
Ik ook niet hoor... ik snap de gedachte gewoon niet dat een hond nooit zal kunnen bijten....
Ik zal ook niet snel aangifte doen van een beet... dan moet er toch wel heel wat gebeurd zijn hoor... maar goed, ik zal er dan wel erg simpel over denken.
Ja maar Mal

Je roept altijd "als ze aan mijn honden komen, komen ze aan mij"
Kun je je nou écht niet voorstellen dat iemand dat ook heeft als zijn/haar kind op straat wordt aangevallen door een herder die zich losgerukt heeft?
jazeker kan ik me dat voorstellen... en ik zeg ook dan moet er heel wat gebeuren...
Maar ik reageerde dus op deze opmerking:
Een hond die bijt, ookal zijn kinderen aan het trekken/in de ogen prikken etc., hoort gewoon niet in onze dichtbevolkte maatschappij thuis. Het feit dat een hond gebeten heeft, ongeacht wat de aanleiding was, heeft het dus in zich om te bijten en ik zou daarom ook altijd aangifte doen, ookal wordt de hond dan afgemaakt. Naar mijn mening hoort een bijtende hond niet in onze samenleving thuis en al helemaal niet in een gewone woonwijk.
Als ik kinderen had en een hond beet omdat mn kind de hond had zitten etteren had ie (dus dat kind) van mij ook nog eens op zn donder gekregen, en dan heb ik het niet over enorme lappen huid missen of wat dan ook maar een simpele beet.
Dat is de ellende van de ouders van tegenwoordig... vroeger was het 'eigen schuld moet je het maar niet doen of moet je maar luisteren' ... nu zijn de kinderen heilig en moeten honden maar alles accepteren ongeacht wat de kinderen doen.
Natuurlijk heeft een hond tanden en natuurlijk kan een hond bijten en daar moet je ook als ouders rekening mee houden net als de hondenbezitters rekening moeten houden met hun honden. Niemand is er bij geweest, wat ik uit de tekst haal is het kind niet voor het leven getekend.... dat het niet had mogen gebeuren ben ik het dus nogmaals helemaal mee eens... maar direct afmaken om een beet... tja dat vind ik dus waanzin.