Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door billy »

Boris2011 schreef:pas op Miemot, een andere mening over dit onderwerp dan die paar andere forumleden hebben wordt je niet in dank afgenomen op dit forum! nog even wachten en je bent geen dierenliefhebber, dom enz enz. Je moet en zal van mening moeten veranderen... :zweep:
Doe jij eens even normaal zeg, jij wil helemaal dat honden alles pikken van koters :ugh:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Boris2011 schreef:pas op Miemot, een andere mening over dit onderwerp dan die paar andere forumleden hebben wordt je niet in dank afgenomen op dit forum! nog even wachten en je bent geen dierenliefhebber, dom enz enz. Je moet en zal van mening moeten veranderen... :zweep:
Ga eerst eens wat goede hondengedragsboeken lezen joh. :ok:
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Tja.

Zou kunnen dat het aan de opvoeding ligt.

Ik werk met licht tot matig mentaal gehandicapte volwassenen met zware gedragsproblemen.

Niet zoveel kaas gegeten van opvoeden :roll:
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

billy schreef:
Doe jij eens even normaal zeg, jij wil helemaal dat honden alles pikken van koters :ugh:
zie, de eerste hapt al...
miemot
Zeer actief

Boris2011 schreef:pas op Miemot, een andere mening over dit onderwerp dan die paar andere forumleden hebben wordt je niet in dank afgenomen op dit forum! nog even wachten en je bent geen dierenliefhebber, dom enz enz. Je zal en moet van mening moeten veranderen... :zweep:
Ik meen te mogen zeggen dat ik dit forum en de mensen er op wat beter ken dan jij en ik meen dan ook te weten dat men hier niet vies is van een discussie meer of minder.
En dat die discussies ook niet persoonlijk, op de man af gespeeld worden.
Euh. Meestal toch niet :F:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Boris2011 schreef:
billy schreef:
Waar wil je naartoe met deze reactie en je vorige? :denken:
Boris2011
Actief

miemot schreef:
Boris2011 schreef:pas op Miemot, een andere mening over dit onderwerp dan die paar andere forumleden hebben wordt je niet in dank afgenomen op dit forum! nog even wachten en je bent geen dierenliefhebber, dom enz enz. Je zal en moet van mening moeten veranderen... :zweep:
Ik meen te mogen zeggen dat ik dit forum en de mensen er op wat beter ken dan jij en ik meen dan ook te weten dat men hier niet vies is van een discussie meer of minder.
ik wou zeggen, lees de vorige bladzijden maar eens.. niet op de man persoonlijk? hmm
miemot
Zeer actief

Sommige mensen zoeken het zelf natuurlijk. :pffff:
Boris2011
Actief

Tamara. schreef:
Boris2011 schreef:
billy schreef:

ik baal gewoon dat het niet wordt geaccepteerd dat ik ergens een andere mening over heb en dat er zo op de man gespeeld wordt.
Voor mij telt altijd: heeft iemand een andere mening, prima, even goede vrienden. kun je inhoudelijk over het thema discussieren, maar het feit dat ik persoonlijk ben aangevallen op dit forum en voor alles en nog wat ben uitgemaakt is natuurlijk niet goed.
MJ
Zeer actief

Er kan altijd wat gebeuren, miemot....100 % zekerheid heb je met niks en niemand. Ja , met een Bart Smit hondje. :wink:

Ik kan me in de verte misschien ook nog wel voorstellen dat je het vertrouwen missen zou ( ik heb geen kinderen , vandaar het in de verte :wink: ).
Maar om de hond dan in te laten slapen vind ik niet eerlijk. Snap je hoe ik het bedoel ? Het is dan toch niet gelijk een hond die wanneer hij een kind ziet hij die acuut wil vermoorden? Hij reageerde in dit verhaal op een actie ...hij schrok of werd pijn gedaan.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
Marion. schreef:
miemot schreef:Ik vind dat ook heel erg logisch. Ik begrijp perfect waarom hij dat zou doen dan.
Maar als hij zou bijten in zo'n situatie, en ik bedoel echt doorbijten, niet sneppen, dan kan ik niet verder met hem. En vind ik het ook mijn verantwoordelijkheid dat hij in de toekomst geen andere kinderen kan bijten.
Dus.... honden en kinderen kunnen niet samen?
In een ander topic had ik het over de hond van mijn vriendin die na eerdere behoorlijk ernstige incidenten kans zag het 18 maanden oude dochtertje van haar vriendin gedeeltelijk te scalperen.
Zou JIJ zo'n hond bij je kinderen laten?
Ik weet het ècht niet Nanna. Naar wat ik begrijp, zijn je eigen kinderen de Godjes op aarde. Belachelijk dat je dan ook nog moet gaan werken voor het geld enzo. En dat je niet eens geld toe krijgt, omdat jij ook al 9 maanden die gods-wonders hebt moeten dragen. Maar ik kan me daar echt helemaal niets bij indenken.

Wèl weet ik dat mijn honden mij lief zijn. En dat ze over het algemeen ook lief zijn, naar mens en dier. En als de gillende buurkinderen weer eens aan de deur staan omdat ze een bal over de schutting hebben gegooid, en ik ben die klote bal aan het zoeken in de tuin (en mijn voordeur is dus open, met de gillende buurkinderen ervoor).... en ze gaan hondje plagen.... Dan geef ik ze groot gelijk dat ze gaan bijten. Gingen ze maar eens bijten. Kinderen kunnen ook opgevoed worden.
MJ
Zeer actief

miemot schreef:
:wink:
billy
Erelid

Boris2011 schreef:
Tamara. schreef:
Boris2011 schreef:
billy schreef: Doe jij eens even normaal zeg, jij wil helemaal dat honden alles pikken van koters :ugh:

ik baal gewoon dat het niet wordt geaccepteerd dat ik ergens een andere mening over heb en dat er zo op de man gespeeld wordt.
Voor mij telt altijd: heeft iemand een andere mening, prima, even goede vrienden. kun je inhoudelijk over het thema discussieren, maar het feit dat ik persoonlijk ben aangevallen op dit forum en voor alles en nog wat ben uitgemaakt is natuurlijk niet goed.
Omdat je rare antwoorden geeft :wink:
Een hond hoeft niet alles te pikken van niemand en als het niet anders kan bijt hij, dat verdient geen prijs, maar ook geen ter dood veroordeling, wie maakt de fout, de mens want daar is hij van afhankelijk, daar ligt het probleem punt :pffff:
Afbeelding
miemot
Zeer actief

MJ schreef:Er kan altijd wat gebeuren, miemot....100 % zekerheid heb je met niks en niemand. Ja , met een Bart Smit hondje. :wink:

Ik kan me in de verte misschien ook nog wel voorstellen dat je het vertrouwen missen zou ( ik heb geen kinderen , vandaar het in de verte :wink: ).
Maar om de hond dan in te laten slapen vind ik niet eerlijk. Snap je hoe ik het bedoel ? Het is dan toch niet gelijk een hond die wanneer hij een kind ziet hij die acuut wil vermoorden? Hij reageerde in dit verhaal op een actie ...hij schrok of werd pijn gedaan.
Bedoel je in dit verhaal het verhaal van TS? Of mijn voorbeeld van het grommen?

Toen Guus op Wannes gromde, was er immers geen sprake van pijn doen. Dat ging over het claimen van de baas. Als ik niet zo moe was zou ik het topic opzoeken, maar dat zal voor een andere keer zijn :mrgreen:

Het verhaal van TS vind ik ook niet direct een reden om de roze spuit te geven, bijlange na niet zelfs. Happen naar wegrennende kinderen is iets totaal anders dan een beet, een echte hap nemen uit een arm of een hoofd of een been. 'Happen naar' is voor mij niet te vergelijken met bijten. Net als een tik op je vingers niet te vergelijken is met een vuistslag op je oog.

En ik begrijp perfect dat je dat niet eerlijk vindt, het zou voor mij ook niet eerlijk aanvoelen. In mijn eerste post zei ik dat het mijn hart zou breken en dat meen ik ook. Het zou enorm moeilijk en verdrietig zijn.
Maar ik zou niet met mezelf kunnen leven in de wetenschap dat het ooit misschien opnieuw zou kunnen gebeuren, zelfs al is die kans maar klein.
melizzy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising york-malthezer

Ongelezen bericht door melizzy »

Marion. schreef:
Nanna schreef:
Marion. schreef:
miemot schreef:Ik vind dat ook heel erg logisch. Ik begrijp perfect waarom hij dat zou doen dan.
Maar als hij zou bijten in zo'n situatie, en ik bedoel echt doorbijten, niet sneppen, dan kan ik niet verder met hem. En vind ik het ook mijn verantwoordelijkheid dat hij in de toekomst geen andere kinderen kan bijten.
Dus.... honden en kinderen kunnen niet samen?
In een ander topic had ik het over de hond van mijn vriendin die na eerdere behoorlijk ernstige incidenten kans zag het 18 maanden oude dochtertje van haar vriendin gedeeltelijk te scalperen.
Zou JIJ zo'n hond bij je kinderen laten?
Ik weet het ècht niet Nanna. Naar wat ik begrijp, zijn je eigen kinderen de Godjes op aarde. Belachelijk dat je dan ook nog moet gaan werken voor het geld enzo. En dat je niet eens geld toe krijgt, omdat jij ook al 9 maanden die gods-wonders hebt moeten dragen. Maar ik kan me daar echt helemaal niets bij indenken.

Wèl weet ik dat mijn honden mij lief zijn. En dat ze over het algemeen ook lief zijn, naar mens en dier. En als de gillende buurkinderen weer eens aan de deur staan omdat ze een bal over de schutting hebben gegooid, en ik ben die klote bal aan het zoeken in de tuin (en mijn voordeur is dus open, met de gillende buurkinderen ervoor).... en ze gaan hondje plagen.... Dan geef ik ze groot gelijk dat ze gaan bijten. Gingen ze maar eens bijten. Kinderen kunnen ook opgevoed worden.
Ik zou zonder meer nooit willen dat mijn hond(en) zouden gaan bijten....maar kinderen kunnen inderdaad wel degelijk opgevoed worden.....maar geloof dat dat tegenwoordig nog wel eens moeilijk is bij Sommige)ouders van de prinsjes en prinsesjes.
Hier nooit geen gedoe gehad met de kinderen en de honden,en de 2 duitse herders die ik had waren ook nog niet eens de makkelijkste honden hoor.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je kakelt als een kip zonder kop. Het zou je sieren om eerst eens je bek te houden als je niet tegen kritiek kunt. Maar in plaats daarvan ga je wild om je heen staan roeien, in plaats van je inhoudelijk met de discussie te bemoeien.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

EstherK schreef:
Reny schreef:Ik denk niet dat je moet gaan vertrouwen en verwachten dat kinderen opgevoed worden in het omgaan met dieren. Veel kinderen (en ook ouders :schrik: ) denken dat melk uit de fabriek komt, net zoals de spruitjes. Karbonades is vlees en een varken hebben ze nog nooit in het echt gezien. Hier waren van de week kinderen uit Zaire in de buurt op visite. Kinderen vonden alle honden dus eng en slaan met stokken normaal. Ondanks dat ze goed Engels spraken konden we ze niet overtuigen dat dit niet de bedoeling is. (later via hun ouders dus wel) Ze vonden de honden eng.
Nu is het bij ons ook nog eens losloopgebied dus heb ik de mannen aangelijnd en kort bij me gehouden. Mijn verantwoordelijkheid.

Je kunt dus wel vinden dat kinderen opgevoed moeten worden met kennis over dieren maar ik zou mijn verwachtingspatroon daarin toch echt bijstellen :wink:
Ik verwacht juist helemaal niet dat kinderen opgevoed worden. Mijn ervaring is dat heel veel kinderen (ook met nederlandse voorouders) zich niet juist gedragen in het bijzijn van honden. Daarnaast ervaar ik dat ouders (uitzonderingen daargelaten) dit gedrag niet corrigeren.

Ik maak dagelijks mee dat kinderen hysterisch gaan gillen en rennen als ze mij zien aankomen. De (meeste) ouders doen niets. Staan erbij en kijken er naar. Gelukkig reageren mijn honden niet op dat domme gedoe.

Wat ik wel zeg is dat ik een schone taak zie voor de ouders om eens wat opvoeding te geven aan hun kroost.
Dus jij verwacht eigenlijk van Jan en alleman, en ook van degenen die totaal niets met honden hebben, dat ze maar even weten hoe ze in wat voor situatie dan ook met honden moeten reageren?? Waarom??

Onze honden zijn onze eigendommen en wij hebben ervoor te zorgen dat ze zich fatsoenlijk gedragen in onze samenleving of dat je anders de benodigde maatregelen neemt, zodat de kans dat er iets gebeurd zo klein mogelijk is. Zorg je ervoor dat je een hond aanschaft die je aankunt. Het is niet zonder reden dat er zoveel herders en staffords en gelijkwaardigen in het asiel zitten. Ook hier geldt zint eer ge begint.

En kinderen, mogen gewoon kinderen zijn en hoeven geen rekening te houden met andermans honden.
MJ
Zeer actief

miemot schreef:
En ik begrijp perfect dat je dat niet eerlijk vindt, het zou voor mij ook niet eerlijk aanvoelen. In mijn eerste post zei ik dat het mijn hart zou breken en dat meen ik ook. Het zou enorm moeilijk en verdrietig zijn.
Maar ik zou niet met mezelf kunnen leven in de wetenschap dat het ooit misschien opnieuw zou kunnen gebeuren, zelfs al is die kans maar klein.
Ik bedoelde het in jouw verhaal, het grommen. Ik was niet duidelijk, sorry. :wink:
Niet echt het topic ( want dat kan ik me zo 123 niet voor de geest halen maar hoe het hier zo stond in dit topic.

Maar alsjeblieft...stel voor dat ( en heus ...oprecht , ik hoop het niet en nooit !) maar mocht het gebeuren...overweeg ook herplaatsing dan. Niet alleen die spuit.
Er zijn genoeg honden die niet met kinderen kunnen (en dan zie ik dit niet zozeer als niet mer kinderen kunnen maar om het maar even makkelijk te maken voor mezelf....want met kinderen is dan een situatie geworden in het 'stel dat' verhaal he :wink: waar jij je hond nooit meer in wil zetten en dat kan ik me dan nog voorstellen hoor vanuit jouw standpunt gezien...ook genoeg baasjes die daar heel goed mee kunnen dealen . Mensen die geen kinderen hebben , die de kinderen volwassen hebben. Ik heb bijv ook een hond die kinderen niet :cheer: :cheer: vindt. Hij vindt ze doodeng. Ik heb geen kinderen, er komen hier geen kinderen en op straat kan ik ze goed ontwijken. :mrgreen:
Hier gedijt de hond prima.
Dat zijn ook mogelijkheden .

Staat er stom he....ik kom er niet goed uit met wat en hoe ik het bedoel ook goed op te schrijven. Grmbl.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

Waar lees jij dat je van mening moet veranderen? :denken:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

MJ schreef: Staat er stom he....ik kom er niet goed uit met wat en hoe ik het bedoel ook goed op te schrijven. Grmbl.
Staat er duidelijk hoor :ok: , lees al een tijdje mee :wink:

Als Akira plotseling niet meer met kinderen zou kunnen en er wordt wat afgesnauwd en gesnapt dan kies ik ook voor herplaatsing. Er zijn zat mensen die haar een kindvrij huis of omgeving kunnen bieden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
billy
Erelid

En er zijn ook een heleboel mensen die gewoon een hond hebben en een paar kids waar het heel goed mee gaat, het lijkt wel alsof dat haast niet kan :19:
Ik pas morgen zo op hoor op een paar kids, binnen een uur weten ze dat hoe ze moeten handelen tegenover de honden, niks mis mee en krijgen ze ook niets van, ik heb eerlijke honden die handelen naar de daad van het kind.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Tiny schreef:
MJ schreef: Staat er stom he....ik kom er niet goed uit met wat en hoe ik het bedoel ook goed op te schrijven. Grmbl.
Gelukkig. :D
Als Akira plotseling niet meer met kinderen zou kunnen en er wordt wat afgesnauwd en gesnapt dan kies ik ook voor herplaatsing. Er zijn zat mensen die haar een kindvrij huis of omgeving kunnen bieden.
En dan zie ik dit nog niet eens als niet met kinderen kunnen...een grauw,snauw grom,beet....door pijn of schrik.
Wel kan ik evt snappen dat je dan vertrouwen gaat missen.

Maar (juist dan..als het gebeurt door pijn ,angst, schrik) hou de optie open van herplaatsing.
Is mijn gedachte dan.
miemot
Zeer actief

MJ schreef:
miemot schreef:
Ik bedoelde het in jouw verhaal, het grommen. Ik was niet duidelijk, sorry. :wink:
Niet echt het topic ( want dat kan ik me zo 123 niet voor de geest halen maar hoe het hier zo stond in dit topic.

Maar alsjeblieft...stel voor dat ( en heus ...oprecht , ik hoop het niet en nooit !) maar mocht het gebeuren...overweeg ook herplaatsing dan. Niet alleen die spuit.
Er zijn genoeg honden die niet met kinderen kunnen (en dan zie ik dit niet zozeer als niet mer kinderen kunnen maar om het maar even makkelijk te maken voor mezelf....want met kinderen is dan een situatie geworden in het 'stel dat' verhaal he :wink: waar jij je hond nooit meer in wil zetten en dat kan ik me dan nog voorstellen hoor vanuit jouw standpunt gezien...ook genoeg baasjes die daar heel goed mee kunnen dealen . Mensen die geen kinderen hebben , die de kinderen volwassen hebben. Ik heb bijv ook een hond die kinderen niet :cheer: :cheer: vindt. Hij vindt ze doodeng. Ik heb geen kinderen, er komen hier geen kinderen en op straat kan ik ze goed ontwijken. :mrgreen:
Hier gedijt de hond prima.
Dat zijn ook mogelijkheden .

Staat er stom he....ik kom er niet goed uit met wat en hoe ik het bedoel ook goed op te schrijven. Grmbl.
Ik denk dat ik wel begrijp wat je wil zeggen.
Misschien denk ik er ook wel helemaal anders over, moest ik in die situatie terecht komen (godverhoededatdiedagooitkomt), uiteindelijk weet je dat toch niet van tevoren. Ik kan alleen maar zeggen hoe het nu aanvoelt. Of aan zou voelen. Of hoe ik denk dat het aan zou voelen. Of zoiets :F:
Tiny
Zeer actief

billy schreef:En er zijn ook een heleboel mensen die gewoon een hond hebben en een paar kids waar het heel goed mee gaat, het lijkt wel alsof dat haast niet kan :19:
Ik pas morgen zo op hoor op een paar kids, binnen een uur weten ze dat hoe ze moeten handelen tegenover de honden, niks mis mee en krijgen ze ook niets van, ik heb eerlijke honden die handelen naar de daad van het kind.
Natuurlijk gaat dat wel, maar als jij je hond niet meer bij je kind vertrouwd dan is de eerlijkste om de hond te herplaatsen dan de roze spuit. En daar ging het ook over.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief

billy schreef:En er zijn ook een heleboel mensen die gewoon een hond hebben en een paar kids waar het heel goed mee gaat, het lijkt wel alsof dat haast niet kan :19:
Soms zie ik ook weleens dingen gebeuren waarvan ik denk: wow, wat een hoge tolerantie heeft die hond.
Wat ik al eerder zei..ik heb daar wel onwijs veel respect voor. Er wordt heel veel gevraagd van honden en merendeel doet het allemaal braaf en laat heel veel welgevallen.
Knap vind ik dat. Soms mag er best meer over nagedacht worden doo rmensen die daar geheel niet over nadenken zoals buren verderop. :oeps: Buren vinden bijv dat kindjelief ten alle tijden in de mand mag kruipen of het eten mag afpakken. 1 snauw van de hond en hondje gaat naar de DA.
Gelukkig vindt het hondje alles goed en prima....maar stel dat. Dat zou ik het zo niet fair vinden.
Tiny
Zeer actief

MJ schreef:
Tiny schreef:
Gelukkig. :D
En dan zie ik dit nog niet eens als niet met kinderen kunnen...een grauw,snauw grom,beet....door pijn of schrik.
Wel kan ik evt snappen dat je dan vertrouwen gaat missen.

Maar (juist dan..als het gebeurt door pijn ,angst, schrik) hou de optie open van herplaatsing.
Is mijn gedachte dan.
De mijne ook :ok: Uitleggen is ook niet mijn sterkste kant :mrgreen:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
billy
Erelid

Tiny schreef:
Natuurlijk gaat dat wel, maar als jij je hond niet meer bij je kind vertrouwd dan is de eerlijkste om de hond te herplaatsen dan de roze spuit. En daar ging het ook over.
Ohh oke daar ben ik het mee eens, maar ik zou dan eerder het kind herplaatsen maar goed dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

billy schreef:
Tiny schreef:
Ohh oke daar ben ik het mee eens, maar ik zou dan eerder het kind herplaatsen maar goed dat is weer een andere discussie :mrgreen:
Hahaha
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief

miemot schreef: Of zoiets :F:
Haha ! :mrgreen:
miemot
Zeer actief

Wel hoor.
Zoals ik al zei, hier gaat het ook doorgaans goed.
Een kind moet toch ook leren? Het is geen robot die je even programmeert. Wannes weet intussen al heel goed dat er niet achter de hond aan gerend wordt, dat slaan en oren trekken niet mag en dat je nooit, never aan de hond komt als hij in zijn mand ligt. Hij weet niet dat de hond ook pijn kan hebben, dus hij weet ook niet dat een voet op de hond zetten pijn doet en dat dat dus niet mag. Nu weet hij dat wel. Omdat ik het gezegd heb. Maar niet voordat hij het uitgetest had.
Sommige dingen kan je gewoon nog niet uitleggen aan een twee-jarige.

En nu ga ik slapen. Morgen werken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”