Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door hewi »

Nou er is niks mis met de geestelijke vermogens van mijn ouders hoor en volgens mij ook niet van de ouders
van dat kindje, Bouvierpoedel,de hond beet omdat het kind hem zat te pesten,natuurlijk had die hond daar niet moeten zijn en natuurlijk hadden die
ouders hun kind daar niet naar toe moeten laten gaan maar zoals het gaat soms gebeuren dingen gewoon.
Dit was op de camping en je let 3 tellen niet op. Ik probeer te zeggen dat het soms gebeurt in een onverwacht
ogenblik dat kinderen een hond pesten en dat ze dan kunnen bijten.
Groetjes Heidi
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

hewi schreef:Nou er is niks mis met de geestelijke vermogens van mijn ouders hoor en volgens mij ook niet van de ouders
van dat kindje, Bouvierpoedel,de hond beet omdat het kind hem zat te pesten,natuurlijk had die hond daar niet moeten zijn en natuurlijk hadden die
ouders hun kind daar niet naar toe moeten laten gaan maar zoals het gaat soms gebeuren dingen gewoon.
Dit was op de camping en je let 3 tellen niet op. Ik probeer te zeggen dat het soms gebeurt in een onverwacht
ogenblik dat kinderen een hond pesten en dat ze dan kunnen bijten.
Na 10 x waarschuwen is het lijkt mij niet onverwachts bijten hoor.
Dan ben je als toezicht ouder/volwassene een stomme keu punt.
Of die camping daar schuld aan is , of de hond of dat kind.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Dat mag jij vinden,ik denk alleen dat sommige dingen gewoon heel snel gebeuren en ik zeg niet dat het mag
ik keur het niet goed ik zeg alleen dat het heel snel kan gebeuren.En dat van mij niet gelijk een hond in geslapen hoeft worden
maar dat dat wel afhankelijk is van hoe en wat er is gebeurd en wat het verleden daarvan is. Had Tiffie de teckel herplaatst moeten
worden? Mischien wel maar je komt hoe dan ook, overal weleens kinderen tegen. Had er strenger op Tiffie de teckel gelet moeten worden?
Ja dat zeker wel en mischien ook nog een stukje opvoeding erbij maar dat is nou eenmaal niet gebeurd en de hond is ook niet ingeslapen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

hewi schreef:Dat mag jij vinden,ik denk alleen dat sommige dingen gewoon heel snel gebeuren en ik zeg niet dat het mag
ik keur het niet goed ik zeg alleen dat het heel snel kan gebeuren.En dat van mij niet gelijk een hond in geslapen hoeft worden
maar dat dat wel afhankelijk is van hoe en wat er is gebeurd en wat het verleden daarvan is. Had Tiffie de teckel herplaatst moeten
worden? Mischien wel maar je komt hoe dan ook, overal weleens kinderen tegen. Had er strenger op Tiffie de teckel gelet moeten worden?
Ja dat zeker wel en mischien ook nog een stukje opvoeding erbij maar dat is nou eenmaal niet gebeurd en de hond is ook niet ingeslapen.
Je snapt het geloof ik niet.
Als je na 10 x waarschuwen nog niet begrepen hebt als ouder/volwassene dan heeft dat niets met kind of hond te maken maar ben je gewoon een stomme keu en daar is dan niets snel gebeuren aan of plotseling.
Anders had je geen 10 x moeten waarschuwen.
Je trekt je kind ook niet 10 x vann de weg af of uit de vijver.
Dan had je bij de eerste x al moeten in grijpen en zo niet dan ben je een hele domme keu.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

zo, bijgelezen.

Ik vind dat je te allen tijde verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond. Ook als kinderen dingen doen die niet handig zijn. Ik vind ook dat elke hond moet leren om te gaan met onverwachte situaties, zodat de kans dat hij uit schrik bijt een pak kleiner wordt. En als je een hond hebt die wat makkelijk geprikkeld raakt, dien je daar alert op te zijn als eigenaar.

Ik vind ook dat kinderen moeten leren hoe ze met honden om moeten gaan, ongeacht of ze er thuis een hebben of niet. Honden zijn in onze maatschappij net zo gewoon als auto´s. Iedereen leert zijn kinderen dat ze moeten uitkijken met oversteken, niet zomaar de straat op lopen enz. Leer ze dan ook geen vreemde honden te benaderen en niet gillend wegrennen of slaan of aan de oren trekken. Ik besef dat dit een utopie is, maar dromen mag (toch :F: ). Overigens bedoel ik hier niet mee dat kinderen niet meer mogen spelen als er een hond in de buurt is, het moet niet gekker worden.

Blijft echter wel, dat kinderen en honden soms onverwachte dingen, ongeacht hoe goed ze beide zijn opgevoed en je kunt niet alles voorkomen en dan zul je per situatie moeten beoordelen wat de consequenties moeten zijn en die hangen voor mij af van de intentie van de hond, de aard van de verwondingen en de reactie van de eigenaar.

kleine anecdote; ik kwam gisteren thuis van werken en hoor het buurmeisje van 8 of 9 hysterisch gillen, kind was volslagen over de rooie, want er liep een kip hun tuin in. Niet dat kinderen nooit ergens bang voor mogen zijn, maar ik vind het een gebrek in de opvoeding als kinderen voor alle dieren bang zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief

kipo schreef:zo, bijgelezen.

Ik vind dat je te allen tijde verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond. Ook als kinderen dingen doen die niet handig zijn. Ik vind ook dat elke hond moet leren om te gaan met onverwachte situaties, zodat de kans dat hij uit schrik bijt een pak kleiner wordt. En als je een hond hebt die wat makkelijk geprikkeld raakt, dien je daar alert op te zijn als eigenaar.

Ik vind ook dat kinderen moeten leren hoe ze met honden om moeten gaan, ongeacht of ze er thuis een hebben of niet. Honden zijn in onze maatschappij net zo gewoon als auto´s. Iedereen leert zijn kinderen dat ze moeten uitkijken met oversteken, niet zomaar de straat op lopen enz. Leer ze dan ook geen vreemde honden te benaderen en niet gillend wegrennen of slaan of aan de oren trekken. Ik besef dat dit een utopie is, maar dromen mag (toch :F: ). Overigens bedoel ik hier niet mee dat kinderen niet meer mogen spelen als er een hond in de buurt is, het moet niet gekker worden.

Blijft echter wel, dat kinderen en honden soms onverwachte dingen, ongeacht hoe goed ze beide zijn opgevoed en je kunt niet alles voorkomen en dan zul je per situatie moeten beoordelen wat de consequenties moeten zijn en die hangen voor mij af van de intentie van de hond, de aard van de verwondingen en de reactie van de eigenaar.

kleine anecdote; ik kwam gisteren thuis van werken en hoor het buurmeisje van 8 of 9 hysterisch gillen, kind was volslagen over de rooie, want er liep een kip hun tuin in. Niet dat kinderen nooit ergens bang voor mogen zijn, maar ik vind het een gebrek in de opvoeding als kinderen voor alle dieren bang zijn.
Net als puppen opvoeden is het de herhaling van , wat voor kinderen ook op gaat.
Zou wel makkelijk zijn dat je bij de eerste les al gelijk dat af/aangeleerd hebt en het voor de rest van je leven in je kop hebt zitten.
Als je hond na 5 keer nog onzeker voor iets is waarom mag een kind dan niet bang zijn bij iets.
Het heet niet voor niets kind of pup.
Waarom mag een volwassene wel bang zijnn voor paarden spinnen muisjes ratten slangen en moet een kind maar gelijk zijn angsten overboord zetten terwijl het kind nog geen eens volwassen is.
Een pup mag wel bang zijn voor kinderen ,maar omgedraaid niet.
Een pup die een kip ziet lopen daar word een leer procesje van gemaakt en verterend gelachen en als een kind de bibbers krijgt van een kip dan moet het normaal doen want anders hebben de ouders tekort geschoten in de opvoeding.
:denken: :19:
..
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Peter1 heb je al wat gehoord verder,
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Waarom mag een volwassene wel bang zijnn voor paarden spinnen muisjes ratten slangen en moet een kind maar gelijk zijn angsten overboord zetten terwijl het kind nog geen eens volwassen is.
Een pup die een kip ziet lopen daar word een leer procesje van gemaakt en verterend gelachen en als een kind de bibbers krijgt van een kip dan moet het normaal doen want anders hebben de ouders tekort geschoten in de opvoeding.
..
Ik denk dat het hier op het forum eerder de honden zijn die als heiligen vereerd en niet opgevoed worden ;-)
Als Fido bang is voor een kip worden daar hele topics over geopend over hoe dat aan te pakken en omzichtig te begeleiden. Een kind dat bang is moet gewoon zijn stomme aanstellerige verwende rotkop houden. :19:
Ah, jullie hebben elkaar weer gevonden :ok: :LOL:

Met de honden wordt in ieder geval wat gedaan, of dat met de kinderen ook zo is, vraag ik mij af. En ja, de ene keer gaat het zo, en de andere keer moet hond ook niet zeuren en doorlopen :ok:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Neeltje schreef:
EstherK schreef:
Neeltje schreef: En kinderen, mogen gewoon kinderen zijn en hoeven geen rekening te houden met andermans honden.
En daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan je niet van een kind verwachten dat het zich altijd correct gedraagt bij een hond. Wat je een kind wel kan leren is rekening houden met (andermans) honden. Oftewel niet hysterisch naar de hond gaan gillen, de hond niet pesten, geen blafgeluiden maken, de hond niet bekogelen, de hond geen pijn doen. Simpel gezegd het kind dient respect op te brengen voor andere levende wezens.

Mijn ouders hebben mij van jongs af aan geleerd hoe ik met dieren moet omgaan. Het is gewoon een kwestie van opvoeden. Helemaal niet moeilijk. Maar goed, ouders zijn tegenwoordig liever bezig met het vereren van hun kroost en dan schiet de opvoeding er nog wel eens bij in.
Maar dan ga jij er vanuit dat iedereen weet hoe met honden om te gaan. En zoals je zou moeten weten zijn er tig mensen met honden die dat niet eens weten, laat staan mensen die niks om honden geven. Die gaan zich daar echt niet in verdiepen. Ik ga me ook niet in iedere diersoort verdiepen die ik tegen kan komen hoe ik me dan moet gedragen. Ik verwacht dat daar verantwoordelijke eigenaren bij zijn die die dieren onder controle hebben.
Die paar regels die ik in mijn antwoord staan in principe los van honden. Je kan ze ook betrekken op katten, konijnen, vogels, cavia's, paarden etc. Op mensen trouwens ook. Als een ouder niet in staat is om een kind bij te brengen respect te hebben voor andere levende wezens dan is die ouder niet capabel om ouder te zijn. Of het kind is een psychopaat, dan kan natuurlijk ook. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:
Tamara. schreef: Met de honden wordt in ieder geval wat gedaan, of dat met de kinderen ook zo is, vraag ik mij af.
Over welke honden hèb je het eigenlijk? Met de gemiddelde huishond wordt namelijk helemaal geen ene fuck gedaan.
Rare aanname trouwens om er van uit te gaan dat honden allemaal ruimschoots aandacht en opvoeding genieten en de kinderen er maar wat bijhangen en het zelf uit moeten zoeken.
Als je het nu over de gemiddelde huishond hebt, waarom refereer je dan naar honden van het forum :denken:
Jouw aanname is trouwens net zo raar, er van uitgaan dat kinderen ruimschoots van een een opvoeding genieten en dat honden er maar wat bijhangen en het zelf mogen uitzoeken. Is net zo krom :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tamara. schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Waarom mag een volwassene wel bang zijnn voor paarden spinnen muisjes ratten slangen en moet een kind maar gelijk zijn angsten overboord zetten terwijl het kind nog geen eens volwassen is.
..
Ik denk dat het hier op het forum eerder de honden zijn die als heiligen vereerd en niet opgevoed worden ;-)
Als Fido bang is voor een kip worden daar hele topics over geopend over hoe dat aan te pakken en omzichtig te begeleiden. Een kind dat bang is moet gewoon zijn stomme aanstellerige verwende rotkop houden. :19:
Ah, jullie hebben elkaar weer gevonden :ok: :LOL:

Met de honden wordt in ieder geval wat gedaan, of dat met de kinderen ook zo is, vraag ik mij af. En ja, de ene keer gaat het zo, en de andere keer moet hond ook niet zeuren en doorlopen :ok:
Oh wat grappig zeg . :mann:
Dus ik zou het ook niet met jou eens mogen zijn omdat anders......................??? :denken:

Ja en, alleen honden eigenaren die doen alles goed en ouders niet.?
Vergeet je even dat het er geen fuck mee te maken heeft of je nu honden eigenaar bent of ouder.
Sommige kunnen beide zijn .
Probeer duidelijk te maken dat het leer proces van kinderen of honden niet anders is.
Kinderen zijn geen afgodjes en honden ook niet.
Zolang een hond nog een pup word genoemd en een kind nog een kind is kun je daar niet zoveel van verwachten als past binnen het kind of pup zijn.
Zodra het een volwassen hond is of mens dan ga ik ervan uit dat de opvoeding redelijk is gelukt.
Tot die tijd heb je gewoon te accepteren dat kinderen gaan gillen en puppies gaan janken of angst vertonen en dat het een keer fout kan gaan.
Bij volwassenen is dat anders en mag je verwachten dat ze allse op hun waarden weten te schatten.
.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Ja en, alleen honden eigenaren die doen alles goed en ouders niet.?
Vergeet je even dat het er geen fuck mee te maken heeft of je nu honden eigenaar bent of ouder.
Probeer duidelijk te maken dat het leer proces van kinderen of honden niet anders is.
Zolang een hond nog een pup word genoemd en een kind nog een kind is kun je daar niet zoveel van verwachten als past binnen het kind of pup zijn.
Zodra het een volwassen hond is of mens dan ga ik ervan uit dat de opvoeding redelijk is gelukt.
Tot die tijd heb je gewoon te accepteren dat kinderen gaan gillen en puppies gaan janken of angst vertonen en dat het een keer fout kan gaan.
Bij volwassenen is dat anders en mag je verwachten dat ze allse op hun waarden weten te schatten.
.
Ik ben het met je eens dat je niet hele hoge verwachting hoeft te hebben van kinderen t.o.v. dieren. En toch weet ik zeker dat heel veel kinderen zich beter zouden gedragen naar dieren als ze wat opvoeding zouden genieten op dat punt. Of ouders hebben die ingrijpen.
Als een kind hysterisch naar mijn honden staat te gillen dan komt het vaak genoeg voor dat de ouder er gewoon zwijgend naast staat. Doet niks, grijpt niet in.
Ook een keer meegemaakt dat een kind mijn honden bekogelde met graspollen. Ouder staat er naast, doet niets. Ik moest zelf ingrijpen.
Blafgeluiden, dan zeggen de ouders, "ja hondje zegt woef he"?
bouvierpoedel
Zeer actief

EstherK schreef:
bouvierpoedel schreef: Ja en, alleen honden eigenaren die doen alles goed en ouders niet.?
.
Ik ben het met je eens dat je niet hele hoge verwachting hoeft te hebben van kinderen t.o.v. dieren. En toch weet ik zeker dat heel veel kinderen zich beter zouden gedragen naar dieren als ze wat opvoeding zouden genieten op dat punt. Of ouders hebben die ingrijpen.
Als een kind hysterisch naar mijn honden staat te gillen dan komt het vaak genoeg voor dat de ouder er gewoon zwijgend naast staat. Doet niks, grijpt niet in.
Ook een keer meegemaakt dat een kind mijn honden bekogelde met graspollen. Ouder staat er naast, doet niets. Ik moest zelf ingrijpen.
Oh ja die lopen er ook rond .
Maar nog altijd kun jij je hond wel opvoeden of in ieder geval zo trainen of in toom houden dat hij met zijn bek van dat "klote blaag" afblijft.
Kun je dat niet of je hond niet dan moet je zorgen dat je uit de buurt van kinderen blijft.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef: En dat is de reden waarom ik niet 'zo'n' hond wil of ander grote hond, omdat ik die fysiek gewoonweg niet kan houden. En dan kan ik wel denken de hond onder controle heb, maar ik heb liever een hond die ik wel fysiek aan kan, anders moet je gewoon niet aan 'zo'n' hond beginnen, heel eenvoudig.

Ja, de mens kan meer doen, door te weten wat-ie in huis haalt.
Daar heb ik niets tegen in te brengen. Gewoon simpel je verstand gebruiken.
Maar... hier hoort ook weer zelfkennis bij. Mensen denken meer aan te kunnen dan ze in werkelijkheid kunnen. En ze kijken ook vaak te licht aan tegen het hebben van een hond of een bepaald hondenras. Want "zij kunnen dat wel even...".

Je weet dat honden vaak ondoordacht aangeschaft worden en vervolgens op marktplaats.
Mijn dierenarts heeft weer een dergelijke ergernis. Boeren die als erfhond een bordercollie wilden. Dierenarts raadde dat af. Bordercollies hebben prikkels nodig, daar moet mee gewerkt worden, anders worden ze vervelend.

Toch doen he. Toch een bordercollie aanschaffen. En nu is het een "lastige hond", heeft al iemand in de hand gebeten, etc. etc. Maar ze kunnen toch echt niet beweren dat het aan de hond ligt, want ze WISTEN eerdat ze er aan begonnen. Zelfoverschatting. Daar lijden veel mensen aan.

De dierenarts kijkt het stilletjes aan en is al zachtjes aan het informeren voor nieuw adres......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
EstherK schreef:
.
Maar nog altijd kun jij je hond wel opvoeden of in ieder geval zo trainen of in toom houden dat hij met zijn bek van dat "klote blaag" afblijft.
Kun je dat niet of je hond niet dan moet je zorgen dat je uit de buurt van kinderen blijft.
Dat klopt, een hond moet (al dan niet met hulpmiddelen als bijv een muilkorf) om kunnen gaan met kinderen. De eigenaar is daar verantwoordelijk voor.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
Neeltje schreef: En dat is de reden waarom ik niet 'zo'n' hond wil of ander grote hond, omdat ik die fysiek gewoonweg niet kan houden. En dan kan ik wel denken de hond onder controle heb, maar ik heb liever een hond die ik wel fysiek aan kan, anders moet je gewoon niet aan 'zo'n' hond beginnen, heel eenvoudig.

Ja, de mens kan meer doen, door te weten wat-ie in huis haalt.
Daar heb ik niets tegen in te brengen. Gewoon simpel je verstand gebruiken.
Maar... hier hoort ook weer zelfkennis bij. Mensen denken meer aan te kunnen dan ze in werkelijkheid kunnen. En ze kijken ook vaak te licht aan tegen het hebben van een hond of een bepaald hondenras. Want "zij kunnen dat wel even...".

Je weet dat honden vaak ondoordacht aangeschaft worden en vervolgens op marktplaats.
Mijn dierenarts heeft weer een dergelijke ergernis. Boeren die als erfhond een bordercollie wilden. Dierenarts raadde dat af. Bordercollies hebben prikkels nodig, daar moet mee gewerkt worden, anders worden ze vervelend.

Toch doen he. Toch een bordercollie aanschaffen. En nu is het een "lastige hond", heeft al iemand in de hand gebeten, etc. etc. Maar ze kunnen toch echt niet beweren dat het aan de hond ligt, want ze WISTEN eerdat ze er aan begonnen. Zelfoverschatting. Daar lijden veel mensen aan.

De dierenarts kijkt het stilletjes aan en is al zachtjes aan het informeren voor nieuw adres......
Goh laat nu net een border collie een soort van boeren hondje zijn. :denken:
Dus hij paste daar wel ,maar blijkbaar niet bij die eigenaar.
Heeft dat boerenerf niets mee te maken. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

EstherK schreef:
bouvierpoedel schreef:
EstherK schreef:
.
Dat klopt, een hond moet (al dan niet met hulpmiddelen als bijv een muilkorf) om kunnen gaan met kinderen. De eigenaar is daar verantwoordelijk voor.
Juist en dat heeft niets met gillende onopgevoede kinderen te maken ,maar alles met je eigen gedrag en van je klote beest die zo nodig zijn tanden ergens in moet platen onder jouw toezicht..
iones
Zeer actief

miemot schreef:Eerlijk?
Als Guus morgen mijn zoontje bijt, dan krijgt hij ook een enkeltje dierenarts. :ugh:
Zonder enige twijfel.
Het zou mijn hart breken, want ik zie dat beest enorm graag, maar het vertrouwen zou weg zijn. Ook al weet ik dat het bij elke hond zomaar kan gebeuren en dat het een natuurlijke reactie is, een verdedigingsmiddel (doorgaans) en dat is misschien iets heel persoonlijks, maar ik zou niet kunnen leven met een hond die ik niet kan vertrouwen, een hond waar ik niet gerust in kan zijn.
Maar je kunt daarna nog wel met jezelf leven? Nadat je mogelijk heel oneerlijk en vals hebt gehandeld door een feitelijk onschuldige hond ter dood te veroordelen die slechts voor zichzelf opkwam toen jij er niet voor hem was?
miemot schreef: Mijn zoon is nu bijna twee en we zijn uiteraard nog lang niet 'klaar' met opvoeden, wat dus betekent dat hij (vaak) dingen doet die niet mag. Hij heeft nog geen inlevingsvermogen, begrijpt het concept pijn nog niet (tenzij bij zichzelf), dus hoe leg je dat dan in godsnaam uit aan zo'n kind, dat hij een hond geen pijn mag doen?
Het concept pijn kun je wel uitleggen: hetzelfde bij zoontje doen als hij bij de ander doet. Dan begrijpt hij het in een mum van een tijd. En dat is echt niet zielig! Weet je wat zielig is? Gebeten worden met angst voor honden tot gevolg, en dat de hond afgemaakt wordt! DAT is zielig!
miemot schreef: Ik zit er op als een moederkloek, laat ze geen seconde alleen, maar af en toe gebeurt er wel eens iets wat niet ok is. Aan een oor trekken, pootjes opzij duwen, daarstraks nog, de hond gebruiken als opstapje...
Ik tollereer het niet, laat dat duidelijk zijn, zoonlief wordt wat dat betreft heel consequent en kordaat op zijn gedrag gewezen en uit de situatie gehaald, kan zelfs een pets op zijn poep krijgen als dat nodig is, maar het valt gewoon niet altijd te vermijden met zo'n kleine dondersteen.
En maakt dat indruk op zoon, of zit hij daar verder niet mee?
miemot schreef: Tenzij ik natuurlijk zorg dat hij nooit 'aan' de hond kan, maar dat wil ik helemaal niet. Hij moet toch leren omgaan met honden? Helaas gaat dat met vallen en opstaan.
Gelukkig kan hij ook heel lief zijn naar de hond: 'aaaaaiiiikkes doen' en kusjes geven. :I:
Guus heeft één keer gegromd naar mijn zoontje en daar ben ik dagen niet goed van geweest. Dat vertrouwen is intussen gelukkig hersteld, omdat het nadien nooit meer voorgekomen is, maar als hij ooit zou bijten gaat toch echt de spuit er in.
No way dat ik dan dat risico opnieuw zou nemen met mijn kind. Of het kind van een ander wat dat betreft.
Grommen al meteen niet toestaan. Bestraffen met stem of wegsturen. Grommen is namelijk de eerste stap naar de volgende: een keer uitvallen.

Als hij gaat bijten en hij heeft daar goede reden toe, kun je tenMINSTE ervoor kiezen de hond te herplaatsen in een gezin zonder kinderen, of met oudere kinderen. I.p.v. af te spuiten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat is allemaal wel heel mooi bedacht maar hoeveel volwassenen weten nou echt hoe met een hond om te gaan? Kijk, hier schrijven mensen die zich wel degelijk verdiepen in honden omdat het hen interesseerd maar de meeste hondeneigenaren hebben zo'n beest voor de leuk maar weten er echt niet al te veel vanaf hoor, die denken er niet eens bij na hoe een hond reageert op gillende kinderen dus het komt ook nooit bij ze op om hun kinderen te leren dat niet te doen in het bijzijn van honden. En dan heb ik het nog niet eens over de grote groep mensen die geen hond heeft en ook nooit heeft gehad.

Dat is jammer maar zo zit de maatschappij in elkaar. Kan wel oneerlijk zijn maar je doet er niets aan en daarom voed ik mijn honden zo op dat ze mee kunnen in deze maatschappij. Als dat niet lukt (want ik snap heus dat dat bij de ene hond makkelijker gaat dan de andere) is de eigenaar degene die verantwoordelijk is en ongelukken voorkomt.

Wat mij tegen staat in dit verhaal is dat de eigenaar van de hond de schuld totaal niet bij zichzelf legt. Zijn vrouw liep er mee en kon de hond niet houden, de kinderen waren aan het gillen etc. Maar het ligt vooral niet aan hem of aan de hond. Over de hond kan ik niet oordelen maar voor de eigenaar hoop ik dat het hem niet makkelijk word gemaakt en hij hier wat van leert, zal hij de volgende keer wel zijn verantwoordelijkheid nemen.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Goh laat nu net een border collie een soort van boeren hondje zijn. :denken:
Een bordercolie is een buitenhond, geen erfhond die je rustig rond laat hangen op het erf en waar je verder niets mee doet. Net zo min als dat je hem in huis houdt, en je doet er verder niets mee. Het zijn echt werkhonden.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Goh laat nu net een border collie een soort van boeren hondje zijn. :denken:
Een bordercolie is een buitenhond, geen erfhond die je rustig rond laat hangen op het erf en waar je verder niets mee doet. Net zo min als dat je hem in huis houdt, en je doet er verder niets mee. Het zijn echt werkhonden.
Ik hoef je niet te overtuigen want je schrijft het zelf al.
Op een boerderij zit hij goed , dus dat was het probleem niet .
Maar niet de juiste eigenaar.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met de hond van TS gaat...
dus Topic Starter..is er al nieuws....
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Op een boerderij zit hij goed , dus dat was het probleem niet .
Maar niet de juiste eigenaar.
en de dierenarts kende de eigenaar dus, en raadde hem de bordercollie af. En terecht!
Iemand moet de hond zoeken die past bij zijn persoonlijkheid, situatie en hetgeen hij/zij de hond te bieden heeft.

Maar het klopt wat er al eerder gezegd werd in dit topic: mensen hebben een hond, maar begrijpen bitter weinig van hun hond. Ze kennen hun eigen hond niet. Gaan voorbij aan de signalen van de hond wanneer die zijn grens aan geeft. En op een dag knakt er iets bij de hond, en dan hebben ze het helemaal niet zien aankomen. En dan is de hond vals en onbetrouwbaar.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
miemot schreef: Tenzij ik natuurlijk zorg dat hij nooit 'aan' de hond kan, maar dat wil ik helemaal niet. Hij moet toch leren omgaan met honden? Helaas gaat dat met vallen en opstaan.
Gelukkig kan hij ook heel lief zijn naar de hond: 'aaaaaiiiikkes doen' en kusjes geven. :I:
Guus heeft één keer gegromd naar mijn zoontje en daar ben ik dagen niet goed van geweest. Dat vertrouwen is intussen gelukkig hersteld, omdat het nadien nooit meer voorgekomen is, maar als hij ooit zou bijten gaat toch echt de spuit er in.
No way dat ik dan dat risico opnieuw zou nemen met mijn kind. Of het kind van een ander wat dat betreft.
Grommen al meteen niet toestaan. Bestraffen met stem of wegsturen. Grommen is namelijk de eerste stap naar de volgende: een keer uitvallen.

Als hij gaat bijten en hij heeft daar goede reden toe, kun je tenMINSTE ervoor kiezen de hond te herplaatsen in een gezin zonder kinderen, of met oudere kinderen. I.p.v. af te spuiten.
:?
Grommen niet verbieden.
Hond en kind uit die situatie halen, hond in de mand afleggen en kind niet toestaan bij die mand te komen
Verbieden om te grommen is de eerste stap naar direct uitvallen zonder waarschuwing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

ranetje schreef: :?
Grommen niet verbieden.
Hond en kind uit die situatie halen, hond in de mand afleggen en kind niet toestaan bij die mand te komen
Verbieden om te grommen is de eerste stap naar direct uitvallen zonder waarschuwing.
Toch grommen verbieden om aan te geven aan de hond dat hij het kind niet mag bedreigen. MAar inderdaad wel iets doen met de signalen van de hond, en niet de situatie laten zoals die is.
Kind en hond inderdaad bij elkaar weghouden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
..
Niet mee eens. Ik vind het helemaal niet vreemd als er mensen / kinderen bang zijn voor honden. En daar hou ik ook rekening mee, want als hondenbezitter is dat het minste wat je kunt doen. Mijn moeder is bijvoorbeeld bang voor honden, dus ik hou onze hond van haar weg.
En ik help ook kinderen die bang zijn voor honden om goed met honden om te gaan en er hopelijk later niet meer bang voor te zijn.

En natuurlijk mag mijn hond niet achter gillende en rennende kinderen aan, ongeacht of het kind bang is of niet. Is een kwestie van hondenopvoeding.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

iones schreef:
Grommen niet verbieden.
Toch grommen verbieden om aan te geven aan de hond dat hij het kind niet mag bedreigen. MAar inderdaad wel iets doen met de signalen van de hond, en niet de situatie laten zoals die is.
Dat ligt er aan. Als mijn hond al grommend op iemand af loopt corrigeer ik hem, niet dreigen! Maar als hij bijvoorbeeld op zijn plaats ligt en gromt omdat er iemand naar hem toe komt haal ik hem uit die situatie. Zoals Ranetje zegt, dan is grommen een waarschuwing en als hij dat niet mag slaat hij die stap over en bijt meteen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Muk schreef:
Nanna schreef:
..
Niet mee eens. Ik vind het helemaal niet vreemd als er mensen / kinderen bang zijn voor honden. En daar hou ik ook rekening mee, want als hondenbezitter is dat het minste wat je kunt doen. Mijn moeder is bijvoorbeeld bang voor honden, dus ik hou onze hond van haar weg.
En ik help ook kinderen die bang zijn voor honden om goed met honden om te gaan en er hopelijk later niet meer bang voor te zijn.

En natuurlijk mag mijn hond niet achter gillende en rennende kinderen aan, ongeacht of het kind bang is of niet. Is een kwestie van hondenopvoeding.
Kijk en als iedereen nu weet doet en handeld dan is er niets aan de hand .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
Grommen niet verbieden.
Waarom mag hij (de hond) niet aangeven dat er iets niet goed gaat?
Ik hoor dat liever dan een kind dat het op een gillen zet omdat het gebeten is.
Juist vanwege die ene seconde dat je je ogen niet hebt gericht op kind en hond.

Gelukkig gromde mijn hond wel als er iets niet goed ging, toen mijn zoon klein was.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

iones schreef:
Grommen niet verbieden.
Grommen niet verbieden, dat is een van de eerste waarschuwingen. En als je dat verbiedt, kan de hond besluiten om een volgende keer direct te bijten.
Gewoon de hond / het kind uit de situatie halen na de grom zodat er geen volgende waarschuwing hoeft te komen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”