Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kruising denk jij??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

aliceh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een heerlijk HTK hondje uit Spanje
Aantal honden: 1

Welke kruising denk jij??

Ongelezen bericht door aliceh »

Sinds 3 weken zijn wij aan het genieten van onze nieuwe aanwinst; onze eerste eigen hond Lizzy.
Lizzy is een eigenwijs teefje van 6 maandjes, 35cm hoog en heeft menig harten al gestolen met haar lieve koppie.
Ze is gevonden in Spanje, heeft daar haar eerste 2 maanden doogebracht en is toen naar Nederland gekomen.
Volgens de vorige eigenaar (die zelf regelmatig bij het asiel in Spanje help en Lizzy heeft meegenomen) moet er iets van een Chihuahua in zitten. Ik ga zoiezo een DNA test laten doen om te weten wat er inzit, en vandaag schoot de Finse Herder door m'n hoofd, maar ben ook heel benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door aliceh op 11 aug 2012 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welke kruising denken jij??

Ongelezen bericht door Punzel »

Ja op de tweede foto zie ik er wel chihuahua in. Voor de rest heb ik werkelijk geen idee.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Welke kruising denk jij??

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zie er geen chi in.

wel iets pincher achtigs mischien.

Maar Het is wel een leuk beesje om te zien zeg. Wat een schatje.

Veel plezier met haar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

In eerste plaats lijkt het mij een knappert, maar er kan ook een mooiert in zitten, of leukerd... :I:

Pincher zou maar zo kunnen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

aliceh schreef:Sinds 3 weken zijn wij aan het genieten van onze nieuwe aanwinst; onze eerste eigen hond Lizzy.
Lizzy is een eigenwijs teefje van 6 maandjes, 35cm hoog en heeft menig harten al gestolen met haar lieve koppie.
Ze is gevonden in Spanje, heeft daar haar eerste 2 maanden doogebracht en is toen naar Nederland gekomen.
Volgens de vorige eigenaar (die zelf regelmatig bij het asiel in Spanje help en Lizzy heeft meegenomen) moet er iets van een Chihuahua in zitten. Ik ga zoiezo een DNA test laten doen om te weten wat er inzit, en vandaag schoot de Finse Herder door m'n hoofd, maar ben ook heel benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben iedere keer hartstikke benieuwd wat er uit die DNA testen komt maar met een spaanse kruising zou ik er nog even over na denken. De honden die in de databank zitten van het laboratorium zijn veelvoorkomende rassen in de USA. Veel voorkomende spaanse rassen staan er niet in. Een Finse herder ws ook niet (al verwacht ik die ook niet erin). Heb je de topics op dit forum gezien van mensen die zo'n test gedaan hebben bij hun onbekende mixje ?
Een Pools mini hondje zat een Mastino achter en een Spaans klein mixje was een Duitse Herder met iets anders wat nou niet bepaald voor de hand lag. Er komen dan rassen uit die ergens vele generaties geleden met de opbouw van het ras erin zijn gekruist maar dat is neem ik aan niet wat jij wilt weten :)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Schatje hoor :I:
Maar wat erin zit....???
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Die kleine podencosoort, zou die er niet achter kunnen zitten als het een spaans mixje is? Chi lijkt ook wel, maargoed, elk klein langhaarhondje met iets met een spitse snuit kan hier achter zitten. Ik denk dat het een mix x mix x mix hondje is ;) wel een prachtig koppie!
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Dat Poolse mini hondje is mijn hondje. :mrgreen:
Die overigens net zo groot is als het hondje uit dit topic. En ik wou dus zeggen; Ze lijkt op mijn hondje!
Sem is alleen wat korter behaart en heeft staande oren. Maar op de tweede foto doet ze me erg aan hem denken.
Wat betreft die DNA-test: Ik heb er absoluut geen spijt van maar ik weet ook niet wat ik graag wilde weten. Als ik jou was zou ik het lekker laten voor wat het is.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Lin-C schreef:Dat Poolse mini hondje is mijn hondje. :mrgreen:
Die overigens net zo groot is als het hondje uit dit topic. En ik wou dus zeggen; Ze lijkt op mijn hondje!
Sem is alleen wat korter behaart en heeft staande oren. Maar op de tweede foto doet ze me erg aan hem denken.
Wat betreft die DNA-test: Ik heb er absoluut geen spijt van maar ik weet ook niet wat ik graag wilde weten. Als ik jou was zou ik het lekker laten voor wat het is.
Ik vind het zelf ook heel leuk om te lezen hoor. Zo ook bij jouw hondje. Maargoed, als je van een DNA test verwacht dat je de kruising van je hondje even kan achterhalen kom je met dit soort mixjes van een koude kermis thuis.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lin-C
Zeer actief

sirene schreef:
Ik vind het zelf ook heel leuk om te lezen hoor. Zo ook bij jouw hondje. Maargoed, als je van een DNA test verwacht dat je de kruising van je hondje even kan achterhalen kom je met dit soort mixjes van een koude kermis thuis.
Heb je helemaal gelijk in, ik had toch gehoopt dat ik erachter kon komen wat er allemaal in zijn ouders zat bijvoorbeeld.
Nou, mooi niet dus. :engel:
Lin-C
Zeer actief

Nanna schreef:
Is Wiola van jou? :denken: waarom staat ze dan op de adoptielijst?
Je zit niet op te letten, Nanna :neenee:
Sirene had het over 'Pools mini hondje' waarmee ze op mijn hondje doelde; Sem. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”