Of ze assisteren hun kind om het dak van mijn schuur op te klimmen. Dat hebben ze geweten.Muk schreef:Ik heb zo ook eens ouders aangesproken. Of het veel uithaald weet ik niet, aangezien die ouders zelf ook ver schuttingen klimmen om de bal van hun kind op te halen. Tsja, zo leert een kind het nooit natuurlijk.Jip schreef:Weet je wat ook leuk is: je hebt een Herder in je goed afgesloten tuin lopen...schutting dicht er kunnen geen vingers tussen en poort op slot......en je bent thuis......
kinderen spelen en gooien een bal in de tuin en klimmen over de schutting.......je betrapt ze en gaat naar de ouders en zegt dit kan toch niet......
ik heb een hond daar lopen maar ook al had ik die niet dan vind ik het nog niet kunnen.....
als er een bal in de tuin komt dan kan je toch wel even aanbellen aan de voordeur en dan krijg je gewoon je bal terug.......ik klim bij jou toch ook niet zomaar over de schutting......
![]()
en je krijgt dan als antwoord van de ouders: ja maar wij hebben ook geen schutting...![]()
![]()
niet bij mij gebeurd.......maar wel erg moeten lachen toen ik dit verhaal hoorde......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Pfffffff topic doorgeworsteld.
Ik heb trouwens geen mening wand ik was er niet en heb niet gezien hoe de hond reageerde,uit schik,bescherming of valsheid geen idee.
Ik hoop dat TS de hond terug krijgt en dan om het te voorkomen gewoon een muilkorf kan krijgen.
Soms moet een hond gewoon iemand niet ook zonder enig herkenbare rede,wij hadden een pekinees die kon echt met iedereen groot of klein.
Tot er eens een vriendje van mijn broer kwam hij werd helemaal link we hebben nooit geweten waarom.
Die jongen dee echt niks en die stomme toesie wilde hem echt aanvallen
Het is alleen ook bij die jongen gebleven als hij kwam moesten we de hond even weg doen.
En dan ik het maar zo klein opdondertje.
Ik heb trouwens geen mening wand ik was er niet en heb niet gezien hoe de hond reageerde,uit schik,bescherming of valsheid geen idee.
Ik hoop dat TS de hond terug krijgt en dan om het te voorkomen gewoon een muilkorf kan krijgen.
Soms moet een hond gewoon iemand niet ook zonder enig herkenbare rede,wij hadden een pekinees die kon echt met iedereen groot of klein.
Tot er eens een vriendje van mijn broer kwam hij werd helemaal link we hebben nooit geweten waarom.
Die jongen dee echt niks en die stomme toesie wilde hem echt aanvallen
Het is alleen ook bij die jongen gebleven als hij kwam moesten we de hond even weg doen.
En dan ik het maar zo klein opdondertje.
- jolanda-mike
- Actief
- Mijn ras(sen): amstaff
- Aantal honden: 1
precies, nu als zo een hond een heel stuk vlees uit een mens / kind scheurd is het een heel ander verhaal.Inge O schreef:Nee, jij woont juist niet onder een steen maar in de echte wereld waar geaccepteerd wordt dat niet alles zo vlekkeloos loopt in het leven als je wel zou willenjolanda-mike schreef:misschien woon ik onder een steen ,.
Iedereen weet dat kinderen met dieren moeten leren omgaan , dat zit er niet vanzelf in denk bijv. altijd aan tepeltjes trekken of staarten in de ogen prikken.
Als een hond dan een snep snauw geeft en iemand heeft een paar bloedende gaatjes en of schrammen kan ik daar niet van overstuur geraken.
Je weet hoe zo een bijtkracht honden hebben het zijn immers vleeseters , dus als je een paar bloedende gaatjes blauwe plekken en of schrammen hebt dan ben je gewaarschuwd of dit nu door angst schrik of het gewoon niet leuk vinden van kinderen is dat in het midden gelaten.
De eigenaar leert van zo een situatie het kind of de volwassenen en kan hier op anticiperen!
Als ik zulke dingen lees wat een zero tolerantie beleid en dat hier in nederland!!

- iones
- Zeer actief
Nou ja, waarom zou je in godsnaam krijsend door de kiet rennen als je een spinnetje ziet!Nanna schreef:Goed zo. En dan mag ook niemand meer krijsend door de kiet rennen als er een miniem spinnetje te zien is.iones schreef: En waar je ook bang voor bent, als datgene geworteld zit in de maatschappij, kost het je heel veel negatieve energie om het altijd uit de weg te gaan. Je raakt gefrustreerd en vaak ook intolerant. Je kunt beter je angst overwinnen en het niet meer uit de weg gaan, maar gewoon er mee leren te dealen. En daarmee bedoel ik ook niet dat je het op moet zoeken, maar je moet het gewoon niet meer uit de weg gaan.
Dit is nog weer zo'n irreeele angst waarmee je jezelf in de weg zit. Spinnen bestaan nu eenmaal en vroeg of laat komt iedereen er een tegen. En dan kun je maar beter jezelf aanleren om niet bang te zijn voor deze dieren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
MAar wat als die hond nu WEL gebeten had? Waren de eigenaars dan nóg aansprakelijk geweest? Had die hond dan tóch moeten worden afgemaakt?Jip schreef:Weet je wat ook leuk is: je hebt een Herder in je goed afgesloten tuin lopen...schutting dicht er kunnen geen vingers tussen en poort op slot......en je bent thuis......
kinderen spelen en gooien een bal in de tuin en klimmen over de schutting.......je betrapt ze en gaat naar de ouders en zegt dit kan toch niet......
ik heb een hond daar lopen maar ook al had ik die niet dan vind ik het nog niet kunnen.....
als er een bal in de tuin komt dan kan je toch wel even aanbellen aan de voordeur en dan krijg je gewoon je bal terug.......ik klim bij jou toch ook niet zomaar over de schutting......
![]()
en je krijgt dan als antwoord van de ouders: ja maar wij hebben ook geen schutting...![]()
![]()
niet bij mij gebeurd.......maar wel erg moeten lachen toen ik dit verhaal hoorde......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Muk
Nouuuu, mijn man kwam vandaag iemand tegen die niet meer verder durfde te rijden vanwege een spin in de auto.iones schreef:Nou ja, waarom zou je in godsnaam krijsend door de kiet rennen als je een spinnetje ziet!Nanna schreef:Goed zo. En dan mag ook niemand meer krijsend door de kiet rennen als er een miniem spinnetje te zien is.iones schreef: En waar je ook bang voor bent, als datgene geworteld zit in de maatschappij, kost het je heel veel negatieve energie om het altijd uit de weg te gaan. Je raakt gefrustreerd en vaak ook intolerant. Je kunt beter je angst overwinnen en het niet meer uit de weg gaan, maar gewoon er mee leren te dealen. En daarmee bedoel ik ook niet dat je het op moet zoeken, maar je moet het gewoon niet meer uit de weg gaan.
Dit is nog weer zo'n irreeele angst waarmee je jezelf in de weg zit. Spinnen bestaan nu eenmaal en vroeg of laat komt iedereen er een tegen. En dan kun je maar beter jezelf aanleren om niet bang te zijn voor deze dieren.
- iones
- Zeer actief
En dat vind ik dus echt niet kunnen zeg! Mensen uit bed bellen om een spin, GET A GRIP!Muk schreef:
Nouuuu, mijn man kwam vandaag iemand tegen die niet meer verder durfde te rijden vanwege een spin in de auto.Die was al kennissen uit bed aan het bellen om het probleem op te lossen. Gelukkig kwam mijn man met de hond aangelopen om ditr levensgrote probleem op te lossen. Het is voor een buitenstaander een irreële angst, net zoals angst voor honden dat voor ons is. Maar goed, ik dwaal af. Je kan best bang zijn en gillen als je een hond tegenkomt, dat geeft een hond nog niet het recht om te gaan bijten / jagen / ander onwenselijk gedrag te vertonen.
Je kunt je toch tenminste proberen te beheersen i.p.v. jezelf zo te laten gaan ten koste van andere mensen. En een irreeele angst is niet zozeer iets wat voor iedereen verschilt.
Een ireeele angst is per defenitie een angst die ongefundeerd is.
Ja goed, als je in Zuid Amerika bang bent voor spinnen (daar leven de grote vogelspinnen), dán heb je een reeele angst! Maar hier kunnen spinnen geen schade aanrichten.
Ik weet dat een hond niet het recht heeft om te gaan bijten of jagen omdat iemand begint te gillen.
Maar je hoeft ook niet zo'n stennis te schoppen omdat je enkel en alleen een aangelijnde hond tegen komt, ook al ben je bang.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
iones schreef:Muk schreef:
Nouuuu, mijn man kwam vandaag iemand tegen die niet meer verder durfde te rijden vanwege een spin in de auto.Die was al kennissen uit bed aan het bellen om het probleem op te lossen. Gelukkig kwam mijn man met de hond aangelopen om ditr levensgrote probleem op te lossen. Het is voor een buitenstaander een irreële angst, net zoals angst voor honden dat voor ons is. Maar goed, ik dwaal af. Je kan best bang zijn en gillen als je een hond tegenkomt, dat geeft een hond nog niet het recht om te gaan bijten / jagen / ander onwenselijk gedrag te vertonen.
iones schreef:En dat vind ik dus echt niet kunnen zeg! Mensen uit bed bellen om een spin, GET A GRIP!
Je kunt je toch tenminste proberen te beheersen i.p.v. jezelf zo te laten gaan ten koste van andere mensen. En een irreeele angst is niet zozeer iets wat voor iedereen verschilt.
Irrieel is het inderdaad. Net zoals duizenden mensen die hun huis niet uit durven/kunnen of niet eens naar het toilet kunnen zonder dat er een partner bij is. Die mensen weten het diep van binnen ook wel. Bijna geen enkele therapie is daar tegen opgewassen; medicatie kan het verlichten.
Gelukkig gelden alle 3 de voorbeelden niet voor mij.
Kijk eens naar je onderschrift, verdiep je wat meer in de mens ipv honden opnemen die je weer worden afgenomen omdat je ze niet goed genoeg hebt verzorgd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat ben ik helemaal met je eens, en het eerste bedoel ik ook eigenlijk maar er zijn echt een heleboel ouders die dit hun kinderen dus niet leren... en dat zijn de probleemgevallen... natuurlijk kan een kind wat gaan proberen, kijk naar mij gekrabt door een kat en gebeten door een paard ondanks alle waarschuwingen van zowel ouders als eigenaren... door schade en schande wordt je wijs hoor... dacht je nu echt dat mijn ouders die eigenaar aangeklaagd heeft of aangifte gedaan had... de enige die op zn flikker kreeg was ik... daarom heb ik het bijtincident met het paard maar nooit opgebiecht....tineke schreef:Weet je Mal mijn ouders hebben mij dat echt geleerd,sterker nog mijn moeder was doodsbang van honden dus of die mij leerde daar vanaf te blijvenmalinois schreef: en ouders moeten hun kinderen fatsoenlijk opvoeden, en daarbij hoort ook omgaan met vreemde honden (er vanaf blijven dus en niet achterlijk doen).![]()
Maar als ik buiten speelde ,in mijn jeugd gebeurde dat imo veel meer dan nu ,dan zat ik aan honden,ondanks dat dat niet mocht.
Daar luisterde ik niet naar want ik vond honden namelijk te leuk en dus negeerde ik dat wat mijn moeder mij erover had geleerd.
En daar ben ik vast niet uniek in![]()
Ik ben overigens nooit gebeten en mede dat heeft er waarschijnlijk toe geleid dat ik honden nu nog zo leuk vind.
Ik ben er wel van overtuigd dat kinderen moeten worden geleerd hoe met dieren om te gaan ,maar ook vind ik dat je als eigenaar je verantwoording moet nemen.
Zeker als je weet dat je hond heftig kan reageren.
Met verantwoording bedoel ik overigens niet de roze spuit maar dat zal je vast al wel begrepen hebben
dan kon ik weer een paar dagen binnen blijven....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
De intolerantie naar de honden danwel de kinderen vind ik verbazingwekkend. We leven met elkaar op een klein stukje aardkloot dus we moeten het met elkaar doen. Dat vraagt wat aanpassingsvermogen, verantwoordelijkheidsgevoel en opvoeding aan beide kanten. Wij hebben hier (kleine) kinderen, katten en honden allemaal door elkaar lopen zonder problemen en zonder dat ik er 24/7 bovenop zit (foei ontaarde moeder...). En ze moeten maar normaal doen met elkaar. En als kindlief de kat aan de haren trekt en de kat het kind een krab geeft weten ze meteen wat ze aan elkaar hebben
. En nee, ik heb tegen geen van beide aangifte gedaan
Toen mijn autistische zoon zich minder goed wist te gedragen in zijn jongere jaren, hielden we de boel als wij er niet waren met traphekjes uit elkaar en dat heeft te maken met verantwoordelijkheid nemen. Het is niet zo moeilijk en het kan zonder het afspuiten van kinderen of honden.
Toen mijn autistische zoon zich minder goed wist te gedragen in zijn jongere jaren, hielden we de boel als wij er niet waren met traphekjes uit elkaar en dat heeft te maken met verantwoordelijkheid nemen. Het is niet zo moeilijk en het kan zonder het afspuiten van kinderen of honden.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja dat is makkelijk zeggen als je zelf niet bang bent. Daar is t voor iemand toch ook een angst voor? Dat gaat automatisch.iones schreef: En dat vind ik dus echt niet kunnen zeg! Mensen uit bed bellen om een spin, GET A GRIP!
Ja goed, als je in Zuid Amerika bang bent voor spinnen (daar leven de grote vogelspinnen), dán heb je een reeele angst! Maar hier kunnen spinnen geen schade aanrichten.
Ik weet dat een hond niet het recht heeft om te gaan bijten of jagen omdat iemand begint te gillen.
Maar je hoeft ook niet zo'n stennis te schoppen omdat je enkel en alleen een aangelijnde hond tegen komt, ook al ben je bang.
Als ik een spin zie gil ik ook en no way gosse dat ik naar binnen ga voordat manlief 'm weg heeft gehaald. Irreel of niet, maar ik vertik 't toch echt.
Dat is toch hetzelfde wanneer iemand bang is voor honden? Je kunt wel zeggen dat iemand dan geen stennis moet schoppen, maar angst is angst.... en van angst ga je nou eenmaal vreemd reageren...
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Geheel oftopic, sorry maar als ik achter de puter zit en er komt langs zijn draadje op 10cm afstand van mijn neus een spin met héle lange poten abseilen nou dan geef ik wel een gilletje hooriones schreef:Nou ja, waarom zou je in godsnaam krijsend door de kiet rennen als je een spinnetje ziet!Nanna schreef:Goed zo. En dan mag ook niemand meer krijsend door de kiet rennen als er een miniem spinnetje te zien is.iones schreef: En waar je ook bang voor bent, als datgene geworteld zit in de maatschappij, kost het je heel veel negatieve energie om het altijd uit de weg te gaan. Je raakt gefrustreerd en vaak ook intolerant. Je kunt beter je angst overwinnen en het niet meer uit de weg gaan, maar gewoon er mee leren te dealen. En daarmee bedoel ik ook niet dat je het op moet zoeken, maar je moet het gewoon niet meer uit de weg gaan.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- iones
- Zeer actief
Verdiep jij je dan ook eens in een mens i.p.v. zo kortzichtig over mij te oordelen!Asterix schreef: Irrieel is het inderdaad. Net zoals duizenden mensen die hun huis niet uit durven/kunnen of niet eens naar het toilet kunnen zonder dat er een partner bij is. Die mensen weten het diep van binnen ook wel. Bijna geen enkele therapie is daar tegen opgewassen; medicatie kan het verlichten.
Kijk eens naar je onderschrift, verdiep je wat meer in de mens ipv honden opnemen die je weer worden afgenomen omdat je ze niet goed genoeg hebt verzorgd.
Ik spreek niet over psychisch afwijkingen maar over bang zijn. Dus niet over fobien.
En die laatste opmerking van jou was verregaand onder de gordel. Duidelijk komend van iemand die zich niet in mensen verdiept maar er juist op uit is om ze eens lekker onderuit te halen.
- iones
- Zeer actief
MAar kun je niet beter een poging doen om van die angst af te komen, want je weet toch zelf ook wel dat je geen enkel gevaar loopt voor een spin? En je maakt het jezelf zo moeilijk!MariskaB schreef: Als ik een spin zie gil ik ook en no way gosse dat ik naar binnen ga voordat manlief 'm weg heeft gehaald. Irreel of niet, maar ik vertik 't toch echt.
Dat is toch hetzelfde wanneer iemand bang is voor honden? Je kunt wel zeggen dat iemand dan geen stennis moet schoppen, maar angst is angst.... en van angst ga je nou eenmaal vreemd reageren...
- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
- Aantal honden: 1
soms kom je gewoon niet van een angst af. Ik ben ook bang voor spinnen. Vroeger was dat heel erg...zelfs de kleinste insectjes vond ik eng. Dat is gelukkig een stuk minder. Ik had dat al vanaf dat ik baby was. Nu ben ik alleen nog bang voor de grote spinnen en griezelige insecten. Heb vanalles geprobeerd. Zelfs met vogelspinnen op mijn hand laten lopen. Hielp niets. Ik zet me vaak wel over mijn angst heen om iets gedaan te krijgen maar dan lopen de rillingen me over de rug.iones schreef:MAar kun je niet beter een poging doen om van die angst af te komen, want je weet toch zelf ook wel dat je geen enkel gevaar loopt voor een spin? En je maakt het jezelf zo moeilijk!MariskaB schreef: Als ik een spin zie gil ik ook en no way gosse dat ik naar binnen ga voordat manlief 'm weg heeft gehaald. Irreel of niet, maar ik vertik 't toch echt.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- iones
- Zeer actief
Dus je kunt jezelf niet min of meer desensibiliseren (een vogelspin zou mij dan weer te ver gaan, ik heb mijn grenzen)?
Maar jij hebt in ieder geval toch een poging gedaan en het daarmee bij jezelf gelegd. En dat vind ik toch goed van je.
Maar jij hebt in ieder geval toch een poging gedaan en het daarmee bij jezelf gelegd. En dat vind ik toch goed van je.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Kruimel53 schreef:Ik ben zeer inschikkelijk, buitengewoon gehoorzaam en uitermate gezagsgetrouw. Ik word af en toe gewoon eng van mezelfInge O schreef:Ah, jij 'moddert' jezelf, da's handigKruimel53 schreef:Tja, dan ben je wel uitgel *verwijderd vanwege het geheel onnodig gebruik van bepaalde lichaamsdelen*Jip schreef:Weet je wat ook leuk is: je hebt een Herder in je goed afgesloten tuin lopen...schutting dicht er kunnen geen vingers tussen en poort op slot......en je bent thuis......
![]()
![]()
niet bij mij gebeurd.......maar wel erg moeten lachen toen ik dit verhaal hoorde......![]()
.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
tineke
Je kunt toch moeilijk beoordelen en welke maten mensen hun angsten onder controle moeten houden want je weet toch niet hoe diep die angsten zitten.
Ik heb een vriendin die is als de dood voor wespen ,ze zit in een rolstoel wellicht dat dat de angst wat vergroot.
Haar angst zit echt diep en wat mensen ook zullen zeggen dat doet er voor haar niet toe.
Zo is mijn zus als de dood voor bijna alle honden.
Formaat Micron gaat nog maar dan hebben we het zo'n beetje gehad.
Ze is overigens ooit eens gebeten ,toen ze al ruim volwassen was en al bang was,door een yorkshire terrier.
Beestje liep los op de galerij en kwam op haar af en beet haar, met als gevolg een behoorlijke blauwe plek.
Baasjes gierde het uit toen ze aanbelde om het te vertellen en tevens te verzoeken het mormel niet meer op de galerij te laten lopen.
Ze wilde het niet geloven dat poelewoepie dat gedaan had.
Nou ja haar angt is daardoor niet afgenomen dat snap je
Als mensen bang zijn voor onze honden dan wil ik daar best rekening mee houden,waarom ook niet.
Ik heb ook angsten die ongetwijfeld niet realistisch zijn en zit dan ook niet te wachten op iemand die tegen me zegt dat ik maar niet hysterisch moet doen.
Ik heb een vriendin die is als de dood voor wespen ,ze zit in een rolstoel wellicht dat dat de angst wat vergroot.
Haar angst zit echt diep en wat mensen ook zullen zeggen dat doet er voor haar niet toe.
Ze is overigens ooit eens gebeten ,toen ze al ruim volwassen was en al bang was,door een yorkshire terrier.
Beestje liep los op de galerij en kwam op haar af en beet haar, met als gevolg een behoorlijke blauwe plek.
Baasjes gierde het uit toen ze aanbelde om het te vertellen en tevens te verzoeken het mormel niet meer op de galerij te laten lopen.
Nou ja haar angt is daardoor niet afgenomen dat snap je
Als mensen bang zijn voor onze honden dan wil ik daar best rekening mee houden,waarom ook niet.
Ik heb ook angsten die ongetwijfeld niet realistisch zijn en zit dan ook niet te wachten op iemand die tegen me zegt dat ik maar niet hysterisch moet doen.
- iones
- Zeer actief
Wespen zijn vals en gemeen, die kunnen heel pijnlijk steken. Ik vind dat geen irreeele angst. Wespen dringen zich aan je op en kunnen óók steken als je ze helemaal niets doet. Anders dan bijen, die zijn niet agressief.tineke schreef:Je kunt toch moeilijk beoordelen en welke maten mensen hun angsten onder controle moeten houden want je weet toch niet hoe diep die angsten zitten.
Baasjes gierde het uit toen ze aanbelde om het te vertellen en tevens te verzoeken het mormel niet meer op de galerij te laten lopen.![]()
Nou ja haar angt is daardoor niet afgenomen dat snap je![]()
Ik zeg ook niet te kunnen beoordelen hoe diep een angst bij iemand zit. Ik stel alleen wel vast dat het heel ongemakkelijk is om een dergelijke angst te hebben en ik zou proberen om er van af te komen.
Je kunt altijd proberen. Of het lukt is een tweede maar een poging wagen is toch al iets.
En natuurlijk kun je rekening houden met angst voor honden bij mensen.
Maar zij mogen van hun kant ook rekening ermee houden dat honden nu eenmaal bestaan.
Meer dan je hond aanlijnen (en uiteraard je hond dusdanig opvoeden dat hij niet anderen aanblaft of tegen ze aanspringt) kun je toch ook niet doen?
En als iemand dan jou dan tegen komt die bang is voor honden, hoeft ze toch geen stennis te schoppen en te gaan gillen, maar slechts met een boogje om je heen lopen voldoet toch ook?
En een poging wagen natuurlijk om van die schrik af te komen, i.p.v. een intolerantie te ontwikkelen naar honden (met hun mensen) toe, wat er vaak uit voort volgt.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nou ja... dat weet ik niet, voor hetzelfde geld bijt 'ie me... Ik ben weer niet bang voor vogelspinnen, dus klopt er al geen reet van m'n angst, maar die kleine priegeldingetjes yuck ... die kruipen zo snel.. brrr...iones schreef:MAar kun je niet beter een poging doen om van die angst af te komen, want je weet toch zelf ook wel dat je geen enkel gevaar loopt voor een spin? En je maakt het jezelf zo moeilijk!MariskaB schreef: Als ik een spin zie gil ik ook en no way gosse dat ik naar binnen ga voordat manlief 'm weg heeft gehaald. Irreel of niet, maar ik vertik 't toch echt.
En van de angst afkomen, tsja denk dat dat, en vooral met hondenangst, makkelijker gezegd is dan gedaan. Die mensen hebben vaak toch een ervaring gehad met een hond die niet leuk was en doordat ze bang zijn reageren sommige honden ook weer extra raar, dat maakt het dan al niet makkelijk om over je angst heen te stappen... Niet dat gillen helpt, maar ja.. op dat moment is dat voor die mensen de enige normale reactie denk ik dan..
Tsja toen Kay een keer ontsnapt was en voor de postbode stond te blaffen en grommen en die arme man gilde en wegrende en de post door de lucht smeet en smeekte "schiet op, pak 'm nou, want ik ben al een keer gebeten" had 't ook geen enkele zin dat ik van afstand riep "hij doet echt niks, als u ophoudt met gillen gaat hij zitten ...". Ja dat was ook een dooddoener eerste klas, zei die man later ook "ik kan er niks aan doen, dat gaat automatisch, want ik ben gewoon zo bang..." .... ja daar doe je dan niks aan toch? (behalve aanlijnen en excuses aanbieden voor de idiote actie van Kay
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Bij mij is er nog nooit een hond, laat staan honden, afgenomen. Vandaar dat ik je wees op je onderschrift. Ik begrijp als mens dat je daar niet aan herinnerd wenst te worden.iones schreef:Verdiep jij je dan ook eens in een mens i.p.v. zo kortzichtig over mij te oordelen!Asterix schreef: Irrieel is het inderdaad. Net zoals duizenden mensen die hun huis niet uit durven/kunnen of niet eens naar het toilet kunnen zonder dat er een partner bij is. Die mensen weten het diep van binnen ook wel. Bijna geen enkele therapie is daar tegen opgewassen; medicatie kan het verlichten.
Ik spreek niet over psychisch afwijkingen maar over bang zijn. Dus niet over fobien.
En die laatste opmerking van jou was verregaand onder de gordel. Duidelijk komend van iemand die zich niet in mensen verdiept maar er juist op uit is om ze eens lekker onderuit te halen.
Over bang zijn voor honden, heb je na mijn eerste bericht kunnen lezen van verschillende mensen die mensen kennen voor angst van honden. En dat was zeer duidelijk zonder psychische afwijkingen.
- iones
- Zeer actief
Maar er is nooit werkelijk nagegaan of er GEGRONDE redenen waren om dit te doen.Asterix schreef: Bij mij is er nog nooit een hond, laat staan honden, afgenomen. Vandaar dat ik je wees op je onderschrift. Ik begrijp als mens dat je daar niet aan herinnerd wenst te worden.
Over bang zijn voor honden, heb je na mijn eerste bericht kunnen lezen van verschillende mensen die mensen kennen voor angst van honden. En dat was zeer duidelijk zonder psychische afwijkingen.
En weet je wat ook zo typisch is?
Ik had nóg een hond van die bewuste stichting! En die heb ik nog steeds! Die hadden ze me ook af kunnen nemen. Waarom hebben ze dat niet gedaan dan?
En waarom had iedereen alleen maar het lef om te volharde in laffe aantijgingen zonder eens te bellen naar mijn dierenarts? Ik heb getuigen dat ik goed te werk ging. Jullie hadden geen getuigen dat ik dat niet deed. Alleen maar elkaar vanaf internet, een beetje ganging up.
Maar daar wens jij natuurlijk niet op gewezen te worden!
Het laag bij de grondse in jou Cleo, is dat jij er keer op keer weer terug komt. Lekker effe sneren. Zegt meer over jou dan over mij!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh je liet het in de eerste instantie zo lijken of de hond van Iones in beslag was genomen door een officiele instantie zoals dierenbescherming.Asterix schreef:Bij mij is er nog nooit een hond, laat staan honden, afgenomen. Vandaar dat ik je wees op je onderschrift. Ik begrijp als mens dat je daar niet aan herinnerd wenst te worden.iones schreef:Verdiep jij je dan ook eens in een mens i.p.v. zo kortzichtig over mij te oordelen!Asterix schreef: Irrieel is het inderdaad. Net zoals duizenden mensen die hun huis niet uit durven/kunnen of niet eens naar het toilet kunnen zonder dat er een partner bij is. Die mensen weten het diep van binnen ook wel. Bijna geen enkele therapie is daar tegen opgewassen; medicatie kan het verlichten.
Door een stichting die nog steeds eigenaar is , lijkt mij toch wel een heel ander verhaal en lijken mij de redenen van ook niet heftig zoals je met je sneer probeerde te vertellen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ariane
- Erelid
Wat ben je toch een vals kreng, CleoAsterix schreef:Bij mij is er nog nooit een hond, laat staan honden, afgenomen. Vandaar dat ik je wees op je onderschrift. Ik begrijp als mens dat je daar niet aan herinnerd wenst te worden.iones schreef:Verdiep jij je dan ook eens in een mens i.p.v. zo kortzichtig over mij te oordelen!Asterix schreef: Irrieel is het inderdaad. Net zoals duizenden mensen die hun huis niet uit durven/kunnen of niet eens naar het toilet kunnen zonder dat er een partner bij is. Die mensen weten het diep van binnen ook wel. Bijna geen enkele therapie is daar tegen opgewassen; medicatie kan het verlichten.
Geeft je dat een kick?
-
Muk
Ariane, jij bent geen haar beter met je gezuig. Geeft je dat ook een kick?Ariane schreef: Wat ben je toch een vals kreng, Cleo![]()
Geeft je dat een kick?
- Ariane
- Erelid
Enorm Muk, echt enorm!Muk schreef:Ariane, jij bent geen haar beter met je gezuig. Geeft je dat ook een kick?Ariane schreef: Wat ben je toch een vals kreng, Cleo![]()
Geeft je dat een kick?
En jou?
-
Muk
Altijd, dat moet je inmiddels toch wel weten lijkt mij.Ariane schreef:Enorm Muk, echt enorm!Muk schreef:Ariane, jij bent geen haar beter met je gezuig. Geeft je dat ook een kick?Ariane schreef: Wat ben je toch een vals kreng, Cleo![]()
Geeft je dat een kick?
En jou?
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Please mensen, ik kan niet geloven hoe hard en gemeen jullie allemaal zijn naar elkaar...die doet mij zelfs pijn terwijl ik niemand van jullie persoonlijk ken.
Maar met wat ik in het verleden al heb meegemaakt zal ik nooit zo tegen iemand spreken, noch oordelen, noch veroordelen.
Waarom jullie tijd verliezen met negativiteit ?
Jullie verschieten dan toch niet dat sommigen een tijd wegblijven of toch ?
Ik ben dit idd niet gewend en zal mij zo ook nooit tgo iemand uitlaten.
Laat het varen, neem afstand en blijf ervandaan want het vreet ook bij jullie energie...en die energie kan je beter aan aandacht, liefde en tijd met je naasten & dieren geven.
Leef en laat leven, en laat de haatdragers gewoon doen, val niet in de val en ga er niet op in...het is ECHT de moeite niet.
Ik wil jullie allen veel sterkte wensen en hoop dat jullie je tijd met leukere dingen verbrengen kunnen ipv op elkaar te hakken op een forum.
Kijk om je heen en zie je hond die graag even met je knuffelt, zie je kind dat met je wenst te spelen/tekenen etc...
Kijk om je heen en voel de liefde...als je die voelen/zien kan.
Sorry, neem het me niet kwalijk en vooral ga nu niet op mij beginnen kappen, ik bedoel het goed
Ik heb enkel al zoveel meegemaakt dat ik echt geen tijd meer spenderen kan aan zulke dingen...want ik besef dat het zodadelijk gedaan kan zijn, of jij misschien zodadelijk de pijp uit gaat (of hoe zeggen jullie dat ook alweer)
en dan wil je toch geen spijt hebben van alles wat je hebt gezegd.
Anyways, ik zend jullie een hete knuffel (want hier zijn de heuvels aan het afbranden, zijn er al enkele brandweermannen levend verbrand vannacht en vele paarden/honden/wilde dieren en huizen bedreigd...)
Maar met wat ik in het verleden al heb meegemaakt zal ik nooit zo tegen iemand spreken, noch oordelen, noch veroordelen.
Waarom jullie tijd verliezen met negativiteit ?
Jullie verschieten dan toch niet dat sommigen een tijd wegblijven of toch ?
Ik ben dit idd niet gewend en zal mij zo ook nooit tgo iemand uitlaten.
Laat het varen, neem afstand en blijf ervandaan want het vreet ook bij jullie energie...en die energie kan je beter aan aandacht, liefde en tijd met je naasten & dieren geven.
Leef en laat leven, en laat de haatdragers gewoon doen, val niet in de val en ga er niet op in...het is ECHT de moeite niet.
Ik wil jullie allen veel sterkte wensen en hoop dat jullie je tijd met leukere dingen verbrengen kunnen ipv op elkaar te hakken op een forum.
Kijk om je heen en zie je hond die graag even met je knuffelt, zie je kind dat met je wenst te spelen/tekenen etc...
Kijk om je heen en voel de liefde...als je die voelen/zien kan.
Sorry, neem het me niet kwalijk en vooral ga nu niet op mij beginnen kappen, ik bedoel het goed
Ik heb enkel al zoveel meegemaakt dat ik echt geen tijd meer spenderen kan aan zulke dingen...want ik besef dat het zodadelijk gedaan kan zijn, of jij misschien zodadelijk de pijp uit gaat (of hoe zeggen jullie dat ook alweer)
en dan wil je toch geen spijt hebben van alles wat je hebt gezegd.
Anyways, ik zend jullie een hete knuffel (want hier zijn de heuvels aan het afbranden, zijn er al enkele brandweermannen levend verbrand vannacht en vele paarden/honden/wilde dieren en huizen bedreigd...)
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- iones
- Zeer actief
Je hebt gelijk Gipsy en je inbreng wordt in ieder geval door mij gewaardeerd. Ik zal proberen er iets mee te doen.
- Ariane
- Erelid
Gipsy