Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kruising??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Poenz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Galgo kruising
Aantal honden: 1

Welke kruising??

Ongelezen bericht door Poenz »

Hoi hoi,

wij hebben Pronto uit Spanje geadopteerd, en we vroegen ons af met wat hij gekruist is. Hij is zeker half galgo, maar de andere helft twijfelen we over. Er wordt gezegt boxer, maar wij zien het niet zo aan zijn uiterlijk. Wel aan zijn gedrag... dus wat denken jullie?

* Hij is nu 6 mnd. , 54 cm hoog en 17 kg. (foto's zijn een tijdje geleden genomen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Welke kruising??

Ongelezen bericht door laeken »

Dogo argentino x galgo? Prachtige pup! Kan niks anders zeggen. :I:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Zoiets zie ik er ook wel in, dogo Arg. x galgo. Erg leuk hondje!
Groetjes, Marjan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik ga met de twee bovenstaande reacties mee ,en inderdaad wat een enige hond.
Laat Cloor hem maar niet zien :D
Poenz
Vaste gebruiker

hmmm... had daar echt nog niet aan gedacht i.v.m. zijn slanke bouw. Maar qua kop lijkt het wel behoorlijk inderdaad! Zou goed kunnen denk ik! Nog andere suggesties? :P

En dank voor de complimenten, ben ook onwijs trots op m'n lange hond haha.
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Nawosh schreef:Zoiets zie ik er ook wel in, dogo Arg. x galgo. Erg leuk hondje!
Dat dacht ik ook, maar Boxer zou ook kunnen.
Mooi beesie hoor!! :ok:

Eventjes een foto gezocht van Diesel als pup
Afbeelding

Afbeelding
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Mijn eerste indruk was Dogo Argentino, aan het koppie te zien, pas toen ik galgo las en de standfoto zag, zag ik dat er ook in. dus ik denk dogo-galgo! Leuk beestje, hoe is zijn karakter?
Afbeelding
Poenz
Vaste gebruiker

Hij is heel erg baasgericht, en blijft altijd opletten waar je bent. Erg sociaal, nieuwsgierig, goed met kinderen, en aanhankelijk. Hou houd van spelen, veel rennen. Met andere honden gaat hij vrijwel altijd goed. Nog nooit problemen gehad, hij hopst meestal als een op hol geslagen hert op ze af haha. Als er een hond is die wel naar hem uitvalt rent hij hard weg :schrik: . Hij is in huis rustig, en slaapt meestal.

Veel eigenschappen toch van de galgo denk ik zo??

Die boxer pup is ook echt onwijs leuk haha :I:
laeken
Zeer actief

Mocht je hond werkelijk die kruising zijn en je castreert hem niet dan krijg je een waanzinnige jachthond. Wel een pittige mocht het werkelijk half dogo zijn. Daarmee bedoel ik kwa onder controle houden bij wilde dieren waarop gejaagd kan worden.

Kijk, een greyhound/dogo :80: :E:

Afbeelding

Nog een:

Afbeelding

Nog een die zelfs dezelfde vlek heeft als de jouwe:

Afbeelding

Of het echt deze kruising is moet je afwachten. Kan ook gewoon 3-kwart galgo met een vleugje bullterrier zijn bv. Of zelfs een vleugje pitbull. Ik denk wel dat er een scheut van een dergelijke hond door zit gezien de dikte van de huid en de oren en het kopje. :wink:
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

[quote="laeken"]Mocht je hond werkelijk die kruising zijn en je castreert hem niet dan krijg je een waanzinnige jachthond. Wel een pittige mocht het werkelijk half dogo zijn. Daarmee bedoel ik kwa onder controle houden bij wilde dieren waarop gejaagd kan worden.

/quote]

Wat heeft castreren met jachtdrift te maken?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

falkje schreef:
laeken schreef:Mocht je hond werkelijk die kruising zijn en je castreert hem niet dan krijg je een waanzinnige jachthond. Wel een pittige mocht het werkelijk half dogo zijn. Daarmee bedoel ik kwa onder controle houden bij wilde dieren waarop gejaagd kan worden.

/quote]

Ik bedoelde met die eerste zin kwa uiterlijk. :wink: Zou je hem castreren dan zal zijn uiterlijk niet tot ware ontplooiing komen. Dat is tenminste mijn mening. De eerste van mijn voorbeeldkruisingen is duidelijk een niet gecastreerd dier. Dat zie je. Dat bedoelde ik ermee. Jagen en castreren heeft inderdaad weinig met elkaar te maken. :wink:
Afbeelding
Poenz
Vaste gebruiker

Bedankt voor de foto's. Zou goed kunnen inderdaad gezien de foto's. Hij is wel een stuk minder breed, maar hij is natuurlijk nog maar 6 maanden, dus dat kan nog komen natuurlijk.

Maar qua jagen. Ik wil wel graag jachttrainingen gaan doen, maar ik heb me laten vertellen dat dat in NL niet mag. Dit omdat deze honden dus op zicht jagen, en niet op geur zoals beagles e.a.. Weet iemand hier misschien iets meer van, want ik weet verder vrij weinig van jachttrainingen?

Maar hij is in ieder geval zeker half galgo. Wat ik er wel bij ben vergeten te zeggen ... zijn broertje is bruin. De foto is ©, dus ik zet er een linkje onder, dat is zijn broertje. Misschien dat er dan ngo andere meningen komen, want zijn broertje ziet er wel wat anders uit.
Link: http://www.spaanseviervoeter.nl/wp-cont ... C_2981.jpg
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

laeken schreef:
falkje schreef:
laeken schreef:Mocht je hond werkelijk die kruising zijn en je castreert hem niet dan krijg je een waanzinnige jachthond. Wel een pittige mocht het werkelijk half dogo zijn. Daarmee bedoel ik kwa onder controle houden bij wilde dieren waarop gejaagd kan worden.

/quote]

Ik bedoelde met die eerste zin kwa uiterlijk. :wink: Zou je hem castreren dan zal zijn uiterlijk niet tot ware ontplooiing komen. Dat is tenminste mijn mening. De eerste van mijn voorbeeldkruisingen is duidelijk een niet gecastreerd dier. Dat zie je. Dat bedoelde ik ermee. Jagen en castreren heeft inderdaad weinig met elkaar te maken. :wink:
Ah, zo :ok:
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Poenz schreef:Bedankt voor de foto's. Zou goed kunnen inderdaad gezien de foto's. Hij is wel een stuk minder breed, maar hij is natuurlijk nog maar 6 maanden, dus dat kan nog komen natuurlijk.

Maar qua jagen. Ik wil wel graag jachttrainingen gaan doen, maar ik heb me laten vertellen dat dat in NL niet mag. Dit omdat deze honden dus op zicht jagen, en niet op geur zoals beagles e.a.. Weet iemand hier misschien iets meer van, want ik weet verder vrij weinig van jachttrainingen?

Maar hij is in ieder geval zeker half galgo. Wat ik er wel bij ben vergeten te zeggen ... zijn broertje is bruin. De foto is ©, dus ik zet er een linkje onder, dat is zijn broertje. Misschien dat er dan ngo andere meningen komen, want zijn broertje ziet er wel wat anders uit.
Jachttraining is inderdaad meer voor "scenthounds", maar misschien is coursing iets voor je? (renbaan, wordt dus met windhonden gedaan). Zitten vast bij jou ook wel renbanen in de buurt!
Afbeelding
Poenz
Vaste gebruiker

dancingdaydream schreef:
Poenz schreef:Bedankt voor de foto's. Zou goed kunnen inderdaad gezien de foto's. Hij is wel een stuk minder breed, maar hij is natuurlijk nog maar 6 maanden, dus dat kan nog komen natuurlijk.

Jachttraining is inderdaad meer voor "scenthounds", maar misschien is coursing iets voor je? (renbaan, wordt dus met windhonden gedaan). Zitten vast bij jou ook wel renbanen in de buurt!
Ja dat lijkt me ook leuk. Helaas stond er bij dat je hond in het windhonden stamboek moet staan om zo'n pas te kunnen krijgen om mee te mogen doen :(
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik zie er wel een boxer in. Klinkt gek, maar ook een windhond.
Maar boxers kunnen ook wel is zo atletish gebouwd zijn.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Poenz
Vaste gebruiker

Windhond zit er zoiezo in semmyboy, een galgo is een spaanse windhond :)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Boxer zou mij ook niets verbazen hoor.
Ik ben zeer benieuwd hoe hij uit gaat groeien.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”