Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer herplaatsen?
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Wanneer herplaatsen?
Ik ben er hard over aan het denken om er eentje te herplaatsen.
Heerlijk hondje, maar het pispaaltje in de groep. Als er wat gebeurt is het altijd dezelfd die gegrepen wordt, vaak zonder duidelijke aanleiding.
Het is een heerlijk hondje, en ik wil dr absoluut niet kwijt, maar ik denk dat het beter voor haar zou zijn...
Heerlijk hondje, maar het pispaaltje in de groep. Als er wat gebeurt is het altijd dezelfd die gegrepen wordt, vaak zonder duidelijke aanleiding.
Het is een heerlijk hondje, en ik wil dr absoluut niet kwijt, maar ik denk dat het beter voor haar zou zijn...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Dat zou voor mij ook een overweging kunnen zijn, een hond die absoluut niet in de roedel past.fes/lou schreef:Ik ben er hard over aan het denken om er eentje te herplaatsen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mn hart breekt, ik ben echt knettergek op dr, maar moet ik dr dan laten opvreten?
Een vriendin van me wil haar wel opnemen, die kent haar vanaf pup, misschien dat ik dat ga proberen...
Dit is het mormeltje...

Een vriendin van me wil haar wel opnemen, die kent haar vanaf pup, misschien dat ik dat ga proberen...
Dit is het mormeltje...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat een mooi hondje 
is best een idee toch die vriendin, dan is ze niet helemaal uit je leven en als het niet goed gaat is ze ook zo weer terug

is best een idee toch die vriendin, dan is ze niet helemaal uit je leven en als het niet goed gaat is ze ook zo weer terug

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mariaa
- Zeer actief
Wat een schatjefes/lou schreef:Ja, mn hart breekt, ik ben echt knettergek op dr, maar moet ik dr dan laten opvreten?
Dit is het mormeltje...

Soms is liefde loslaten...
Wij hebben Dolly gekregen toen ze 7 jaar was. Ze leefde in een grote roedel en werd erg overheerst door de jongere teven. Haar fokker heeft haar uit liefde herplaatst en Dolly is nu de prinses van ons huis

Succes met de beslissing.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Pepper gaat volgende week zaterdag naar die vriendin, als het daar gaat, prima! Zo niet, komt ze terug en gaan we verder verzinnen. Het is echt een heerlijk hondje, echt een lieffie!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
lijkt me inderdaad een prima oplossing, maar dat zei ik al 
ik ga duimen voor dat mooie hondje

ik ga duimen voor dat mooie hondje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mariaa
- Zeer actief
Knap hoor, ik hoop dat ze mag blijvenfes/lou schreef:Pepper gaat volgende week zaterdag naar die vriendin, als het daar gaat, prima! Zo niet, komt ze terug en gaan we verder verzinnen. Het is echt een heerlijk hondje, echt een lieffie!

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Helemaal mee eens, zal vast niet makkelijk zijn om het daadwerkelijk te doen, er over denken is al lastig genoeg. Sterktemariaa schreef:Knap hoor, ik hoop dat ze mag blijvenfes/lou schreef:Pepper gaat volgende week zaterdag naar die vriendin, als het daar gaat, prima! Zo niet, komt ze terug en gaan we verder verzinnen. Het is echt een heerlijk hondje, echt een lieffie!

Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
ik denk dat dat voor mij ook geldt. als ik weet dat een hond het ergens anders beter kan krijgen of ergens anders gelukkiger
zou kunnen zijn dan zou ik 'm laten gaan.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat een dappere beslissing Fes/Lou om Pepper naar je vriendin te brengen. Het is niet makkelijk als zo'n hondje in je hart zit. Maar als ze niet binnen de roedel past en daar zelf onder te lijden heeft, dan is het de enige juiste beslissing.
Ik denk dat hier de enige reden tot herplaatsing zou kunnen zijn dat Cena of Henk niet kunnen omgaan met gezinsuitbreiding (later) en daardoor een risico zijn voor het kindje. Maar ik kan me voorstellen dat we dan eerst gedragsdeskundigen inschakelen en er alles aan doen om het toch goed te laten verlopen. Andere redenen zie ik voorlopig niet
Zelfs als ik onverhoopt invalide zou raken ofzo, denk ik dat deze twee honden zich wel aan zouden passen.
Ik denk dat hier de enige reden tot herplaatsing zou kunnen zijn dat Cena of Henk niet kunnen omgaan met gezinsuitbreiding (later) en daardoor een risico zijn voor het kindje. Maar ik kan me voorstellen dat we dan eerst gedragsdeskundigen inschakelen en er alles aan doen om het toch goed te laten verlopen. Andere redenen zie ik voorlopig niet

RIP Cena

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me de ogen uit mn kop gehuild heb voor ze ging.
Maar ze is er sinds gisteren, heeft eerst nog naar me gezocht en lijkt nu een beetje haar draai te vinden...
Maar ze is er sinds gisteren, heeft eerst nog naar me gezocht en lijkt nu een beetje haar draai te vinden...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel bijzonder, dat je dan een uitzondering maakt voor een teef waar niet meer mee gefokt wordt. Als die ergens anders een gouden mandje kan krijgen en daar gelukkig kan worden, mag het niet, want dan is degene die met haar gefokt heeft een slecht mens...Jacq schreef:ik denk dat dat voor mij ook geldt. als ik weet dat een hond het ergens anders beter kan krijgen of ergens anders gelukkiger
-
- Zeer actief
renee-uk schreef:voor mezelf:
- als ik een hond niet kan geven wat ie nodig heeft en de hond daaronder lijdt en
- bij een complete mismatch en dan ook weer als de hond daaronder lijdt.
bij anderen:
- als ondanks pogingen in de goede richting de combi eigenaar/hond een slechte blijft, waar -ook weer- de hond aan het kortste eind trekt en
- bij gevaarlijke situaties die de eigenaar, door onkunde, onervarenheid of een plaat voor zijn/haar harses, niet onder controle heeft en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet onder controle zal krijgen.
in het kort mijn visie op wanneer ik zou herplaatsen en wanneer ik herplaatsen adviseer

Het zal nog wel even missen worden, maar als je ziet/weet dat ze het daar goed heeft, is dat toch ook een fijn gevoel.fes/lou schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me de ogen uit mn kop gehuild heb voor ze ging.
Velen zeggen vaak dat je je hart moet laten spreken, maar vaak is het beter voor de hond om je verstand te laten spreken, hoe moeilijk dat ook is.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb elke dag contact met kim over Pepper, het gaat tot nu toe goed, ze krijgt meer zelfvertrouwen en heeft gisteren voor het eerst met de andere hondjes gespeeld. Ik vind het nog steeds heel moeilijk, en ik mis haar nog steeds, maar ik denk dat het voor Pepper heel goed is zo.
Over een paar maanden ga ik weer op bezoek bij Kim, en dan hoop ik dat ze echt haar draai gevonden heeft en niet meer naar me omkijkt als ik wegga...
Dan weet ik dat het goed is zo....
Over een paar maanden ga ik weer op bezoek bij Kim, en dan hoop ik dat ze echt haar draai gevonden heeft en niet meer naar me omkijkt als ik wegga...
Dan weet ik dat het goed is zo....
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Nu 2x een hond herplaatst beide om verschillende redenen.
Reu-mechelaar, omdat hij mij begon te grijpen tijdens mn zwangerschap en uiteindelijk ook uitging halen naar de jongere kinderen op de buurt kids vanaf 10jr was geen probleem..
Teef-mechelaar, voor haar eigen veiligheid, op onze oude buurt werd ze continu aangevallen door een sint bernard en de eigenaar deed er niks aan politie en wijkagent stuurden ons naar de gemeente en ook die deed er niets mee. In de laatste anderhalve week dat we dr nog hadden is ze 3x gegrepen en toen was ik er helemaal klaarmee want inmiddels moest ik niet alleen mn hond maar ook mn kind en mezelf beschermen want die andere hond begon dus ook naar ons te happen.. (heb er nog steeds veel moeite mee dat ze niet meer bij ons woont maar weet dat ze het supergoed heeft waar ze nu is, alleen nu we verhuist naar een andere buurt zou ik dr graag weer bij me hebben maar helaas)
Reu-mechelaar, omdat hij mij begon te grijpen tijdens mn zwangerschap en uiteindelijk ook uitging halen naar de jongere kinderen op de buurt kids vanaf 10jr was geen probleem..
Teef-mechelaar, voor haar eigen veiligheid, op onze oude buurt werd ze continu aangevallen door een sint bernard en de eigenaar deed er niks aan politie en wijkagent stuurden ons naar de gemeente en ook die deed er niets mee. In de laatste anderhalve week dat we dr nog hadden is ze 3x gegrepen en toen was ik er helemaal klaarmee want inmiddels moest ik niet alleen mn hond maar ook mn kind en mezelf beschermen want die andere hond begon dus ook naar ons te happen.. (heb er nog steeds veel moeite mee dat ze niet meer bij ons woont maar weet dat ze het supergoed heeft waar ze nu is, alleen nu we verhuist naar een andere buurt zou ik dr graag weer bij me hebben maar helaas)
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Hier hetzelfderenee-uk schreef:voor mezelf:
- als ik een hond niet kan geven wat ie nodig heeft en de hond daaronder lijdt en
bij anderen:
- als ondanks pogingen in de goede richting de combi eigenaar/hond een slechte blijft, waar -ook weer- de hond aan het kortste eind trekt en
- bij gevaarlijke situaties die de eigenaar, door onkunde, onervarenheid of een plaat voor zijn/haar harses, niet onder controle heeft en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet onder controle zal krijgen.
in het kort mijn visie op wanneer ik zou herplaatsen en wanneer ik herplaatsen adviseer

-
- Zeer actief
Geen idee wanneer ik over zou gaan tot herplaatsing.
Ik heb al in verschillende lastige situaties gezeten, en een hond gehad die ábsoluut níet makkelijk was, maar aan herplaatsen heb ik nog nooit gedacht. Dus ik denk niet dat ik dat snel zou doen.
Ik heb al in verschillende lastige situaties gezeten, en een hond gehad die ábsoluut níet makkelijk was, maar aan herplaatsen heb ik nog nooit gedacht. Dus ik denk niet dat ik dat snel zou doen.

- Jeannettebo
- Zeer actief
+1Irta schreef:Hier hetzelfderenee-uk schreef:voor mezelf:
bij anderen:
Taiga heb ik door toenmalige omstandigheden om de eerste reden herplaatst.
Mijn huidige duo verwacht ik niet te herplaatsen