Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind mee naar het bos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

kind mee naar het bos

Ongelezen bericht door sonja »

Mijn zoon en ik gaan zo'n 4 ochtenden per week samen naar het bos met de hond.
Hij is 3 jaar oud, maar groot en stevig voor zijn leeftijd, en loop makkelijk een ronde van 3 kwartier mee.
Hij vind het prachtig, allemaal slakken en vliegbeesten, en heeeel veel stokken :D
Maar na het rondje van vandaag weet ik niet of ik hem nog wel mee moet nemen :boos:

We wandelen het bos in, ik klik onze hond los en hou max(mijn zoon) nog even aan de hand want er loopt nog een meneer met losse hond die ik laat passeren.
Na een stukje lopen zie ik een bull terrier op me af rennen....denk nog, wat een geinig bekkie heeft die zeg, max laat zijn stok vallen en geeft mij een hand,en we lopen door, ( dat zijn de regels,zie je een andere hond, stok laten vallen en mamma een hand)
Dat beest sprint vol op max af en voor ik kan ingrijpen heeft hij een volle pootafdruk op zijn wang staan.
Ik geeft die hond een zwieper aan zijn halsband de andere kant op, maar madam komt gewoon terug in lompe volle vaart om het nog is te proberen en raakt max in zijn rug.
Kind vol pootafdrukken, hij had nog een wit shirt aan ook, geen gezicht :LOL:
maar goed, max huilen ,ik enigszins geïrriteerd, mijn hond staat zich heel klein te maken in de bosjes want die houd niet van drukdoenerij, en geen baas te bekennen :roll:
Ik wil net gaan roepen van wie dat beest is, als ik een drietal bullen met erachteraan hobbelende mevrouw het pad op zie draaien.
1 aan een flex de rest los, en je raad het al, het spul zet de pas erin om ons even liefdevol te komen begroeten.
Nu was ik voorbereid en heb ze bij ons weggebruld,waarop het zooitje bij mijn hond kwam buurten.
Beer(onze hond) zie ik heel laag en super traag verder lopen via de struiken.
Ik trek max mee langs de zooi en hoor de mevrouw nog iets roepen van "sorry maar ze luisteren voor geen meter" :80:
Zelf gil ik terug dat we het wel overleven, tja kan gebeuren, risico als je in een losloopbos loopt en er was niet echt schade dus we vergeten het maar.

Ik ben maar even rustig blijven staan en max uitgelegt dat niet alle honden naar hun baasje luisteren.
Het echt niet nog is gebeurt, en mamma de volgende keer beter zal opletten....
Zo iedereen was weer gekalmeert dus we konden verder.......kom ik dat mens aan het eind van de wandeling toch weer tegen! :gvd:

Hetzelfde senario als hier boven beschreven alleen dan plus nog 2 bull terriers erbij volgden, de mevrouw deed nog een rondje geloof ik.
Toen ik bij de auto was had ik een hysterisch gillend kind met een hand vol brandnetel blaren,
een beduust om zich heen glurende hond en een smerige broek :boos:

Mevrouw probeerde nog wel exuses te maken, maar het was wat moeilijk te verstaan door de chaos en ik was niet echt meer in de stemming :evil:

En nou is max bang voor honden, en zie ik onze gezamelijke wandelingen opgaan in rook.
Bedankt mevrouw de bull terrier fokker (dat stond op haar bus) hoop dat u een fijne wandeling heeft gehad :tong:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Re: kind mee naar het bos

Ongelezen bericht door Ptje »

Nouja zeg, dit is echt van de zotte, als je ze niet bij je kunt houden en het zulke lomperikken zijn dan houd je ze toch aan de lijn, losloopgebied of niet. :piew:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Is toch een pracht excuus, ze luisteren voor geen meter hoor, :cheer: dus ik laat ze maar lekker gaan, goed he :pffff: :mrgreen:
:Q:
sonja
Zeer actief

Heb dit ook echt nog nooit meegemaakt, en kom toch al heel wat jaren in wandelbossen.
Maar goed, zit nu wel echt in dubio, Max pas weer meenemen als hij ouder en groter is, of gewoon doen alsof het niets is en hopen dat dit nooit meer gebeurd.....
Ben wel even op de feiten gedrukt hoe kwetsbaar je kind dan is, en hoe weinig je kunt doen om hem te beschermen.
Tegen 1 of twee 2 honden kan ik nog wel iets, maar nu waren die beesten overal.
Gelukkig waren het vriendelijke, lompe honden en niet agressief. weet niet hoe dit dan was afgelopen!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Vreselijk irritant dat soort mensen :devil:

Sneu voor je zoontje! Had je hem niet op kunnen tillen?
Toen mijn kinderen klein waren en er kwam een loslopende hond aanstormen had ik ze in no time in de lucht, je weet uiteindelijk nooit wat zo'n hond van plan is.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn neefje loopt ook gewoon mee en wordt ook wel eens omver gelopen. Neefje is nu 2,5 jaar Heb ik schijnbaar heel stoer neefje, want die maalt er niet zo om. Maar goed, mama en pape hebben een lompe duitse herder teef en een tante zo'n lompe bulldog, dus misschien is mijn neefje het gewoon gewend. Mijn zus gaat trouwens in zo'n geval voor of achter mijn neefje staan als ondersteuning en om de honden op afstand te kunnen houden.
Afbeelding
sonja
Zeer actief

Max is best wel wat gewent, stapt ook gewoon door, handen laag en doet of ze lucht zijn.
Maar dit ging met een geweld en kracht!
Zelf ben ik vrij klein, en max kan doorgaan voor ruim 4 jaar.
Ik kan hem nog wel optillen, maar dan zie ik niets meer, hem achter me houden heb ik geprobeerd, maar dat kreng ging rondjes om ons heen, vandaar de pootafdruk op zijn rug.....
Het was echt een hele chaotische situatie pff
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Tjee wat een ervaring..
Maar toch zou ik proberen om je kind (Max) wel weer mee te nemen.
Als je dit blijft voeden komt er misschien een hele serieuse angst voor honden.
Als je nu wist wanneer deze "aardige,lieve" :ugh: mevrouw liep met haar honden, dan
die tijd misschien vermijden.Of met nog een volwassene erbij gaan lopen.
Goh wat een rot situatie zeg.
En dat allemaal om eentje die denkt dat haar honden ook zo nodig los moeten.
Ik hoop dat het voor jullie goed uitpakt.
Sterkte
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gewoon meenemen en er zo min mogelijk aandacht aan besteden.
ellen
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een dom mens..als ze niet luisteren ga je niet los tussen de honden en mensen lopen.
Ik zou hem wel weer meenemen en "gewoon" uitkijken of madam er aankomt.
sonja
Zeer actief

Hahaha ja Ellen je hebt gelijk ook.....! Zijn wat dat betreft net honden hahaha
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

sonja schreef:Max is best wel wat gewent, stapt ook gewoon door, handen laag en doet of ze lucht zijn.
Ik kan hem nog wel optillen, maar dan zie ik niets meer, hem achter me houden heb ik geprobeerd, maar dat kreng ging rondjes om ons heen, vandaar de pootafdruk op zijn rug.....
Denk dat hem voor je houden ook makkelijker is. Hij kan niet omkieperen want hij leunt tegen jou, hond kan niet om je heen om alsnog kind te belagen en je kan met je armen ook nog je kind beschermen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sonja schreef:Max is best wel wat gewent, stapt ook gewoon door, handen laag en doet of ze lucht zijn.
Vervelend hoor.
Charlie, mijn halve bull terriertje, is buiten ook zo. Ze heeft altijd heel wild met het ADHD peutertje van de eerste eigenaar gespeeld.
Daardoor zijn kinderen gewoon té leuk en na de puppy tijd werd ze te druk en onbeheersbaar om nog leuk te spelen.

:wink: Vandaar dat ze aan de lijn aan de voet loopt bij kleine kinderen. Het kan zo simpel zijn.

Misschien durft hij in de bolderkar ofzo wel mee?
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Bah, wat leuk zeg, zo'n persoon.. :ugh:

Met dank aan zulke honden til ik Elyna tegenwoordig direct op zodra er een hond aankomt, want zij (ze moet nog 2,5 jaar worden) is ook al diverse malen omver gelopen door niet terug te roepen honden. En dan maar proberen te vertellen dat honden niet eng zijn :ugh: Zodra er nu een drukke hond aankomt, schrikt ze en wil ze weg, ondanks mijn geruststellingen dat er nix aan de hand is en dat ik het wel oplos.
Uit zichzelf gaat ze echt niet op andere honden af, dat heeft ze nooit gedaan ook.
sonja
Zeer actief

Tis gewoon zo zonde, ik wil van max een jongen maken die weet hoe het werkt...
De honden manieren gaat snappen en niet bang is, maar nu, door andermans honden, is hij doodsbang.
Maarja, als ik een hond evenwichtig kan krijgen, moet dat met het kind ook wel goed komen toch????? Hahaha
Mama Mirjam
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mama Mirjam »

Balen zeg. Ik zou mijn kind de volgende keer wel weer meenemen.
Hoe groot is de kans dat je deze dame nog eens tegen komt?
Hoop dat Max zijn angst snel kwijt is.

Succes
sonja
Zeer actief

Mischien is het wel een idee om een bolderkar aan te schaffen...
Zo'n lichtgewicht ding met luchtbandjes? Iemand ervaring mee?
Als hij dan bang word zit hij hoog en droog hihi.
En die hond van ons wil er straks vast ook wel in, ze word ook alweer tien, dus komt een dag dat het teveel word voor haar
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Lillith schreef:Wat een dom mens..als ze niet luisteren ga je niet los tussen de honden en mensen lopen.
Ik zou hem wel weer meenemen en "gewoon" uitkijken of madam er aankomt.
Dit dus.

Stom mens, als je honden niet luisteren lijn ze dan aan en ga niet naar een losloop gebied.
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Een bolderkar is idd een oplossing, ( maar ze zullen er wel in willen springen ), maar misschien kun je uitzoeken of er iemand is met zo'n bull die er ook op lijkt die een stuk rustiger is, zo kan max ook eens ervaring opdoen met zo'n zelfde hond die wel rustig snuffelt. zou zonde zijn als max nu een link heeft gelegd en denkt dat alle honden of bullen zo zullen zijn, al scheelt het dat jullie zelf een hond hebben natuurlijk.
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

vervelend hoor.
is hij nu voor alle vreemde honden bang? of ook voor jullie eigen hond.
denk dat het morgen allemaal alweer anders lijkt, kinderen vergeten ook wel weer snel..
succes!
sonja
Zeer actief

Nee voor onze hond is hij gelukkig niet bang, en net even aangelijnt gewandeld, toen kwamen we ook honden tegen en dar let hij niet echt op. Ik denk dat het beeld van een op je af denderende hond het engste was
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tjonge, wat een lompe hond! die had ik toch een schop gegeven hoor! Iedereen weet hier dat kinderen wat mij betreft niet heilig zijn, maar op het moment dat een hond dat doet bij een kind of volwassene, dan vind ik dat je toch gerechtigd bent om hem weg te schoppen.

Ik hoop dat die eigenaresse zich de ogen uit haar kop schaamt, want dan komt ze misscchien tot inzicht dat ze haar troep honden feitelijk niet aan kan. Onopgevoede beesten....
Die maken het nu kapot voor ons allemaal!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik blijf het een vreselijk zotte redenering vinden. In een losloopbos mag zomaar alles. Slaat toch nergens op. Een ander hoort gewoon geen last te hebben van je honden, hou ze dan aan de lijn.
Gelukkig kom ik nooit in losloopgebieden.
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

sonja schreef:Nee voor onze hond is hij gelukkig niet bang, en net even aangelijnt gewandeld, toen kwamen we ook honden tegen en dar let hij niet echt op. Ik denk dat het beeld van een op je af denderende hond het engste was
gelukkig! dat klinkt positief!
het beeld is natuurlijk overweldigend voor zo'n kleintje.... ze zijn zo klein vergeleken bij sommige honden.
hopenlijk krijgt hij er verder geen last van
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik snap sowieso niet dat je met zoveel honden gaat wandelen en ze bijna allemaal losgooit terwijl je weet dat ze niet luisteren. :oohja:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Pfff, wat een schrik zal hij gehad hebben. Ik zou hem ook gewoon weer meenemen :ok:

Petje af trouwens dat hij netjes de stok loslaat en je een handje geeft als er een vreemde hond aankomt :ok:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Gewoon weer gaan wandelen geen aandacht aan besteden gebeurt het weer achter je houden ;)

Ik heb het gehad met Mark mijn zoontje was toen 4 jaar toen ging er een andere hond op hem rijden :ugh:

Hij vind sindsdien grotere honden toch wel wat enger. Een voordeeltje is dat hij nu wel snapt dat niet alle honden een Kiran zijn en er ook honden zijn die niet leuk zijn met kleine kinderen.

Maar hij gaat gerust weer mee met wandelingen ook met grotere groepen honden, hij is alleen wat rustiger nu bij vreemde honden :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:
Denk dat hem voor je houden ook makkelijker is. Hij kan niet omkieperen want hij leunt tegen jou, hond kan niet om je heen om alsnog kind te belagen en je kan met je armen ook nog je kind beschermen.
:ok:
En weer gewoon meenemen.
Anders wordt hij inderdaad echt bang voor honden en dat wil je niet meemaken.
En als je de bullenbus ziet ga je het bos niet in :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Ik neem altijd een wagen mee voor mijn kleinste (2 jr) maar die is ook best klein voor zijn leeftijd. Mijn oudste die weet wel hoe hij moet reageren maar het liefst moet die bij mij zijn als er andere honden aankomen, meeste vinden jonge kinderen niet leuk of te onverwachte bewegingen maken. Raar dat een fokker van dit ras de honden niet even aanlijnt zodra ze zien dat je een klein kind bij hebt, kleine moeite toch. Een groep losse bullterriers is zowiezo erg lomp, ze vinden alle aandacht schitterend en snappen niet dat kleintjes er niet tegen kunnen (okee de mijne is kleintjes gewend dus past wel op). Vind het toch altijd wel een risico om kinderen (jong) mee te nemen naar een losloop gebied. Ik zou proberen de fokker op te bellen en met een bulletje af te spreken zodat de kleine even kan zien dat ze niet eng zijn anders kan dat wel eens voor problemen zorgen.
sonja
Zeer actief

Ik zit er eigenlijk over na te denken om een hondenschool in de buurt te zoeken waar ik is mag langs komen met max.
Gewoon in het gras zitten en kletsen over de honden die langs rennen/lopen en misschien de rustige exemplaren even aaien en zo....
geeft misschien weer wat vertrouwen in vreemde honden...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”