Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

t' asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

charona20
geregistreerd lid

t' asiel

Ongelezen bericht door charona20 »

Er zijn hier vast wel mensen die ervaringen hebben met een hondje uit een asiel adopteren.

We willen namelijk een hond adopteren in september of oktober en ik ben al een beetje informatie aan het verzamelen op het internet.

Het enige wat ik niet kan vinden is hoe het werkt in een asiel.
Loop je langs de hokken en kies je dan een hond uit??

En is het we'll aan te raden een hond uit het asiel als je nog niet echt ervaring heb met honden??

Hoor het graag :)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: t' asiel

Ongelezen bericht door Pepie »

http://www.hondenherplaatsingen.nl/
Zij zitten hier op het forum en hebben ook leuke honden zitten :cheer:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

charona20 schreef:Er zijn hier vast wel mensen die ervaringen hebben met een hondje uit een asiel adopteren.

We willen namelijk een hond adopteren in september of oktober en ik ben al een beetje informatie aan het verzamelen op het internet.

Het enige wat ik niet kan vinden is hoe het werkt in een asiel.
Loop je langs de hokken en kies je dan een hond uit??

En is het we'll aan te raden een hond uit het asiel als je nog niet echt ervaring heb met honden??

Hoor het graag :)
Op www.dierenasiels.com kun je alle asielhonden vinden. Je kunt daar ook zoeken op bepaalde rassen en nog wat eigenschappen. Hartstikke handig dus.

Maar ik zou (voordat je gaat kijken) een lijstje maken met wat jullie de hond kunnen bieden én welke eisen jullie aan de hond stellen. Dan kun je denken aan de grootte van de hond of de vacht, maar ook het karakter en de trainbaarheid. En wat jullie allemaal met de hond gaan doen, want dagelijks een paar blokjes om is niks, dat is te saai voor een hond.
En op basis van dat lijstje zoek je een (ras)hond die bij jullie wensen past.

Succes met het zoeken.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Het ene asiel is het andere niet. Waar wij Pol (de kleine op mijn onderschrift) vandaan hebben, mag je idd aanwijzen wie je hebben wil en vragen ze verder nergens naar. Ook de info klopte niet helemaal, Pol zou prima met kinderen kunnen en dat kan hij niet.
Een goed asiel vraagt je het hemd van het lijf en vertelt je welke van hun honden voor jou geschikt zouden kunnen zijn. Bovendien staan ze je met raad en daad terzijde tijdens en na de adoptie.
Voor een beginner kan een asielhond heel goed, voordeel is dat je een volwassen hond minder makkelijk verpest (per ongeluk) dan een pup en het karakter is al gevormd, dus je weet wat je krijgt.
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Nouja, het werkt natuurlijk niet in alle dierenasielen hetzelfde, maar ik wil je wel vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat..

Ten eerste, je loopt niet zomaar langs de kennels en kiest er een uit. Je bekijkt samen met een medewerker een map waar
alle honden in staan. Dan bespreek je je wensen en met een beetje geluk komt er dan een match uit.
Langs de kennels gaan is namelijk heel erg stressvol voor de honden. Bovendien schrikken mensen hoe bepaalde honden
in een kennel zijn. Buiten hun kennel gedragen honden zich vaak heel anders.

Dus je hebt een hond gekozen.. Die wordt voor je gehaald en dan mag je er een stuk mee lopen, en bekijken hoe het bevalt.
Als je er meerdere op het oog hebt mag je natuurlijk met meerdere honden wandelen.
Als je de hond wilt adopteren wordt besproken hoe, wat en wanneer.
Je hebt sowieso altijd proeftijd, de tijd dat je de hond weer terug mag brengen als het niet gaat, om wat voor reden dan ook.
Bij ons is dit twee weken.

Een asielhond kan je prima houden als eerste hond. Ja je hebt er altijd wat moeilijkere bijzitten, maar er zitten ook zat
honden zonder problemen of iets.
kipo
Zeer actief

Punzel schreef:Nouja, het werkt natuurlijk niet in alle dierenasielen hetzelfde, maar ik wil je wel vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat..

Ten eerste, je loopt niet zomaar langs de kennels en kiest er een uit. Je bekijkt samen met een medewerker een map waar
alle honden in staan. Dan bespreek je je wensen en met een beetje geluk komt er dan een match uit.
Langs de kennels gaan is namelijk heel erg stressvol voor de honden. Bovendien schrikken mensen hoe bepaalde honden

Dus je hebt een hond gekozen.. Die wordt voor je gehaald en dan mag je er een stuk mee lopen, en bekijken hoe het bevalt.
Als je er meerdere op het oog hebt mag je natuurlijk met meerdere honden wandelen.
Je hebt sowieso altijd proeftijd, de tijd dat je de hond weer terug mag brengen als het niet gaat, om wat voor reden dan ook.

Een asielhond kan je prima houden als eerste hond. Ja je hebt er altijd wat moeilijkere bijzitten, maar er zitten ook zat
:ok:
Toen wij voor Pol gingen, werd er letterlijk gezegd; "daar zijn de kennels, zoek maar uit". :ugh:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Hier gaat het hetzelfde als bij Punzel.
Super dat jullie voor een asielhond willen gaan! Alleen in 'mijn' asiel zitten al genoeg gouden hondjes die op een baasje wachten!

Van te voren is het sowieso handig om te kijken wat je wilt in een hond. Een sportieve of juist een rustige? Een hele gehoorzame of een die lekker eigenwijs kan zijn? Een grote of een kleine? Een oude of een jonge? Dat soort dingen.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

kipo schreef:
Toen wij voor Pol gingen, werd er letterlijk gezegd; "daar zijn de kennels, zoek maar uit". :ugh:
Dat meen je niet :ugh: Kies je je hond dan alleen maar op uiterlijk uit?

Wij hebben bijna alleen maar herders, staffords, rottweilers.. Die komen echt niet allemaal even vriendelijk over
in hun kennel, terwijl ze daarbuiten echt superlief zijn naar mensen.

Een keertje is het wel gebeurd. Een ouder paar had onze rottweiler online gezien en die wilden haar graag even zien.
En toen was een medewerker zo snugger om te zeggen "hier naar binnen tweede van rechts" . Nou, die hond vreet
je nog net niet op. Vreemden dan hè, bij mij bijvoorbeeld ligt ze op schoot.
Maar die mensen hebben dus ook nooit meer iets van zich laten horen. Ze zagen iets in haar blik wat niet klopte..
En dat terwijl ze altijd rotties hebben gehad.

Maar dit was dus een uitzondering. Honden worden altijd door een medewerker gepakt en de adoptant mag er dan mee
wandelen. Dan komt de hond echt stukken beter uit de verf dan in een kennel.
kipo
Zeer actief

Punzel schreef:
kipo schreef:
Dat meen je niet :ugh: Kies je je hond dan alleen maar op uiterlijk uit?

Wij hebben bijna alleen maar herders, staffords, rottweilers.. Die komen echt niet allemaal even vriendelijk over
in hun kennel, terwijl ze daarbuiten echt superlief zijn naar mensen.

Een keertje is het wel gebeurd. Een ouder paar had onze rottweiler online gezien en die wilden haar graag even zien.
En toen was een medewerker zo snugger om te zeggen "hier naar binnen tweede van rechts" . Nou, die hond vreet
je nog net niet op. Vreemden dan hè, bij mij bijvoorbeeld ligt ze op schoot.
Maar die mensen hebben dus ook nooit meer iets van zich laten horen. Ze zagen iets in haar blik wat niet klopte..
En dat terwijl ze altijd rotties hebben gehad.

Maar dit was dus een uitzondering. Honden worden altijd door een medewerker gepakt en de adoptant mag er dan mee
wandelen. Dan komt de hond echt stukken beter uit de verf dan in een kennel.
Gelukkig voor Pol (en voor ons) hadden we snel in de gaten wat we voor vlees in de kuip hadden en gelukkig is hij wel heel lief met ons dochtertje (van 10 weken), want met de kinderen van vrienden is hij niet te vertrouwen. Voor een totaal onervaren nieuwe baas raad ik dit asiel dus niet aan...
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Toen ik voor Diesel ging kijken mocht ik wel gewoon langs de kennels lopen. Dan kies je voor een deel op uiterlijk, maar wie doet dat niet? Je gaat toch ook niet in een map bladeren en een herder kiezen als je voorkeur uit gaat naar gezelschapshondjes?

Ik liep dus gewoon langs de kennels. En Diesel zat in de allerlaatste. Een week lang ben ik elke dag naar het asiel gegaan om met hem te wandelen en daarna is hij twee weken op proef geweest. Dat liep zeker in het begin niet op rolletjes maar daar heeft het asiel geen schuld van, ik moest zo nodig verliefd worden op een hyperactieve onopgevoede stafford :wink:

Zelfs nu, meer dan twee jaar later, heb ik nog altijd contact met het asiel. Ze zijn altijd blij om te horen hoe het met hem gaat en ook met vragen of problemen kan ik bij hun terecht. De eerste maanden ging ik ook regelmatig langs, soms met en soms zonder Diesel. En als ik een foto van Diesel op facebook post krijg ik altijd een leuke reactie van het asiel.

Ik zou als beginnende hondenbaas proberen zoveel mogelijk vooronderzoek te doen, wat zoek ik in een hond, wat heb ik een hond te bieden, etc. En dan een goed, betrokken asiel uitkiezen die de karakters van de honden kent. Ja je kan met een monster thuiskomen maar dat risico heb je met elke herplaatser en ook pups worden niet braaf geboren.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Idd heeft elk asiel zijn eigen regels.
Bij ons gaat het als bolgt:

Mensen komen binnen aan de balie en daar vragen we wat voor soort hond ze zoeken; klein, groot.
Dan wat de eisen zijn; met kinderen, andere dieren, alleen zijn ed.
Met dat lijstje kijken wij welke honden er geschikt zijn en gaan we met de mensen bij de honden kijken.
Hebben ze een hond waar ze veel belangstelling voor hebben dan nemen we die mee en mogen ze even met de hond wandelen om te kijken hoe hij reageert buiten de kennel.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Punzel
Zeer actief

sTefaniA schreef:Toen ik voor Diesel ging kijken mocht ik wel gewoon langs de kennels lopen. Dan kies je voor een deel op uiterlijk, maar wie doet dat niet? Je gaat toch ook niet in een map bladeren en een herder kiezen als je voorkeur uit gaat naar gezelschapshondjes? .
Natuurlijk kies je je hond ook op uiterlijk. Daarvoor kijk je dus ook in de map. Als er niks in het asiel zit wat matcht bij een
eventuele adoptant, qua uiterlijk en karakter, dan is het gewoon nutteloos om langs de kennels te lopen.
Honden in de stress en bezoeker heeft geen hond.
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Yosh »

Punzel schreef:Nouja, het werkt natuurlijk niet in alle dierenasielen hetzelfde, maar ik wil je wel vertellen hoe het er bij ons aan toe gaat..

Proeftijd erg belangrijk als je een beginnend honden bezitter bent en je gaat voor een asielhond :ok:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Punzel schreef:
sTefaniA schreef:Toen ik voor Diesel ging kijken mocht ik wel gewoon langs de kennels lopen. Dan kies je voor een deel op uiterlijk, maar wie doet dat niet? Je gaat toch ook niet in een map bladeren en een herder kiezen als je voorkeur uit gaat naar gezelschapshondjes? .
Natuurlijk kies je je hond ook op uiterlijk. Daarvoor kijk je dus ook in de map. Als er niks in het asiel zit wat matcht bij een
eventuele adoptant, qua uiterlijk en karakter, dan is het gewoon nutteloos om langs de kennels te lopen.
Honden in de stress en bezoeker heeft geen hond.
Het asiel hier heeft die mogelijkheden gewoon niet. Het is best groot, ik denk dat er rond de 100 kennels zijn en nog een poezenruimte. Jaarlijks vangen ze meer dan 2000 dieren op. Het is er altijd druk en de mensen lopen af en aan, potentiële baasjes en mensen die een dier komen afstaan. Er moet ook gepoetst worden, gevoerd, gewandeld, de dierenarts komt om honden na te kijken, verwaarloosde honden die verzorgd worden, etc. Er is gewoon geen tijd om met iedereen neer te gaan zitten en te bladeren in een map met alle honden, ze kunnen amper hun site up to date houden laat staan zo'n map oid. Toch is het een heel goed asiel dat hoge eisen stelt aan baasjes, alleen dan via een gesprek en niet via een map.

Maar het lijkt mij wel een goed middel, natuurlijk is het voor de honden niet fijn als er heel de tijd volk langs de kennels loopt.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Ik geloof best dat het dan niet meteen een slechter asiel is hoor.

"mijn" asiel is ook stukken kleiner. Zoals ik al zei, we hebben vooral veel klapkaken. Af en toe een chihuahua
ofzo maar die is dan ook in drie dagen weg. We hebben meestal rond de 10 herplaatsbare honden zitten, dan is er
natuurlijk ook een vrij kleine kans dat er iets bij zit wat mensen zoeken.
We hebben echt amper honden waar niet iets aan mankeert, of wat voor manier dan ook. Bejaard, groot, hondagressief,
kan niet bij dit, kan niet met dat..

Maar ik denk dus niet dat als je gewoon langs de kennels loopt het meteen een slecht asiel is. Hoewel, op de manier waarop
kipo de honden mocht bekijken wel. Maar gewoon, met goed overleg enzo, dan komt dat vast goed.
Bij ons is dat alleen geen optie, omdat we veel kleiner zijn en de keus ook veel kleiner is.
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

:ok: dat je voor een asiel hond.

Ik verwacht, mijn vrouw een beetje kennende,dat daar de volgende van ons ook weg komt. :mrgreen:
charona20
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door charona20 »

Heel erg bedankt voor de reacties.
Nu heb ik een beetje een beeld van hoe het ongeveer gaat.

Zo zeker.. Welk asiel was dat dan??
Het moet ook zeker wel een goed asiel zijn niet dat ze me aan me lot overlaten en zeggen kijk maar welke hond jullie willen

Die proeftijd is ook we'll handig ja wist niet eens dat dat bestond..
Maar goed heb nog alle tijd om alles uit te zoeken en meer informatie in te winnen.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hier mag je ook niet langs de kennels lopen. Dat is voor mens en hond een vervelende ervaring en je wordt er niks wijzer van. Bedenk wat je zoekt, wat je wilt doen met een hond, wat je kunt bieden en wat bij je wensen en je vaardigheden past.

Kijk ook op www.ikzoekbaas.nl.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Bij ons kun je bijvoorbeeld bellen als je een hond op de site gezien hebt waar je kennis mee wilt maken, is de klik er dan toch niet, kun je eventueel bij de kennels gaan kijken, of de medewerkers zoeken een andere voor je uit op basis van wat je zoekt...

http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/Honden.html

(In september worden er weer nieuwe honden verwacht :wink: )
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Bij het asiel waar wij Ginger en de katten vandaan hebben mag je ook gewoon een dier "uitzoeken", contract ondertekenen, betalen en meenemen.

Toen wij eens naar het asiel in Rotterdam gingen om te kijken naar een hond, moesten we onverrichter zaken weer naar huis. No way, dat je daar zomaar bij de honden kunt komen. Eerst een gesprek met de medewerker en dan werden de beschikbare honden aan je voorgesteld. De hond waarvoor we kwamen was een perfecte match geweest trouwens, maar helaas was ze al besproken. Verder hadden ze geen enkele hond zitten die écht bij ons zou passen.

Toch vond ik dat een heel fijne manier van werken. Je krijgt geen honden te zien die toch niet geschikt zijn en je kunt dus ook niet vallen op een hond die helemaal niet bij je past. Daarnaast was het daar geen constant geblaf van honden, maar zaten de honden gewoon rustig in hun kennels.

Overigens staan op dierenasiels.com, niet alle honden. Ik weet van het dierenasiel hier in de buurt dat zij er alleen de wat moeilijker plaatsbare honden op zetten.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

kipo schreef: Toen wij voor Pol gingen, werd er letterlijk gezegd; "daar zijn de kennels, zoek maar uit". :ugh:
Dat prefereer ik ook, ik kan heel goed zelf kijken waar ik een klik mee heb. De rest is niet belangrijk.
Ennath
Zeer actief

Hilde schreef:Hier gaat het hetzelfde als bij Punzel.
Super dat jullie voor een asielhond willen gaan! Alleen in 'mijn' asiel zitten al genoeg gouden hondjes die op een baasje wachten!

Van te voren is het sowieso handig om te kijken wat je wilt in een hond. Een sportieve of juist een rustige? Een hele gehoorzame of een die lekker eigenwijs kan zijn? Een grote of een kleine? Een oude of een jonge? Dat soort dingen.
Of gewoon een "maakt me geen ruk uit zolang het maar klikt" hond. Echt, ik heb nog nooit een hond gezocht aan de hand van een wensenlijstje, ik loop er altijd gewoon tegenaan. En dat vaak door in een asiel langs dehokken te lopen (of op de boerderij een stal in te lopen of door een vraag of ik nog ruimte heb of zoiets).
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Toen ik zo'n 10 jaar geleden in een asiel vrijwilligerswerk deed, kwamen mensen langs om te kijken.
Tegenwoordig is er internet en kun je veel gerichter op zoek gaan naar een passende hond.
Bijv. via de al genoemde ikzoekbaas.nl een www.dierenasiels.com
Zo kun je op zoek gaan naar een type hond die je aanspreekt en als je de gewenste hond gevonden hebt eerst bellen met het betreffende asiel.
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

Fendi komt ook uit asiel. Wij hadden van te voren een lijstje met "eisen", zoals, teefje, geen pup, kan bij kinderen. Ben eerst met mijn zoon gegaan. Wij mochten wel langs de kennels om te kijken wat ons aansprak. Onder tussen kregen wij meer info over de beschikbare honden en zij over ons. Daarna zijn wij met Fendi naar omheind terrein gegaan en hebben samen met haar gewandeld. Op Opendag is ook mijn dochter mee geweest, alleen kijken. Kort daarna ben ik samen met mijn dochter wezen wandelen met Fendi en spelen op omheind terrein en hebben we de knoop doorgehakt om haar mee te nemen.
Ik vond het erg prettig om dit zo te doen. Ik heb wel op site asiel gekeken eerst, maar we zijn er uiteindelijk zonder voorkeur naar toe gegaan.
Na tijdje heeft het asiel nog gebeld hoe het ging en wat we van de begeleiding bij asiel vonden.
Groetjes,
Kristel
kipo
Zeer actief

Ennath schreef:
kipo schreef: Toen wij voor Pol gingen, werd er letterlijk gezegd; "daar zijn de kennels, zoek maar uit". :ugh:
Dat prefereer ik ook, ik kan heel goed zelf kijken waar ik een klik mee heb. De rest is niet belangrijk.
Voor mezelf vind ik het ook niet vervelend, ik ben ook prima in staat om een hond uit te zoeken, maar ik weet ook wat ik wil en hoe lichaamstaal te lezen. Heel veel mensen kunnen dat niet. Toen wij er waren, was er ook een gezin met kinderen, die niet konden kiezen, die kinderen bleven maar langs de kennels rennen en honden aanwijzen. Voor de honden vind ik het rustiger en prettiger als dat niet gebeurt en ik denk ook dat plaatsingen succesvoller zijn als mensen wat begeleiding krijgen, zodat ze een hond krijgen die bij ze past.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik denk, als alles loopt zoals het lijkt te gaan lopen, ( dat ik meer uren thuis ga zjn of in ieder geval op een plek dat hond ( jes ) bij mij kunnen zijn ) dat er hier ook wel 1 hond bij komt.
Vriendje zit al regelmatig te zoeken, ik hou het nu nog tegen. Ben al druk zat met m'n pubertje :engel:
Maar als er 1 bij komt, wil ik er ook graag 1 uit een asiel. Maar dan moet ik wel eerst Figo goed op hebben gevoed.
Zijn op weg, we gaan gestaag vooruit.

Aan de andere kant lijkt het me ook onwijs gaaf om te zien hoe je hond mee helpt in een opvoeding van een pup, mits je de hond goed opvoed.
Maar heb nou 2 pups gehad. Ik smelt voor pups, maar ik wil honden en katten ook graag helpen. Dus ik hoop dat ik Figo op kan voeden tot een stabiele. lieve hond.
Lief is hij al..alleen nog veel te enthousiast. Zodat we er een keer, als ik of vriend meer ruimte heb, een kameraadje bij kunnen nemen, uit het asiel.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik moet zeggen dat ik ook niet echt weet of ik alleen maar hond uit een mapje en vervolgens op wandeling zou willen zien.
Een hond die een monster is in een kennel zou ik niet bepaald voor staan springen. Dus ik zou hem wel eens willen observeren wat ie doet in een kennel (stress omgeving).
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Zena komt ook het het asiel en toen we haar zagen op www.dierenasiels.com waren we verkocht, zaterdag middag voor gebeld om te horen of ze vrij was, zondag heen gereden met Shadow en haar ineens mee gepakt
Zena was een jaar oud, had al 4 baasjes gehad en was (volgens de vorige baas, ze zat nog maar heel kort in het asiel) onhandelbaar, sloopte alles, brak uit, ging lopen en luisterde voor geen meter, durfde te happen als je druk op haar legde,
maar eigenlijk is Zena gewoon een scheet van een hond die alles probeert te doen om je een plezier te doen, maar wel alles op haar eigen tempo, los lopen kan ze niet, dan is ze inderdaad weg en luistert ze voor geen meter meer, ze kan ook met andere honden zolang ze haar maar wat laten doen
Toen wij haar net hadden, plaste ze elke keer van zich af als mijn vriend nog maar iets zei ook al was dat niet tegen haar :ugh:

Onze 1ste hond kwam ook uit het asiel een stafford teefje, eigenlijk is dat hetzelfde gegaan als met Zena (was wel een ander asiel) uiteindelijk hebben wij haar wel terug gebracht omdat zij door de gesloten ramen sprong om achter de koeien aan te gaan (wat niet speels bedoelt was) en aangezien wij toen midden tussen de koeien woonde was dat echt niet meer te doen, alle 3 weken konden wij ergens wel nieuw glas laten plaatsen omdat madam er door vloog (raar genoeg heeft ze er zelf buiten wat schrammen nooit iets van overgehouden)
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Paddle schreef:Ik moet zeggen dat ik ook niet echt weet of ik alleen maar hond uit een mapje en vervolgens op wandeling zou willen zien.
Een hond die een monster is in een kennel zou ik niet bepaald voor staan springen. Dus ik zou hem wel eens willen observeren wat ie doet in een kennel (stress omgeving).
Gek genoeg heb ik tot nu toe drie van die monsters uitgezocht, twee daarvan waren in ogen van het asiel volstrekt onplaatsbaar. Ik ben niet zo onder de indruk van het gedrag binnen het asiel, en ik ben ook niet zo onder de indruk van wat ze op het asiel over de hond kunnen vertellen. De meeste asielmedewerkers kunnen honden ook maar moeilijk lezen en houden het bij wat de vorige eigenaar verteld heeft. En de vorige eigenaar vertelt altijd een gekleurd verhaal.
Annestiekje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Annestiekje »

Kit schreef:Bij ons kun je bijvoorbeeld bellen als je een hond op de site gezien hebt waar je kennis mee wilt maken, is de klik er dan toch niet, kun je eventueel bij de kennels gaan kijken, of de medewerkers zoeken een andere voor je uit op basis van wat je zoekt...

http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/Honden.html

(In september worden er weer nieuwe honden verwacht :wink: )

Alle honden krijgen ook een gedragstest zodat je gelijk weet wat je in huis haalt. Ook heb je bij ons drie weken proeftijd, die je eventueel na die drie weken telefonisch nog eens drie weken kunt verlengen als je er nog niet helemaal zeker van bent. Je mag ook eerst een stuk gaan wandelen met de hond en kijken of de klik er is.
Afbeelding
My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”