Mijn vriend heeft dit keer de proef gelopen. Ik heb Monty welliswaar getraind het laatste half jaar, maar Monty blijft zijn hond. Die 2 horen gewoon bij elkaar, daar zal ik ook nooit tussen komen

Aangezien mijn vriend niets wist over de proeven de laatste 2 weken druk geoefend op wat wel en niet mag tijdens de proef.
Gelukkig bleek buienradar gelijk te hebben, de ochtend was goed te doen. En idd vanaf 12 uur was het over, daarna hebben we de tijd doorgebracht met niksen in de schaduw en wat zwemmen.
Ze begonnen vanochtend meteen met het kort apport op land, de moeilijkste voor Monty, want het konijn is geen favoriet. Ze waren meteen als allereerste aan de beurt. Hij moest 2x ingezet worden, maar kwam toen goed binnen. Een 6 en de kop was eraf.
De rest van de dag bleef het goed gaan, allemaal cijfers tussen de 6 en de 10.
Ook het vooruitsturen was iets wat de vorige keer bij mij mis ging, toen wilde hij niet meer weg. Nu ging hij als een speer en kreeg hij een 10 op deze proef!
De B-proeven zijn ook goed gegaan, behalve het over water. Dit was aan het begin van de middag, temp. was toen duidelijk opgelopen en hij was op.
Toch ging hij goed over water, maar aan de over kant was hij het helemaal kwijt helaas... Dit was te veel voor hem.
De C is in ieder geval binnen en de B zit er zeker aan te komen, zoals hij aan het werk was. Volgende maand de volgende proef, ook die gaat mijn vriend weer lopen want dat gaat echt stukken beter

Nog enkele foto's van de 2 heren
Uit water

Kort apport, konijn

Markeren

Direct na het komen op bevel, trots

En het verdiende slaapje voor de 2 heren