Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

t' asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Re: t' asiel

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wij hebben ooit een kruising Rotweiller uit het asiel gehaald. We gingen daar kijken. Er werd gevraagd wat we zochten en toen zijn we langs de kennels gelopen met een medewerker van het asiel, zo konden ze meteen wat vertellen over de honden. We zijn toen met de hond gaan lopen die we leuk vonden en dat klikte meteen. Toen we terug kwamen werd er verteld dat hij agressief zou zijn en niet zou luisteren maar er was niks van waar! Het was de beste hond die ik ooit heb gehad , hij was in het begin alleen heel bang. Als ik een stok of bezem pakte kromp hij in elkaar, en dat deed hij ook als je je schoenen uitdeed! Na een paar weken was dat over gelukkig. Hij was superlief, sociaal en luisterde prima! Van een proeftijd heb ik toen niks gehoord trouwens hoewel er wel gezegd is dat als het niet mocht klikken , de hond altijd terug kon..
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik ben toen we op zoek gingen naar een 2de hond langs 2 asiels geweest om eerst te kijken. Deze 2 asiels uitgekozen omdat we op dierenasiels.com een paar honden zagen die in deze asiels zaten. Bij aankomst bij asiel 1 moesten we een formulier invullen en toen langs de hokken met een medewerker gelopen maar dit asiel sprak ons totaal niet aan. Bij asiel 2 mochten we ook langs de hokken lopen (zonder medewerker) en later info gekregen over de hond die ons aansprak. Van asiel 2 hebben we uiteindelijk een tijdje later Chucky geadopteerd. Het is dus per asiel erg verschillend en ik denk ook wel dat je ook een goed gevoel moet hebben bij het asiel.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

wil even zeggen dat ik het geweldig vind dat je een asielhond gaat uitzoeken!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”