Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jachttraining teamwork en valleiapporteurs
Moderator: moderatorteam
- Noes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
- Aantal honden: 1
Jachttraining teamwork en valleiapporteurs
Van het najaar wil ik met mijn dsk van nu een half jaar misschien een jachttraining gaan doen. Deze zomer heb ik bij de knjv een beetje meegedaan maar nog niet echt volledig.en ook niet geheel zonder 'problemen' (voor geinteresseerden, zie mijn topic in opvoeding, sep wordt nogal hyper van de andere honden).
Nu kwam ik in ede de volgende hondenscholen tegen: Teamwork en De Valleiapporteurs. Bij beiden zou ik terecht kunnen in het najaar.
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze twee scholen, en die willen delen.
Zoek vooral ook een training waar ook naar de individuele baas-hond combi wordt gekeken, niet alleen maar de oefeningen afwerken, zeg maar.
Nu kwam ik in ede de volgende hondenscholen tegen: Teamwork en De Valleiapporteurs. Bij beiden zou ik terecht kunnen in het najaar.
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze twee scholen, en die willen delen.
Zoek vooral ook een training waar ook naar de individuele baas-hond combi wordt gekeken, niet alleen maar de oefeningen afwerken, zeg maar.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Jachttraining teamwork en valleiapporteurs
Voor je wens zit je bij beide scholen goed denk ik.
De training is wat breder dan puur voor KNJV diploma's oefenen.
Er zit iemand op dit forum (Josee) met een jonge hond, die op beide trainingen traint.
Zij kan goed vergelijken.
De training is wat breder dan puur voor KNJV diploma's oefenen.
Er zit iemand op dit forum (Josee) met een jonge hond, die op beide trainingen traint.
Zij kan goed vergelijken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Ik train idd met Cliff op woensdagavond bij de vallei apporteurs en op donderdag ( vanaf volgende week op dinsdag) bij teamwork.
Beiden trainen voornamelijk positief en ik vindt de sfeer bij beiden prettig.
Tja het verschil..... Bij teamwork wordt er goed gekeken naar hond/ baas combinatie en wordt er gewerkt vanuit de motivatie van de hond.
Tevens is er veel ervaring met staande honden , erg prettig daar die gewoon anders werken dan de retrievers. als iets lastig gaat wordt verteld wat je thuis zou kunnen oefenen.
Wat hier veel gedaan wordt is het uitzetten van kleine proeven , meervoudige apporten en lopen van lijnen van jongs af aan. Iets wat voor mijn hond erg prettig werkt want hij moet goed opletten en echt nadenken en werken. Dit brengt bij hem juist rust. Als je hond hier niet aan toe is, wordt de oefening zo aangepast dat hij het wel behaald en je het dus altijd positief kan afsluiten.
Trainingen zijn alleen op doordeweekse dagen en dan overdag .
Bij de Vallei apporteurs werken ze met name in de beginnes groepen met hele kleine stapjes. Voor mijn jonge hond waren de stappen te klein waardoor hij juist dwars werd en het moeilijk is om rust in te bouwen.Hij verveelde zich dus duidelijk.na een aantal lessen dit duidelijk aan te geven werd er echter wel wat mee gedaan en gaat het Nu een stuk beter hoor! Ik hoor echter van de andere groepen dat dit in gevorderde groepen niet zo is en daar de honden best pittige oefeningen krijgen. Ik ben dus erg benieuwd naar de vervolg groep waar we naar toe gaan.
Op zich vindt ik het ook wel erg goed dat er in de jonge honden groep veel aandacht wordt besteedt aan de basis, die moet er nl goed in zitten , alleen hadden Cliff en ik al een fiks aantal trainingen gehad en werd achteraf ook gezegd dat ze ons in de beginnende B groep hadden moeten plaatsen.....
Differentiëren gebeurd wel maar mijn mening verschild dit zeker per trainer!
De groepen kunnen hier wat groter zijn dan bij teamwork en in vergelijking met teamwork kan er hier nog wel vanuit trainers gezegd worden er wat meer druk op te zetten. Wat voor de ene hond wel werkt en voor de andere hond niet.
Voordeel hier is ook dat de trainingen in de avond of weekend zijn
Tja beiden hebben hun voor en nadelen , misschien dt je bij beiden eens kan gaan kijken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en mocht je nog wat willen weten , hoor ik het wel
)
Beiden trainen voornamelijk positief en ik vindt de sfeer bij beiden prettig.
Tja het verschil..... Bij teamwork wordt er goed gekeken naar hond/ baas combinatie en wordt er gewerkt vanuit de motivatie van de hond.
Tevens is er veel ervaring met staande honden , erg prettig daar die gewoon anders werken dan de retrievers. als iets lastig gaat wordt verteld wat je thuis zou kunnen oefenen.
Wat hier veel gedaan wordt is het uitzetten van kleine proeven , meervoudige apporten en lopen van lijnen van jongs af aan. Iets wat voor mijn hond erg prettig werkt want hij moet goed opletten en echt nadenken en werken. Dit brengt bij hem juist rust. Als je hond hier niet aan toe is, wordt de oefening zo aangepast dat hij het wel behaald en je het dus altijd positief kan afsluiten.
Trainingen zijn alleen op doordeweekse dagen en dan overdag .
Bij de Vallei apporteurs werken ze met name in de beginnes groepen met hele kleine stapjes. Voor mijn jonge hond waren de stappen te klein waardoor hij juist dwars werd en het moeilijk is om rust in te bouwen.Hij verveelde zich dus duidelijk.na een aantal lessen dit duidelijk aan te geven werd er echter wel wat mee gedaan en gaat het Nu een stuk beter hoor! Ik hoor echter van de andere groepen dat dit in gevorderde groepen niet zo is en daar de honden best pittige oefeningen krijgen. Ik ben dus erg benieuwd naar de vervolg groep waar we naar toe gaan.
Op zich vindt ik het ook wel erg goed dat er in de jonge honden groep veel aandacht wordt besteedt aan de basis, die moet er nl goed in zitten , alleen hadden Cliff en ik al een fiks aantal trainingen gehad en werd achteraf ook gezegd dat ze ons in de beginnende B groep hadden moeten plaatsen.....
Differentiëren gebeurd wel maar mijn mening verschild dit zeker per trainer!
De groepen kunnen hier wat groter zijn dan bij teamwork en in vergelijking met teamwork kan er hier nog wel vanuit trainers gezegd worden er wat meer druk op te zetten. Wat voor de ene hond wel werkt en voor de andere hond niet.
Voordeel hier is ook dat de trainingen in de avond of weekend zijn
Tja beiden hebben hun voor en nadelen , misschien dt je bij beiden eens kan gaan kijken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en mocht je nog wat willen weten , hoor ik het wel

Laatst gewijzigd door Josee op 07 aug 2012 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Saskia241
- Zeer actief
Geen ervaring met jachttraining bij teamwork, maar wij hebben daar wel pupcursus en vervolgcursus gedaan met onze wetterhoun.
Mijn ervaring is dat ze heel goed kijken naar wat bij hond en baas past en ook individuele begeleiding en advies.
Wetter is heel gevoelig en als ie geen zin heeft doet ie ook gewoon helemaal niks, maar uiteindelijk is hij toch geslaagd op alle onderdelen. Dankzij heel veel geduld van de trainers daar.
Mijn ervaring is dat ze heel goed kijken naar wat bij hond en baas past en ook individuele begeleiding en advies.
Wetter is heel gevoelig en als ie geen zin heeft doet ie ook gewoon helemaal niks, maar uiteindelijk is hij toch geslaagd op alle onderdelen. Dankzij heel veel geduld van de trainers daar.

- Noes
- Zeer actief
Dank jullie wel! Ook fijn om van iemand te horen die bij beiden traint (had vanochtend van ranetje al wat over gehoord)
Ik ga proberen om bij beiden eens een kijkje te nemen, al neig ik zelf al erg naar teamwork... Kleine groepjes en veel individuele aandacht lijkt me heel prettig. En ik zit in de gelukkige situatie dat overdag trainen geen probleem is.
En Josee... Wat een prachthonden!
Ik ga proberen om bij beiden eens een kijkje te nemen, al neig ik zelf al erg naar teamwork... Kleine groepjes en veel individuele aandacht lijkt me heel prettig. En ik zit in de gelukkige situatie dat overdag trainen geen probleem is.
En Josee... Wat een prachthonden!

- Noes
- Zeer actief
Morgenochtend hebbeb Sep en ik een proeflesje bij Teamwork.... Ben heel benieuwd 

- ranetje
- Zeer actief
Veel plezier en succesNoes schreef:Morgenochtend hebbeb Sep en ik een proeflesje bij Teamwork.... Ben heel benieuwd

Hoop voor je dat het niet al te warm meer is dan

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
He leuk, ben je in goede handen!
Veel plezier morgen (lekker in het bos)
Ik geef samen met Gerard de gehoorzaamheidstrainingen en soms help ik bij de pups, zal je vast nog eens zien!

Ik geef samen met Gerard de gehoorzaamheidstrainingen en soms help ik bij de pups, zal je vast nog eens zien!
- Noes
- Zeer actief
Zo.... Pfffffff.. Ben dr moe van ....
Sep was uberhyper en heeft al die tijd geblaft en gepiept. Wel een heel goed gevoel over de trainingsmethode en de rust in de kleine groep (die sep en ik overigens wel ernstig verstoord hebben
) maar in overleg besloten om eerst maar een tijdje gehoorzaamheidstraining te doen.
@*esther, leuk je ontmoet te hebben!
Sep was uberhyper en heeft al die tijd geblaft en gepiept. Wel een heel goed gevoel over de trainingsmethode en de rust in de kleine groep (die sep en ik overigens wel ernstig verstoord hebben

@*esther, leuk je ontmoet te hebben!
- *Esther
- Zeer actief
Beetje uitgerust weer
Je hebt een echt werkertje, nu eerst wat rust in hond en vrouwtje en dan komt t helemaal goed!
Sep was hopelijk ook een beetje uitgeteld? Mijn bruine ligt ook languit, even lekker niets

Je hebt een echt werkertje, nu eerst wat rust in hond en vrouwtje en dan komt t helemaal goed!
Sep was hopelijk ook een beetje uitgeteld? Mijn bruine ligt ook languit, even lekker niets

- Noes
- Zeer actief
Aan Sep heb ik geen kind meer gehad vandaag verder
, aan mezelf ook niet trouwens, haha.
En ja, werken wil ie wel, alleen die rust is nog ver te zoeken... Maar we zullen doorgaan, de aanhouder wint
En jouw poedeltje is ook echt een schatje
(moet nog gaan uitkijken dat ik zeniet te leuk ga vinden, die poedels
)

En ja, werken wil ie wel, alleen die rust is nog ver te zoeken... Maar we zullen doorgaan, de aanhouder wint

En jouw poedeltje is ook echt een schatje

(moet nog gaan uitkijken dat ik zeniet te leuk ga vinden, die poedels

Laatst gewijzigd door Noes op 20 aug 2012 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
Goede begeleiding en een duidelijk advies 
Veel succes Noes
Jij komt kennelijk overal opeens poedels tegen?

Veel succes Noes

- Noes
- Zeer actief
Inderdaad ... Zou dat een teken zijn?ranetje schreef:

Alleen er verschiet hier steeds iemand van kleur als ik het woord 'poedel' laat vallen....

- ranetje
- Zeer actief
Hier zou ook iemand van kleur verschietenNoes schreef:Inderdaad ... Zou dat een teken zijn?ranetje schreef:
Jij komt kennelijk overal opeens poedels tegen?![]()
Alleen er verschiet hier steeds iemand van kleur als ik het woord 'poedel' laat vallen....

Gewoon een foto laten zien van een poedel die niet in leeuwtoilet is geknipt

- Noes
- Zeer actief
Dat is nog een idee
Ach nee hoor, eerst maar eens zorgen dat Sep een beetje in het gareel komt, daar heb ik mn handen vol aan...

Ach nee hoor, eerst maar eens zorgen dat Sep een beetje in het gareel komt, daar heb ik mn handen vol aan...
- *Esther
- Zeer actief
Ja, HOE denk je dat Hazel eruit ziet, Ranetje haha...
- ranetje
- Zeer actief
Noes schreef:Dat is nog een idee![]()

Had met Rana mijn handen ook meer dan vol de eerste tijd.
Hmmmmmmmmm*Esther schreef:Ja, HOE denk je dat Hazel eruit ziet, Ranetje haha...

Niet?

- *Esther
- Zeer actief
Nou, ik zou zeggen, kom ook eens langs voor een proefles, kun je haar eens bewonderen
Ben ik ook benieuwd

Ben ik ook benieuwd

- ranetje
- Zeer actief
Kom ik zeker een keer doen*Esther schreef:Nou, ik zou zeggen, kom ook eens langs voor een proefles, kun je haar eens bewonderen![]()
Ben ik ook benieuwd

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ranetje schreef:Noes schreef:Dat is nog een idee![]()
Had met Rana mijn handen ook meer dan vol de eerste tijd.
Hmmmmmmmmm*Esther schreef:Ja, HOE denk je dat Hazel eruit ziet, Ranetje haha...
Niet?![]()
Mwah, dat zal wel mee vallen