Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wensenlijstje ras wat denken jullie?
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: wensenlijstje ras wat denken jullie?
dubbel
Laatst gewijzigd door Dee op 23 aug 2012 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Goed dat je alvast gaat oriënteren. Nadat jullie uit het ras zijn, zal het ook nog een 'zoektocht' worden naar een geschikte fokker. Pups zijn er nooit op bestelling, dus meestal geldt er een wachttijd.
De Labrador, Duitse Pincher, Schotse Herdershond korthaar en de Peludo (Peruaanse naakthond, met haar) zijn al genoemd.
Volgens mij zou een Dalmatier ook goed kunnen passen, maar ik weet niet of die waaks zijn. Misschien dat een Rhodesian Ridgeback ook passend is?
De welsh corgi is denk ik te klein, ondanks dat je aangeeft vanaf 35 cm. Anders zou die mogelijk ook goed kunnen passen.
De Labrador, Duitse Pincher, Schotse Herdershond korthaar en de Peludo (Peruaanse naakthond, met haar) zijn al genoemd.
Volgens mij zou een Dalmatier ook goed kunnen passen, maar ik weet niet of die waaks zijn. Misschien dat een Rhodesian Ridgeback ook passend is?
De welsh corgi is denk ik te klein, ondanks dat je aangeeft vanaf 35 cm. Anders zou die mogelijk ook goed kunnen passen.
- *Ineke*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): IJslandse Hond
Nánna toch!Nanna schreef:...je word bijkans...
Ineke, Sóley en Skotti

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
De ridgeback lijkt mij wat te groot. Verder wel passend, maar wel een ras met een kop erop. Mij is nog niet helemaal duidelijk of TS dat nou leuk en geschikt vindt...Renske schreef:Goed dat je alvast gaat oriënteren. Nadat jullie uit het ras zijn, zal het ook nog een 'zoektocht' worden naar een geschikte fokker. Pups zijn er nooit op bestelling, dus meestal geldt er een wachttijd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is wel heel belangrijk denk ik, en met dat in het achterhoofd zou voor mij de Hollandse Herder van het lijstje afgestreept worden.renee-uk schreef:nogmaals, hou je er wel rekening mee dat je problemen kunt krijgen met spontaan binnenkomende vriendjes en vriendinnetjes van je kinders met een erg waakse hond.
of hoeft ie alleen maar afschrikwekkend te blaffen
De veiligste keuze met je nog vrij jonge kinderen lijkt me de Labrador eerlijk gezegd. Saai zijn die trouwens helemaal niet vind ik.
Of misschien een Boxer?
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Spaniëltje zou echt passen bij de kinderen. Hier in de straat hebben 2 gezinnen die nog nooit een hond hebben gehad en waar ik eerlijk gezegd ook nooit een hond bij zou verwachten een Cockertje gekocht. Allebei hele leuke ongecompliceerde hondjes geworden met minimale inspanning als ik het zo heb bekeken
Moet wel naar de trimmer maar dan heb je ook weer wat moois!
Moet wel naar de trimmer maar dan heb je ook weer wat moois!
- *Ineke*
- Zeer actief
Nee lieve schat, je word.Nanna schreef:*Ineke* schreef:Nánna toch!Nanna schreef:...je word bijkans...![]()
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=bijkans
Ineke, Sóley en Skotti

- *Ineke*
- Zeer actief
Nietus.Nanna schreef:Dat maak jij ervan*Ineke* schreef:Nee lieve schat, je word.Ik had het goed geschreven
![]()
Ineke, Sóley en Skotti

-
Cin77
- geregistreerd lid
Hoi!! Heel erg bedankt!
Dat waakse is goed. En idd wellicht een moeilijkere combinatie ivm kids (en vriendjes).
We hebben een groot hek om het huis, dus niemand kan zomaar binnenlopen. Je moet bellen aan de intercom. We wonen, euhm, nogal ruim, en hebben al 2 x een inbraak meegemaakt. De buren zijn een keer overvallen, en dat vind ik echt wel eng. Dus erfbewaking = belangrijk.
Ik wil graag over een jaar of 2 boodschappen kunnen doen, terwijl ik de kinderen (de oudste is dan zo'n 12 jaar) bij lekker weer buiten kan laten spelen en de hond thuis is. De kleine kinderen neem ik uiteraard mee! Maar vanaf 12 jaar mogen ze wel alleen (20 minuten), mits het vertrouwen er is?
Ras waar we aan dachten was eerst de American Stafford. Maar die valt toch af dat het ras bekend kan staan om zijn wisselende gedrag naar andere honden. Die heeft wel de kracht dat hij met zijn uiterlijk al respect afdwingt, en bekend is om zijn vriendelijkheid en gemoedelijkheid van het gezin zelf. Maargoed, hij valt wel af, want ALS het ooit misgaat, kan het goed mis gaan ivm zijn kracht. Ik vond het wel heerlijk om zoveel over dit ras te lezen! Heel leerzaam en geweldig!!
De hond die op de tweede plaats stond, schuift dus op naar de eerste plaats. Dat is idd de al genoemde Rhodesian Ridgeback. Deze valt wel binnen de maat, vinden we prachtig en het karakter heeft wel wat bijzonderheden, waar ik nog over twijfel dus. Vandaag ben ik met een goede vriendin (met 2 RR's reu (10 jr en teef 18 mnd) gaan wandelen in het bos. Voor het eerst met een hond in het bos gelopen!! Ik vond het leerzaam. Mijn man was toevallig thuis, en hij is al helemaal enthousiast. Ik vond wel dat je de honden kon ruiken.......Dat went wel toch?
De Labrador, daar ga ik nog eens wat dieper induiken. Toch bedankt dat jullie deze steeds weer aanhalen. Staat wel goed bekend om zijn gemoedelijkheid, en dat waakse mag er echt wel inzitten.
Mmmmm, Cocker spaniel valt af. Hollandse Herder heeft mijn man vroeger gehad.....ik zal eens vragen en gaan kijken naar dit ras.
Bedankt hoor voor de reacties!! Heb er echt veel aan......
Dat waakse is goed. En idd wellicht een moeilijkere combinatie ivm kids (en vriendjes).
We hebben een groot hek om het huis, dus niemand kan zomaar binnenlopen. Je moet bellen aan de intercom. We wonen, euhm, nogal ruim, en hebben al 2 x een inbraak meegemaakt. De buren zijn een keer overvallen, en dat vind ik echt wel eng. Dus erfbewaking = belangrijk.
Ik wil graag over een jaar of 2 boodschappen kunnen doen, terwijl ik de kinderen (de oudste is dan zo'n 12 jaar) bij lekker weer buiten kan laten spelen en de hond thuis is. De kleine kinderen neem ik uiteraard mee! Maar vanaf 12 jaar mogen ze wel alleen (20 minuten), mits het vertrouwen er is?
Ras waar we aan dachten was eerst de American Stafford. Maar die valt toch af dat het ras bekend kan staan om zijn wisselende gedrag naar andere honden. Die heeft wel de kracht dat hij met zijn uiterlijk al respect afdwingt, en bekend is om zijn vriendelijkheid en gemoedelijkheid van het gezin zelf. Maargoed, hij valt wel af, want ALS het ooit misgaat, kan het goed mis gaan ivm zijn kracht. Ik vond het wel heerlijk om zoveel over dit ras te lezen! Heel leerzaam en geweldig!!
De hond die op de tweede plaats stond, schuift dus op naar de eerste plaats. Dat is idd de al genoemde Rhodesian Ridgeback. Deze valt wel binnen de maat, vinden we prachtig en het karakter heeft wel wat bijzonderheden, waar ik nog over twijfel dus. Vandaag ben ik met een goede vriendin (met 2 RR's reu (10 jr en teef 18 mnd) gaan wandelen in het bos. Voor het eerst met een hond in het bos gelopen!! Ik vond het leerzaam. Mijn man was toevallig thuis, en hij is al helemaal enthousiast. Ik vond wel dat je de honden kon ruiken.......Dat went wel toch?
De Labrador, daar ga ik nog eens wat dieper induiken. Toch bedankt dat jullie deze steeds weer aanhalen. Staat wel goed bekend om zijn gemoedelijkheid, en dat waakse mag er echt wel inzitten.
Mmmmm, Cocker spaniel valt af. Hollandse Herder heeft mijn man vroeger gehad.....ik zal eens vragen en gaan kijken naar dit ras.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Een Labrador is zeker niet saai!Lola96 schreef:Op het punt "waaks" na zou ik ook zeggen een Labrador.
En de mijne is zeker wel waaks!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier 3 labradors en die zijn echt alles behalve saai hoor!
Ze zijn erg baasgericht en je kunt er alle kanten mee uit qua trainingen.
Zelf heb ik met mijn oudste lab heel wat verschillende sporten gedaan en hij heeft overal ook echt wel bewezen over flink wat werkkwaliteiten te beschikken.
Verder zijn ze erg sociaal en makkelijk en kunnen ze eigenlijk overal bij: andere honden, andere dieren, kinderen.
Waaks zijn ze trouwens ook, al is dat niet te vergelijken met bijvoorbeeld een herder natuurlijk.
Ze blaffen niet om alles, dat zeker niet, maar ze slaan wel aan bij onraad.
Ze zijn erg baasgericht en je kunt er alle kanten mee uit qua trainingen.
Zelf heb ik met mijn oudste lab heel wat verschillende sporten gedaan en hij heeft overal ook echt wel bewezen over flink wat werkkwaliteiten te beschikken.
Verder zijn ze erg sociaal en makkelijk en kunnen ze eigenlijk overal bij: andere honden, andere dieren, kinderen.
Waaks zijn ze trouwens ook, al is dat niet te vergelijken met bijvoorbeeld een herder natuurlijk.
Ze blaffen niet om alles, dat zeker niet, maar ze slaan wel aan bij onraad.
Laatst gewijzigd door samantha! op 23 aug 2012 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- luna2906
- Zeer actief
Je weet dat de Ridgeback een grootte heeft vanaf 61 cm voor teven volgens de standaard? En je wilde ook geen hond met jachtinstinct toch? In de meeste gevallen is dat wel in goede banen te leiden, maar ik zou er wel rekening mee houden dat je hond een jachtinstinct kan hebben en hoe je dat eventueel op wilt lossen. Verder vind ik het fantastische hondenCin77 schreef:De hond die op de tweede plaats stond, schuift dus op naar de eerste plaats. Dat is idd de al genoemde Rhodesian Ridgeback. Deze valt wel binnen de maat, vinden we prachtig en het karakter heeft wel wat bijzonderheden, waar ik nog over twijfel dus. Vandaag ben ik met een goede vriendin (met 2 RR's reu (10 jr en teef 18 mnd) gaan wandelen in het bos. Voor het eerst met een hond in het bos gelopen!! Ik vond het leerzaam. Mijn man was toevallig thuis, en hij is al helemaal enthousiast. Ik vond wel dat je de honden kon ruiken.......Dat went wel toch?
Overigens zou ik kinderen niet zo snel alleen laten met een hond, maar dat is wel afhankelijk van de hond, leeftijd van het kind en het kind natuurlijk.
Edit: en labradors kunnen ook heel leuk zijn. Narda van Ellen is
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
honden stinken regelmatig, vooral bij nat weer hebben ze een typische hondenlucht bij zich.Cin77 schreef:Ik vond wel dat je de honden kon ruiken.......Dat went wel toch?
verder laten ze nog wel eens vies ruikende scheten en als je pech heb komen ze, met hun kop op je schoot, gezellig in je gezicht boeren; vooral na een pensmaaltijd ruikt dat niet echt lekker kan ik je uit ervaring melden
ze mogen ook graag door allerlei ongedefinieerde maar verschrikkelijk stinkende zaken rollen en hebben dan een lucht bij zich die er na drie keer wassen nog niet uit is.
de specifieke hondenlucht went in de meeste gevallen, de rest niet en is de honderdste keer net zo onsmakelijk als de eerste keer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
Naar aanleiding van de post van Renée hierboven moest ik ineens aan dit lijstje denken:
http://www.roesplace.nl/hond%20nemen.htm
Lees dat ook eens door? Superflauw hoor maar het stemt wel tot nadenken. Althans dat is de bedoeling.
Als jij zo'n schone Ridgeback al vindt ruiken...dat doet me een beetje achter mn oren krabbelen hoor.
http://www.roesplace.nl/hond%20nemen.htm
Lees dat ook eens door? Superflauw hoor maar het stemt wel tot nadenken. Althans dat is de bedoeling.
Als jij zo'n schone Ridgeback al vindt ruiken...dat doet me een beetje achter mn oren krabbelen hoor.
- luna2906
- Zeer actief
Ik heb gewoon een heel nette hond denk ik, die doet zulke dingen nietrenee-uk schreef:honden stinken regelmatig, vooral bij nat weer hebben ze een typische hondenlucht bij zich.Cin77 schreef:Ik vond wel dat je de honden kon ruiken.......Dat went wel toch?
verder laten ze nog wel eens vies ruikende scheten en als je pech heb komen ze, met hun kop op je schoot, gezellig in je gezicht boeren; vooral na een pensmaaltijd ruikt dat niet echt lekker kan ik je uit ervaring melden
ze mogen ook graag door allerlei ongedefinieerde maar verschrikkelijk stinkende zaken rollen en hebben dan een lucht bij zich die er na drie keer wassen nog niet uit is.
de specifieke hondenlucht went in de meeste gevallen, de rest niet en is de honderdste keer net zo onsmakelijk als de eerste keer.
Als je trouwens serieus bent over een ridgeback, kun je altijd kijken op de website van de RRCN en op fora specifiek gericht op de rigdeback. Ik heb meerdere wandelingen/ontmoetingen met verschillende ridgebacks van verschillende leeftijden gehad, voor ik definitief besloten heb dat de ridgeback een hond voor ons is.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wist het wel!Cin77 schreef:
En zijn de komondor en de dalmatiër niet te groot? Zelf vind ik de boxer ook nog wel een leuke inderdaad.
-
Cin77
- geregistreerd lid
Hahahaha, Esther, ik lig dubbel na het lezen van je link.....En ik ben eruit. Denk dat ik een hond wil.
Heb al 4 kinderen, die nemen elke dag de zandbak mee naar binnen, zoenen de ramen, rollen door gras waar kippenpoep ligt. Ik ben niet panisch hoor van vuil, absoluut niet. En ik vind poetsen geen ramp. Sterker nog: Als ik dan poets, heeft het tenminste resultaat!!!!! (van korte duur, maar het geeft resultaat!).
Wat ik over de lucht van een hond zei: Dat viel me vanmorgen wel op. Omdat er nog nooit een hond hier in huis was geweest. Maar ik vond het niet vies, het viel me op. En och, dan hebben jullie mijn kinderen nog niet geroken. Die poepen elke dag precies om 16 uur, vlak na elkaar: Alle mensen die dan thuis komen vallen bewusteloos neer......
Punzel, ja de amstaff lijkt me geweldig! Ik zal altijd een zwak voor ze houden........en idd fijn dat mijn vooroordeel (want dat had ik wel een beetje) over deze honden zo enorm is bijgedraaid na het lezen van de ervaringen van amstaff-eigenaren en sites van fokkers, maar idd, we weten zeker dat deze het niet word.
Een boxer vind ik niet zo heel mooi.
De dalmatiers die ik ken, kunnen wat zenuwachtig zijn. Maar dat kan toevallig zijn hoor.
En de labrador en Duitse Pinscher zijn nog in de race. Evenals de Ridgeback. De thai ridgeback is ook prachtig, maar me qua karakter nog te wild.
En nu iets heeeeel geks. Ik kom er langzaam maar zeker achter, dat ik grijze (blauwe) honden erg mooi vind. Nu vind ik de kleur van de hond ondergeschikt aan zijn karakter. En je moet altijd idealen blijven houden natuurlijk. Maar ik vind het stiekem jammer dat de Rhodesian Ridgeback niet in blauw bestaat. Kan wel een kleurenbrilletje opzetten, haha. Ik zal nog eens naar grijze rassen gaan speuren.
Heel erg bedankt voor jullie kritische en goede blikken!! Dank! En vast tot zo
Heb al 4 kinderen, die nemen elke dag de zandbak mee naar binnen, zoenen de ramen, rollen door gras waar kippenpoep ligt. Ik ben niet panisch hoor van vuil, absoluut niet. En ik vind poetsen geen ramp. Sterker nog: Als ik dan poets, heeft het tenminste resultaat!!!!! (van korte duur, maar het geeft resultaat!).
Wat ik over de lucht van een hond zei: Dat viel me vanmorgen wel op. Omdat er nog nooit een hond hier in huis was geweest. Maar ik vond het niet vies, het viel me op. En och, dan hebben jullie mijn kinderen nog niet geroken. Die poepen elke dag precies om 16 uur, vlak na elkaar: Alle mensen die dan thuis komen vallen bewusteloos neer......
Punzel, ja de amstaff lijkt me geweldig! Ik zal altijd een zwak voor ze houden........en idd fijn dat mijn vooroordeel (want dat had ik wel een beetje) over deze honden zo enorm is bijgedraaid na het lezen van de ervaringen van amstaff-eigenaren en sites van fokkers, maar idd, we weten zeker dat deze het niet word.
De dalmatiers die ik ken, kunnen wat zenuwachtig zijn. Maar dat kan toevallig zijn hoor.
En de labrador en Duitse Pinscher zijn nog in de race. Evenals de Ridgeback. De thai ridgeback is ook prachtig, maar me qua karakter nog te wild.
En nu iets heeeeel geks. Ik kom er langzaam maar zeker achter, dat ik grijze (blauwe) honden erg mooi vind. Nu vind ik de kleur van de hond ondergeschikt aan zijn karakter. En je moet altijd idealen blijven houden natuurlijk. Maar ik vind het stiekem jammer dat de Rhodesian Ridgeback niet in blauw bestaat. Kan wel een kleurenbrilletje opzetten, haha. Ik zal nog eens naar grijze rassen gaan speuren.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Weimaraner bestaat in blauw! Ik heb alleen verder geen idee van het ras, maar daar kunnen anderen je vast meer over vertellen.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
dan toch de peruaanse naakthond maar dan niet degene met haarCin77 schreef:
Misschien is een Beauceron ook iets om naar te kijken?
- *Esther
- Zeer actief
O, kijk...dat klinkt allemaal zeer realistisch!
En een Weimaraner dan? Niet echt blauw, meer zilvergrijs...maar mooi!
En weet je, natuurlijk mag en moet je je hond ook mooi vinden!
Dus zoek ook vooral een hond waarvan het karakter je aanspreekt, bij je past en die je prachtig vindt om te zien, niets mis mee!
Zo belangrijk dat je dol bent op je hond, dan heeft hij veel meer credits als hij iets doen wat echt niet mag!
Mijn jongste hond heeft mijn lievelingsschoen te pakken gehad, echt heul jammer maar had ik maar beter moeten opruimen, jammer dan.
Ze heeft het gewoon geapporteerd hoor en een bandje bijna doormidden gekauwd. Maar als er een hond in huis is waar je je al iets aan ergert en hij doet veel stoute dingen (die elke hond doet) dan is je reactie toch anders.
Edit: zelfde idee Punzel!
En een Weimaraner dan? Niet echt blauw, meer zilvergrijs...maar mooi!
En weet je, natuurlijk mag en moet je je hond ook mooi vinden!
Dus zoek ook vooral een hond waarvan het karakter je aanspreekt, bij je past en die je prachtig vindt om te zien, niets mis mee!
Zo belangrijk dat je dol bent op je hond, dan heeft hij veel meer credits als hij iets doen wat echt niet mag!
Mijn jongste hond heeft mijn lievelingsschoen te pakken gehad, echt heul jammer maar had ik maar beter moeten opruimen, jammer dan.
Ze heeft het gewoon geapporteerd hoor en een bandje bijna doormidden gekauwd. Maar als er een hond in huis is waar je je al iets aan ergert en hij doet veel stoute dingen (die elke hond doet) dan is je reactie toch anders.
Edit: zelfde idee Punzel!
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Cin77 schreef:
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Cin77 schreef: De dalmatiers die ik ken, kunnen wat zenuwachtig zijn. Maar dat kan toevallig zijn hoor.
hm nee dat hoort niet echt bij het ras
In ieder geval heel veel succes met het uitpluizen e.d.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
er komen ook meer grijze labradors heb ik recent gelezen
Ik heb sinds een paar maanden een spaanse waterhond en die past ook wel in het rijtje volgens mij;
verhaart niet.. ruik je niet.. hoef je niet te borstelen ..is buiten actief.. binnen rustig.. waaks...niet te groot...
Ik heb sinds een paar maanden een spaanse waterhond en die past ook wel in het rijtje volgens mij;
verhaart niet.. ruik je niet.. hoef je niet te borstelen ..is buiten actief.. binnen rustig.. waaks...niet te groot...
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Leuk dat je je zo inleest...
Ik lees ook wel een dalmatier in je lijst...boxer, schnauzer middenslag ...
De Ridgebacks die ik ken en ontmoet heb vind ik persoonlijk dominante zenuwelijers, maar goed, ik zie ze in koppels of alleen reuen.
Ik ren in elk geval de andere kant op als ik met mijn hond loop want gegarandeerd dat dat drama wordt met een RR.
Thai Ridgeback zou ik idd snel van je lijst schrappen.
Totaal geen beginnershond en ik heb echt ontzag voor ze en vind ze prachtiggggg maar ga er in een woonwijkje in Nederland echt niet aan beginnen...doodzonde voor de hond, voor jezelf en je omgeving.
Ik zou in jullie geval op "" safe"" gaan en idd misschien een Weimaraner of Dalmaat of Schnauzer of zo..
Maar goed..ik ben stiekem een Schnauzer fan dus trek je daar niet teveel van aan hahaha
De Ridgebacks die ik ken en ontmoet heb vind ik persoonlijk dominante zenuwelijers, maar goed, ik zie ze in koppels of alleen reuen.
Ik ren in elk geval de andere kant op als ik met mijn hond loop want gegarandeerd dat dat drama wordt met een RR.
Thai Ridgeback zou ik idd snel van je lijst schrappen.
Totaal geen beginnershond en ik heb echt ontzag voor ze en vind ze prachtiggggg maar ga er in een woonwijkje in Nederland echt niet aan beginnen...doodzonde voor de hond, voor jezelf en je omgeving.
Ik zou in jullie geval op "" safe"" gaan en idd misschien een Weimaraner of Dalmaat of Schnauzer of zo..
Maar goed..ik ben stiekem een Schnauzer fan dus trek je daar niet teveel van aan hahaha
- luna2906
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Leuk dat je je zo inleest...
Ik heb als nieuwkomer met een hyperactieve, lompe hond met een roedel ridgebacks gelopen en er was niets aan de hand
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Een boxer moet maar net je smaak zijn (al begrijp ik helemaal niet dat iemand ze niet mooi vindtCin77 schreef:
Deze is toch te leuk http://www.bing.com/images/search?q=dar ... ORM=IDFRIR
- *Ineke*
- Zeer actief
Ja maar... ja maar... De IJslander heeft die typische hondenlucht niet. Of in ieder geval een stuk minder. Heb hier 3 IJsco's en 2 andere honden en ruik heel duidelijk het verschil. De IJsco's nemen ook heel snel de geur van hun omgeving aan (daardoor ruiken ze ook wel 'ns naar hond, hebben ze weer tegen mekaar aan lopen meurenKruimel53 schreef:En wb hondenlucht: voer kan heel veel uitmaken. Vroeger had ik brok-etende stinkhonden en tegenwoordig naar roosjes ruikende vers-vretersNee serieus, het scheelt echt! En wat ook scheelt is regelmatig in de regen dan wel zwemmen. En er zijn natuurlijk mensen die hun honden wekelijks onder de douche douwen, dat kan ook nog.
Ineke, Sóley en Skotti

-
Cin77
- geregistreerd lid
Hahahaha, die blauwe!!! dat wordt 'm....
Ik heb mijn rassen (Ridgeback, Weimaraner, Vizsla, Amerikaanse Boxer (Ja, hij staat toch op de lijst
, schnauzer), naast elkaar opgeschreven.
Dankzij jullie een hele aanvulling! Nu eens met mijn man praten en lekker inlezen..... Maar ik houd me altijd aanbevolen als iemand nog iets te binnen schiet
.
Och, ja, ik voelde me idd een beetje schuldig ofzo, dat ik het ras wel mooi wil vinden. Ben blij dat jullie dat niet gek vinden.
Ik heb mijn rassen (Ridgeback, Weimaraner, Vizsla, Amerikaanse Boxer (Ja, hij staat toch op de lijst
Dankzij jullie een hele aanvulling! Nu eens met mijn man praten en lekker inlezen..... Maar ik houd me altijd aanbevolen als iemand nog iets te binnen schiet
Och, ja, ik voelde me idd een beetje schuldig ofzo, dat ik het ras wel mooi wil vinden. Ben blij dat jullie dat niet gek vinden.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind toch voor een gedeelte dat er veel te makkelijk gedacht wordt over RR's.
Ik vind het geen vriendelijke honden, en nee ik vind ze ook niet hond sociaal...
Met name de reuen vind ik erg patsende honden, die het kaas niet van hun brood laten eten. Het wordt voorgedaan alsof RR's roodkleurige labradors zijn, en daar ben ik het niet mee eens.
Ik zou dan eerder voor de Viszla gaan.
Ik vind het geen vriendelijke honden, en nee ik vind ze ook niet hond sociaal...
Met name de reuen vind ik erg patsende honden, die het kaas niet van hun brood laten eten. Het wordt voorgedaan alsof RR's roodkleurige labradors zijn, en daar ben ik het niet mee eens.
Ik zou dan eerder voor de Viszla gaan.