Bij mij is Fína de krijsbek.luna2906 schreef:Ze zijn wel leuk en ik vond dat blaffen op zich mee vallen in Stiens. In mijn herinnering was er maar eentje die regelmatig wat liet horen toch? Of hadden ze toen allemaal een goede dag*Ineke* schreef:Oooh en ik me maar inhouden!Kruimel53 schreef:IJslandse hond![]()
Voldoet aan bijna alle wensen, is er in kort- en lang haar. Leuk, sociaal, goed op te voeden maar niet slaafs, zacht van aard, supergezond, lekker sportief.
Mag alleen niet meedoen aan officiële jachtwedstrijden.Ze blaffen soms wel een beetje.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wensenlijstje nieuwe hond
Moderator: moderatorteam
- *Ineke*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): IJslandse Hond
- Aantal honden: 2
Re: Wensenlijstje nieuwe hond
Ineke, Sóley en Skotti

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Onze Billy was ook een enorme pittige golden. Verder had hij helemaal in je straatje gepast, als ik zou lees wat jij wenst.Belle schreef:Ik weet niet wat jij pit noemt, maar ik vind Isa (golden uit werklijnen) van alle honden die ik heb en heb gehad de pittigsteAsta schreef: Een golden, zijn die niet helemaal superzacht qua karakter? Wil wel een klein beetje pit
Ik zou, als ik jou was, voor een golden reu gaan. Misschien een volwassen exemplaar? Dan weet je helemaal wat je in huis haalt.
Laatst gewijzigd door Rami op 23 aug 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Ineke*
- Zeer actief
Kruimel53 schreef: Als die een keer 'woef' zegt schrikt iedereen overeind 'd'r is echt wat!'.
Dat heb ik hier met Skotti. Maar ja, da's een nepperd.
Ineke, Sóley en Skotti

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
En een leuke spaniel? Een WSS bv? Zit wat pit in, vachtonderhoud is vooral borstelen en af en toe naar de trimmer (of het gewoon zelf doen, als je niet voor een show hoeft te trimmen is het echt niet zoveel werk
), sociale honden, tikje eigenwijs maar wel wat will to please.. De middelvinger zie ik hier zelden, maar rücksichtlos gehoorzaam is ie absoluut niet en soms moet ik nét even iets overtuigender zijn hahaha
Ol hier is een enorme kroelkont, maar kan ook prima op zichzelf zijn
Buiten een energiebommetje, binnen een luilak die eigenlijk de hele dag aan m'n voeten op de bank ligt
Of een leuke jachtlijn ESS? Zijn denk ik iets pittiger en hebben ook een stuk meer jachtdrive, maar naar mijn idee ook meer will to please
Of een leuke jachtlijn ESS? Zijn denk ik iets pittiger en hebben ook een stuk meer jachtdrive, maar naar mijn idee ook meer will to please
- bydevries
- Zeer actief
Bracco Italiano
grote knuffelkonten, makkelijke vacht, waaks zonder het te gek te maken.
Of een Vizsla vind ik ook altijd leuke honden. Weimaraner kunnen best wel pittige tussen zitten.
Of een Vizsla vind ik ook altijd leuke honden. Weimaraner kunnen best wel pittige tussen zitten.

-
Asta
Zijn alle ijslandse hondjes zo vocaal? Ik woon wel in een stad he.
Wat zijn ze leuk allemaal
zit al die rassen te bekijken op internet 
Wat zijn ze leuk allemaal
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
duitser?Suske schreef:Een mens is nooit te oud om te lerenAsta schreef:Suske dan moet ik al mijn opmerkingen over enge herders terugnemen![]()
![]()
Snap trouwens je "dillemma" wel.
Als het Suske er over 100 jaar niet meer is willen we ook geen mecheltje meer.
Maar wel een hond van het zelfde formaat, baasgericht, beetje pit.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Asta
renee-uk schreef:duitser?Suske schreef:Een mens is nooit te oud om te lerenAsta schreef:Suske dan moet ik al mijn opmerkingen over enge herders terugnemen![]()
![]()
Snap trouwens je "dillemma" wel.
Als het Suske er over 100 jaar niet meer is willen we ook geen mecheltje meer.
Maar wel een hond van het zelfde formaat, baasgericht, beetje pit.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik dacht meteen aan een Toller toen ik je lijstje zag
Die staat bij mij ook nog op het lijstje
Maar die spaniel tip vind ik ook een leuke 
- *Ineke*
- Zeer actief
De één wat meer dan de ander. Gewoon goed opletten qua ouderdieren. En ze kunnen prima leren op commando hun smoel te houden.Asta schreef:Zijn alle ijslandse hondjes zo vocaal? Ik woon wel in een stad he.
Wat zijn ze leuk allemaalzit al die rassen te bekijken op internet
Ineke, Sóley en Skotti

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
-
Asta
Reny schreef:
Stadse uitvoering
Zo'n spaniel klinkt ook leuk, maar een collega heeft een ESS en als ik hoor hoeveel tijd die aan de vacht besteed
Top trouwens heb weer wat hondenrassen extra bij de favorieten om wat meer over te gaan lezen etc.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nou moet ik echt even tegensputteren, want ik houd Ollie in showvacht, en het enige wat ik er mee doe is eens per week zo ongeveer borstelen. Soms sla ik zelfs wel eens een weekje overAsta schreef:![]()
Zo'n spaniel klinkt ook leuk, maar een collega heeft een ESS en als ik hoor hoeveel tijd die aan de vacht besteed![]()
Top trouwens heb weer wat hondenrassen extra bij de favorieten om wat meer over te gaan lezen etc.
Nou is ol natuurlijk een WSS en geen ESS maar hij heeft wél behoorlijk wat vacht
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Ik zag je lijstje en dacht meteen: stabij.
Maar ja, die middelvinger hè, die hebben ze wel een beetje.
Zal een voorbeeld geven.
Terug plaats sturen op cursus. Wiegel beheerste het perfect.
De eerste keer doet hij het perfect. De tweede keer gaat het iets langzamer en slordiger. De derde keer wandelt hij op zijn gemak naar het vak. Snuffelt nog wat aan het gras, kijkt nog eens om en gaat nog net in het vak zitten.
M.à.w. hou het afwisselend en het blijft leuk en je ziet heul weinig middelvinger.
Maar ja, die middelvinger hè, die hebben ze wel een beetje.
Zal een voorbeeld geven.
Terug plaats sturen op cursus. Wiegel beheerste het perfect.
De eerste keer doet hij het perfect. De tweede keer gaat het iets langzamer en slordiger. De derde keer wandelt hij op zijn gemak naar het vak. Snuffelt nog wat aan het gras, kijkt nog eens om en gaat nog net in het vak zitten.
M.à.w. hou het afwisselend en het blijft leuk en je ziet heul weinig middelvinger.
Groetjes, Terry
- *Ineke*
- Zeer actief
Dat lijkt me nou een fantastisch idee.Kruimel53 schreef:Kom anders een keer IJsco's bewonderen. En horen
Maar wat jij beschrijft van Kátur herken ik wel een beetje van toen Fien pup was. Heel moeilijk te remmen in dat blaffen. Is nu wel echt stukken beter geworden, we moesten echt even door de zure appel heen zeg maar.
Ineke, Sóley en Skotti

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Werklijn golden. Ik heb een showlijn en die is vrij pittig (bij vlagen) maar dat is meer toeval denk ik. Werklijn van een vriend van me zou perfect in je plaatje passen en naar wat ik hoor en lees is dat een vrij gemiddelde werklijn-hond.
- _Leonie
- Zeer actief
Hahaha ja dat heb ik ook. Vind zoveel leuk...Machie schreef:Interessant topic!
Ik heb een vergelijkbaar wensenlijstje voor een 3e hond. Tegenwoordig spookt hier een werklijn golden ook door mijn hoofd
Maar ik wissel zo snel van idee
Gelukkig heb ik nog een jaar of 2
Een IJslander is wel leuk inderdaad! En Welsh Springer Spaniël dan?
- *Ineke*
- Zeer actief
Léonie! Jij kunt misschien iets objectiever naar mijn krijsmormels kijken. Zeg jij er eens iets van._Leonie schreef:Hahaha ja dat heb ik ook. Vind zoveel leuk...Machie schreef:Interessant topic!
Ik heb een vergelijkbaar wensenlijstje voor een 3e hond. Tegenwoordig spookt hier een werklijn golden ook door mijn hoofd
Maar ik wissel zo snel van idee
Gelukkig heb ik nog een jaar of 2![]()
Een IJslander is wel leuk inderdaad! En Welsh Springer Spaniël dan?
Ineke, Sóley en Skotti

- _Leonie
- Zeer actief
Ik vind de krijsmormels erg meevallen als het om het gekrijs gaat haha. Een keer 'Hé!' en ze zijn wel stil.
Vind ze verder aanhankelijk, sportief maar niet té en een fijn formaat - al is dat wat iemand zelf moet bepalen.
En vind ze overigens echt heel slim! Ze hebben dingen snel door. Wat ik wel zag was dat ze ook wel doorhadden wanneer ik serieus wat meende of niet. Maar zal ook wel bij veel rassen zo zijn.
Vind ze verder aanhankelijk, sportief maar niet té en een fijn formaat - al is dat wat iemand zelf moet bepalen.
En vind ze overigens echt heel slim! Ze hebben dingen snel door. Wat ik wel zag was dat ze ook wel doorhadden wanneer ik serieus wat meende of niet. Maar zal ook wel bij veel rassen zo zijn.
- *Ineke*
- Zeer actief
Volgens mij beschrijf je ze perfect._Leonie schreef:Ik vind de krijsmormels erg meevallen als het om het gekrijs gaat haha. Een keer 'Hé!' en ze zijn wel stil.![]()
Ineke, Sóley en Skotti

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
grover schreef:Nou moet ik echt even tegensputteren, want ik houd Ollie in showvacht, en het enige wat ik er mee doe is eens per week zo ongeveer borstelen. Soms sla ik zelfs wel eens een weekje overAsta schreef:![]()
Zo'n spaniel klinkt ook leuk, maar een collega heeft een ESS en als ik hoor hoeveel tijd die aan de vacht besteed![]()
Top trouwens heb weer wat hondenrassen extra bij de favorieten om wat meer over te gaan lezen etc.Weet ik niet of Ol dan zo'n ongelofelijk makkelijke vacht heeft, en als ik zin heb borstel ik 'm elke dag hoor, maar het gebeurt ook echt wel eens dat ie gewoon een ruime week niet geborsteld wordt en dan is er nog steeds geen man overboord
Eens in de zoveel tijd zet ik zelf de schaar er in of ik laat het bij de trimmer doen, maar meer ook niet
Nou is ol natuurlijk een WSS en geen ESS maar hij heeft wél behoorlijk wat vacht
Mijn ECS vallen ook wel mee hoor. Bob heeft een eenkleur vacht en Billy een wat fijnere meerkleur. Belangrijkste is dat je ze regelmatig laat plukken en er is niets aan de hand. Bully heeft hier de showvacht en wordt 1 keer per 3 maanden goed geplukt. Bob 1 keer per 2 maanden maar die vacht is wat stugger en houden we ook wat korter (prutsloten, geen shows e.d.).
En de groeten van de mannen 

-
Asta
Oh dat valt reuze mee dan, waarom zij dan echt uren per week kwijt is aan die hond
Eens per week borstelen en verder plukken dat kinkt al een heel stuk beter 
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik dacht ook aan een spaniel. Cocker, welsh op springertje...ruime keus, haha.
Boris heeft niet heel lang haar (groeit gewoon niet langer) maar staat wel in showtrim. Ik doe hem helemaal zelf en 1x per week borstelen en nog een andere keer in die week wat bij werken (oortjes scheren, voetjes bijknippen, etc) blijft hij altijd prima bij te houden hoor.
verder kun je natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen om de vacht wat korter te houden....dat noemen we boscockers, netjes in model maar gewoon alle beharing korter.
boris is een echt werkertje, maar kan ook prima met wat minder. Hij neemt de dingen niet zomaar van je aan, maar iets lekkers doet al wonderen. boor heeft wel een aardige will to please, maar wanneer je een spaniel uit werklijnen neemt is dat wel weer een erg verschil met boris. ook een kortere vacht.
Boris heeft niet heel lang haar (groeit gewoon niet langer) maar staat wel in showtrim. Ik doe hem helemaal zelf en 1x per week borstelen en nog een andere keer in die week wat bij werken (oortjes scheren, voetjes bijknippen, etc) blijft hij altijd prima bij te houden hoor.
verder kun je natuurlijk ook gewoon ervoor kiezen om de vacht wat korter te houden....dat noemen we boscockers, netjes in model maar gewoon alle beharing korter.
boris is een echt werkertje, maar kan ook prima met wat minder. Hij neemt de dingen niet zomaar van je aan, maar iets lekkers doet al wonderen. boor heeft wel een aardige will to please, maar wanneer je een spaniel uit werklijnen neemt is dat wel weer een erg verschil met boris. ook een kortere vacht.

-
Asta
Ik geloof dat ik ijslanders en tollers van het lijstje afstreep. Ijslanders ze zijn onwijs leuk maar toch iets te vocaal denk ik. En hetzelfde geldt eigenlijk wel voor de tollers die ik heb gezien de afgelopen tijd.
1 van de dingen is duswel duidelijk, ik hoef echt geen overmatige blaffer
- *Ineke*
- Zeer actief
Dat begrijp ik maar al te goed.Asta schreef:Ik geloof dat ik ijslanders en tollers van het lijstje afstreep. Ijslanders ze zijn onwijs leuk maar toch iets te vocaal denk ik. En hetzelfde geldt eigenlijk wel voor de tollers die ik heb gezien de afgelopen tijd.
Ineke, Sóley en Skotti

-
Asta
Ik moet ook gewoon realistisch zijn ik woon middenin de stad. Zelf zou ik daar ook niet blij van worden
-
29996D
Ze waren die dag verdacht stil jaluna2906 schreef:Ze zijn wel leuk en ik vond dat blaffen op zich mee vallen in Stiens. In mijn herinnering was er maar eentje die regelmatig wat liet horen toch? Of hadden ze toen allemaal een goede dag*Ineke* schreef:Oooh en ik me maar inhouden!Kruimel53 schreef:IJslandse hond![]()
Voldoet aan bijna alle wensen, is er in kort- en lang haar. Leuk, sociaal, goed op te voeden maar niet slaafs, zacht van aard, supergezond, lekker sportief.
Mag alleen niet meedoen aan officiële jachtwedstrijden.Ze blaffen soms wel een beetje.
-
29996D
Ik zou trouwens geen collie nemen dan, de kortharen en die uit Amerikaanse lijnen (en dan natuurlijk met name Amerikaanse kortharen) vind ik tot nu toe echt heel waaks en best wel vocaal.
Natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen maar als je daar de IJsjes al op uitsluit is dat wel iets om over na te denken.
De Vizsla lijkt me simpelweg perfect passen bij hetgeen je beschrijft.
Natuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen maar als je daar de IJsjes al op uitsluit is dat wel iets om over na te denken.
De Vizsla lijkt me simpelweg perfect passen bij hetgeen je beschrijft.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
De korthaar collies die ik ken, zijn niet zo bijster vocaal. Overigens, van collies in het algemeen wordt gezegd dat ze nogal vocaal zijn, maar ze zijn daar prima op te trainen. Ik vind het trouwens reuze meevallen na rassen als de sheltie, ijslander en västgötaspets te hebben meegemaakt.
Kortharen vind ik trouwens echt leuke sportieve honden. Redelijk waaks, zeer gehoorzaam, werken graag en zijn vrolijk en sociaal. Vergis je alleen niet in de vacht. Hun ondervacht is net zo dik als die van hun langhaarneven. In de rui komt er dus ook een halve hond vanaf.
Kortharen vind ik trouwens echt leuke sportieve honden. Redelijk waaks, zeer gehoorzaam, werken graag en zijn vrolijk en sociaal. Vergis je alleen niet in de vacht. Hun ondervacht is net zo dik als die van hun langhaarneven. In de rui komt er dus ook een halve hond vanaf.

- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Collies zijn volgens mij alleen vocaal als ze in kennels zitten en niet getraind worden.... Andere rassen zullen dan ook lekker gaan blaffen... Want het is een beetje lastig trainen met tig honden die blaffen..
... Blaffen heeft succes leren ze! Want dan krijgen ze eten, komt er iemand langs, mogen ze naar het uitlaatveldje..