Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog wat vragen

Moderator: moderatorteam

Leonyr
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nog wat vragen

Ongelezen bericht door Leonyr »

Hoi hoi,
Volgend jaar wil ik met Mitch wedstrijden gaan lopen in agility. Helaas struikel ik nog over veel onduidelijkheden en ik hoop dan ook dat jullie wat antwoorden kunnen geven.

1. Ik zou graag willen beginnen in de debutantenklasse. Klopt het dat alleen de FHN deze klasse heeft?
2. Als je een startlicentie aanvraagt, is dit dan een bedrag wat je eenmalig moet betalen, of komt het iedere keer terug? Van wat ik gehoord heb is er ook nog een bedrag te betalen bij het inschrijven per wedstrijd.
3. Als ik later van de FHN naar de Cyno wil overstappen, in hoeverre moet je dan overnieuw beginnen?
4. Ik had al gemerkt dat het erg lastig is om via internet wedstrijden te vinden voor debutanten. Hoe kan dat? Valt het, eenmaal in een wedstrijdagenda, onder een andere naam?
5. Kan je, als je bij de FHN start, bij iedere willekeurige hondenclub zonder problemen een licentie aanvragen?

Wellicht dat een aantal antwoorden voor het oprapen liggen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
In ieder geval bedankt!
Groetjes,
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Re: Nog wat vragen

Ongelezen bericht door Danielle »

1. Klopt, Cyno kent geen officiele debutanten klasse dus iedereen start daar in de A klasse
2. Je betaalt voor de startlicentie een bedrag per jaar, elke wedstrijd kost ook geld (gemiddeld 15 euro)
3. Als je bij de FHN loopt begin je bij Cyno opnieuw in de A klasse, begin je bij Cyno moet je bij de FHN ook in de A klasse beginnen.
4. Op de wedstrijdkalenders staan vaak alleen de officiele wedstrijden en dat is dus bij Cyno vanaf A klasse. Debutanten wedstrijden zijn vaak particuliere/open wedstrijden waarvoor dus ook geen startlicentie nodig is. De FHN wedstrijdkalender staat gewoon op hun site.
5. In principe is het bij de FHN zo dat alleen de vereniging waar je bij traint (uiteraard als ze aangesloten zijn bij de FHN) een startlicentie voor je aanvraagt (op een paar uitzonderingen na). Een Cyno startlicentie kan alleen via de RV of via een KC/HSV die aangesloten is bij Cyno
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
amorus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 schapendoezen

Ongelezen bericht door amorus »

Leonyr schreef:Hoi hoi,
Volgend jaar wil ik met Mitch wedstrijden gaan lopen in agility. Helaas struikel ik nog over veel onduidelijkheden en ik hoop dan ook dat jullie wat antwoorden kunnen geven.

1. Ik zou graag willen beginnen in de debutantenklasse. Klopt het dat alleen de FHN deze klasse heeft?
Dat klopt alleen de FHN heeft een "echte" debutantenklasse. Als je nog geen ( officiele wedstrijden hebt gelopen, mag je daarin starten)
2. Als je een startlicentie aanvraagt, is dit dan een bedrag wat je eenmalig moet betalen, of komt het iedere keer terug? Van wat ik gehoord heb is er ook nog een bedrag te betalen bij het inschrijven per wedstrijd.
Je licentie kost inderdaad eenmaal per jaar een bedrag... Iedere wedstrijd die je loopt kost inschrijfgeld. Bij de FHN een vast bedrag. binnenwedstrijden zijn daar iets duurder dan de buitenwedstrijden. Bij Cyno kan dat per wedstrijd varieren.
3. Als ik later van de FHN naar de Cyno wil overstappen, in hoeverre moet je dan overnieuw beginnen?
Het zijn 2 hele verschillende circuits, dus telkens van onderaf aan beginnen...
Echter eenmaal bij Cyno begonnen kan je dus NIET meer bij de FHN in de debutanten lopen

4. Ik had al gemerkt dat het erg lastig is om via internet wedstrijden te vinden voor debutanten. Hoe kan dat? Valt het, eenmaal in een wedstrijdagenda, onder een andere naam? Soms organiseren vereningen "zelf"een wedstrijd. Dus geen bij Cyno geregistreerde. Daar doen ze dan weleens een debutantenklasse erbij. Verder is het soms van horen -zeggen dat een vereninging ìets organiseert.
5. Kan je, als je bij de FHN start, bij iedere willekeurige hondenclub zonder problemen een licentie aanvragen?
Een startlicentie voor de FHN, kan je alleen aanvragen bij een hondenschool die ook bij de FHN is aangesloten.Misschien zijn er ook FHN aangesloten verenigingen /scholen die voor mensen die er NIET trainen een licentie willen aanvragen , maar dat weet ik niet.

En dat je door de bomen het bos niet meer ziet, is niet zo gek hoor! Echt Nederlands. Ieder zijn eigen hokje,vereniging,ding!
groetjes van Joke, Echo en Zizo.
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

4. Ik had al gemerkt dat het erg lastig is om via internet wedstrijden te vinden voor debutanten. Hoe kan dat? Valt het, eenmaal in een wedstrijdagenda, onder een andere naam?
Vaak worden debutanten of trainingswedstrijden op de Bandlist aangekondigd. Even lidworden van die mailgroep en je krijgt ze zo in je inbox ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”