Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toekenning internationaal kampioenschap

Moderator: moderatorteam

*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Toekenning internationaal kampioenschap

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Vraagje: James heeft op dit moment 4 CACIB's (1 in Nederland, 2 in België en 1 in Duitsland onder 4 verschillende keurmeesters), maar tussen de eerste en de laatste zat nog geen jaar, dus de titel internationaal kampioen heeft hij nog niet. Nu vroeg ik mij af of hij nu genoeg heeft aan een reserve CACIB of moet hij nog een heel CACIB halen om de titel te krijgen?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Toekenning internationaal kampioenschap

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat een 1/4 CACIB voldoende moet zijn om de titel te behalen. Hij heeft nu immers al 4 volle punten.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Moet terug volledig CACIB halen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Xtine schreef:Moet terug volledig CACIB halen.
Heb je daar een bron van?

Op de site van de Raad staat het niet echt heel duidelijk vermeld vind ik, wel dat er 12 maanden tussen de eerste CACIB-titel en de vierde moet zitten. Maar het RCACIB is er ook niet voor niets lijkt me, dus in mijn beleving zou het logisch zijn als een RCACIB ook voldoende is als er voor het aflopen van die 12-maands termijn al 4 volle CACIB's behaald zijn.
http://www.raadvanbeheer.nl/faq/categor ... 7e63a339a/
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Xtine schreef:Moet terug volledig CACIB halen.
Heb je daar een bron van?

Op de site van de Raad staat het niet echt heel duidelijk vermeld vind ik, wel dat er 12 maanden tussen de eerste CACIB-titel en de vierde moet zitten. Maar het RCACIB is er ook niet voor niets lijkt me, dus in mijn beleving zou het logisch zijn als een RCACIB ook voldoende is als er voor het aflopen van die 12-maands termijn al 4 volle CACIB's behaald zijn.
http://www.raadvanbeheer.nl/faq/categor ... 7e63a339a/
Ja, zo redeneerde ik ook. Hetzelfde bij het Nederlands kampioenschap, maar ik kan het nergens zwart op wit vinden. Uitleg over het internationale kampioenschap wordt wel gegeven, maar niets over de functie van het reserve IB... Ben dus ook wel benieuwd Xtine!
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Het ResCACIB is er gewoon om met 4 stuks een hele te maken. Zoals altijd, niet om een kampioenschap even "in te koppen" omdat je het benodigde aantal punten al had. Het is een kwart. Dus bestaat nooit voor niets ;-)

Dat wij in NL de regel hebben dat je maar een RCAC nodig hebt om je kampioenschap te volmaken als je al voor de 27 maanden je 4 CACs hebt staat er los van.

Dat is ook heel anders, want aan het CACIB zit geen leeftijdslimiet, anders dan dat dus een jaar moet zitten tussen de eerste en de laatste. Dat staat er op zich prima duidelijk. De reden daarvoor is ook best duidelijk: Ze willen dus dat je langer dan een jaar lang kunt laten zien dat je absolute topkwaliteit bent.

Op zich kan ik me wel voorstellen dat je je het afvraagt, maar CACIB is internationaal en dus geen direct vergelijk met ons Nederlandse kampioenschap. De raad gaat er in ieder geval niet over. Ik denk dat als er uitzonderingen waren, het er gewoon bij zou staan.

Maar James haalt dat heus wel!! :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Het ResCACIB is er gewoon om met 4 stuks een hele te maken. Zoals altijd, niet om een kampioenschap even "in te koppen" omdat je het benodigde aantal punten al had. Het is een kwart. Dus bestaat nooit voor niets ;-)

Dat wij in NL de regel hebben dat je maar een RCAC nodig hebt om je kampioenschap te volmaken als je al voor de 27 maanden je 4 CACs hebt staat er los van.

Dat is ook heel anders, want aan het CACIB zit geen leeftijdslimiet, anders dan dat dus een jaar moet zitten tussen de eerste en de laatste. Dat staat er op zich prima duidelijk. De reden daarvoor is ook best duidelijk: Ze willen dus dat je langer dan een jaar lang kunt laten zien dat je absolute topkwaliteit bent.

Op zich kan ik me wel voorstellen dat je je het afvraagt, maar CACIB is internationaal en dus geen direct vergelijk met ons Nederlandse kampioenschap. De raad gaat er in ieder geval niet over. Ik denk dat als er uitzonderingen waren, het er gewoon bij zou staan.

Maar James haalt dat heus wel!! :ok:
Aha. Dank je :wink: Oh ja, daar ben ik ook niet bang voor hoor, James gaat dat vast wel halen :lol1: Ach, het is verder ook niet erg, hij moet toch nog twee punten in Duitsland en eentje in België, dus wie weet kan dat dan tegelijkertijd met zijn laatste CACIB. Er zit alleen nog steeds geen jaar tussen, dus we moeten nog even wachten...
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Een Reserve IB is ook van nut als je 'm achter een hond krijgt die al Int. Kampioen is, dan wordt die opgewaardeerd naar een vol IB.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Angelique25 schreef:Een Reserve IB is ook van nut als je 'm achter een hond krijgt die al Int. Kampioen is, dan wordt die opgewaardeerd naar een vol IB.
Ha ja :ok: Da's zeker waar ook! :D
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Angelique25 schreef:Een Reserve IB is ook van nut als je 'm achter een hond krijgt die al Int. Kampioen is, dan wordt die opgewaardeerd naar een vol IB.
Dat is zelfs het enige nut van een reserve IB. Het verhaal van 4 x reserve = vol punt gaat ook alleen op voor het CAC in Nederland, net als het genoeg hebben aan een reserve als je de benodigde punten binnen een jaar hebt behaald.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

under the red sky schreef:
Dat is zelfs het enige nut van een reserve IB. Het verhaal van 4 x reserve = vol punt gaat ook alleen op voor het CAC in Nederland, net als het genoeg hebben aan een reserve als je de benodigde punten binnen een jaar hebt behaald.
Weer wat geleerd dus! Ik ging er vanuit dat de regels van Nederland wel hetzelfde zouden gelden internationaal. Niet dus. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Show”