Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hardlopen met de hond

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Hardlopen met de hond

Ongelezen bericht door P-tt »

Sinds ik vorig jaar ben gestopt met handbal ( drukke periode thuis, geen zin om iedere week een hele/halve dag kwijt te zijn voor een wedstrijd, veel tijd kwijt met trainen) is mijn conditie nu een drama :F:
Daarom wil ik graag gaan hardlopen en het lijkt me wel leuk om Goof mee te nemen aangezien hij graag rent en buiten is.

Mijn vraag is nu, kan dat eigenlijk wel, hardlopen met een teckel. Hij is echter nog geen jaar, maar mijn conditie is dus niet zo dat ik gelijk 10 km kan lopen. Ik dacht meer aan rustig opbouwen. Een paar minuten rennen, een paar minuten lopen en dit uitbouwen.
Kan ik Goof dan ook meenemen?
Is zo'n handsfree band ook geschikt voor een teckel?

Wat is jullie advies, gewoon doen mits ik Goof goed in de gaten hou. Of toch maar even wachten totdat hij ouder dan een jaar is?

Edit: ik ben van plan om op een 'vlakke' ondergrond of op de weg te lopen omdat mijn enkels niet zo heel stabiel zijn
Afbeelding
ChantalV80
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tja...Adoptiehondje; Wat er in zit ??? Het is net een surprise-ei :-)
Aantal honden: 1

Re: Hardlopen met de hond

Ongelezen bericht door ChantalV80 »

Ik zag laatst wel een vrouw met hond (kruising, middelgroot) en een kinderwagen hardlopen. Dat ging hartstikke goed, kind en hond hadden het naar hun zin, maar hoe ze dat had opgebouwd enzo weet ik natuurlijk niet.
Afbeelding
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Ik lees mee, zelfde ambitie, zelfde type hond.. ;-)
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik jog ook met beide honden (herders) ze vinden het heerlijk, ik denk dat als je het rustig opbouwd en goed op de hond let dat ook prima kan met een Teckeltje, let op met warm weer.en kijk ook of jouw tempo te doen is voor de hond..herders hebben natuurlijk een andere pas dan een teckel :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
P-tt
Zeer actief

En laat jij je honden dan los meelopen of heb je zo'n doggybelt?

Heb net tijdens het wandelen kleine stukjes gerend met de flex en dat ging prima, maar ik denk dat het voor een langere tijd lopen niet handig is om een flex te gebruiken.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb twee keer oid een poging gedaan met Beau, maar die nam ik gewoon mee aan de politielijn hoor :)
Afbeelding
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

Ik ben van plan in het bos te gaan rennen, waar de hond los kan.
Sofie is nog te jong/afgeleid/teckel;-) om netjes aan de riem mee te draven..
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
P-tt
Zeer actief

Florabel schreef:Ik ben van plan in het bos te gaan rennen, waar de hond los kan.
Sofie is nog te jong/afgeleid/teckel;-) om netjes aan de riem mee te draven..
Goof is ook redelijk snel afgeleid, maar ik merkte net bij het 'rennen' dat zelfs een fietser niet interessant was. Terwijl die normaal gesproken reuze interessant zijn.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

P-tt schreef:En laat jij je honden dan los meelopen of heb je zo'n doggybelt?

Heb net tijdens het wandelen kleine stukjes gerend met de flex en dat ging prima, maar ik denk dat het voor een langere tijd lopen niet handig is om een flex te gebruiken.

ik woon midden in het dorp dus eerste stuk heb ik een doggybelt met gewoon een korte lijn,..eenmaal in het veld gaan ze los.
een flex lijkt me niet fijn vasthouden inderdaad ik zou voor een gewone lijn gaan..ik heb twee meter lijnen van rogzordogz ...die vind ik het fijnste

ik heb nu nog twee herders te logeren (dus 4) en gan vanavond met ze alle 4 rennen..ook dat gaat prima :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik loop weleens hard met Chester en ik heb hem in een Hurttha tuig en de lijn bevestig ik aan een heupgordel. Dat vind ik het prettigst lopen. Ik zal wachten tot Goof een jaar is en dan beginnen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik loop al jaren hard met Perry JR. Hij loopt meestal los, maar als het niet anders kan aan de flex. Vind ik bij zo'n klein formaatje ideaal en hij heeft 16 meter de tijd om zijn poot op te tillen tegen een struikje. :F:
Ik denk dat je nu wel kunt beginnen, als je het rustig opbouwt. Per slot is je teckel nu al 10 en een halve maand. Tegen die tijd dat jij op een redelijke afstandin een redelijke tijd zit ben je wel een maand of 2 verder.
Ik loop gemiddeld zo'n 30 kilometer per week hard met de heren, dat lijkt me nu nog een stapje te ver voor je teckeltje. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
P-tt
Zeer actief

Budkes schreef:Ik loop al jaren hard met Perry JR. Hij loopt meestal los, maar als het niet anders kan aan de flex. Vind ik bij zo'n klein formaatje ideaal en hij heeft 16 meter de tijd om zijn poot op te tillen tegen een struikje. :F:
Ik denk dat je nu wel kunt beginnen, als je het rustig opbouwt. Per slot is je teckel nu al 10 en een halve maand. Tegen die tijd dat jij op een redelijke afstandin een redelijke tijd zit ben je wel een maand of 2 verder.
ik loop gemiddeld zo'n 30 kilometer per week hard met de heren, dat lijkt me nu nog een stapje te ver voor je teckeltje. :wink:
Dat lijkt niet alleen een stapje te ver voor m'n teckeltje maar ook een heel groot stapje te ver voor mij :mrgreen:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Oh maar dat komt vanzelf, als jullie het beiden leuk vinden. :lol1:
Ze moeten er toch uit, dus dat kun je net zo goed hardlopend doen, vind ik, haha. En in het bos ff lekker keutelen. Heerlijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
wimmeke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): australische herders en australische koolies

Ongelezen bericht door wimmeke »

in de canicross mogen ze aan de fun-run meedoen vanaf 10 maand en aan de gewone wedstrijden vanaf 1 jaar,
dus kun je nu al zeker gaan lopen met de hond, maar toch wel opbouwen,
enkel oppassen bij de honden met korte beentjes in het bos of zand als ze nog niet volgroeid zijn,
ze ook niet laten trekken liefst voor ze 1 jaar à 1,5 jaar zijn
dieren"RIJK" - mens"DOM"
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Zag laatst iemand met een Teckeltje naast de fiets. Het verbaasde me hoe makkelijk die meeliep.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Met een Teckel hardlopen lijkt me prima te doen, ook de leeftijd zou me niet tegenhouden, je moet immers nog opbouwen.
Ik zou wel heel erg goed in de gaten houden hoe warm het is, de grond waar je hondje op loopt kan erg warm worden als de zon erop staat en je hondje heeft ook nog eens korte pootjes, dus zit zijn buik erg dicht op die warmte.
Of je het prettiger vind om de riem in je hand te houden, of een heupgordel te gebruiken ligt aan jezelf en de plek waar je gaat hardlopen. Ik loop hier vanuit huis hard, en op het fietspad langs de weg. Dus mijn hond is aangelijnd, en loopt aan een elastische lijn aan mijn heupgordel.
Als je net zoals Rachelle maar een klein stukje aangelijnd hoeft te lopen en daarna de hond los kunt laten rennen, dan zou ik denk ik voor dat kleine stukje gewoon de riem in mijn hand houden en geen heupgordel gebruiken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

1x was wel genoeg. :wink:
Laatst gewijzigd door LongFields op 31 jul 2012 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou als ik jou was even langs een goede hardloop winkel gaan en even laten kijken wat voor schoenen je nodig hebt, t zou zomaar kunnen dat je het dan een stukje leuker gaat vinden, omdat je zei dat je enkels niet zo stabiel zijn, heb je misschien net een heule stabiele schoen nodige.
voor de hond welke hond dan ook zou het tempo van een mens geen probleem moeten zijn :wink: tenzij je een getraind marathon loper bent
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik loop sinds kort ook hard en ben begonnen in het bos, maar dat was voor deze mevrouw die al even niet meer hard had gesport had echt te veel. Dus ik ben terug naar de verharde weg. Kay dus terug van los naar vast en eigenlijk gaat het verbazingwekkend goed. Waar hij me een jaar geleden met de heupgordel nog passen van bijna 5! meter liet maken, kan ik hem nu netjes naast mij houden!
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mijn vriend is sinds kort gestart met hardlopen, heeft zo'n schema van opbouwen tot de 5 km. hardlopen, gewoon lopen.
Figo gaat sinds kort mee.
Eerst los, maar daar belast ie zich weer teveel mee ( wordt over 1 week 1 ) Nu aan de riem. Gaat goed ! Dus mee opbouwen.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ik jog met roxy, gebruik gewoon een politie lijn
Op sommig stukjes loopt ze los dan kan ze ff plassen en zo.
Politie lijn doe ik rond mijn middel.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”