Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door iones »

thom schreef:
iones schreef:
Boutje schreef:Ik lees dit allemaal met stijgend ongeloof.
Iemand heeft eens woedend tegen me staan brullen en zei hele lelijke dingen over 1 van mijn kinderen, kwam ook het woord aborteren in voor en ik werd ook woedend. Maar neen, ik heb hem niet het ziekenhuis in geslagen.
Maar als jouw kind in beslag genomen is om onterechte redenen, en jij bent ziek van de zorgen, en ze gaan ook nog eens onwaarheden zitten verkondigen, dan slaan de stoppen misschien toch bij je door.
En, wat denk je daar mee te winnen dan.. :19:
Ik weet niet of je op zo'n moment bezig bent met denken iets te kunnen winnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

bovendien horen we het allemaal maar van 1 kant: de buurman zal wel een heel ander verhaal hebben :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

thom schreef:
iones schreef:
Boutje schreef:Ik lees dit allemaal met stijgend ongeloof.
Iemand heeft eens woedend tegen me staan brullen en zei hele lelijke dingen over 1 van mijn kinderen, kwam ook het woord aborteren in voor en ik werd ook woedend. Maar neen, ik heb hem niet het ziekenhuis in geslagen.
Maar als jouw kind in beslag genomen is om onterechte redenen, en jij bent ziek van de zorgen, en ze gaan ook nog eens onwaarheden zitten verkondigen, dan slaan de stoppen misschien toch bij je door.
En, wat denk je daar mee te winnen dan.. :19:
Geloof dat meneer gewoonn een karakter heeft wat denkt met geweld iets recht te kunnen breien.
Een redelijk mens word ook wel pislink maar heeft niet de neiging om verhaal te gaan halen met zijn vuisten.
Net zo goed hadden de ouders van het aangevallen kind ook verhaal kunnen gaan halen ,maar hebben dat ook niet gedaan.
En een kind of hond zit nog wel verschil lijkt mij of wel.?
En nee bij een kind is het ook geen reden om erop te gaan beuken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:wink: Ik neem voor het gemak maar even aan dat Boutjes kinderen zich niet losrukken en bijten.
Of de inbeslagname wel of niet terecht is, gaat gelukkig beoordeeld worden.
er kunnen andere redenen zijn. Dat Boutje beschuldigd wordt van verwaarlozing van haar kinderen en deze beschuldigd worden van vandalisme of wat dan ook. Terwijl Boutje in werkelijkheid heel goed voor haar kinderen zorgt. Maar ze worden toch in beslag genomen.
En dat verandert de zaak gewoon.
Als mensen iets verbaal aanvallen wat jij heel lief hebt, maar je bent er verder niet ongerust over want ze zijn in goede handen, namelijk in jóuw handen, geeft dat toch een ander gevoel dan wanneer je één en al onrust en stress bent omdat je er NIET zelf voor kunt zorgen omdat ze ver van je weg gehaald zijn. Dan sta je er gewoon anders in.
dagmar88 schreef:
Er zal vast beoordeeld worden aan de hand van feiten.
En met een hond die de kans krijgt een kind te bijten, niet los laat en een meneer die mensen slaat omdat zij een andere mening hebben, zijn die niet zo rooskleurig :U:
Het feit dat meneer mensen slaat moet helemaal losgekoppeld worden van de hond.
De hond was in handen van zijn vrouw en zíj is degene die door valpartij losliet.
Feit is ook dat de kinderen hem (onbedoeld weliswaar, maar dat maakt voor een hond geen verschil) triggerden door hysterisch te doen.
Feiten zijn NIET dat andere mensen in het verhaal leugens gaan vertellen over de hond en vooroordelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
dagmar88 schreef:
:wink: Ik neem voor het gemak maar even aan dat Boutjes kinderen zich niet losrukken en bijten.
Of de inbeslagname wel of niet terecht is, gaat gelukkig beoordeeld worden.
er kunnen andere redenen zijn. Dat Boutje beschuldigd wordt van verwaarlozing van haar kinderen en deze beschuldigd worden van vandalisme of wat dan ook. Terwijl Boutje in werkelijkheid heel goed voor haar kinderen zorgt. Maar ze worden toch in beslag genomen.
En dat verandert de zaak gewoon.
Als mensen iets verbaal aanvallen wat jij heel lief hebt, maar je bent er verder niet ongerust over want ze zijn in goede handen, namelijk in jóuw handen, geeft dat toch een ander gevoel dan wanneer je één en al onrust en stress bent omdat je er NIET zelf voor kunt zorgen omdat ze ver van je weg gehaald zijn. Dan sta je er gewoon anders in.
dagmar88 schreef:
Er zal vast beoordeeld worden aan de hand van feiten.
En met een hond die de kans krijgt een kind te bijten, niet los laat en een meneer die mensen slaat omdat zij een andere mening hebben, zijn die niet zo rooskleurig :U:
Het feit dat meneer mensen slaat moet helemaal losgekoppeld worden van de hond.
De hond was in handen van zijn vrouw en zíj is degene die door valpartij losliet.
Feit is ook dat de kinderen hem (onbedoeld weliswaar, maar dat maakt voor een hond geen verschil) triggerden door hysterisch te doen.
Feiten zijn NIET dat andere mensen in het verhaal leugens gaan vertellen over de hond en vooroordelen.
Er kunnen zo veel redenen zijn. In dit geval is er maar één :19:
Jij weet vooralsnog helemaal niet wat er is verteld en of dat leugens zijn.
Feit is dat honden in wijken met kinderen lopen, kinderen onverwachte dingen doen en de hond dan niet zomaar hoort te bijten.
Of dat nu uit zichzelf is, of doordat de baas het voorkomt.

En in deze vind ik agressief gedrag van de baas wél relevant.
De mevrouw heeft de hond niet in de hand en de meneer zichzelf niet.

:19: Lijkt mij dus heel prettig en volledig terecht dat er op basis van die feiten beoordeeld gaat worden of de hond daar op zijn plaats is.
Wat de uitkomst dan ook mag worden.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Er kunnen zo veel redenen zijn. In dit geval is er maar één :19:
Jij weet vooralsnog helemaal niet wat er is verteld en of dat leugens zijn.
Maar jij óok niet. Jij weet niet wat er gebeurd is waardoor de ts zo uit zijn slof geschoten is, en je weet ook niet hoe hij zich daarbij voelde.
dagmar88 schreef: Feit is dat honden in wijken met kinderen lopen, kinderen onverwachte dingen doen en de hond dan niet zomaar hoort te bijten.
Of dat nu uit zichzelf is, of doordat de baas het voorkomt.
De hond beet niet zomaar. Het was overigens wel onterecht. Ook onder die omstandigheden hoorde hij niet te bijten.
Maar het is iets dat iedereen met hond kan overkomen. Jou ook. Het is iets waar je dus niet op bedacht bent. Dat was deze vrouw ook duidelijk niet, anders had ze zich wel schrap gezet tegen het vallen. Dan was die hond ook niet losgeschoten en heel die ellende niet aan de orde geweest.
En de hond heeft training nodig want hij moet hiermee leren omgaan.
dagmar88 schreef: En in deze vind ik agressief gedrag van de baas wél relevant.
De mevrouw heeft de hond niet in de hand en de meneer zichzelf niet.
Je noemt het ene en je noemt het ander.
Twee verschillende zaken die los van elkaar staan. Gedrag baas is dus niet relevant. Hij heeft de hond waarschijnlijk ook nooit ingezet tegen andere mensen.
dagmar88 schreef: :19: Lijkt mij dus heel prettig en volledig terecht dat er op basis van die feiten beoordeeld gaat worden of de hond daar op zijn plaats is.
En wat de feiten zijn, daar kan dus al over gediscusieerd worden, zoals wij nu al doen. Jij haalt er dingen bij die in mijn ogen geen feiten zijn die bij de zaak van de hond horen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ach kom gewoon allemaal exuus lopen zoeken voor het goedkeuren van iemand zijn gedrag wat hij niet in de hand kan houden.
Gewoon mensen opzoeken om er flink op te rammen door 2 mensen het ziekenhuis in te slaan omdat het je niet aanstaat wat ze zeggen.
Zegt heel veel over je persoonlijkheid en karakter.
Hopelijk word het meegenemen in de beslissing over de hond.
.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ennath schreef:
EstherK schreef:
Ennath schreef:
EstherK schreef:Ik denk maar zo dat deze meneer met de rug tegen de muur staat. Hij voelt zich misschien volkomen machteloos en in de steek gelaten.
Als zogenaamde getuigen vervolgens leugens gaan verspreiden dan kan het licht even uitgaan. Voor het geweld dient deze meneer een passende straf te krijgen. Ik praat het absoluut niet goed. Echter, ik kan me levendig voorstellen dat deze dingen gebeuren. Dat heeft niets met asocialiteit te maken. Ieder mens heeft een moment dat de grens van het fatsoen bereikt is.

Sterkte. Ik hoop dat Rex snel thuis is.
Sorry, ik kan het me niet voorstellen.
Dan bijt op je tanden, smijt thuis eens even met de deuren en schrijf je een brief op poten.
- en als je verstandig bent laat je die vervolgens liggen totdat je afgekoeld bent-
Je gaat niet, niet, niet je gram halen met je vuisten, zou leuk worden als iedereen dat doet. We hebben al genoeg geweldadigheden op straat van mensen die zich niet kunnen beheersen. Het volgende stapje is een moord omdat "ze" over je vrouw roddelen? :piew:
O
Het begint bij de mensen die leugens verspreiden over iets wat je ontzettend lief is. Als je dan al in het nauw gedreven bent dan kan dit tot geweld leiden. Dan is het stadium van brieven schrijven ruimschoots gepasseerd.
Heb jij wel eens zoiets meegemaakt?
Nee het begint met een forse misstap van je hond, en na zo'n misstap past je alleen nog maar een bescheiden opstelling en selectieve oren. Als je ditgedrag goed praat praat ook het gedrag van jongeren die hun roddelende vriendjes aanpakken door een moord (te laten) plegen goed. Dit gedrag is gewoon fout en gewoon niet goed te praten.

Het zal wel aan mij liggen, maar is het echt de bedoeling hier op het forum dat we meeleven met een man wiens hond eerst een kind een ambulance in heeft gebeten, omdat het gillend rende, en vervolgens 2 mensen het ziekenhuis in heeft geslagen omdat ze iets zeiden wat hem niet aanstond?
Echt? Oh nou ja, ok.

Ehm veel sterkte dan maar Peter1. Wat erg voor je. Ik hoop echt dat je je hond terugkrijgt omdat je zoveel van je hondje houdt. Echt.

Ik hoop ook dat je heeeeeel ver bij mij uit de buurt woont, dat dan weer wel, je zou je maar tegekomen op straat mét je hond en vervolgens iets doen wat jou niet aanstaat.......
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

iones schreef: Maar het is iets dat iedereen met hond kan overkomen. Jou ook. Het is iets waar je dus niet op bedacht bent. Dat was deze vrouw ook duidelijk niet, anders had ze zich wel schrap gezet tegen het vallen. Dan was die hond ook niet losgeschoten en heel die ellende niet aan de orde geweest.
:neenee: Vergeet dat maar.
Mijn honden worden opgevoed alvorens ze tot dergelijke acties over gaan.
Ik heb geen honden die even 'los kunnen schieten' of waarbij je *oepsie* niet op dingen bedacht kunt zijn.

:wink: Ik ga helaas met enige regelmaat op mijn smoel, maar zelfs met (tegelijk) gekneusde ribben, verschoven knieschijf en arm uit de kom, komt het niet in mij op los te laten. Gebeurd niet, punt. :19:
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ach kom gewoon allemaal exuus lopen zoeken voor het goedkeuren van iemand zijn gedrag wat hij niet in de hand kan houden.
Gewoon mensen opzoeken om er flink op te rammen door 2 mensen het ziekenhuis in te slaan omdat het je niet aanstaat wat ze zeggen.
.
Ik zoek niet zozeer excuus. Ik zoek meer begrip om slechts NIET tot veroordelen te komen. Dat is alles.

Als het gedrag van baas al meegenomen wordt in deze case zullen ze kijken naar het volgende;
- heeft hij de hond ooit gebruikt in zijn agressie tegen anderen?
- heeft de hond overigens eerder agressief gedaan tegen mensen?
- is de baas al ooit eerder agressief geweest tegen mensen?

En heeft hij bewust mensen opgezocht om ze het ziekenhuis in te rammen? Of zochten mensen de ts op om te zuigen over zijn hond, zodat hij ze in elkaar ging rammen?
Ik vind dat nuances die wel verschil uitmaken.

Nogmaals: niet dat ik het in elkaar rammen goedpraat. Ik weet alleen niet wat ik zelf gedaan zou hebben. Ik heb nog nooit iemand aangevallen. Maar dat sluit niet uit dat ik nooit in een situatie terecht zou kunnen komen waardoor ik zoiets alsnog zou kunnen doen.

Trouwens iets anders:
mensen hier zijn tegen geweld en agressie.
Ik vind zuigen ook een vorm van agressie. Je doet iemand daarmee mentaal geweld aan.
Toch signaleer ik geregeld op dit forum dat er gezogen wordt.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:Ach kom gewoon allemaal exuus lopen zoeken voor het goedkeuren van iemand zijn gedrag wat hij niet in de hand kan houden.
.
Ik zoek niet zozeer excuus. Ik zoek meer begrip om slechts NIET tot veroordelen te komen. Dat is alles.

Als het gedrag van baas al meegenomen wordt in deze case zullen ze kijken naar het volgende;

En heeft hij bewust mensen opgezocht om ze het ziekenhuis in te rammen? Of zochten mensen de ts op om te zuigen over zijn hond, zodat hij ze in elkaar ging rammen?

Nogmaals: niet dat ik het in elkaar rammen goedpraat. Ik weet alleen niet wat ik zelf gedaan zou hebben. Ik heb nog nooit iemand aangevallen. Maar dat sluit niet uit dat ik nooit in een situatie terecht zou kunnen komen waardoor ik zoiets alsnog zou kunnen doen.

Trouwens iets anders:
Ik vind zuigen ook een vorm van agressie. Je doet iemand daarmee mentaal geweld aan.
Dan heeft iedereen een reden om erop los te slaan omdat iedereen wel een mening ergens over heeft , in dit geval over je hond.
Nee het is niet los te zien van de hond die in beslag genomen is ,het 1 is het gevolg van het ander en heeft met elkaar te maken.
2 mensen het ziekenhuis in slaan ,laat ook zien hoe je in het leven staat en je dingen kunt relativeren en oplossen.
Niet de schuld bij een ander neerleggen dat ze je getrikkert hebben ,als je zelf geen rem hebt.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

iones schreef:
.

Trouwens iets anders:
Goh Iones, jij hebt ervaring hierin lees ik? Vindt je het erg als ik mijn hoed niet opvreet als ze zijn gedrag wel zullen meewegen bij het wel of niet terug geven van de hond?
Maatschappelijk belang en zo dat mee gaat wegen + het feit dat de hond bewezen niet in bedwang kon worden gehouden.
Deze hond wordt, hoop ik, gewoon herplaatst bij mensen die hem aankunnen en verantwoordelijk gedrag vertonen, roze spuit zal er wel niet komen hoor, terecht ook, maar de kans is toch wel kleiner geworden nu dat de hond terug gaat, geheel terecht overigens, vind ik.
Want zoals hier wel vaker wordt geroepen wij zijn er niet bijgeweest, maar niets menselijks is ons vreemd en meestal willen we ons eigen aandeel in een incident nogal eens wat afzwakken. Daar zal TS ook niet ongevoelig voor zijn. Blijft over 1 ambulance 2x ziekenhuis. Dan zeg ik toch vanuit heel mijn hart, doe maar niet meer terug. Laat het hondje maar lekker ergens anders naar toe gaan.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

iones schreef: Trouwens iets anders:
Ah. Mag nu het halve HF elkaar afmaken met toestemming van Iones?
Als kind leer je al dat je je handjes in dat soort gevallen gewoon bij je hebt te houden.
Ook wanneer je moeder dik is en je schoenen stom zijn.
Wanneer je dat als volwassen man nog niet kunt, is het tijd voor minimaal een cursusje zelfbeheersing :19:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Iones: jij vraag om begrip voor zijn agressie. Die zal die van mij niet krijgen, nu niet en nooit niet.
Hij gaat verhaal halen (wat al vooringenomen klinkt) en staat iemand het ziekenhuis is.
Niet 1 keer, nee 2 keer. Je kunt dus constateren dat hij geen spijt heeft van de eerste keer en de situatie willens en wetens nog een keer opzoekt. Hij wist waar hij toe in staat is.
Verder klinkt er geen enkele spijt door in zijn verhaal, ik hoor eerder een zekere trots.

De laatste keer dat ik in elkaar geslagen ben vond de dader in de rechtbank nog steeds dat hij het recht had en vroeg om begrip voor zijn daad. Gelukkig dacht de rechter daar anders over.
Ik doe stelselmatig en altijd aangifte van geweld en bedreiging. Voor het geval je denkt dat ik de hele dag over straat loop om agressie over mezelf uit te roepen: allemaal werkgerelateerd.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Budkes
Zeer actief

Precies Boutje, zo hebben wij eens de uitzonderlijke regel opgenomen in een muilkorf en aanlijngebod dat een Bullmastiff alleen gemuilkorfd moest worden uitgelaten als de JR van dezelfde eigenaar dus, er ook bij was. Die klote de boel op namelijk, maar ja de Bull werd dan dus wel getriggert en gevaarlijk, want groot en sterk voor kleine hondjes, dus JR erbij =>muilkorf op. Zonder JR geen muilkorf want het was in wezen een grote goede sul. De Jack Russell moest trouwens altijd een muilkorf om.
Gr. Aniek

Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen! TS heeft toch contact met Macho-Haley? Hij zou haar beter als voorbeeld kunnen nemen. Zoals ik het me herinner heeft die het heel wat beter aangepakt en zelf de verantwoording genomen voor het gebeurde.
bouvierpoedel
Zeer actief

kipo schreef:Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen! TS heeft toch contact met Macho-Haley? Hij zou haar beter als voorbeeld kunnen nemen. Zoals ik het me herinner heeft die het heel wat beter aangepakt en zelf de verantwoording genomen voor het gebeurde.
Je bedoeld TS = TBS dus. :LOL:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef:
kipo schreef:Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen! TS heeft toch contact met Macho-Haley? Hij zou haar beter als voorbeeld kunnen nemen. Zoals ik het me herinner heeft die het heel wat beter aangepakt en zelf de verantwoording genomen voor het gebeurde.
Je bedoeld TS = TBS dus. :LOL:
:tong: :F:
Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lola96 »

Stel dat je op een verschrikkelijke manier geprovoceerd wordt, je licht gaat uit en je slaat iemand een blauw oog, zou ik eventueel nog begrip voor op kunnen brengen.
Maar wanneer je iemand het ziekenhuis in slaat ga je echt wel verder dan dat.
En als je dat dan ook nog eens 2 keer doet zit er volgens mij wel een klein steekje los.
Zal mij niks verbazen wanneer de rechter deze man niet voor een zeer sociaal persoon aanziet.
Ik hoop in dit geval maar 1 ding, dat de hond goed terecht gaat komen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dat zeker.. :ok:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dagmar88 schreef:
iones schreef: Maar het is iets dat iedereen met hond kan overkomen. Jou ook. Het is iets waar je dus niet op bedacht bent. Dat was deze vrouw ook duidelijk niet, anders had ze zich wel schrap gezet tegen het vallen. Dan was die hond ook niet losgeschoten en heel die ellende niet aan de orde geweest.
Ik heb geen honden die even 'los kunnen schieten' of waarbij je *oepsie* niet op dingen bedacht kunt zijn.

:wink: Ik ga helaas met enige regelmaat op mijn smoel, maar zelfs met (tegelijk) gekneusde ribben, verschoven knieschijf en arm uit de kom, komt het niet in mij op los te laten. Gebeurd niet, punt. :19:
Oh ik ben wel van mening dat iedereen een ''dat doet ie anders nooit incident'' met zijn of haar hond kan overkomen.
Maar als je dat overkomt past het je enkel om het boetekleed aan te trekken en niets anders.
Dat zal ook bij de getroffen partij anders overkomen dan het zh in geslagen worden :roll:
Iets wat bovendien ook nog geheel nadelig kan uitpakken voor je zaak en dus voor je hond.
Budkes
Zeer actief

Dat hoeft niet hoor Tineke, misschien is de hond ergens anders wel veel beter af. En komt het de hond dus wel ten goede.
Gr. Aniek

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Budkes schreef:Dat hoeft niet hoor Tineke, misschien is de hond ergens anders wel veel beter af. En komt het de hond dus wel ten goede.
Oh dat geloof ik ook dat de hond wellicht ergens anders beter af is na dit te hebben gelezen van ts.
Maar ik snap dus niet dat je zoiets om te beginnen al doet , ook nog eens wetende dat dit je zaak ontzettend kan schaden.
Oh meneer heeft u twee buren het zh ingeslagen ,nou hier is uw hond terug u kunt overduidelijk niet zonder,ja vast :roll:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

tineke schreef:
Budkes schreef:Dat hoeft niet hoor Tineke, misschien is de hond ergens anders wel veel beter af. En komt het de hond dus wel ten goede.
Oh dat geloof ik ook dat de hond wellicht ergens anders beter af is na dit te hebben gelezen van ts.
Maar ik snap dus niet dat je zoiets om te beginnen al doet , ook nog eens wetende dat dit je zaak ontzettend kan schaden.
Oh meneer heeft u twee buren het zh ingeslagen ,nou hier is uw hond terug u kunt overduidelijk niet zonder,ja vast :roll:
Dat dus.
Als je 2 buren het ziekenhuis inslaat, dan gaat er echt duidelijk iets totaal mis. In ons landje zit je ook echt niet zomaar 3 dagen vast. Woedend, wanhopig of wat dan ook worden is puur menselijk, maar daadwerkelijk echt mensen het ziekenhuis inmeppen, nee, dat gaat echt veeeeeeeeeel te ver.
Dan heb je volgens mij een flinke cursus woedebeheersing nodig. Maar het is natuurlijk nooit een excuus om iemand, dit keer 2 personen het ziekenhuis in te meppen.
Stel je eens voor, dat we allemaal zo basaal gaan reageren, wat een nare bedoeling zou dat worden.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

EstherK schreef:Ik denk maar zo dat deze meneer met de rug tegen de muur staat. Hij voelt zich misschien volkomen machteloos en in de steek gelaten.
Als zogenaamde getuigen vervolgens leugens gaan verspreiden dan kan het licht even uitgaan. Voor het geweld dient deze meneer een passende straf te krijgen. Ik praat het absoluut niet goed. Echter, ik kan me levendig voorstellen dat deze dingen gebeuren. Dat heeft niets met asocialiteit te maken. Ieder mens heeft een moment dat de grens van het fatsoen bereikt is.

Sterkte. Ik hoop dat Rex snel thuis is.
Ik kan mij die machteloosheid heel goed voor stellen, en dat hij kwaad wordt omdat anderen zo goed weten hoe of wat, en dat rond bazuinen, kan ik mij ook heel goed voor stellen.

Maar ja, iemand het ziekenhuis in slaan is nu eenmaal niet de manier om duidelijk te maken dat het niet klopt wat ze zeggen.
Ik heb heel wat wraakgevoelens gehad. toen er over mijn vorige hond roddels verpreid werden, maar het werd mij ook recht in mijn gezicht verteld, zo was ook het wel. Ik ben altijd blij als ze het tegen mij zeggen en niet rondbazuinen. Maar ik ben verschrikkelijk kwaad geweest, en ben elke keer wegeglopen voordat het uit de hand kon lopen.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

tineke schreef:
dagmar88 schreef:

Oh ik ben wel van mening dat iedereen een ''dat doet ie anders nooit incident'' met zijn of haar hond kan overkomen.
Maar als je dat overkomt past het je enkel om het boetekleed aan te trekken en niets anders.
Dat zal ook bij de getroffen partij anders overkomen dan het zh in geslagen worden :roll:
Iets wat bovendien ook nog geheel nadelig kan uitpakken voor je zaak en dus voor je hond.
:mrgreen: Ik ga altijd gewoon maar van het slechtste uit. Dus waar ik geen overzicht heb, lopen ze aan de voet en kunnen verder weinig.
Maar goed, ik denk dus niet dat loslaten/uit de halsband glippen bij een onverwachte situatie iedereen kan overkomen. Vind het maar een knullig 'excuus', of wat daar voor door moet gaan.
Gedrag van hond en baas zal vast niet uit de lucht zijn komen vallen.

:wink: Zo'n situatie als met Macho is natuurlijk weer een heel ander verhaal, dát kan inderdaad iedereen overkomen.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Dan heeft iedereen een reden om erop los te slaan omdat iedereen wel een mening ergens over heeft , in dit geval over je hond.
Nee het is niet los te zien van de hond die in beslag genomen is ,het 1 is het gevolg van het ander en heeft met elkaar te maken.
2 mensen het ziekenhuis in slaan ,laat ook zien hoe je in het leven staat en je dingen kunt relativeren en oplossen.
Niet de schuld bij een ander neerleggen dat ze je getrikkert hebben ,als je zelf geen rem hebt.
Ik geloof zelfs dat iedere mens in staat is tot moord. Alleen is de een gemakkelijk er toe te triggeren, en de ander heel moeilijk en daar zit nog een hoop tussenin.

Dus voor iedereen bestaat er wel een reden om over te gaan tot geweld en agressie. Alleen vinden gelukkig die redenen meestal niet plaats.

kipo schreef:Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen!
Nou, dan zijn er veel mensen die onterecht loslopen....

Verder leest iedereen iets anders uit mijn woorden dan dat ik hier heb neergezet. Vreemd. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat.
Budkes
Zeer actief

Nog gelukkiger weten gewoon de meeste mensen zich prima te beheersen. 2 man het ziekenhuis in slaan omdat ze slecht praten over je hond, het moet toch niet gekker worden. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Dan heeft iedereen een reden om erop los te slaan omdat iedereen wel een mening ergens over heeft , in dit geval over je hond.
Ik geloof zelfs dat iedere mens in staat is tot moord. Alleen is de een gemakkelijk er toe te triggeren, en de ander heel moeilijk en daar zit nog een hoop tussenin.

Dus voor iedereen bestaat er wel een reden om over te gaan tot geweld en agressie. Alleen vinden gelukkig die redenen meestal niet plaats.

kipo schreef:Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen!
Nou, dan zijn er veel mensen die onterecht loslopen....

Verder leest iedereen iets anders uit mijn woorden dan dat ik hier heb neergezet. Vreemd. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat.
Tuurlijk heeft ieder mens agressie in zich zitten en zou ook kunnen moorden.
Maar dat is juist het verschil dat niet iedereen er op gaat meppen en moorden om pietluttigheden.
Maakt je toch iets uitzonderlijk als je het wel doet terwijl het grootste gedeelte van de mensheid het niet doet omdat zij daarnaast ook nog andere karakter trekken hebben wat ze weerhoud .
Jij doet een beetje of het alles overheersend is om die fout te begaan en dat maakt het juist eng en maakt je iets wat niet helemnaal spoort op de 1 of andere manier.
Ze lopen rond dat weet ik ,maar zou als je weet van jezelf dat je snel geneigd bent tot toch wel hulp zoeken ,want het kan een keer slecht aflopen voor jezelf of die ander.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

bouvierpoedel schreef:Ze lopen rond dat weet ik ,maar zou als je weet van jezelf dat je snel geneigd bent tot toch wel hulp zoeken ,want het kan een keer slecht aflopen voor jezelf of die ander.
Inderdaad, daar kan je hulp voor zoeken. Maar er zijn heel veel mensen die dat niet willen, want dan zou je je eigen zwakheden moeten erkennen.... :piew:

Ik heb wel hulp gehad, omdat ik driftbuien had. Ik heb echt wel een met een baksteen in handen gestaan, om naar iemand toe te willen gooien in mijn woede. Maar ik kon mij verstand nog gebruiken, en gooide niet. Ik heb met hulp toen leren omgaan met mijn boosheid, ik loop nu weg, als het mis dreigt te gaan, al gebeurd dat nog zelden, gelukkig.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”