Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef: Tuurlijk heeft ieder mens agressie in zich zitten en zou ook kunnen moorden.
Maar dat is juist het verschil dat niet iedereen er op gaat meppen en moorden om pietluttigheden.
Maakt je toch iets uitzonderlijk als je het wel doet terwijl het grootste gedeelte van de mensheid het niet doet omdat zij daarnaast ook nog andere karakter trekken hebben wat ze weerhoud .
Jij doet een beetje of het alles overheersend is om die fout te begaan en dat maakt het juist eng en maakt je iets wat niet helemnaal spoort op de 1 of andere manier.
Ze lopen rond dat weet ik ,maar zou als je weet van jezelf dat je snel geneigd bent tot toch wel hulp zoeken ,want het kan een keer slecht aflopen voor jezelf of die ander.
Die mensen hebben denk ik niet zoveel zelfkennis en gaan slechts over tot hulp als ze dat aangeraden of opgelegd wordt nadat er een escalatie heeft plaatsgevonden.
Er zijn ontzettend veel mensen die om de een of andere reden hulp nodig hebben maar die dat niet opzoeken omdat ze weigeren dat in te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

iones schreef:
kipo schreef:Als je op verbale provocatie zover doordraait dat je mensen het ziekenhuis in slaat, hoor je niet los te lopen!
Nou, dan zijn er veel mensen die onterecht loslopen....

Verder leest iedereen iets anders uit mijn woorden dan dat ik hier heb neergezet. Vreemd. Ik heb nergens gezegd dat ik het goed praat.
Ik reageerde niet op jou, maar ja, er zullen best meer mensen zijn die onterecht loslopen. Ik heb het niet over een klap of een blauw oog als de gemoederen oplopen, daar kan ik nog enig begrip voor opbrengen, maar iemand het ziekenhuis in slaan, vind ik echt niet kunnen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb alleen het eerste bericht van ts gelezen.
En schrik er een beetje van. Als je de hond niet kan houden waarom ga je er dan mee lopen ?
Hoe kun je kinderen die schreeuwen ''dat doen kinderen nou eenmaal'' De schuld geven van het falen van je vrouw ?

Ik hoop dat de hond dus niet terug thuis komt. Een tweede incident betekend de rolze spuit.
Zou ik erg jammer vinden voor de hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Tuurlijk heeft ieder mens agressie in zich zitten en zou ook kunnen moorden.
Maar dat is juist het verschil dat niet iedereen er op gaat meppen en moorden om pietluttigheden.
Maakt je toch iets uitzonderlijk als je het wel doet terwijl het grootste gedeelte van de mensheid het niet doet omdat zij daarnaast ook nog andere karakter trekken hebben wat ze weerhoud .
Jij doet een beetje of het alles overheersend is om die fout te begaan en dat maakt het juist eng en maakt je iets wat niet helemnaal spoort op de 1 of andere manier.
Ze lopen rond dat weet ik ,maar zou als je weet van jezelf dat je snel geneigd bent tot toch wel hulp zoeken ,want het kan een keer slecht aflopen voor jezelf of die ander.
Die mensen hebben denk ik niet zoveel zelfkennis en gaan slechts over tot hulp als ze dat aangeraden of opgelegd wordt nadat er een escalatie heeft plaatsgevonden.
Er zijn ontzettend veel mensen die om de een of andere reden hulp nodig hebben maar die dat niet opzoeken omdat ze weigeren dat in te zien.
en dan moeten we het maar goedvinden dat ze de medemens als die iets minder aardigs over je hond zeggen, het ziekenhuis inslaan?? Ga helemaal een eind lopen.

Zou wat zijn dat iedere keer als er iets negatiefs is gezegd over Tirsa dat ik die personen allemaal in het ziekenhuis zou hebben geslagen???? :piew: Mijn enige opmerking was altijd tegen Tirsa: ze weten lekker niet wat ze missen en liep vrolijk door.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Neeltje schreef: en dan moeten we het maar goedvinden dat ze de medemens als die iets minder aardigs over je hond zeggen, het ziekenhuis inslaan?? Ga helemaal een eind lopen.
Dat is de boodschap helemaal niet. Je maakt het belachelijk door "iets minder aardigs" te schrijven.

Het gaat over mensen die aan het einde van hun latijn zijn. Die met de rug tegen de muur staan. Die zich machteloos voelen. Die de paria in de buurt zijn.
Ga je dan over zo'n persoon kwaadspreken en leugens verspreiden dan wordt mogelijk de grens overschreden en knapt er iets bij diegene. En dan kan iemand gewelddadig worden.
Ik begrijp dat zoiets kan gebeuren. Het is niet goed te praten dat er mensen in het ziekenhuis belanden. Maar ik begrijp het wel.

Ieder mens is hiertoe in staat.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Behalve de heilige boontjes op dit forum, die zuigen alleen lekker veilig vanachter hun computer en wijzen met het vingertje naar anderen. Want zij zijn beter....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

EstherK schreef:
Neeltje schreef: en dan moeten we het maar goedvinden dat ze de medemens als die iets minder aardigs over je hond zeggen, het ziekenhuis inslaan?? Ga helemaal een eind lopen.
Dat is de boodschap helemaal niet. Je maakt het belachelijk door "iets minder aardigs" te schrijven.

Het gaat over mensen die aan het einde van hun latijn zijn. Die met de rug tegen de muur staan. Die zich machteloos voelen. Die de paria in de buurt zijn.
Ga je dan over zo'n persoon kwaadspreken en leugens verspreiden dan wordt mogelijk de grens overschreden en knapt er iets bij diegene. En dan kan iemand gewelddadig worden.
Ik begrijp dat zoiets kan gebeuren. Het is niet goed te praten dat er mensen in het ziekenhuis belanden. Maar ik begrijp het wel.

Esther doe is ff kalm, jij maakt er wel een enorm eenzijdig drama van zeg. Jij kent Peter1 en zijn gezin? Je kunt ook doorslaan naar de andere kant. Er is in het hele verhaal niets waarvan ze zichzelf vrij kunnen pleiten. Hun hond heeft een kind gebeten omdat ze hem niet konden houden, die hoefde zijn vrouwtje niet te verdedigen of zo, nee niets van dat al, hij rukt zich los en bijt een gillend kind dat helemaal niet van zins was de hond uberhaupt aan te raken. Dat het niet haar opzet was dat snap ik, maar het is haar wel te verwijten. Zij had haar hond nooit los mogen laten.
Vervolgens slaat Peter1 niet 1 maar 2 buren het ziekenhuis in, niet omdat hij zichzelf moet verdedigen tegen hun aanvallen, dus niks zelfverdediging, maar omdat ze iets zeggen over zijn bijtende hond, want hoe je het ook wend of keert, hij heeft gebeten. Je weet notabene niet eens wat er is gezegd :U: maar volgens jou is arme Peter aan het eind van zijn Latijn en staat hij met de rug tegen de muur. Ben je bij hem op de koffie geweest of zo?
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

iones schreef:Behalve de heilige boontjes op dit forum, die zuigen alleen lekker veilig vanachter hun computer en wijzen met het vingertje naar anderen. Want zij zijn beter....
Ik ben geen heilig boontje en ook geen zuiger, maar wel absoluut beter als Peter1 ja. Op de eerste plaats omdat ik er voor zorg dat mijn hond geen rennende gillende of spelende kinderen bijt. Ik zou diep diep en nog dieper door het stof gaan als mijn hond een volstrekt onbekend kind dat totaal geen interaktie zoekt met mijn hond dusdanig bijt dat er een ambu ter plaatse moet komen.
Op de tweede plaats omdat ik geen buren het ziekenhuis in sla. En nee Esther en Iones, never nooit zal ik iemand het ziekenhuis in slaan omdat hij/ zij wat zegt over mijn hond, kind, vader, moeder of welk familielid dan ook.
En ik durf met overtuiging te zeggen dat 80 % van de mensen dat niet doet.

Jaja nu kunnen jullie weer komen met ieder mens heeft zijn grens, maar bij Peter1 ligt die klaarblijkelijk erg laag, iets verkeerds zeggen is voldoende om het ziekenhuis in geslagen te worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

EstherK schreef:

Nu trek jij ook conclusies terwijl je niet weet hoe het is gegaan. Paria in de buurt, hoe weet je dat? Allereerst is het (deels) eigen schuld dat die hond is ingenomen. En dat dat en ongelukje was geloof ik wel maar ze hebben het zelf kunnen voorkomen en hebben zelf schuld. Dan heb je wat mij betreft niet veel recht van spreken en al helemaal geen mensen het ziekenhuis in te slaan als je iets niet aanstaat, wat die mensen ook zeiden.

Weet niet hoor maar als ik hier een buurtbewoner had met een bijtgrage Herder die hij niet onder controle heeft en vervolgens ook zelf gaat meppen als het hem niet aanstaat had ik er liever voor gezorgd dat meneer zijn hond niet terug kreeg :ok: Ik vind het een beetje een enge combinatie, bijtgrage Herder en eigenaar die zich niet kan beheersen.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef: Esther doe is ff kalm, jij maakt er wel een enorm eenzijdig drama van zeg. Jij kent Peter1 en zijn gezin? Je kunt ook doorslaan naar de andere kant. Er is in het hele verhaal niets waarvan ze zichzelf vrij kunnen pleiten. Hun hond heeft een kind gebeten omdat ze hem niet konden houden, die hoefde zijn vrouwtje niet te verdedigen of zo, nee niets van dat al, hij rukt zich los en bijt een gillend kind dat helemaal niet van zins was de hond uberhaupt aan te raken. Dat het niet haar opzet was dat snap ik, maar het is haar wel te verwijten. Zij had haar hond nooit los mogen laten.
Vervolgens slaat Peter1 niet 1 maar 2 buren het ziekenhuis in, niet omdat hij zichzelf moet verdedigen tegen hun aanvallen, dus niks zelfverdediging, maar omdat ze iets zeggen over zijn bijtende hond, want hoe je het ook wend of keert, hij heeft gebeten. Je weet notabene niet eens wat er is gezegd :U: maar volgens jou is arme Peter aan het eind van zijn Latijn en staat hij met de rug tegen de muur. Ben je bij hem op de koffie geweest of zo?
Ik ben kalm. Waarom doe je alsof ik niet kalm ben? Is dat omdat ik een andere mening heb dan jij?
Budkes
Zeer actief

Nee dat is omdat je dit schreef:

EstherK schreef:
En dat vond ik behoorlijk dramatisch tot zelfs ietwat hysterisch overkomen. Vooral omdat het nergens op gebaseerd is. Peter1 heeft het vooralsnog zelf niet zo verwoord iig.
Vandaar dat ik zei doe eens ff kalm.
Gr. Aniek

Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Nee dat is omdat je dit schreef:

EstherK schreef:
En dat vond ik behoorlijk dramatisch tot zelfs ietwat hysterisch overkomen. Vooral omdat het nergens op gebaseerd is. Peter1 heeft het vooralsnog zelf niet zo verwoord iig.
Dat schreef ik omdat Neeltje schreef "iets minder aardigs zeggen". Zij maakte het gebeurde heel klein dus ik maakte het heel groot. :mrgreen:
Budkes
Zeer actief

Nou zie, had ik het toch goed gezien. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nanna schreef:
EstherK schreef:
Budkes schreef: En dat vond ik behoorlijk dramatisch tot zelfs ietwat hysterisch overkomen. Vooral omdat het nergens op gebaseerd is. Peter1 heeft het vooralsnog zelf niet zo verwoord iig.
Dat schreef ik omdat Neeltje schreef "iets minder aardigs zeggen". Zij maakte het gebeurde heel klein dus ik maakte het heel groot. :mrgreen:
Minder aardig, meer onaardig, wat maakt het uit. :19:
Het gaat potdomme om iets triviaals als een hónd. Daar ga je geen mensen voor het ziekenhuis inrammen.
Dan tel je tot drie, laat ze lekker lullen en denk je aan het belang van je hond. Iets dat nu verprutst is, want ik zie TS dat hele beest nooit terugkrijgen. Met dank aan zijn kinderlijke basale driften. :ok:
Uitgaande van het feit dat zijn verhaal waar is. :cool2:
Vreemd genoeg twijfel ik daar wel aan. Eerst bijt de hond een kind, vervolgens inbeslagname en daarna gaat hij op de vuist en ramt twee buren het ziekenhuis in zodat hij gearresteerd werd. Kweet niet.....volgens mij klopt er hier het een en ander niet. Ik vind het allemaal 'n enorm woest gebeuren. :hmmm:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Nanna schreef:
Sanne!! schreef:Tjeeh wat een K*T reacties weer.
komop zeg hoe zou je zelf reageren?
Alsof iedereen reageert met mensen het ziekenhuis inslaan als iemand wat van je hondje zegt :roll: :piew:
Maar goed, it takes one to know one zullen we maar zeggen.
Ik vind het wel weer aardig rolbevestigend....
Verbaast me helemaal niets Nanna, ik vind je een behoorlijk obsessieve vrouw met bepaalde rassen :roll:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

????? Djeeeeeees die kerel spoort gewoon niet PUNT
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Loek
Zeer actief

MariskaB schreef:????? Djeeeeeees die kerel spoort gewoon niet PUNT
oh, heb je lang op je duim moeten zuigen om deze onzin eruit te krijgen ?
Ik praat zijn reaktie niet goed maar was je aan mijn hond gekomen had je ook een heel groot probleem gehad, zeker als het verhaal anders is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Loek schreef:
Ik praat zijn reaktie niet goed maar was je aan mijn hond gekomen had je ook een heel groot probleem gehad, zeker als het verhaal anders is.
:19: De buren zijn niet aan de hond gekomen.

Hoe was het trouwens omgekeerd? Wanneer de ouders van het gebeten kind even verhaal waren komen halen vanwege zijn 'geklets' op internet en hém het ziekenhuis in hadden gemept.
Gevalletje 'moet je maar niet aan m'n kind komen'?
Kom op zeg.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Loek schreef:
Nanna schreef:
Sanne!! schreef:Tjeeh wat een K*T reacties weer.
komop zeg hoe zou je zelf reageren?
Alsof iedereen reageert met mensen het ziekenhuis inslaan als iemand wat van je hondje zegt :roll: :piew:
Maar goed, it takes one to know one zullen we maar zeggen.
Ik vind het wel weer aardig rolbevestigend....
Verbaast me helemaal niets Nanna, ik vind je een behoorlijk obsessieve vrouw met bepaalde rassen :roll:
Mwoah, ik heb zelf een Mecheltje en ik loop ook om voor de meeste herders hoor :wink:
Een redelijke kern van waarheid zit er wel in natuurlijk :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Loek schreef:
Sla jij dan ook gelijk een paar man het ziekenhuis in?

Ik word ook woest als iemand aan mijn hond komt, maar er zit nog wel een heel groot gat tussen woest worden en beheerst reageren en een paar man het ziekenhuis inslaan.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Loek schreef:
Ik vind dat de TS niet spoort, das mijn MENING lastig he?
Daarmee dus geen onzin of duimzuigerij maar mijn mening! Dat jij die niet deelt is niet mijn probleem.

En in dit geval hebben die mensen niet aan zn hond gezeten want zijn hond zit opgesloten.
De mensen hebben iets gezegd. Als jij door woorden zo agressief wordt dat je mensen het ziekenhuis in ramt, dan vind ik dat je niet spoort!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Loek
Zeer actief

Muk schreef: Sla jij dan ook gelijk een paar man het ziekenhuis in?

Ik word ook woest als iemand aan mijn hond komt, maar er zit nog wel een heel groot gat tussen woest worden en beheerst reageren en een paar man het ziekenhuis inslaan.
Ik had al geschreven dat ik dat niet goedkeur en nee ik sla niet, laat staan dat je iemand het ziekenhuis inslaat :roll:
Maar ik was ook nog niet klaar met je maar daar zijn tig andere manieren voor te bedenken :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Goeie genade, wat een rare wending is dit. Mensen het ziekenhuis inmeppen omdat die iets negatiefs durven te zeggen over jouw hond die een kimd heeft aangevallen... :roll:
En dan zijn er mensen die hiervoor verzachtende omstandigheden aanvoeren???

Wat mij betreft valt dit onder het ergste tokkiegedrag dat ik me maar kan voorstellen. Ik hoop dat die drie dagen hechtenis worden gevolgd door minstens drie maanden hechtenis. Plus een houdverbod op honden.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

lieke schreef:En dan zijn er mensen die hiervoor verzachtende omstandigheden aanvoeren???
Ja ik :ok:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

dagmar88 schreef:
Loek schreef:
:19: De buren zijn niet aan de hond gekomen.
Precies, en al was dat het geval. Je slaat toch niet mensen het ziekenhuis in en daar ook nog in zekere zin trots op zijn :19:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Loek schreef:
lieke schreef:En dan zijn er mensen die hiervoor verzachtende omstandigheden aanvoeren???
Alsof geweld goed te praten is. :kotz:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Loek schreef:
Dan ben je toch sterk in de minderheid.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Wilm@ schreef:
Nanna schreef:
EstherK schreef:
Budkes schreef: En dat vond ik behoorlijk dramatisch tot zelfs ietwat hysterisch overkomen. Vooral omdat het nergens op gebaseerd is. Peter1 heeft het vooralsnog zelf niet zo verwoord iig.
Minder aardig, meer onaardig, wat maakt het uit. :19:
Het gaat potdomme om iets triviaals als een hónd. Daar ga je geen mensen voor het ziekenhuis inrammen.
Dan tel je tot drie, laat ze lekker lullen en denk je aan het belang van je hond. Iets dat nu verprutst is, want ik zie TS dat hele beest nooit terugkrijgen. Met dank aan zijn kinderlijke basale driften. :ok:
Uitgaande van het feit dat zijn verhaal waar is. :cool2:
Vreemd genoeg twijfel ik daar wel aan. Eerst bijt de hond een kind, vervolgens inbeslagname en daarna gaat hij op de vuist en ramt twee buren het ziekenhuis in zodat hij gearresteerd werd. Kweet niet.....volgens mij klopt er hier het een en ander niet. Ik vind het allemaal 'n enorm woest gebeuren. :hmmm:
Geloof het ook allemaal niet zo.
Lijkt me meer een verhaaltje om reacties uit te lokken.
Wat is het volgende, een vuurgevecht met de politie in een (uiteraard geslaagde) poging de hond uit het asiel te halen?
Wiel
Loek
Zeer actief

thom schreef:
Loek schreef:
Dan ben je toch sterk in de minderheid.
Wat is je punt ? dat de meerderheid per definitie altijd gelijk heeft ?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
Muk schreef: Ik word ook woest als iemand aan mijn hond komt
Er kwám niemand aan die hond. Die hond was er niet eens bij. :19:
Iemand zéi wat over dat beest. En dat was aanleiding genoeg om te gaan knokken en mensen het ziekenhuis in te slaan.
Ik vind dat alleen maar triest en op geen enkele wijze te vergoelijken.
Dat bedoel ik. Natuurlijk ben ik ook niet altijd blij als men iets over mijn hond zegt. Maar daar kan ik mij minder druk om maken. Als iemand letterlijk en bewust mijn hond pijn doet, dan wordt het anders. Dan word ik woest. En een woeste Muk wil je niet meemaken. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”