Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet willen wandelen op de juiste plekken....
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ruwharige standaard teckel
- Aantal honden: 1
Niet willen wandelen op de juiste plekken....
Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik hier goed zit maar aangezien dit over wandelen met de hond gaat, vraag ik het hier maar:
Appie is nu ruim 2 weken bij ons, sinds hij 11 weken is (ivm vakantie van de fokker). In het begin wilde hij absoluut niet wandelen, durfde de deur niet uit.... Dus opgetild naar de plek waar hij z'n behoefte mag doen. Daar aangekomen, alleen een plas doen, zitten en piepen. Dus weer terug, nu wel lopen, hij wist vrijwel meteen de weg terug. En dan in huis poepen, net nadat we terug waren. In overleg met de fokker een knuffeltje van hem aan de riem gedaan en toen liep hij wel een stukje mee, maar toch weer op moeten tillen en op dezelfde plek van uitlaten hetzelfde verhaal...... Nu is die plek wel een drukke plek met fietsers, scooters etc.... Op advies van de buren naar de andere kant gegaan, daar is het stiller. Opgetild daar naar toe..... En dat ging 3 dagen goed, hij poepte daar ook! En daarna wilde ineens niet meer! Wel plassen, maar daarna zitten of liggen en piepen. Terugweg bijna rennend!
Nu is voor ons huis ook een grasveld en 2 wat kleinere, maar...... Daar spelen kids en daar mogen geen honden officieel...... Nu gaat hij wel zelf lopen naar 1 van die velden en plast daar ook een paar x en af en toe poept hij dan ook (poepen doet hij ongeveer 1x in de 2 dagen in huis en anders in de achtertuin, dat laatste vinden we niet zo erg, de achterdeur hebben we expres open staan, zodat hij het daar kan doen als hij het tijdens het wandelen niet heeft gedaan).
Nu is mijn vraag dus: waarom wil hij niet naar die plekken waar hij wel uitgelaten mag worden, maar alleen hier voor huis juist waar het niet mag?! Ik heb van alles geprobeerd: met snoepjes een paar meter iedere keer verder, een knuffeltje mee, een ander speeltje, gewoon blijven staan en wachten...... Er is niets gebeurd waardoor hij bang is geworden of wat dan ook........ Als ik hem alleen laat plassen en dan terug ga, dan poept hij geheid binnen 10 minuten in huis, zonder dat ik het zie....... Hoe kan ik hem dat vertrouwen geven of wat dan ook, dat hij wel alles op die plekken doet?
Hopelijk hebben jullie ideetjes! Misschien nog meer geduld hebben? Als hij wel poept op die plekken, wordt hij ook uitbundig beloond door ons, daar ligt het ook niet aan......
Ik weet niet of ik hier goed zit maar aangezien dit over wandelen met de hond gaat, vraag ik het hier maar:
Appie is nu ruim 2 weken bij ons, sinds hij 11 weken is (ivm vakantie van de fokker). In het begin wilde hij absoluut niet wandelen, durfde de deur niet uit.... Dus opgetild naar de plek waar hij z'n behoefte mag doen. Daar aangekomen, alleen een plas doen, zitten en piepen. Dus weer terug, nu wel lopen, hij wist vrijwel meteen de weg terug. En dan in huis poepen, net nadat we terug waren. In overleg met de fokker een knuffeltje van hem aan de riem gedaan en toen liep hij wel een stukje mee, maar toch weer op moeten tillen en op dezelfde plek van uitlaten hetzelfde verhaal...... Nu is die plek wel een drukke plek met fietsers, scooters etc.... Op advies van de buren naar de andere kant gegaan, daar is het stiller. Opgetild daar naar toe..... En dat ging 3 dagen goed, hij poepte daar ook! En daarna wilde ineens niet meer! Wel plassen, maar daarna zitten of liggen en piepen. Terugweg bijna rennend!
Nu is voor ons huis ook een grasveld en 2 wat kleinere, maar...... Daar spelen kids en daar mogen geen honden officieel...... Nu gaat hij wel zelf lopen naar 1 van die velden en plast daar ook een paar x en af en toe poept hij dan ook (poepen doet hij ongeveer 1x in de 2 dagen in huis en anders in de achtertuin, dat laatste vinden we niet zo erg, de achterdeur hebben we expres open staan, zodat hij het daar kan doen als hij het tijdens het wandelen niet heeft gedaan).
Nu is mijn vraag dus: waarom wil hij niet naar die plekken waar hij wel uitgelaten mag worden, maar alleen hier voor huis juist waar het niet mag?! Ik heb van alles geprobeerd: met snoepjes een paar meter iedere keer verder, een knuffeltje mee, een ander speeltje, gewoon blijven staan en wachten...... Er is niets gebeurd waardoor hij bang is geworden of wat dan ook........ Als ik hem alleen laat plassen en dan terug ga, dan poept hij geheid binnen 10 minuten in huis, zonder dat ik het zie....... Hoe kan ik hem dat vertrouwen geven of wat dan ook, dat hij wel alles op die plekken doet?
Hopelijk hebben jullie ideetjes! Misschien nog meer geduld hebben? Als hij wel poept op die plekken, wordt hij ook uitbundig beloond door ons, daar ligt het ook niet aan......
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Niet willen wandelen op de juiste plekken....
Dit dus.Inge O schreef:uit wat je schrijft heb ik de indruk dat jullie stil blijven staan en dat zou ik dus niet doen, daardoor heeft hij veel te veel de kans om zich te focussen op dingen die hij niet leuk of spannend vindt.
ik zou hem meenemen naar een gebiedje waar je even wat kan lopen samen, dat brengt ook zijn darmen in actie waardoor hij ook veel sneller zal leren poepen buiten.
Dana vond het ook leuk om er lekker bij te gaan liggen en op gras te gaan liggen kauwen of een beetje om zich heen te kijken.
Ik ging dan klein rondjes of achtjes lopen om haar wel te laten bewegen.
Ohh en net zolang buiten blijven staan tot er echt wat gebeurd. Ik heb soms echt wel 30 minuten buiten gestaan om zeker te zijn dat ze iets buiten deed.

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik ook met Enzi. Elke keer als ik hem weer mee naar binnen nam rende hij snel naar achter om (voor de verwarming, ook nog) zijn plasje te doen.Judith-Diesel schreef:Dit dus.Inge O schreef:uit wat je schrijft heb ik de indruk dat jullie stil blijven staan en dat zou ik dus niet doen, daardoor heeft hij veel te veel de kans om zich te focussen op dingen die hij niet leuk of spannend vindt.
ik zou hem meenemen naar een gebiedje waar je even wat kan lopen samen, dat brengt ook zijn darmen in actie waardoor hij ook veel sneller zal leren poepen buiten.
Dana vond het ook leuk om er lekker bij te gaan liggen en op gras te gaan liggen kauwen of een beetje om zich heen te kijken.
Ik ging dan klein rondjes of achtjes lopen om haar wel te laten bewegen.
Ohh en net zolang buiten blijven staan tot er echt wat gebeurd. Ik heb soms echt wel 30 minuten buiten gestaan om zeker te zijn dat ze iets buiten deed.
-
- geregistreerd lid
Probeer Appie ook mee te krijgen, maar dat wordt dan een getrek aan hem om hem mee te krijgen en aangezien hij nog maar 3 maanden is...... Op de plekken waar hij dus eigenlijk niets mag doen (speelveld van de kinderen), daar doet hij wel alles..... Neem ik hem mee naar waar hij wel alles mag doen, daar wil hij dus alleen plassen en verder niet.... Hij gaat vreselijk piepen en trekt mij er juist weg..... Heb niet zoveel zin om een boete te krijgen als ik 'betrapt' wordt omdat hij het op de verkeerde plek doet......
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik denk dat je toch door moet zetten, hij wilt het wel op "verboden" terrein, maar niet op het legale terrein, dan heeft hij voor een gedeelte dus door dat het op het "verbode" terrein mag.CindyM schreef:Probeer Appie ook mee te krijgen, maar dat wordt dan een getrek aan hem om hem mee te krijgen en aangezien hij nog maar 3 maanden is...... Op de plekken waar hij dus eigenlijk niets mag doen (speelveld van de kinderen), daar doet hij wel alles..... Neem ik hem mee naar waar hij wel alles mag doen, daar wil hij dus alleen plassen en verder niet.... Hij gaat vreselijk piepen en trekt mij er juist weg..... Heb niet zoveel zin om een boete te krijgen als ik 'betrapt' wordt omdat hij het op de verkeerde plek doet......
Ik zou voet bij stuk houden en net zolang op het legale terrein lopen tot hij het wel doet.

- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Dexter wilde eerst ook niet meelopen van huis en deed buiten niks om het vervolgens in huis te doen. Dat niet willen lopen werd de eerste paar weken steeds erger en volgens onze instructeur van de cursus, komt dat omdat hij steeds meer binding met zijn 'nest' krijgt. Wij hebben hem de eerste tijd als hij niet wilde lopen gewoon opgetild tot we een eind verder waren en dan weer verder laten lopen. Hij wist dan niet meer waar ons huis was, waardoor hij bij ons wilde blijven in plaats van naar huis wilde lopen. Hoe verder weg we gingen hoe beter dit ging. De terugweg wilde hij wel gewoon lopen en langzamerhand ging de heenweg ook steeds beter.
Het niet buiten willen poepen was bij Dexter gewoon omdat hij de rust er niet voor had. Buiten waren zoveel spannende dingen te zien dat hij gewoon vergat om te poepen of plassen. Wij hebben steeds op rustige plekken een poos stil gestaan in de hoop dat hij het dan ging doen en als we thuis kwamen en hij had nog niks gedaan, hebben we hem eerst in de tuin gezet, want daar had hij de rust wel. Op een gegeven moment werd het minder spannend buiten en deed hij het gewoon tijdens het wandelen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Het niet buiten willen poepen was bij Dexter gewoon omdat hij de rust er niet voor had. Buiten waren zoveel spannende dingen te zien dat hij gewoon vergat om te poepen of plassen. Wij hebben steeds op rustige plekken een poos stil gestaan in de hoop dat hij het dan ging doen en als we thuis kwamen en hij had nog niks gedaan, hebben we hem eerst in de tuin gezet, want daar had hij de rust wel. Op een gegeven moment werd het minder spannend buiten en deed hij het gewoon tijdens het wandelen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
-
- geregistreerd lid
Thanxs allemaal voor jullie reacties! Bij de laatste 2 reacties kan ik me het meeste vinden. Toen hij in het begin het huis niet uit wilde om te wandelen, heb ik de fokker ook om raad gevraagd en die zei ook dat hij zich idd veilig voelde in ons huis. Vandaar dat we het met een knuffel moesten proberen.
Ik ga het straks proberen om hem verder van huis te laten lopen (eerst daar naar toe tillen natuurlijk)..... Ik hou jullie op de hoogte:-)
Ik ga het straks proberen om hem verder van huis te laten lopen (eerst daar naar toe tillen natuurlijk)..... Ik hou jullie op de hoogte:-)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik zou hem er niet zijn zin in geven als hij je terug naar huis trekt.
Eigenwijze klote teckels nemen daar gelijk gebruik van in het beslissen in hoe en wat ze willen.
Gewoon veel eigenwijzer zijn dan je hond en slimmer in oplossingen zoeken om hem een loer te draaien.
.
.
Eigenwijze klote teckels nemen daar gelijk gebruik van in het beslissen in hoe en wat ze willen.
Gewoon veel eigenwijzer zijn dan je hond en slimmer in oplossingen zoeken om hem een loer te draaien.
.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mwa, als het echt een "eigenwijze klote teckel" is heb je binnenkort eerder de kans dat je 's avonds laat nog een uur moet lopen voor hij zijn behoefte doetbouvierpoedel schreef:Ik zou hem er niet zijn zin in geven als hij je terug naar huis trekt.
.
.

Behalve als het regent.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik snap dat je het eng vind om aan de pup zijn riem te trekken, maar je kunt hem ook een tuigje omdoen. Daar kun je gewoon aan trekken zonder dat het zijn luchtpijp beschadigd.
Ik zou niet meegaan in het niet willen lopen. Want dat doet ie omdat ie bang is. En daar moet je een pup nou juist mee helpen. Door hem te leren dat het niet eng is allemaal. En dus kunnen we gewoon doorlopen. Als je gaat stoppen en hem zijn zin geeft in het bang blijven, zeg je eigenlijk dat het okee is om bang te zijn. Dat is het niet, want angst is er om overheen te raken, met de steun van je baasje. Als je pup stopt met lopen, ga dan met enthousiasme hem naar je toe lokken. Doe desnoods een beetje gek, of piep met zijn speeltje. Misschien houdt ie van een balletje, laat de bal dan voor hem uit rollen. En zodra hij uit zichzelf weer gaat lopen, helemaal de hemel in prijzen. Trek je niks aan van mensen die denken dat je gek bent, gewoon kirren van plezier. Elke keer als hij vanuit de weigerstand weer gaat lopen, laat je heel duidelijk weten dat je heel trots op hem bent. Misschien kun je een stukje met hem rennen, om enthousiasme over te brengen.
Maar een beetje aan de riem trekken, is niet erg hoor, daar krijgt ie geen trauma van. Het maakt ook uit hoe je dat doet natuurlijk. Je kunt zachtjes trekken, maar wel blijven aanhouden. Dit kun je doen als je ziet dat hij aanstalten maakt om te gaan zitten. Je pup heeft jouw leiding nodig, dus is het wel de bedoeling dat ie soms gewoon naar je luistert en je vertrouwt. Dat begint al bij pup zijn, laat zien dat jij nergens bang voor bent en dat doorlopen soms gewoon moet, ook al ben je bang. Dat gaat over als je ziet dat er niks is om bang voor te zijn.
Er staan op deze site veel tips voor bange pups, je kunt de zoekfunctie hiervoor gebruiken. Nou succes, en ik adviseer je niet al te soft te zijn want honden kunnen ook blijven hangen in angst en dat wil toch niemand. Dat kun je voorkomen door de leiding te nemen en te laten zien dat als je naar de baas luistert als die zegt dat je moet doorlopen, het goed zal gaan. En zelfvertouwen uitstralen en overbrengen in je stem, jij de baas bent helemaal niet bang of onzeker. Dat is basisvertrouwen, maar dat moet jij hem leren, dat kan ie niet zelf. Uiteindelijk is angstig gedrag ongewenst gedrag, zeker in de toekomst.
Ik heb mijn blik vooruit als we wandelen, en probeer dat over te brengen op mijn honden. We kijken vooruit en we lopen door. Is er iets engs of opwindends, ìk loop iig door en kijk vooruit. Als mijn honden dan naar mij kijken, om te zien wat ze moeten doen, zien ze dat ik gewoon doorloop en volgen ze mijn voorbeeld. Ga ik naar ze staan kijken, gaan ze zelf beslissen wat te doen. En dan heb je eerder kans op negatief gedrag wat uit angst voortkomt. Nou succes met je pup, heb je al foto's geplaatst eigenlijk?
Ik zou niet meegaan in het niet willen lopen. Want dat doet ie omdat ie bang is. En daar moet je een pup nou juist mee helpen. Door hem te leren dat het niet eng is allemaal. En dus kunnen we gewoon doorlopen. Als je gaat stoppen en hem zijn zin geeft in het bang blijven, zeg je eigenlijk dat het okee is om bang te zijn. Dat is het niet, want angst is er om overheen te raken, met de steun van je baasje. Als je pup stopt met lopen, ga dan met enthousiasme hem naar je toe lokken. Doe desnoods een beetje gek, of piep met zijn speeltje. Misschien houdt ie van een balletje, laat de bal dan voor hem uit rollen. En zodra hij uit zichzelf weer gaat lopen, helemaal de hemel in prijzen. Trek je niks aan van mensen die denken dat je gek bent, gewoon kirren van plezier. Elke keer als hij vanuit de weigerstand weer gaat lopen, laat je heel duidelijk weten dat je heel trots op hem bent. Misschien kun je een stukje met hem rennen, om enthousiasme over te brengen.
Maar een beetje aan de riem trekken, is niet erg hoor, daar krijgt ie geen trauma van. Het maakt ook uit hoe je dat doet natuurlijk. Je kunt zachtjes trekken, maar wel blijven aanhouden. Dit kun je doen als je ziet dat hij aanstalten maakt om te gaan zitten. Je pup heeft jouw leiding nodig, dus is het wel de bedoeling dat ie soms gewoon naar je luistert en je vertrouwt. Dat begint al bij pup zijn, laat zien dat jij nergens bang voor bent en dat doorlopen soms gewoon moet, ook al ben je bang. Dat gaat over als je ziet dat er niks is om bang voor te zijn.
Er staan op deze site veel tips voor bange pups, je kunt de zoekfunctie hiervoor gebruiken. Nou succes, en ik adviseer je niet al te soft te zijn want honden kunnen ook blijven hangen in angst en dat wil toch niemand. Dat kun je voorkomen door de leiding te nemen en te laten zien dat als je naar de baas luistert als die zegt dat je moet doorlopen, het goed zal gaan. En zelfvertouwen uitstralen en overbrengen in je stem, jij de baas bent helemaal niet bang of onzeker. Dat is basisvertrouwen, maar dat moet jij hem leren, dat kan ie niet zelf. Uiteindelijk is angstig gedrag ongewenst gedrag, zeker in de toekomst.
Ik heb mijn blik vooruit als we wandelen, en probeer dat over te brengen op mijn honden. We kijken vooruit en we lopen door. Is er iets engs of opwindends, ìk loop iig door en kijk vooruit. Als mijn honden dan naar mij kijken, om te zien wat ze moeten doen, zien ze dat ik gewoon doorloop en volgen ze mijn voorbeeld. Ga ik naar ze staan kijken, gaan ze zelf beslissen wat te doen. En dan heb je eerder kans op negatief gedrag wat uit angst voortkomt. Nou succes met je pup, heb je al foto's geplaatst eigenlijk?
- ranetje
- Zeer actief
Ik zou helemaal niet aan een riem gaan trekken.
Gewoon pup opnemen en een eind verderop weer neerzetten.
Dat is veel minder stressen.
Zo zwaar is een teckelpup niet.
Als hij het eng vindt gaat hij de wereld eerst maar verkennen vanaf mijn arm.
Dat is veel minder stressen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 04 sep 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Eens .ranetje schreef:Ik zou helemaal niet aan een riem gaan trekken.
Dat is veel minder tressen.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Even een kwestie van volhouden maar voor de duidelijkheid; hoe vaak poept hij nu per dag (binnen en/of buiten) ?
1 x per 2 dgn is erg weinig, 1 per dag is al weinig. Kan natuurlijk ook zijn dat hij poepen niet prettig vind (misschien te hard en daardoor pijnlijk) en dat binnen poepen beter gaat (meer rust) Enfin, ik neem aandat poepen op zich het probleem niet is maar toch goed om daar altijd ook even i.e.i. naar te kijken.
Enfin, heel veel puppy's vinden het moeilijk om rond te lopen, maar probeer het maar eens vanuit hun standpunt te bekijken, het is een hele grote, lawaaiige wereld. Geduld, begrip etc. doet het dan echt goed. Ik heb er echter met Ezio 1x een soort machtsspel van gemaakt. Die ging 's avonds gewoon op zijn kont zitten met zijn gezicht richting huis. Ik probeerde echt alles om hem mee te krijgen maar meneer bleef koppig zitten, ik moest hem dragen. Ik ben toen 1 x met mijn rug naar hem toe gaan staan, beetje voor me uit staan babbelen, na dik 15 minuten kwam hij naast me staan met zo'n "oke, jij wint" blik. Daarna nooit meer last gehad van "ik wil 's avonds niet meer uit".
1 x per 2 dgn is erg weinig, 1 per dag is al weinig. Kan natuurlijk ook zijn dat hij poepen niet prettig vind (misschien te hard en daardoor pijnlijk) en dat binnen poepen beter gaat (meer rust) Enfin, ik neem aandat poepen op zich het probleem niet is maar toch goed om daar altijd ook even i.e.i. naar te kijken.
Enfin, heel veel puppy's vinden het moeilijk om rond te lopen, maar probeer het maar eens vanuit hun standpunt te bekijken, het is een hele grote, lawaaiige wereld. Geduld, begrip etc. doet het dan echt goed. Ik heb er echter met Ezio 1x een soort machtsspel van gemaakt. Die ging 's avonds gewoon op zijn kont zitten met zijn gezicht richting huis. Ik probeerde echt alles om hem mee te krijgen maar meneer bleef koppig zitten, ik moest hem dragen. Ik ben toen 1 x met mijn rug naar hem toe gaan staan, beetje voor me uit staan babbelen, na dik 15 minuten kwam hij naast me staan met zo'n "oke, jij wint" blik. Daarna nooit meer last gehad van "ik wil 's avonds niet meer uit".
-
- Zeer actief
Ik zou buiten leuker maken voor je pup, eerst een stukje mee op de arm zodat de pup alles veilig kan overzien, dan even lekker spelen en dan op het gemakkie terug kuieren, over waar hij plast en poept zou ik me nog niet zo druk maken, een zakkie meenemen en de drol oprapen
De ene pup is nu eenmaal wat sneller en ondernemender dan de andere pup, ik zou er zeer beslist geen dwang opleggen. Veilige situatie bieden zodat het pupje leert dat hij op jou kan vertrouwen. Meetrekken zou ik absoluut niet doen want als de pup naar huis wil loopt hij vanzelf wel terug, heen is het probleem en dat los je op door het pupje op de arm mee te nemen

De ene pup is nu eenmaal wat sneller en ondernemender dan de andere pup, ik zou er zeer beslist geen dwang opleggen. Veilige situatie bieden zodat het pupje leert dat hij op jou kan vertrouwen. Meetrekken zou ik absoluut niet doen want als de pup naar huis wil loopt hij vanzelf wel terug, heen is het probleem en dat los je op door het pupje op de arm mee te nemen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien wil je te snel.
Ik weet nog wel dat Buster een jonkie was. die wilde ook als jonge pup niet wandelen. want binnen was veilig.
nu wil hij juist heel super graag wandelen. dus dat komt vast wel allemaal goed.
hoe loop je iegenlijk met hem aan de riem?
met Buster had ik wat beloningssnoepjes mee, en beloonde hem als hij mee kwam lopen. gewoon rustig lekker koeterdekoet wandelen. niet snel willen etc.
optillen deed ik eigenlijk nooit.
en het is toch niet zo erg als hij daar wil poepen op het veldje waar het niet mag? gewoon opruimen met een zakje. en ondertussen oefenen aan het meewandelen aan de riem.
ik zou juist vermijden dat je hem ergens naartoe optilt, waar hij dan zo snel mogelijk weer van terug naar huis wil rennen. zo bouw je geen leuke ervaringen op, naar mijn idee. het versterkt dan alleen de angst, doordat het terug naar huis mag rennen.
ik zou spelenderwijs, op de grond hurken om de hond naar je toe te laten lopen, de hond aanleren hoe je aan de riem loopt. en belonen. en dat uitbreiden.
Ik weet nog wel dat Buster een jonkie was. die wilde ook als jonge pup niet wandelen. want binnen was veilig.
nu wil hij juist heel super graag wandelen. dus dat komt vast wel allemaal goed.
hoe loop je iegenlijk met hem aan de riem?
met Buster had ik wat beloningssnoepjes mee, en beloonde hem als hij mee kwam lopen. gewoon rustig lekker koeterdekoet wandelen. niet snel willen etc.
optillen deed ik eigenlijk nooit.
en het is toch niet zo erg als hij daar wil poepen op het veldje waar het niet mag? gewoon opruimen met een zakje. en ondertussen oefenen aan het meewandelen aan de riem.
ik zou juist vermijden dat je hem ergens naartoe optilt, waar hij dan zo snel mogelijk weer van terug naar huis wil rennen. zo bouw je geen leuke ervaringen op, naar mijn idee. het versterkt dan alleen de angst, doordat het terug naar huis mag rennen.
ik zou spelenderwijs, op de grond hurken om de hond naar je toe te laten lopen, de hond aanleren hoe je aan de riem loopt. en belonen. en dat uitbreiden.
-
- Zeer actief
Dat ligt eraan hoe lang ik het opgehouden heb...Cleva schreef:Niet "naar een plekje gaan" maar een rondje wandelen. Dan zoekt hij zelf wel een plekje uit waar hij vindt dat hij moet poepen.
Kun jij zelf op commando poepen? Ik niet.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Bruno wil alleen poepen in het struikgewas. Of ander groen spul. Alleen als het ècht niet anders kan, doet ie het op de stoep. En dan is het ook meteen twee handenvol want dan heeft ie het te lang opgehouden, hahaha. Echt een struikenpoeper. Wel makkelijk ook want hij poept dus altijd ver van het pad af in het park, waar ik niet eens op zou kunnen ruimen als ik wilde. Want mijn pootjes zijn niet brandnetel/berenklauw bestendig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ooh, wat gekCleva schreef: Kun jij zelf op commando poepen? Ik niet.

-
- geregistreerd lid
Allemaal verschillende reacties, maar wel leuk om uit te proberen:)..... Had gister dus een waarschuwing aan mn reet omdat ik hem op 'verboden' terrein liet lopen! Iemand hier had waarschijnlijk gebeld dat er een hond uitgelaten werd/laten lopen op het gras....... Was best wel boos, want ik zie hier zo vaak honden lopen die ook nog poepen en die mensen ruimen het niet eens op (Appie heeft nl al 2x die poep zitten eten, bah)....... Maar.......... Heb gister op de stoep met Appie gelopen, de straat uit, hoek om en toen nog een klein stukje tot op het gras waar het wel mocht en dat ging dus goed! Onderweg 3x geplast, wat gesnuffeld en gepoept! Vanochtend ging de jongste dochter ook mee en hij huppelde vrolijk mee, weer hetzelfde ritueel en alles gedaan..... Alleen na een uurtje binnen spelen, deed hij een hele grote plas binnen. Gelukkig op het laminaat, maar goed, die éne keer dat hij het binnen doet..... Gisteravond ook bijna gepoept binnen, maar mn man zag het en heeft hem snel naar buiten getild en daar heeft hij gepoept. Extra beloond natuurlijk! Na het boodschappen doen net, weer hetzelfde ritueel, maar nu ging het wat moeizamer, meer gepiept. Heb het laatste stukje hem getild en op het gras gezet. Ik heb ook gemerkt, dat als het gras nat is, dat hij daar dus niet wil lopen:-)....... Ga ook een beetje met een omweg naar het legale grasveld, zodat Appie ook niet de neiging krijgt om naar het illegale grasveld te gaan...... Het gaat me wel lukken, de éne keer makkelijker dan de andere keer......
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Klinkt alsof het al een stuk beter gaat! Nu is het nog even doorbijten, maar dit gaat heel snel over. Over een paar maanden zie je iemand anders met een pup die niet mee wil lopen en dan denk je: o ja dat deed die van mij ook ooit 

- ranetje
- Zeer actief
Gaat al stukken beter
Teckels en nat gras .........tsja
Went hij ook wel aan

Teckels en nat gras .........tsja

Went hij ook wel aan

-
- geregistreerd lid
Net alweer een overwinning!!! Ben nu de andere kant opgegaan, waar ook een fietspad is.... Heb favoriet speeltje aan een ander touw vast gemaakt en ook meegenomen....... Het eerste stukje hield hij het speeltje vast, maar stak gewoon over en bleef lopen ......... Ben zelf maar na een paar minuten omgekeerd en terug gaan lopen...... Op de terugweg ook nog gepoept en dat natuurlijk extra beloond! Hij kijkt me al aan als hij wil poepen, zo van 'zie je, ik kan het wel'! Ik geloof dat hij het een beetje begint te snappen/begrijpen......... Het was zo'n vrijheid/opluchting dat Appie gewoon meeliep! Nu zal het misschien niet iedere keer zo makkelijk gaan, maar toch, al 2x op 1 dag, da's al veel! Kijken of hij straks ook mee wil lopen naar school, da's nl dezelfde weg.......
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt goed, even wat meer geduld hebben en wat leuke speeltjes meenemen, wat lekkers ook... mijn Bowie liep in het begin graag aan de flex, ze vond de vaste lijn niet zo leuk om telopen als we alleen liepen... met de andere honden erbij liep ze als een speer overigens.