Belle is een ongecastreerde (felle) teef en Hessel is er net een weekje en is 13 weken. Het is voorlopig nog niet aan de orde (Belle is echt nét een paar dagen loops af) maar daarom wil ik juist nu zoveel mogelijk informatie over de keuze tussen castratie reu/teef of helemaal geen castratie. Ik weet dat hier iedereen anti castratie is daarom vind ik het ook lastig om een topic te maken, maargoed.
Belle is zes jaar en pittig, dominant naar andere honden, van pup af aan al. Van Hessel weten we het natuurlijk (nog) niet want die is er net en is een pup.. Er komt straks een periode dat Hessel vruchtbaar is en Belle loops. We hebben Belle nooit laten castreren omdat het gewoonweg niet nodig was en omdat ze al een felle tante is. Ik ben bang dat dit dan verergerd omdat je dat overal leest.
Nu Hessel er is en we straks dus twee 'complete' honden hebben moet ik er toch over na aan het denken wat dan te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen van alle opties echt geweldig vind. Reu castreren niet, teef castreren niet, maar ik vind scheiden (of uit logeren) ook geen hele reële optie. Dus. Dilemma? Hier ervaringen? Ben dus benieuwd waar jullie voor zouden kiezen en met welke redenen. Ik sta overal voor open