(Beetje veel foto's zijn het, ik kon niet kiezen

Moderator: moderatorteam
Volgens mij zijn ze dan gemakkelijker vast te houden?Simy schreef:Leuke foto's.
Vroeg me wel af waarom ze allemaal(eentje maar niet) een tuigje dragen?
Toevallig in een ander topic kwam ik m vandaag of gister tegen en gezocht naar meer info: tre ponti.Rebble schreef:Gave foto's!
Mooi tuig heeft die whippet aan! (Her)kent iemand het merk?
M@rleen schreef:Mooie foto's![]()
Maar wat heeft die wippet aan de pootjes?
M@rleen schreef:Toevallig in een ander topic kwam ik m vandaag of gister tegen en gezocht naar meer info: tre ponti.Rebble schreef:Gave foto's!
Weet alleen nog niet waar je die kunt kopen, buiten internet om, want vind m erg mooi.
Ik weet niet of er een happy pets hier in de buurt zit maar dat is zo uitgevonden natuurlijkDomor schreef:Happy pets verkoopt ze in de winkel, maar op de website staat hij nog niet, je zou er voor kunnen mailen. Mij bevalt het tuigje ontzettend goed.
Ik vind er alleen een in Wageningen?Rebble schreef:M@rleen schreef:Toevallig in een ander topic kwam ik m vandaag of gister tegen en gezocht naar meer info: tre ponti.Rebble schreef:Gave foto's!
Weet alleen nog niet waar je die kunt kopen, buiten internet om, want vind m erg mooi.
Tnx, ik ga even speuren![]()
Ik weet niet of er een happy pets hier in de buurt zit maar dat is zo uitgevonden natuurlijkDomor schreef:Happy pets verkoopt ze in de winkel, maar op de website staat hij nog niet, je zou er voor kunnen mailen. Mij bevalt het tuigje ontzettend goed.Dank je wel!
Een tuig idd omdat de honden bij de start echt tegengehouden moeten worden totdat ze mogen starten. Hier kun je goed zien dat ze er echt in hangen.Simy schreef:Leuke foto's.
Vroeg me wel af waarom ze allemaal(eentje maar niet) een tuigje dragen?
Kruising stabij werd me verteld, vast met een teckelNanna schreef:Kaiou schreef:
kruising Teckel x Border Collie?
Ik zal eens vragen zondag over de tuigen, ik weet eigenlijk niet of er echt op gelet wordt wat voor soort tuig en waarom wel of niet.poembaa schreef:Ik heb laatst een hond met een blessure gehad en toen kwam het ter sprake bij de fysio. Welk soort tuig is nou het beste. Ik had voor het fietsen een tuig van Hurtta. Zoals de Rottweiler op de foto. Dus een band voor de borst langs en eentje onderlangs. Bovenop een grotere lus, makkelijk vasthouden. Ik vind het een pracht-tuig. Maar helaas. Het blijkt helemaal niet zo geschikt te zijn. Het belet namelijk de vrije beweging van de bovenarm van de hond. Beter is dus een tuig zoals de bruine herder heeft. Eentje met een zgn Y aan de voorkant. Ik weer wat wijzer (en ik liep in Duitsland tegen goedkope Y tuigen aan, meteen gekocht).
Maar hier bij de flyball zie ik veel tuigen met zo'n band voor de borst. Van die Julius tuigen hebben dat bv ook. Wordt er bij jullie ook gelet op het soort tuig? Neenee, ik reageer niet om beter te weten of zo hoor. Alleen, ík wist het niet en nu ik het wel weet, dacht ik, laat ik het delen. Ik geloof ook niet dat ze meteen dood gaan van een ander tuig hoor.
Ik vind dat tuig van de whippet trouwens ook práchtig. Hihihi, met name de kleur. Maar met mijn langharen zie je daar niks van en ik vermoed dat deze misschien ook te veel voor de borst zit. Maar mooi is-ie!
Dank je.Nanna schreef:Prachtige foto's hoor
Dank je welJudith-Diesel schreef:Gave foto's!!
Erg leuke sport, en Dana vond het op de Doedag ook geweldig, maar de dichtsbijzijnde Flyball cursus is hier 45 minuten vandaan en dat vind ik echt te verweg...
de whippet heeft dat juist met elk ander tuig. tot nu toe is dit het tuig dat het beste blijft zitten.Domor schreef:ZO'n y-tuig is vast op zo'n manier praktisch maar hij ging bij onze hond vaak scheef zitten en dan zit hij in de oksel waar hij dus weer irriteert.
Het tuigenmerk heeft trouwens ook een website. En de honden van foto 7 en 12 (whippet is 9) dragen ook een TP-tuig, maar de whippet draagt de secondo en zij dragen de primo als ik het zo zie.
http://www.tre-ponti.nl/
Het tuig is trouwens bij de hals ontzettend ruim, doordat het tuig geen voor- en achterkant kent. Het viel ons bij Boris direct op dat hij veel ruimer liep dan met zijn oude tuig (in de winkel gewisseld).