Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wensenlijstje ras wat denken jullie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

*Ineke*
Zeer actief
Mijn ras(sen): IJslandse Hond
Aantal honden: 2

Re: wensenlijstje ras wat denken jullie?

Ongelezen bericht door *Ineke* »

Kruimel53 schreef:
*Ineke* schreef:
Kruimel53 schreef:En wb hondenlucht: voer kan heel veel uitmaken. Vroeger had ik brok-etende stinkhonden en tegenwoordig naar roosjes ruikende vers-vreters :engel: Nee serieus, het scheelt echt! En wat ook scheelt is regelmatig in de regen dan wel zwemmen. En er zijn natuurlijk mensen die hun honden wekelijks onder de douche douwen, dat kan ook nog.
Ja maar... ja maar... De IJslander heeft die typische hondenlucht niet. Of in ieder geval een stuk minder. Heb hier 3 IJsco's en 2 andere honden en ruik heel duidelijk het verschil. De IJsco's nemen ook heel snel de geur van hun omgeving aan (daardoor ruiken ze ook wel 'ns naar hond, hebben ze weer tegen mekaar aan lopen meuren :mrgreen: ).
Klopt, maar ik heb ook andere rassen gehad :W:
Maar die zijn dan niet te vergelijken met je tegenwoordige naar roosjes ruikende versvreters. :pffff:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik heb geen idee waar een leuke stabiele pup vandaan te halen van de rassen die je als laatste hebt genoemd.
Maar ik zou daar zeker veel tijd in stoppen qua zoeken want ik ken een aantal Ridgebacks en Weimaraners
die al heel jong voor van alles en nog wat bang waren.
Kan toeval zijn maar ik geloof niet dat angsthazengedrag voor deze twee rassen normaal is.
Als ik poep praat word ik wel verbeterd :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Van een Beauceron en Weimaraner ist niet zo heel moeilijk :ok:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Cin77 schreef:Hahahaha, die blauwe!!! dat wordt 'm....

Ik heb mijn rassen (Ridgeback, Weimaraner, Vizsla, Amerikaanse Boxer (Ja, hij staat toch op de lijst ;-), schnauzer), naast elkaar opgeschreven.
Dankzij jullie een hele aanvulling! Nu eens met mijn man praten en lekker inlezen..... Maar ik houd me altijd aanbevolen als iemand nog iets te binnen schiet ;-).
Och, ja, ik voelde me idd een beetje schuldig ofzo, dat ik het ras wel mooi wil vinden. Ben blij dat jullie dat niet gek vinden.
Fijn dat je wat ideeën hebt en verder gaat inlezen :ok: .
Nou valt mij op dat je "Amerikaanse" Boxer hebt staan, i.p. is de boxer een duits ras, bedoel je misschien de Amerikaanse Bulldog? Wel weer een ander ras, ik weet er niet heel veel van behalve dat ze groter en steviger zijn dan de boxer met in de verte een gezamelijke voorouder waardoor ze soms met elkaar worden verward (meestal als de Am.Bull nog jong en ranker is).

edit: typefoutje
Laatst gewijzigd door annemick op 25 aug 2012 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Cin77 »

Hoi!! Idd, dat heb ik fout annemick. Ik bedoelde de am. bulldog.
Ik kan jullie vertellen, dat mijn man en ik gisteravond bij een wijntje mijn uitvoerige lijst hebben doorgenomen. Handig internet ernaast, om de rassen nog wat verder te onderzoeken. We hebben werkelijk alles overwogen wat je volgens mij maar kan bedenken. En langzaam zijn we rassen gaan afstrepen o.a.:
De weimarener om zijn zeer groot jachtinstinct, zijn bij eigenaren lees ik dat ze echt heeeel veel beweging nodig hebben.
De ridgeback, omdat ik het gevoel wat Judith-Diesel beschrijft zelf ook kreeg.
Oftewel, na een hele avond hielden we de Beauceron over. Zou je denken dat we klaar waren, ware het niet, dat we tijdens ons gezellige honden-klets-computer-zoek-avondje, stuitten op een minder bekend heel ander soort ras:
Ca de Bou (perro de presa mallorquin).

Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben. In Belgie zit een fokker, wiens honden ik het mooist vind (beetje langere neus, lichtgekleurd).
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Misschien kun je Brigitte eens een vragen, die heeft ervaring met ca de bou.
http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... ofile&u=23
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Cin77
geregistreerd lid

Dank je Samantha! Ik heb haar een pb gestuurd!
Cin77
geregistreerd lid

Hallo!! Nou er is heel wat door me heen gegaan de laatste dagen. Ook de ca de bou viel af vanwege onze gezinssituatie. Ik heb avonden gezocht naar een geschikt ras, dat dus qua karakter en "wensen" bij ons zou passen. En ik kan zeggen dat het is gelukt. Tenminste, we gaan bij een terugkomdag voor Zwitserse Witte Herders (kort harige) kijken, om een indruk op te doen van deze honden. Heel benieuwd ben ik, zover in het "hondenproces" ben ik nog niet geweest. Het hele gezin gaat mee en in september is deze dag bij de fokker.
Misschien.......hebben we ons ras gevonden. Jullie horen het vast nog wel.
Bedankt in elk geval voor het meedenken. Ik heb zoveel gelezen en geleerd, dat is ook echt heel leuk geweest. Alleen het zoeken al is leuk, haha, laat staan een echte hond.....
Thanks!
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Mail ik je net over onze superrr lieve Ca de Bou, valt hij af, lekker dan :tongue:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Veel succes, hou ons op de hoogte!!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat dacht je van een grote (Zwitserse) sennenhond?
Wel aan de maat, maar verder qua karakter volgens mij precies wat je zoekt....
zeker ook voor wat betreft je niet houden van speelse honden maar van lekker doorlopen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zoek je een hond die je vooral los van de riem wilt uitlaten, op de veluwe, dan zou ik ook goed kijken naar het jachtinstinct van een hond. (en ook op het oog van je kippen.)

en wil je een hond die afschrikt (inbrekers) of een hond die alleen aanslaat (want dat doen kleine honden ook) ?
Cin77
geregistreerd lid

Hoi!
@Emma, we zoeken idd een hond die bij ons lekker in de Veluwe kan rennen. Liefst niet met een groot jachtinstinct. (Idd, die kippen.....:-)).

Hij moet inbrekers zeker afschrikken.

@Kooi, dankzij jou tip van de zwitserse Sennenhond, ben ik met wat zoeken op internet terecht gekomen bij de Zwitserse Witte Herder. En ik ben heel blij met de eigenschappen van deze hond. Ik heb een fokker gebeld, en er is binnenkort een dag (die organiseert ze eens in de drie jaar) waarbij de gefokte honden samenkomen. We zijn uitgenodigd om te komen kijken. We zien dus volwassen honden, pups, de ouderdieren, en de mensen en evt. gezinnen waar witte herders bij wonen. Ik heb een goed gevoel.....30 september is deze dag, en als het goed bevalt, geven we ons op voor de wachtlijst. En intussen blijf ik lezen, lezen, lezen. Maar nu met de focus op dit ras....... Jullie horen er van!!!!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Succes.....leuk!!!! :D
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Cin77 schreef:Hoi!! Idd, dat heb ik fout annemick. Ik bedoelde de am. bulldog.
Ik kan jullie vertellen, dat mijn man en ik gisteravond bij een wijntje mijn uitvoerige lijst hebben doorgenomen. Handig internet ernaast, om de rassen nog wat verder te onderzoeken. We hebben werkelijk alles overwogen wat je volgens mij maar kan bedenken. En langzaam zijn we rassen gaan afstrepen o.a.:
De weimarener om zijn zeer groot jachtinstinct, zijn bij eigenaren lees ik dat ze echt heeeel veel beweging nodig hebben.
De ridgeback, omdat ik het gevoel wat Judith-Diesel beschrijft zelf ook kreeg.
Oftewel, na een hele avond hielden we de Beauceron over. Zou je denken dat we klaar waren, ware het niet, dat we tijdens ons gezellige honden-klets-computer-zoek-avondje, stuitten op een minder bekend heel ander soort ras:
Ca de Bou (perro de presa mallorquin).

Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben. In Belgie zit een fokker, wiens honden ik het mooist vind (beetje langere neus, lichtgekleurd).
Ik weet dat de Ca de Bou ondertussen is afgevallen, maar moest hij terug opduiken, ga dan AUB niet bij de fokker in België (grote regio Aartselaar), maar ga naar een fokker die zijn honden officieel test op HD (zoals Oldpride in NL of ToldiToldi in Polen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”