Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
- Aantal honden: 1
Re: Teckels
Ik dacht juist dat ze het liever niet deden als er niet echt een reden voor was.
Maar jouw dierenarts raadt het dan toch aan?
Maar jouw dierenarts raadt het dan toch aan?
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
mijn dierenarts wel ja.
ik heb geen zin in baarmoeder onstekingen, melkkliertumoren etc.
ik heb geen zin in baarmoeder onstekingen, melkkliertumoren etc.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
- IvysToeter
- Zeer actief
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Bobby is cute (en stoer)!!!Daniela schreef:Zo, en ik heb weer een "nieuwe" hond terug van de trimster
Blijft hij altijd zo zwart? Meeste ruwharigen die ik ken zijn meer gevlekt/grijs/bruin.. Vind hem mooi!

Sofie!

- Florabel
- Zeer actief
Wij laten Sofie niet helpen, zonder medische noodzaak.
Ook voor niet steriliseren/castreren valt een hoop te zeggen...
Ook voor niet steriliseren/castreren valt een hoop te zeggen...

Sofie!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
De dierenarts zegt wel meerIvysToeter schreef:Dobby is zondag al een half jaar oud.
De dierenarts adviseert vanaf een half jaar en het liefste voor de eerste loopsheid.
Hoe vaker ze loops worden hoe meer procent kans er is op tumoren en dingen waar je absoluut niet op zit te wachten.

Ik doe het niet, maar als je het wil doen..wacht dan eerst tot ze helemaal uitgegroeid is en ga nog meer informatie erover lezen. Nog een jaar wachten is toch niet zo'n probleem lijkt mij;)
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... +castratie

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik ben het met je eens (niet dat dat er wat toe doet_Inge_ schreef:De dierenarts zegt wel meerIvysToeter schreef:Dobby is zondag al een half jaar oud.
De dierenarts adviseert vanaf een half jaar en het liefste voor de eerste loopsheid.
Hoe vaker ze loops worden hoe meer procent kans er is op tumoren en dingen waar je absoluut niet op zit te wachten.![]()
Ik doe het niet, maar als je het wil doen..wacht dan eerst tot ze helemaal uitgegroeid is en ga nog meer informatie erover lezen. Nog een jaar wachten is toch niet zo'n probleem lijkt mij;)
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... +castratie

Ik zou ook mijn hond eerst volwassen laten worden, of überhaupt niet laten castreren. Zonder reu in huis is die loopsheid 2x per jaar echt geen probleem...
Al snap ik wel dat je met een hondje als Dobby met zo'n oogafwijking geen risico wil nemen op een zwangerschap.
Risico's op baarmoederontstekingen neem ik met een korreltje zout: een castratie bij zo'n jong teefje brengt ook gezondheidsrisico's met zich mee

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- IvysToeter
- Zeer actief
alles brengt gezondheids risico's met zich mee.
we mogen (en willen) sowieso niet fokken met dobby.
je hoort overal verschillende verhalen van wanneer wel of niet steriliseren/castreren.
je hoort overal verschillende verhalen van wanneer wel of niet steriliseren/castreren.

- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het is hier vloeken in de kerk. Mijn chihuahua'tje werd een kleine 18/19 jaar geleden gesteriliseerd voor de 1e loopsheid op advies van da, fokker en iedereen was er eigenlijk voor ook omdat het risico op mamatumoren bijna uitgesloten werd. Omdat het hier nog niet gedaan werd heeft mijn da info ingewonnen in Amerika omdat ze ook tot een heel klein ras behoorde. Het ging prima en zij is zonder gekke dingen 17+ geworden. Overigens had ik toen ook 3 hele reuen. Daarnaast vind ik dat een ieder moet doen wat het best bij zijn/haar situatie past. Heb nu twee teven die niet gesteriliseerd zijn, ga ik ook niet laten doen maar in mijn achterhoofd ben ik toch wel eens bang voor een baarmoederontsteking.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- IvysToeter
- Zeer actief
- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Steriliseren vóór de 1e loopsheid, eigenlijk is steriliseren hier helemaal uit den boze. Een gezonde hond het mes in zetten is voor velen niet acceptabel.IvysToeter schreef:hoe bedoel je vloeken in de kerk?
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- IvysToeter
- Zeer actief
ohh op die manier.
nou ja dit is de keuze die wij hebben gemaakt.
neem aan dat ieder dat gewoon voor zich zelf mag beslissen?
neem aan dat ieder dat gewoon voor zich zelf mag beslissen?

- Florabel
- Zeer actief
[quote="IvysToeter"]ohh op die manier.
neem aan dat ieder dat gewoon voor zich zelf mag beslissen?[/
Tuurlijk, maar ervaringen, meningen, argumenten kunnen helpen je mening te vormen. Vandaar een forum
neem aan dat ieder dat gewoon voor zich zelf mag beslissen?[/
Tuurlijk, maar ervaringen, meningen, argumenten kunnen helpen je mening te vormen. Vandaar een forum

Sofie!

- tekkel
- Erelid
ja, dat kan ik me voorstellen. scherp opletten, maar dat doen we toch wel bij onze oetsjiekoetsjiesPool schreef:Heb nu twee teven die niet gesteriliseerd zijn, ga ik ook niet laten doen maar in mijn achterhoofd ben ik toch wel eens bang voor een baarmoederontsteking.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Florabel
- Zeer actief
Nog een vraagje aan de teckelbezitters van oudere honden: tot hoe lang groeiden jullie hondjes door? Sofie is nu bijna 9 maanden, net loops, maar ze ziet er nog best pupperig uit (te? korte oren en vacht)
Komt het nog goed met haar?

Sofie!

- tekkel
- Erelid
die oren weet ik niet hoor!Florabel schreef:Nog een vraagje aan de teckelbezitters van oudere honden: tot hoe lang groeiden jullie hondjes door? Sofie is nu bijna 9 maanden, net loops, maar ze ziet er nog best pupperig uit (te? korte oren en vacht)
maar de vacht bij mijn vorige tekkel, die ik ook vanaf pup had, veranderde nog erg na het eerste jaar en één of twee trimbeurten. weet niet hoe dat bij een langhaartje is.
kwa lichaamsgroei: na een jaar zwaren ze nog wel uit. worden ze breder en sterker, maar niet echt veel groter meer volgens mij.
- IvysToeter
- Zeer actief
heb je helemaal gelijk in hoor!Florabel schreef:

- Daniela
- Zeer actief
Op wat voor manier is de vacht veranderd? Bobbie heeft nogal een zachte vacht, en ik hoop natuurlijk dat die wat stugger word.tekkel schreef:die oren weet ik niet hoor!Florabel schreef:Nog een vraagje aan de teckelbezitters van oudere honden: tot hoe lang groeiden jullie hondjes door? Sofie is nu bijna 9 maanden, net loops, maar ze ziet er nog best pupperig uit (te? korte oren en vacht)
maar de vacht bij mijn vorige tekkel, die ik ook vanaf pup had, veranderde nog erg na het eerste jaar en één of twee trimbeurten. weet niet hoe dat bij een langhaartje is.
kwa lichaamsgroei: na een jaar zwaren ze nog wel uit. worden ze breder en sterker, maar niet echt veel groter meer volgens mij.
Verder merk ik wel qua groeien dat hij redelijk uitgegroeid is sinds een maand of 11. Hij is alleen wat gespierder geworden daarna.
-
- Zeer actief
Ja hoor iedereen moet het zelf weten... boeit mij verder niet als iemand zijn hond laat helpen..alleen jammer dat mensen vaak niet een jaartje langer kunnen wachten;)IvysToeter schreef:alles brengt gezondheids risico's met zich mee.
En dat fokken vind ik altijd wel grappig dat mensen daar gelijk over beginnen.. ik fok ook niet met mijn honden en ze zijn niet geholpen. Je hoeft niet met elke hond die niet geholpen is te fokken hoor

- tekkel
- Erelid
Mijn vorige tekkel was net een toverbal. Vóór het trimmen was ze een beetje peper-en-zout, ná het trimmen lichtbruin met een dikke zwarte aalstreep.Daniela schreef:Op wat voor manier is de vacht veranderd? Bobbie heeft nogal een zachte vacht, en ik hoop natuurlijk dat die wat stugger word.tekkel schreef:die oren weet ik niet hoor!Florabel schreef:Nog een vraagje aan de teckelbezitters van oudere honden: tot hoe lang groeiden jullie hondjes door? Sofie is nu bijna 9 maanden, net loops, maar ze ziet er nog best pupperig uit (te? korte oren en vacht)
Verder merk ik wel qua groeien dat hij redelijk uitgegroeid is sinds een maand of 11. Hij is alleen wat gespierder geworden daarna.
Toen ze nog heel jong was werd haar vacht nog wel stugger.
-
- Zeer actief
Jules heeft een rare vacht, die kan ik het hele jaar door plukken.
De kleur is volgens mij niet echt veranderd.

- IvysToeter
- Zeer actief
Inge, ik kan best een jaartje langer wachten.
maar wat dat betreft hechten wij best veel waarde aan het oordeel van onze dierenarts.
maar wat dat betreft hechten wij best veel waarde aan het oordeel van onze dierenarts.

- Saskia241
- Zeer actief
Ik vind castreren een beslissing die je weloverwogen moet maken. Ook wij kiezen er niet voor onze honden te laten castreren tenzij echt nodig. Er niet mee fokken vind ik geen doorslaggevende reden. Het zo vroeg doen vind ik ook geen goed idee, laat die hond eerst even ontwikkelen. Maargoed, je moet het zelf weten. Ik zou er niet voor kiezen. Onze dierenarts ook niet, trouwens.
- IvysToeter
- Zeer actief
maar ik hoef het toch verder ook niet (meer) te verdedigen?
kan toch gewoon vrolijk blijven posten over Dobby?
Vanochtend hadden we spelletjes ochtend bij de cursus.
moesten allerlei dingetjes doen.
slaommen, een koekje uit een bak water vissen (deed ze goed!) zoekspelletje onder een dekentje.
ze moest met 4 pootjes op een skateboard staan, ze vond het spannend maar deed het wel.
en door zo'n tunnel heen.
die hadden ze voor Dobby heel kort gezet en toen met enige aanmoediging en lokken ging ze er zo doorheen.
knappe hond!
slaommen, een koekje uit een bak water vissen (deed ze goed!) zoekspelletje onder een dekentje.
ze moest met 4 pootjes op een skateboard staan, ze vond het spannend maar deed het wel.
die hadden ze voor Dobby heel kort gezet en toen met enige aanmoediging en lokken ging ze er zo doorheen.
knappe hond!

- Saskia241
- Zeer actief
Als je geen kritiek wenst, had je het niet moeten posten.IvysToeter schreef:maar ik hoef het toch verder ook niet (meer) te verdedigen?
knappe hond!
Maar zoals ik al zei, je moet het lekker zelf weten hoor.

Gewoon doen wat de dierenarts zegt.
- IvysToeter
- Zeer actief
ik zeg niet dat ik geen kritiek wens.
maar ik zeg alleen dat iedereen zijn eigen mening en eigen keus heeft.
dat is toch ook zo?
buiten dingen die ik beslis kan ik toch nog gewoon leuke dingen blijven posten?
maar ik zeg alleen dat iedereen zijn eigen mening en eigen keus heeft.
dat is toch ook zo?
buiten dingen die ik beslis kan ik toch nog gewoon leuke dingen blijven posten?

- Daniela
- Zeer actief
Ja hoor, gewoon nog leuke berichten blijven plaatsen van Dobby.
Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar dat moet ieder voor zich bepalen. Zou jammer zijn als je daarom niks meer van Dobby laat horen
Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar dat moet ieder voor zich bepalen. Zou jammer zijn als je daarom niks meer van Dobby laat horen

- Saskia241
- Zeer actief
Je moet sowieso nog leuke dingen over Dobby blijven posten!