Teckel moet 20 kilo afvallen PORTLAND - Met zijn 38 kilo lijkt hij meer op een zeehond, maar de Amerikaanse teckel Obie is toch echt een hond. Zij het een veel en veel te zware. Gelukkig is zijn nieuwe baasje vast van plan daar iets aan te doen.
Nora Vanatta uit Portland kreeg Obie in huis via het asiel, omdat zijn vorige, hoogbejaarde baasjes niet meervoor hem konden zorgen. Ze wist van tevoren dat het vijf jaar oude beestje de afgelopen jaren te veel heeft gesnoept heeft en daardoor flink te zwaar is, maar dat het zó erg is, daar schrok ze toch wel van. “Ik bracht hem meteen naar de dierenarts voor een bloedonderzoek”, zo schrijft ze op haar Facebookpagina, "maar wonder boven wonder bleek hij verder gezond.”
Vanatta lijkt de aangewezen persoon om Obie weer aan een normaal gewicht te helpen. Ze studeerde dierengeneeskunde aan de universiteit van Colorado en heeft al een heel plan uitgedacht om de teckel verantwoord te laten afvallen. “Zodra hij wat lichter is, wil ik beginnen met zwemtherapie en hem loopoefeningen laten doen."
Ook krijgt de teckel een uitgebalanceerd dieet voorgeschoteld, met weinig vetten en veel proteïnen. Vanetta verwacht dat het zo moet lukken om zijn gewicht terug te brengen tot 15 a 20 kilo. “Ik hoop dat hij een inspiratie wordt voor alle mensen en dieren die proberen af te vallen.”

Wie zei ook alweer dat alleen Labradors zo vet konden zijn?