Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckels

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Teckels

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Wat een leuke foto's van teckeltjes komen hier voorbij :I: Ik heb er toch nog wel een zwak voor :wink:

Dit was mijn ruwhaar teckel, Sam!
Afbeelding
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Het gaat al veel beter met dobby.
Ze wil alweer wat beter en verder mee wandelen.
Maar we gaan nog niet zo heel ver natuurlijk.
Ze speelt alweer (in d'r eentje want ik ben bang dat ze anders nog te gek doet)
En ze is weer een stuk vrolijker.
Ze was helemaal door het dolle heen toen mijn vriend thuis kwam van z'n werk.
Ze heeft nog een pleister op het wondje zitten, maar zolang hij daar nog netjes op zit ga ik er niet aan komen.
Afbeelding
Nolan
Actief
Mijn ras(sen): Teckel/Dashond

Ongelezen bericht door Nolan »

Wat super mooie foto's van Twiggle en Sam!!

Een teckelwandeling: leuk!!
Helaas ben ik op vakantie.
Allé ja, helaas nu ook weer niet ;-). Maar zo een wandeling lijkt me wel tof.
Dus als jullie nog leuke teckeluitstapjes weten, laat maar weten hé!!
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door Florabel »

We kunnen ook een keer een HF-teckelwandeling organiseren..?
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Pool schreef:Och wat een schattige foto van Dobby,hoe gaat het nu met haar? Wat prachtig is Twiggle, jammer dat je er geen tweede bij mag. Hier komt heel misschien er nog een derde bij en dan wellicht een kaninchen ruwhaar. Wij gaan regelmatig mee met teckelwandelingen en ik vind het best heel gezellig!
Je hebt hem al op het oog? Een herplaatsertje? Foto's!!!!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

tekkel schreef:mooi is twiggle!
de eerste keer dat ik meeging met een tekkelwandeling (met m'n vorige tekkel), was geen groot succes. ik liep, ook op de h'sumse hei, beginpunt t/o het vliegveld bij de snackkar, helemaal vooraan. tot er van achteruit werd geroepen dat we moesten wachten omdat er een tekkeltje heel hard terugrende naar het parkeerterrein. dat was mijn miesje :ugh: die vond er geen bal aan. de rest van de wandeling heb ik haar maar aan de lijn gehouden....

met mijn huidige tekkel ben ik wel meegeweest met tekkelwandelingen op het strand (scheveningen en noordwijk). dat was wel heel leuk.
nu doe ik het niet meer want ik kan niet meer zo snel lopen en ook niet meer van die afstanden :19:

hoe is het nou met dobby? dat laten lopen van de plas is normaal hoor! je kan haar af en toe even optillen en buitenzetten anders. maar meestal duurt het niet zo lang voor ze weer gaan ronddarren :wink:

Dat geintje komt mij erg bekend voor. 2 jaar terug mee geweest met de teckel wandeling op Schier.

Liep nog te verkondigen hoe goed mij teckel los kon lopen..

Komen op strand aan, gooien de honden los :zwaai doei kid........vloog zo de duinen in, achter de konijnen aan. Op gegeven moment kwam ze terug het strand op maar rende compleet de verkeerde kant op...zag haar steeds verder verdwijnen....aflandse wind, dus kon gillen tot ik een ons woog.
:mep:
Duurde even voor truttema in de gaten had dat wij de andere kant op liepen....toen ze terug kwam snel weer aan de lijn gedaan....stoute woef
Pool
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

tekkel schreef:
Pool schreef:Och wat een schattige foto van Dobby,hoe gaat het nu met haar? Wat prachtig is Twiggle, jammer dat je er geen tweede bij mag. Hier komt heel misschien er nog een derde bij en dan wellicht een kaninchen ruwhaar. Wij gaan regelmatig mee met teckelwandelingen en ik vind het best heel gezellig!

Nee heb nog niets op het oog. De twee dames die we nu hebben zijn echt op ons pad gekomen. Afgelopen zondag met de teckelwandeling meegeweest en dan zie ik de ruwharen en die vind ik toch ook wel heel erg leuk! Naar alle waarschijnlijkheid(denk zelfs wel heel zeker)wordt een volgende hond weer een herplaatser net als deze twee.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

billyboy2 schreef:
de eerste keer dat ik meeging met een tekkelwandeling (met m'n vorige tekkel), was geen groot succes. ik liep, ook op de h'sumse hei, beginpunt t/o het vliegveld bij de snackkar, helemaal vooraan. tot er van achteruit werd geroepen dat we moesten wachten omdat er een tekkeltje heel hard terugrende naar het parkeerterrein. dat was mijn miesje :ugh: die vond er geen bal aan. de rest van de wandeling heb ik haar maar aan de lijn gehouden....

met mijn huidige tekkel ben ik wel meegeweest met tekkelwandelingen op het strand (scheveningen en noordwijk). dat was wel heel leuk.
nu doe ik het niet meer want ik kan niet meer zo snel lopen en ook niet meer van die afstanden :19:

hoe is het nou met dobby? dat laten lopen van de plas is normaal hoor! je kan haar af en toe even optillen en buitenzetten anders. maar meestal duurt het niet zo lang voor ze weer gaan ronddarren :wink:

Dat geintje komt mij erg bekend voor. 2 jaar terug mee geweest met de teckel wandeling op Schier.

Komen op strand aan, gooien de honden los :zwaai doei kid........vloog zo de duinen in, achter de konijnen aan. Op gegeven moment kwam ze terug het strand op maar rende compleet de verkeerde kant op...zag haar steeds verder verdwijnen....aflandse wind, dus kon gillen tot ik een ons woog.
Duurde even voor truttema in de gaten had dat wij de andere kant op liepen....toen ze terug kwam snel weer aan de lijn gedaan....stoute woef
Haha nou Jules kan ik echt nooit kwijtraken..die komt ook altijd ff kijken of ik er nog ben. Maar ik heb verder niet veel met teckels, dus vind teckelwandelingen niet zo boeiend. Jules heb ik ook niet uitgezocht omdat ik een teckel wilde, kwam haar gewoon tegen in het asiel en die klik was er.
Afbeelding
Nolan
Actief

Ik vind het zo spannend om Nolan los te laten lopen.
Op de hondenweide hier in de buurt doe ik het wel omdat dat helemaal is afgezet.
En ja, ze volgt me eigenlijk wel. Dus opzich geen probleem.
Maar toch vind ik het te stressie om haar ergens anders los te laten, je weet toch maar nooit naar waar ze ineens naar toe gaat rennen hé.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
_Jules_
Zeer actief

Gewoon vanaf dag 1 los laten lopen.. :F: Dan volgen ze je nog goed en belonen als ze naar je toe komen rennen als je ze roept. Zo snel mogelijk mee beginnen, want als ze ouder worden gaan ze juist niet meer luisteren. Puber Diaz vertikte het een tijdje ook om niet meer te komen, ben gewoon in de auto gestapt en weggereden..toen kwam hij wel hoor :cool2:
Afbeelding
tekkel
Erelid

Nolan schreef:Ik vind het zo spannend om Nolan los te laten lopen.
Op de hondenweide hier in de buurt doe ik het wel omdat dat helemaal is afgezet.
En ja, ze volgt me eigenlijk wel. Dus opzich geen probleem.
Maar toch vind ik het te stressie om haar ergens anders los te laten, je weet toch maar nooit naar waar ze ineens naar toe gaat rennen hé.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
wat inge zegt: zoveel mogelijk los laten lopen (in de natuur hè, niet op straat :wink: ).
en dan heel vaak roepen, belonen met iets heerlijks zodra hij komt en weer laten gaan. niet te ver weg laten lopen, zodat hij meteen weet dat dat niet de bedoeling is -- mocht hij geweldige jachtpassie blijken te hebben.
roep hem alleen als je weet dat je kans op succes hebt. dus niet als hij druk aan het spelen is met een andere hond. als je wilt dat hij dan naar je toekomt kan je hem beter ophalen....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Pool schreef:
tekkel schreef:

Nee heb nog niets op het oog. De twee dames die we nu hebben zijn echt op ons pad gekomen. Afgelopen zondag met de teckelwandeling meegeweest en dan zie ik de ruwharen en die vind ik toch ook wel heel erg leuk! Naar alle waarschijnlijkheid(denk zelfs wel heel zeker)wordt een volgende hond weer een herplaatser net als deze twee.
ik ben ook van de herplaatsers, mijn eebie kwam ook pas bij mij wonen toen ze ruim 5 was (ze is nu bijna 11).
hoop dat je een leukerd tegen het lijf loopt :E:
Nolan
Actief

Oké, super!!
Dat ga ik zeker doen!
Ik deed het al wel soms, maar nu ga ik het wel steeds oefenen op de hondenweide.
Hij heeft nog geen jachtgevoel. Hij is zelf bang van een mier :oohja:
Dan voelt hij is met zijn snuit en dan stapt hij toch maar wat stapjes naar achter. En ja, zo gaat dat een tijdje door tot dat de mier weg is :-)
tekkel
Erelid

Nolan schreef:Oké, super!!
Dat ga ik zeker doen!
Ik deed het al wel soms, maar nu ga ik het wel steeds oefenen op de hondenweide.
Hij heeft nog geen jachtgevoel. Hij is zelf bang van een mier :oohja:
Dan voelt hij is met zijn snuit en dan stapt hij toch maar wat stapjes naar achter. En ja, zo gaat dat een tijdje door tot dat de mier weg is :-)
schattig :I:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Florabel schreef:We kunnen ook een keer een HF-teckelwandeling organiseren..?
Dat lijkt me wel een leuk plan. Alleen denk ik niet dat ik Goof dan los laat lopen, meneer is flink aan het puberen en heeft zijn oren op het moment alleen ter decoratie
Afbeelding
Nolan
Actief

Lijkt me ook zeker leuk!
Maar ja, een gepaste datum en plek vinden zal moeilijk zijn.
Maar misschien wel haalbaar!!
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Lijkt mij ook leuk, als het niet al te ver weg is
Afbeelding
Afbeelding
Nolan
Actief

Ik woon in Antwerpen, dus ja, best wel wat uit de buurt :-).
Maar ik wil gerust een uurtje ofzo rijden hoor, geen probleem.
Is er bij iemand in de buurt een leuke wandeling voor honden?
billyboy2
Zeer actief

_Inge_ schreef:
billyboy2 schreef:

Haha nou Jules kan ik echt nooit kwijtraken..die komt ook altijd ff kijken of ik er nog ben. Maar ik heb verder niet veel met teckels, dus vind teckelwandelingen niet zo boeiend. Jules heb ik ook niet uitgezocht omdat ik een teckel wilde, kwam haar gewoon tegen in het asiel en die klik was er.
Op vreemd terrein laat ik haar ook niet meer los...iets teveel risico dat ze verdwaald.......want die neus werkt perfect, maar de weg weer terug vinden is lastig.

Ik kan ook niet zeggen dat ik teckelfanaat ben hoor. Ik vind ze leuk(ruwharen dan), en ben helemaal dol op die van mij. Maar denk niet dat er nog 1 bij komt. Later misschien als ik groot ben.

Doe mij maar Border Collies haha

Maar teckelwandelingen vind ik wel erg leuk. Alleen het nadeel is is dat ik bovenin Groningen woon, en geen auto.
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door daphneK »

Ja voor een wandeling zijn wij altijd in, maar ik wil niet te lang in de auto zitten
(niet omdat twiggle het auto rijden niet leuk vind, maar we hebben er al heel wat ritjes opzitten dit jaar)
En mits mijn flatje ook welkom is, want zonder haar gaan we niet weg :)
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Neem je nooit je honden apart mee dan met wandelingen? Ik ga niet naar de wandeling..maar laat gerust mijn andere honden thuis als ik met Jules zou gaan. Laat er ook weleens 1tje alleen thuis, vind het wel handig als ze los van elkaar alleen kunnen blijven.
Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Qua locatie, het midden des (Neder)lands...?
Ik woon zelf in het oosten..dus teckels uit alle windrichtingen hier op het forum:-)

Wat denken/vinden jullie van het Kootwijkerzand? Nooit geweest, maar heb er goede verhalen over gehoord..

Welke dag komt het best uit? Vrijdag of weekend voor mij..

Zou het leuk vinden als het lukt!!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Pool
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pool »

Wat loslaten betreft, de twee van mij kwamen hier wonen met 6.5 en 7 jaar. Beiden heb ik de eerste dag los gelaten. Ze lopen beiden bovenop mijn voeten......Floor is hier inmiddels twee jaar en Fiene ruime een jaar maar ze zijn altijd in de buurt.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Florabel
Zeer actief

Pool schreef:Wat loslaten betreft, de twee van mij kwamen hier wonen met 6.5 en 7 jaar. Beiden heb ik de eerste dag los gelaten. Ze lopen beiden bovenop mijn voeten......Floor is hier inmiddels twee jaar en Fiene ruime een jaar maar ze zijn altijd in de buurt.
Dat zit denk ik in de aard van het beestje (al is het vast met training te verbeteren)

Sofie loopt altijd los waar kan en is nog nooit weggelopen, of überhaupt uit ons gezichtsveld verdwenen. Maakt wandelen wel makkelijk en fijn....
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

@ Nolan: ik vond het ook lastig maar liet mijn amper 2kg wegende bolletje loslopen vanaf 9 weken.. Tot ze 4 maanden was ging wandelen zo heel goed en was mee lopen aan de riem een veel grotere uitdaging (ze ging dan steeds zitten & zielig kijken). Nu gaat beide goed, maar ze luistert beter als ze losloopt...
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Sofie de BHT, bij-hoor-teckel, zoals we haar noemen. Naast mijn laptop op tafel, terwijl ik werk...

Afbeelding
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

Kootwijkerzand lijkt mij best heel leuk. Maar is 3 uur heen en 3 uur terug...toch iets teveel van het goede.

Tenzij er iemand vanuit Groningen gaat?

Ik neem 1 hond mee, Billy de boomer is niet zo gezellig sociaal :)

Leuke foto van Sofie!!
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Florabel schreef:Qua locatie, het midden des (Neder)lands...?
Ik woon zelf in het oosten..dus teckels uit alle windrichtingen hier op het forum:-)

Wat denken/vinden jullie van het Kootwijkerzand? Nooit geweest, maar heb er goede verhalen over gehoord..

Welke dag komt het best uit? Vrijdag of weekend voor mij..

Zou het leuk vinden als het lukt!!
Vrijdag (ligt er aan in welke week, ben om de vrijdag vrij) is voor mij oké, het weekend ook.
Misschien aanstaande vrijdag, of is dat niet haalbaar?

Heb even naar kootwijkerzand, lijkt me mooi om daar te wandelen. Het is voor mij een uurtje rijden, prima te doen dus, ik wil eventueel wel mensen meenemen of ergens oppikken. Ik woon in de buurt van Nijmegen.
Afbeelding
Nolan
Actief

Google maps kent Kootwijkerzand niet :-)
Waar ligt het ergens?

Ik kan maar pas half oktober.
Want nu nog efkes werken en dan op vakantie!

Seg, kunnen jullie je nog eens in het kort voorstellen.
Want ik vind jullie niet allemaal terug in het voorsteltopic.
En ja, toch wel nieuwsgierig hoe oud jullie zijn en man/vrouw enzo :-)

Ik ben dus Greet en ik ben 25 jaar (allé, bijna 26 jaar)
En ja, Greet is dus een vrouwelijk naam :-).
Ik werk als verzorgster op een kinderafdeling in een ziekenhuis halftijds. En nog een paar uur als verzorgster in een kleuterschool.
Vanaf dit jaar ben ik gestopt met scouts. (deze zondag is het het afscheid moment, slik) Ik zat er vanaf mijn 6 jaar in (dus ja, 20 jaar!! :-)) Dus nu is mijn grootste hobby Nolan hé, hehe.
Ik ben ook nog graag creatief bezig.
Aahja, ik heb geen vriend en ik heb ook geen kinderen. Ik woon samen met mijn broer in het ouderlijk huis.
Voila, ik in het kort
tekkel
Erelid

Florabel schreef:Sofie de BHT, bij-hoor-teckel, zoals we haar noemen. Naast mijn laptop op tafel, terwijl ik werk...*foto*
Gezellig zo!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”