Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De dalmatische hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Doom&Sky
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond
Aantal honden: 1

Re: De dalmatische hond

Ongelezen bericht door Doom&Sky »

Afbeelding

knap gebakkie :love:

Vanavond weer ringtraining, jullie nog tips hoe ik zijn achterbenen wat kan strekken??
Zijn voorpootjes kan ik al aardig aanzitten, zijn achterbenen snapt hij nog helemaal niks van en draait hij naar me toe hihi

Thanks maureen!! :E:
Afbeelding

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik heb Elmo nooit in stand 'gezet'. Gewoon hem zelf laten doen. Eventueel bijsturen met iets lekkers. Dus iets lekkers voor zijn neus, en hem dan in stand laten staan, staat hij goed dan koekje erin.

Graag gedaan :ok:
Afbeelding
Doom&Sky
Actief

wij krijgen dus ook op die manier zoals jij hier boven zegt les..

maar ik hoorde de keurmeester moppelen tegen die andere met 5 maanden oud moet je wel wat in stand kunnen aanpassen etc
Dus volgens mij was dit wel een klein minpuntje... ;)
Afbeelding

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

:mrgreen: Ik zou het gewoon op die manier doen, en er niet voor kiezen om je hond helemaal in stand te zetten (dus echt poten in de juiste positie neerzetten). Op een gegeven moment hebben ze wel door wat de bedoeling is hoor ;) Tiss nog een puppie :ok:
Afbeelding
Doom&Sky
Actief

Sky kreeg nu ook belovend... Hoelang zouden jullie door gaan als je bijv vaak belovend zal gaan krijgen?
Ik doe in alkmaar nog mee en in bleiswijk en daarna pas weer in de jeugdklasse volgend jaar denk ik!

Bedoel dus te zeggen wanneer moet het duidelijk voor je zijn dat je hond er niets te zoeken heeft en het echt zonde van het geld is?
gezien het toch een jurysport is.. maar waar trek je de grens?
Afbeelding

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Elmo kreeg toen ik met hem begon ook een belovend. En heeft ondertussen een x aantal u-en/zeer goed gehaald, en dan afgelopen keer een G. Het is en blijft een persoonlijke keuze van de km. Dat zegt dus niks dat hij een belovend kreeg :)
Afbeelding
Doom&Sky
Actief

Oke, positief!! ja ik ben echt nog onbekend in deze wereld zo ook in de benamingen!
Zo kwamen we er achter dat goed en matig voor de volwassen honden waren..
Mijn moeder en ik vonden het al vreemd dat matig boven de belovend en veel belovend stond haha
Wat ik wel ontzettend raar vond is dat mijn adres volledig in de catalogus staat, is dat normaal??
Vind het vreemd dat je daar geen toestemming voor moet geven, is toch nogal iets prive..
Afbeelding

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

Ja daar kwam ik toentertijd ook achter :LOL: En ja het is vrij normaal. De precieze reden weet ik niet.

Ik stapte er toen ook onbekend in hoor :F: Marieke zei het een keer, ben toen een clubmatch van assen gaan doen. En sindsdien loop ik af en toe shows. Daarbij vind Elmo het ook heel leuk, en dat vind ik het belangrijkst :ok:
Afbeelding
Dalmarieke
Actief
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

In de pupklas zou ik het nog niet zo nauw nemen. Niet dat je maar wat moet aanmodderen, maar als er een voetje niet goed staat, dan so what.
Ik zou de pupklas etc gebruiken om je hondje laten wennen op een show, vooral binnen in een rumoerige hal kan best spannend zijn.....laat hem lekker rustig wennen aan het betasten etc en lopen tussen anderen en oefen voor je zelf ook wat.
Zorg dat je hondje er lol aan heeft, dat doet wat in uitstraling en ik vind t zelf ook belangrijk dat mn hond er lol aan heeft.

Af en toe een B of bv Zg halen hoort erbij, soms worden er wel heel makkelijk u tjes gegeven en zg is ook nog steeds zeer goed.
Toch is t voor de motivatie van jezelf wel leuk als je af en toe wat behaald, want daarvoor ga je toch ook beetje naar de show en het kost genoeg.
Het blijft altijd de visie van die ene km, en daar kan je het mee eens zijn of niet...je hondje wordt er niet anders van, dus je neemt lekker je eigen kampioentje weer mee naar huis!
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
Doom&Sky
Actief

Dalmarieke schreef:In de pupklas zou ik het nog niet zo nauw nemen. Niet dat je maar wat moet aanmodderen, maar als er een voetje niet goed staat, dan so what.
Ik zou de pupklas etc gebruiken om je hondje laten wennen op een show, vooral binnen in een rumoerige hal kan best spannend zijn.....laat hem lekker rustig wennen aan het betasten etc en lopen tussen anderen en oefen voor je zelf ook wat.
Zorg dat je hondje er lol aan heeft, dat doet wat in uitstraling en ik vind t zelf ook belangrijk dat mn hond er lol aan heeft.

Af en toe een B of bv Zg halen hoort erbij, soms worden er wel heel makkelijk u tjes gegeven en zg is ook nog steeds zeer goed.
Toch is t voor de motivatie van jezelf wel leuk als je af en toe wat behaald, want daarvoor ga je toch ook beetje naar de show en het kost genoeg.
Het blijft altijd de visie van die ene km, en daar kan je het mee eens zijn of niet...je hondje wordt er niet anders van, dus je neemt lekker je eigen kampioentje weer mee naar huis!

Bedankt voor je enorm leuke reactie :E:
Gister met de ringtraining had meneer maling :lekkerpuh: aan me !!
Hij wilde gewoon eerste half uur niet draven! Alleen maar galop gewoon die draak..
We hadden freek ( three turnips) als trainer en die is dan zo lekker recht door zee.. ( Nou die draf van hem is nog steeds helemaal niks :smile2: )

Hij had er als kleine man van 3 maanden een handje van denk door de nog wat zwakke achterhand gewoon het gemakzucht om dan snel in telgang of galop te gaan..
Met veel oefenen heb ik dat er nu uit.... Nouja dacht ik :W: het monstertje was gister echt heel stout :S:
Komt vast wel weer goed zondag! :zweep:

* leuke poppetjes hierzo haha *
Afbeelding

Afbeelding
Doom&Sky
Actief

Nog even mijn verslagje van de hondenshow in alkmaar !

Sky zijn stand was een heel stuk beter daar ben ik echt enorm op wezen oefenen.
Dit was zijn eerste echte grote hondenshow daarvoor alleen een clubmatch gedaan.
Hij was dus erg onder de indruk van al het geblaf en totaal niet bij de les..
Tot slot moest ik ook nog achter zijn broertje aan dus sky dacht al die tijd spelen!!

Dit is wel grappig en duidelijk te zien op het filmpje, hij wilde absoluut niet draven.
De keurmeester was enorm over hem te spreken ( hij praten nogal hard haha ) maar door zijn idiote beweging werd ik beloond met een belovend en de 3de plaats ( we waren met ze 3en, ik geloof eigenlijk wel dat als sky normaal had gedaan we 2 de hadden geworden)

ps van deze keurmeester mochten we niet lokken met koekjes en dus moest ik het maar een beetje nep doen met mijn hand haha
Afbeelding

Afbeelding
Dalmarieke
Actief
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dalmarieke »

Ja, zoveel honden die bij elkaar blaffen, kan best indrukwekkend zijn voor een pup....een grote binnen show is nog veel indrukwekkender ook, als een buitenshow.

Die keurmeester vind het nooit zo leuk als je snoep voor houdt, volgens hem ligt het altijd aan het snoep als de hond bijv dan ineens geen tanden wil laten zien, maar ik ben van mening dat het toch meer aan hem ligt :W: hij is ruw bij het kijken van de tanden en een norse zware stem. Een van mijn reuen, die veel geshowd was daarvoor, was er bij hem even klaar mee en dat heeft me toch weer wat xtra training gekost om dat weer een beetje goed te krijgen.....
http://www.dalmindys.nl
Afbeelding
Besmet met het spikkelvirus
Doom&Sky
Actief

Sky vloog ook naar achter met tandjes kijken idd vond dat al wat raar !
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”