Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vanavond onze eerste kennismaking met agility
Moderator: moderatorteam
- daphneK
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vanavond onze eerste kennismaking met agility
Vanavond neem ik fleur mee voor een kennismaking met agility.
Fleur is een flatcoat teef, die vandaag precies 1 jaar oud is geworden.
Het is nogal een hyper ding, of eigenlijk gezegd een werker en een echte will to please, dus we doen al jachttraining, zwemmen regelmatig, spelletjes etc. En ze is zo snel!
En ik dacht daar kan behendigheid vast ook nog wel bij, zo blijft het afwisselend voor haar.
Ik heb 0,0% ervaring, dus ik laat het lekker over mij heen komen.
Enigste waar ik mij wel iets zorgen over maak, is de belasting van haar gewrichten.
Over een half jaar wil ik haar op de foto zetten omdat ik binnen nu en 2 jaar een nestje van haar wil (als we de benodigde show resultaten etc halen)
Dus ergens hoop ik dat ik niet te vroeg begin, maar aan de andere kant is dat ene nestje nu ook weer niet zo belangrijk dat ik haar (plezierige) dingen onthoud!
Ik hoop vooral op een leuke en leerzame ervaring, en dat we hier straks vooral verder mee kunnen gaan!
Fleur is een flatcoat teef, die vandaag precies 1 jaar oud is geworden.
Het is nogal een hyper ding, of eigenlijk gezegd een werker en een echte will to please, dus we doen al jachttraining, zwemmen regelmatig, spelletjes etc. En ze is zo snel!
En ik dacht daar kan behendigheid vast ook nog wel bij, zo blijft het afwisselend voor haar.
Ik heb 0,0% ervaring, dus ik laat het lekker over mij heen komen.
Enigste waar ik mij wel iets zorgen over maak, is de belasting van haar gewrichten.
Over een half jaar wil ik haar op de foto zetten omdat ik binnen nu en 2 jaar een nestje van haar wil (als we de benodigde show resultaten etc halen)
Dus ergens hoop ik dat ik niet te vroeg begin, maar aan de andere kant is dat ene nestje nu ook weer niet zo belangrijk dat ik haar (plezierige) dingen onthoud!
Ik hoop vooral op een leuke en leerzame ervaring, en dat we hier straks vooral verder mee kunnen gaan!
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
Re: vanavond onze eerste kennismaking met agility
bij onze hondenschool raadde ze aan om pas later te beginnen.. met een grote hond pas vanaf 15 maanden.
ik ben met jayla begonnen toen ze net 2 was.
je hond zal het vast helemaal geweldig vinden. maar inderdaad een beetje rustig aan ermee doen. want net 1 jaar is nog wel jong voor behendigheid
ik ben met jayla begonnen toen ze net 2 was.
je hond zal het vast helemaal geweldig vinden. maar inderdaad een beetje rustig aan ermee doen. want net 1 jaar is nog wel jong voor behendigheid

-
- Zeer actief
Als alles rustig opgebouwd wordt, dan kan je prima beginnen met 1 jaar. Bij de beginners beginnen we met alle toestellen op de laatste stand. Eind van het seizoen, bij ons 16 lessen staan de raakvlakken op de normale stand en sprongen voor de large honden op medium.
Dit seizoen starten we voor het eerst met een jonge honden groep. De toestellen zullen dan wat langer lager staan en daarnaast gaan we ook aandacht geven aan dingetjes die handig zijn voor de behendigheid. Bijv. startpositie, links/rechts aanleren, twistjes en dat soort dingen.
Dit seizoen starten we voor het eerst met een jonge honden groep. De toestellen zullen dan wat langer lager staan en daarnaast gaan we ook aandacht geven aan dingetjes die handig zijn voor de behendigheid. Bijv. startpositie, links/rechts aanleren, twistjes en dat soort dingen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising stabij
- Aantal honden: 1
Eens met Sita! Rustig opbouwen en laag beginnen. Het lastige bij de schutting en de kattenloop zijn de raakvlakken aan het begin en einde van het toestel. Dit kan je heel prima op de laagste stand, of met bijvoorbeeld kratjes onder de toestellen, aanleren. Net als de sprongen. Als dit er goed inzit, rustig omhoog zetten. De meeste honden hebben dan geen probleem met de hoogte.
Veel plezier! Het is verslavend
.
Veel plezier! Het is verslavend

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel plezier Daph
laat je ons (hier of bij de puppies) even weten hoe leuk fleur het wel niet vond? Wij mogen volgende maand voor het eerst, ik heb er zo'n zin in 
Mijn (toekomstig
) behendigheidstrainer heeft zelfs af en toe puppies in de groep. Die mogen dan gewoon heel leuk spelenderwijs aan de toestellen wennen. En absoluut nog niet springen, maar wel met de lat op de grond 'over' de hindernissen, door de tunnel en over de kattenloop enzo. Zo leren ze al heel jong wat de bedoeling is, en als ze dan eenmaal oud genoeg zijn pakken ze dat dan ook weer makkelijker op, denk ik
Dus als je het gewoon lekker rustig aan doet lijkt het me totaal geen probleem
Ik bedoel, je rommelt niet zelf maar wat aan, je hebt (als het goed is) goede begeleiding 

Mijn (toekomstig

Dus als je het gewoon lekker rustig aan doet lijkt het me totaal geen probleem

- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
Inderdaad, als er bij de training netjes rekening mee wordt gehouden dan is dat natuurlijk geen probleem!!
verschilt denk ik ook erg per hondenschool.. heb bv nu in de vakantieperiode getraint bij een hondenschool in zeewoldevoor een gehoorzaamheid/fun cursus. en daar werd alles erg hoog gezet.. zelfs voor een volwassen hond vond ik het af en toe te hoog en kwam jayla er soms haast niet overheen..
verschilt denk ik ook erg per hondenschool.. heb bv nu in de vakantieperiode getraint bij een hondenschool in zeewoldevoor een gehoorzaamheid/fun cursus. en daar werd alles erg hoog gezet.. zelfs voor een volwassen hond vond ik het af en toe te hoog en kwam jayla er soms haast niet overheen..

-
- Zeer actief
Kom dan maar weer snel naar Zoys na de zomer. Hadden we Jayla al gemeten of ze medium of large hondje is?juudjepuudje schreef:Inderdaad, als er bij de training netjes rekening mee wordt gehouden dan is dat natuurlijk geen probleem!!

- Judith&Jayla
- Zeer actief
inderdaad! de stop duurt veel te lang!!!
maar ben wel blij dat we nog lekker wat tussendoor hebben kunnen doen.. maar het is wel een wereld van verschil tussen de manier van trainen..
dat wordt bij zoys veel rustiger aangepakt
enne .. jayla was inderdaad nog niet gemeten.. ik hoop heel erg dat ze net bij medium hoort!! ze is wel aan de kleine kant voor een toller. dus zorg een beetje voor een goed meetlint
:)
maar ben wel blij dat we nog lekker wat tussendoor hebben kunnen doen.. maar het is wel een wereld van verschil tussen de manier van trainen..
dat wordt bij zoys veel rustiger aangepakt

enne .. jayla was inderdaad nog niet gemeten.. ik hoop heel erg dat ze net bij medium hoort!! ze is wel aan de kleine kant voor een toller. dus zorg een beetje voor een goed meetlint

-
- Zeer actief
Hebben volgens mij een officieel meetding, zal het Claudia wel even vragen. Weet je toevallig wat haar schofthoogte is? Denk dat ze inderdaad net wel eens medium kan zijn.juudjepuudje schreef:inderdaad! de stop duurt veel te lang!!!
dat wordt bij zoys veel rustiger aangepakt![]()
enne .. jayla was inderdaad nog niet gemeten.. ik hoop heel erg dat ze net bij medium hoort!! ze is wel aan de kleine kant voor een toller. dus zorg een beetje voor een goed meetlint:)

- Judith&Jayla
- Zeer actief
mmm.. weet ik eigenlijk niet uit mijn hoofd.. zal eens gaan kijken.. ben eigenlijk wel benieuwd

- Judith&Jayla
- Zeer actief
wat ik heb gemeten is: 44 cm... dus dan zou ze echt NET binnen de medium passen volgens mij?!

-
- Zeer actief
Als ze 44 cm is, dan is ze large. Medium is tot 43 cm.

- Judith&Jayla
- Zeer actief
oooh dat is balen!! nou.. hopen dat ik net verkeerd gemeten heb.. we zullen wel zien bij de "officiele" meting bij zoys 

- daphneK
- Actief
- Contacteer:
We zijn inmiddels al 5 lessen verder, en we hebben er grote pret in!
Wat een feest voor die hond, en wat leert ze snel!
3x en dan heeft ze iets al onder de knie (nu nog netjes afwerken)
Wat een feest voor die hond, en wat leert ze snel!
3x en dan heeft ze iets al onder de knie (nu nog netjes afwerken)
- Judith&Jayla
- Zeer actief
Super zeg! dat het zo goed gaat!!
behendigheid is ook een geweldige sport!
wat super dat ze ook zo snel leert!!
behendigheid is ook een geweldige sport!
wat super dat ze ook zo snel leert!!

- daphneK
- Actief
- Contacteer:
Ja ergens verbazingwekkend, ergens ook weer niet.
Tijdens onze eerste jachttraining kwam ze direct met een dummy aan terwijl ze dat in haar leven nog nooit had gezien en tussen die berg takken toch die dummy wist te vinden.
Het is een snel lerende hond, en daar heb ik meestal wel erg veel voordeel mee. (en ergens veel nadeel omdat ze daardoor soms te fanatiek wordt)
Aangezien ze nu 13 maanden oud is, en midden in de pubertijd zit kunnen we de oefeningen niet netjes afwerken. (een triomfantelijk rondje rennen terwijl ik sta te roepen dat ze moet komen bijvoorbeeld)
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Tijdens onze eerste jachttraining kwam ze direct met een dummy aan terwijl ze dat in haar leven nog nooit had gezien en tussen die berg takken toch die dummy wist te vinden.
Het is een snel lerende hond, en daar heb ik meestal wel erg veel voordeel mee. (en ergens veel nadeel omdat ze daardoor soms te fanatiek wordt)
Aangezien ze nu 13 maanden oud is, en midden in de pubertijd zit kunnen we de oefeningen niet netjes afwerken. (een triomfantelijk rondje rennen terwijl ik sta te roepen dat ze moet komen bijvoorbeeld)
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!