Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Re: Teckels
Dat ligt bij Apeldoorn als ik me niet vergis.
En dan zal ik me nu even voorstellen.
Ik ben Patty, 24 jaar. Woon samen met mijn vriend in Beers. (een klein dorpje in Brabant vlak bij de Maas)
Ik werk als secretaresse bij Kentalis, dat was vroeger een doveninstituut. Daarnaast volg ik deeltijdstudie bestuurskunde en overheidsmanagement aan de Avans in 's-Hertogenbosch. En mijn grootste hobby is Goof, onze puberteckel.
En dan zal ik me nu even voorstellen.
Ik ben Patty, 24 jaar. Woon samen met mijn vriend in Beers. (een klein dorpje in Brabant vlak bij de Maas)
Ik werk als secretaresse bij Kentalis, dat was vroeger een doveninstituut. Daarnaast volg ik deeltijdstudie bestuurskunde en overheidsmanagement aan de Avans in 's-Hertogenbosch. En mijn grootste hobby is Goof, onze puberteckel.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik ben een ouwe tut van 57, woon in het gooi, werk 20 uur per week. Dan past mijn huisgenootje eebie (10) op het huis, dat kan ze heel goed 

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Sofie is inderdaad de grootse hobby op het moment (vooral boswandelingen maken met r), daarnaast lezen, koken en mountainbiken..
Laatst gewijzigd door Florabel op 16 sep 2012 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Sofie!

- billyboy2
- Zeer actief
Ik ben Nicole, 27 jaar. Woon bovenin Groningen op het platteland.
5 jaar op mijzelf gewoond en zou toen voor een baan naar Vijfhuizen bij Haarlem verhuizen. Dit was geen succes en ben gillend naar huis gegaan(zelfs een traantje gepinkt toen ik de Martinitoren zag haha). Maar ja, had mijn huis al opgezegd. Dus toen zei paps dat ik bij hem kon komen. Dus woon ik nu bij paps en dat bevalt prima.
Druk bezig met werk zoeken. Doe wel uitzendwerk.
Tevens doe ik veel vrijwilligerswerk, o.a bij het Rode kruis als hulpverlener bij grote evenementen(o.a. Nijmeegse4 daagse) ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan tijdens het Oerol en Noorderzon. Kortom zit niet stil. Gelukkig vind mijn vader het geen enkel probleem om op de woefies te passen, en geeft mij de vrijheid om dit soort dingen te kunnen doen.
Heb 2 hondjes die allebei per ongeluk op mijn pad gekomen zijn. 1 boomer reu van bijna 8, en een teckel meisje van 3,5 jaar.
Mijn hondjes zijn mijn kindjes, en als zij het goed hebben, dan heb ik dat ook.
Al vindt mijn teckelvriendin op dit moment dat ze een rotleven heeft, na 20 x haar voerbal onder de bank vandaan gevist te hebben ben ik er nu wel ff klaar mee....dus nu is ze boos
5 jaar op mijzelf gewoond en zou toen voor een baan naar Vijfhuizen bij Haarlem verhuizen. Dit was geen succes en ben gillend naar huis gegaan(zelfs een traantje gepinkt toen ik de Martinitoren zag haha). Maar ja, had mijn huis al opgezegd. Dus toen zei paps dat ik bij hem kon komen. Dus woon ik nu bij paps en dat bevalt prima.
Druk bezig met werk zoeken. Doe wel uitzendwerk.
Tevens doe ik veel vrijwilligerswerk, o.a bij het Rode kruis als hulpverlener bij grote evenementen(o.a. Nijmeegse4 daagse) ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan tijdens het Oerol en Noorderzon. Kortom zit niet stil. Gelukkig vind mijn vader het geen enkel probleem om op de woefies te passen, en geeft mij de vrijheid om dit soort dingen te kunnen doen.
Heb 2 hondjes die allebei per ongeluk op mijn pad gekomen zijn. 1 boomer reu van bijna 8, en een teckel meisje van 3,5 jaar.
Mijn hondjes zijn mijn kindjes, en als zij het goed hebben, dan heb ik dat ook.
Al vindt mijn teckelvriendin op dit moment dat ze een rotleven heeft, na 20 x haar voerbal onder de bank vandaan gevist te hebben ben ik er nu wel ff klaar mee....dus nu is ze boos

Laatst gewijzigd door billyboy2 op 13 sep 2012 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- tekkel
- Erelid
billyboy2 schreef:(zelfs een traantje gepinkt toen ik de Martinitoren zag haha)
Ahhhhhhh

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- P-tt
- Zeer actief
billyboy2 schreef: Al vindt mijn teckelvriendin op dit moment dat ze een rotleven heeft, na 20 x haar voerbal onder de bank vandaan gevist te hebben ben ik er nu wel ff klaar mee....dus nu is ze boos

Herkenbaar, als Goof voor de weet ik hoeveelste keer zijn speeltjes EXPRES onder de bank duwt ben ik er ook helemaal klaar mee en is Goof ook boos op mij

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik ben Inge, 25 en sinds kort weer student
Ik heb 5 honden. 2 oude kereltjes uit Spanje van 14 en 12, 1tje van 3 jaar uit Curacao, Jules de teckel uit een asiel in Belgie..zij is ook 3 jaar...en Diaz, in mijn onderschrift, van 1,5 jaar.

- billyboy2
- Zeer actief
P-tt schreef:billyboy2 schreef: Al vindt mijn teckelvriendin op dit moment dat ze een rotleven heeft, na 20 x haar voerbal onder de bank vandaan gevist te hebben ben ik er nu wel ff klaar mee....dus nu is ze boos![]()
Herkenbaar, als Goof voor de weet ik hoeveelste keer zijn speeltjes EXPRES onder de bank duwt ben ik er ook helemaal klaar mee en is Goof ook boos op mij
Weet je wat het mooiste is?? Ze kan er prima zelf bij, maar dan moet ze er wel even wat voor doen. En daar is te beroerd voor. Gaat ze een beetje voor mijn neus staan blaffen als ik niet snel genoeg kom

Op een 1 of andere manier wil ze ook altijd met een speeltje spelen die juist op een plek ligt waar ze niet bank kan, of onder dezelfde bank....liggen 10 andere speeltjes voor het oppakken, maar neeeee ze moet juist DIE...teckels....
Ze zit me nu al een kwartier vanaf de poef aan te staren, ze mag er niet af omdat ik plaats heb gezegd(en dat kent ze dondersgoed) af en toe geeft ze een blaf om mijn aandacht te kijken....nou heeft ze alle speeltjes maar op de grond gegooid..
- P-tt
- Zeer actief
En dan die typische teckel blik als ze je boos zit aan te staren.
Teckels, heerlijke mormels zijn het
Teckels, heerlijke mormels zijn het

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Ik ben Daniela, (morgen) 22 jaar oud. Ik woon in Den Bosch, werk als dierenarts assistente in een gemengde praktijk in de buurt. Bobbie is mijn eerste eigen hond, bij mijn ouders thuis altijd engelse cockers gehad.
En Bobbie is mijn lieve kleine vriend. Ga graag met hem wandelen of lekker samen op de bank hangen
En Bobbie is mijn lieve kleine vriend. Ga graag met hem wandelen of lekker samen op de bank hangen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je bent 2 jaar ouder dan ik, een écht ouwe tut dustekkel schreef:Ik ben een ouwe tut van 57, woon in het gooi, werk 20 uur per week. Dan past mijn huisgenootje eebie (10) op het huis, dat kan ze heel goed

Ik ben Alma, woon aan de kust en heb 2 gevaarlijke herders

- tekkel
- Erelid
alm@ schreef: Je bent 2 jaar ouder dan ik, een écht ouwe tut dus

En mijn tekkel is ook al ouder dan de jouwe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik ben Esther bijna 38 jaar, getrouwd, twee zoons van acht en tien, woon in het meest noordelijke punt van Nederland. Odin is mijn eerste teckel na een Caïrn, hij is bijna acht. Leuke, sportieve ruwhaar standaard teckel die bijna niet onder doet voor onze Duitse herder en beauceron. Verder hebben we nog wat poezen en kippen waar hij prima mee omgaat.
Zondag gaan we naar de teckelrennen waar hij met veel plezier aan mee doet, want rennen doet hij graag en veel!
Mochten we weer aan teckel beginnen doen we een standaard black and tan korthaar.
Zondag gaan we naar de teckelrennen waar hij met veel plezier aan mee doet, want rennen doet hij graag en veel!
Mochten we weer aan teckel beginnen doen we een standaard black and tan korthaar.
- alm@
- moderator
Rustig maartekkel schreef:alm@ schreef: Je bent 2 jaar ouder dan ik, een écht ouwe tut dus![]()
En mijn tekkel is ook al ouder dan de jouwe

- alm@
- moderator
Ja Diaz. Hij wordt steeds mooier_Inge_ schreef:Ik ben Inge, 25 en sinds kort weer studentIk heb 5 honden. 2 oude kereltjes uit Spanje van 14 en 12, 1tje van 3 jaar uit Curacao, Jules de teckel uit een asiel in Belgie..zij is ook 3 jaar...en Diaz, in mijn onderschrift, van 1,5 jaar.

- tekkel
- Erelid
Jullie is jodenvolkalm@ schreef:Rustig maartekkel schreef:alm@ schreef: Je bent 2 jaar ouder dan ik, een écht ouwe tut dus![]()
En mijn tekkel is ook al ouder dan de jouwejullie zijn nog heel vitaal hoor voor jullie leeftijd. Of maak ik het nu alleen maar erger
![]()

Maar je maakt het wel een beetje goed

Misschien moeten we weer eens een rustig seniorenrondje lopen.
Vlakbij een terras.
Zonder steile opgang

- billyboy2
- Zeer actief
Jeah nog een Groningerchaos schreef:Ik ben Esther bijna 38 jaar, getrouwd, twee zoons van acht en tien, woon in het meest noordelijke punt van Nederland. Odin is mijn eerste teckel na een Caïrn, hij is bijna acht. Leuke, sportieve ruwhaar standaard teckel die bijna niet onder doet voor onze Duitse herder en beauceron. Verder hebben we nog wat poezen en kippen waar hij prima mee omgaat.

Teckelrennen wil ik eigenlijk ook doen. Die teckel van mij is zo razend snel.
Maar ja, ik welke categorie moet ze dan? Ze is een dwerg x standaard.
- alm@
- moderator
Lijkt mij een strak plantekkel schreef:Jullie is jodenvolkalm@ schreef:Rustig maartekkel schreef:alm@ schreef: Je bent 2 jaar ouder dan ik, een écht ouwe tut dus![]()
En mijn tekkel is ook al ouder dan de jouwejullie zijn nog heel vitaal hoor voor jullie leeftijd. Of maak ik het nu alleen maar erger
![]()
![]()
Maar je maakt het wel een beetje goed![]()
Misschien moeten we weer eens een rustig seniorenrondje lopen.
Vlakbij een terras.
Zonder steile opgang

-
- Zeer actief
Teckelrennen lijkt mij ook wel lachen een keer.. Jules rent al af en toe op de renbaan, dus die is razendsnel
Wel zielig voor mijn andere honden, want krijg bijna alleen maar complimentjes over hem altijd
Mijn goed gelukte foutje!

Lekker ding healm@ schreef:Ja Diaz. Hij wordt steeds mooier_Inge_ schreef:Ik ben Inge, 25 en sinds kort weer studentIk heb 5 honden. 2 oude kereltjes uit Spanje van 14 en 12, 1tje van 3 jaar uit Curacao, Jules de teckel uit een asiel in Belgie..zij is ook 3 jaar...en Diaz, in mijn onderschrift, van 1,5 jaar.

- billyboy2
- Zeer actief
Ongelooflijk wat is die teckel van mij een volhouder.....ze zit me nog steeds aan te staren...en ondertussen rare geluiden maken om mijn aandacht te trekken...

Laatst gewijzigd door billyboy2 op 12 sep 2012 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Had ze poosje terug al op het forum geplaatst..maar nog even wat foto's van paar weken terug op de renbaan.

Rondje met de beagle samen

En Diaz stiekem er nog bij

Rondje met de beagle samen

En Diaz stiekem er nog bij

- alm@
- moderator
- tekkel
- Erelid
Vreselijke beesten zijn hetalm@ schreef:ik had die klotetekkel vandaag gewassen, gefond en z'n nagels geknipt. Uit pure wraak heeft hij daarna bij de buren voor de voordeur gepoept en liep weg met een hooghartig lekker puh smoelwerkmijn arme herdertjes waren volkomen van de rel bij zóveel burgerlijke ongehoorzaamheid

Mijn stinktekkel ligt al de hele avond met haar modderpoten in mijn net verschoonde bed

- alm@
- moderator
Gadvertekkel schreef:Vreselijke beesten zijn hetalm@ schreef:ik had die klotetekkel vandaag gewassen, gefond en z'n nagels geknipt. Uit pure wraak heeft hij daarna bij de buren voor de voordeur gepoept en liep weg met een hooghartig lekker puh smoelwerkmijn arme herdertjes waren volkomen van de rel bij zóveel burgerlijke ongehoorzaamheid
![]()
Mijn stinktekkel ligt al de hele avond met haar modderpoten in mijn net verschoonde bed

- billyboy2
- Zeer actief
Mijn woeffies slapen ook in bed......maar zijn ze vies of hebben ze in dooie beesten gerold dan gaan ze eerst onder de douche 

- tekkel
- Erelid
Ik denk dat het een complot van reina is: die heeft natuurlijk altijd al die sjèze op het oog!alm@ schreef:Gadvertekkel schreef:Vreselijke beesten zijn hetalm@ schreef:ik had die klotetekkel vandaag gewassen, gefond en z'n nagels geknipt. Uit pure wraak heeft hij daarna bij de buren voor de voordeur gepoept en liep weg met een hooghartig lekker puh smoelwerkmijn arme herdertjes waren volkomen van de rel bij zóveel burgerlijke ongehoorzaamheid
![]()
Mijn stinktekkel ligt al de hele avond met haar modderpoten in mijn net verschoonde bedvolgens mij kruip je er straks heel gezellig bij
én het is een goed excuus om morgen weer een schoon bedje te nemen, heerlijk
mijn natte dweil heeft een herdermand geconfisceerd, zo
de eigenares daarvan is noodgedwongen op mijn chaise longue met schapenvachten gaan liggen
Ja, ik lig intussen in de aarde te paneren in mijn eigen bed

- tekkel
- Erelid
Mijn tekkel eist dat ík onder de douche ga: zelf vindt ze het niet nodig.....billyboy2 schreef:Mijn woeffies slapen ook in bed......maar zijn ze vies of hebben ze in dooie beesten gerold dan gaan ze eerst onder de douche
- billyboy2
- Zeer actief
Die van mij vind het ook absoluut niet nodig....ze wordt zelfs woest.....maar he 5,5 kilo wat wil ze nou....en ach lekker rustig zo'n gepikeerde teckel whahatekkel schreef:Mijn tekkel eist dat ík onder de douche ga: zelf vindt ze het niet nodig.....billyboy2 schreef:Mijn woeffies slapen ook in bed......maar zijn ze vies of hebben ze in dooie beesten gerold dan gaan ze eerst onder de douche
-
- Zeer actief
Teckels horen ook in bed en dan meestal onder het dekbed
Jules sliep altijd onder het dekbed tegen mijn benen aan, maar de laatste tijd wil ze bij mijn kussen liggen, met haar koppie erop
Ik doe nu ook agility met haar..was ook al begonnen met Diaz, dacht nah.. zien wel hoe het gaat, verwacht er niet veel van. Maar daar ging ze hoor, ze vind het helemaal geweldig en leert alles heel snel
Diaz moet uitkijken, straks doet zij het nog beter
Dus dinsdagavond is voortaan onze agility avond. Eerst een uurtje met Diaz, dan moet ik een uur wachten en het laatste uur met Jules.

Jules sliep altijd onder het dekbed tegen mijn benen aan, maar de laatste tijd wil ze bij mijn kussen liggen, met haar koppie erop

Ik doe nu ook agility met haar..was ook al begonnen met Diaz, dacht nah.. zien wel hoe het gaat, verwacht er niet veel van. Maar daar ging ze hoor, ze vind het helemaal geweldig en leert alles heel snel

- alm@
- moderator
Zou het?tekkel schreef:Ik denk dat het een complot van reina is: die heeft natuurlijk altijd al die sjèze op het oog!alm@ schreef:Gadvertekkel schreef:Vreselijke beesten zijn hetalm@ schreef:ik had die klotetekkel vandaag gewassen, gefond en z'n nagels geknipt. Uit pure wraak heeft hij daarna bij de buren voor de voordeur gepoept en liep weg met een hooghartig lekker puh smoelwerkmijn arme herdertjes waren volkomen van de rel bij zóveel burgerlijke ongehoorzaamheid
![]()
Mijn stinktekkel ligt al de hele avond met haar modderpoten in mijn net verschoonde bedvolgens mij kruip je er straks heel gezellig bij
én het is een goed excuus om morgen weer een schoon bedje te nemen, heerlijk
mijn natte dweil heeft een herdermand geconfisceerd, zo
de eigenares daarvan is noodgedwongen op mijn chaise longue met schapenvachten gaan liggen

Dat vindt Eebje vast niet ergJa, ik lig intussen in de aarde te paneren in mijn eigen bed

Gelijk heeft ze. Geen smerige baasjes in háár bedtekkel schreef:Mijn tekkel eist dat ík onder de douche ga: zelf vindt ze het niet nodig.....billyboy2 schreef:Mijn woeffies slapen ook in bed......maar zijn ze vies of hebben ze in dooie beesten gerold dan gaan ze eerst onder de douche