Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer Chihuahua de lul

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Weer Chihuahua de lul

Ongelezen bericht door sandrav »

:E:
laeken schreef:Ik denk dat de meeste mensen wel eens in de problemen zijn gekomen met hun honden. Wie heeft er nu een hond die nog nooit gevochten heeft en die nog nooit is aangevallen oid? Natuurlijk zijn die er wel, teefjes van zachte rassen bv. Maar zelfs mensen met een labradorreu weten vaak prima dat elke hond zijn grenzen heeft en dat een normaal knokpartijtje eigenlijk niks voorstelt. Hoort erbij want het zijn dieren. Stel nu eens dat een van de betrokken honden een chihuahua is? En dat de andere betrokken hond een pitbull is? Heel normaal hondengedrag dat ook die honden eens een woordenwisseling kunnen krijgen als je ermee op straat loopt en honden tegenkomt. Lijkt mij tenminste heel normaal want het zijn gewoon honden. Weet wel dat iets heel normaals dan heel verkeerd af zal lopen met wat pech.

Om een voorbeeld te noemen. Cleo is ubermakkelijk maar geen hond die zich laat kleineren. Ik liep met haar, komt er een reu aan, losloopgebied. Reu is hartstikke vervelend en Cleo wil hem corrigeren. Daarop volgt een korte strubbeling. Reu was een soort bordercollie dus even honden uit elkaar gebruld en niks aan de hand verder. Twee normale standaard-honden waarvan er geen gefokt is op kracht en agressie of extreem dwerg-uiterlijk. Dan is normaal hondengedrag dus geen enkel probleem. Stel nu dat mijn hond een pitbull was. Of een chihuahua, want dat is om het even. Dan waren de gevolgen dus totaal anders geweest. Dan werd ineens mijn pitbullteef aangevallen door een bordercollie. Wat dan? En wat als mijn hondje een chihuahua was geweest? Dan werd die even flink aangepakt door een bordercollie. Dat zou wel even van andere orde zijn geweest. En dat had ik dan niet zien aankomen want mijn hond was op dat moment een teef, erg sociaal en nog nooit echt gevochten oid. Toch gebeurde dat even na jaren zonder enig conflict. Gewoon omdat het honden zijn. Dus in mijn ogen moet je met een pitbull of een chihuahua gewoon hoe dan ook je verantwoordelijkheid nemen en je hond bij je houden. Niet blootstellen aan vreemde honden. Die ken je immers niet. Mensen kunnen zoveel zeggen over het gedrag van hun hond. Hij doet nooit wat is een uitspraak die niemand 100% kan voorspellen. Als ik een chi had of een pitbull dan ging die echt alleen om met honden die ik goed ken en onder toezicht. Anders maar niet. Dat ben ik de hond verplicht. En in geval van de pitbull ben ik dat mijn omgeving verplicht. Met een pitbull kan je niet rekenen op normaal en schadeloos hondengedrag als er een voorvalletje is waarbij de gemoederen even verhitten. En dat dat gebeuren kan is werkelijk doodnormaal.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

weet je wat een nozele reactie is?
dat ik mijn hond heel kort aan de riem moet houden en muilkorven voor het geval dat ik die 2 onopgevoede chi's tegen kom
tuurlijk wil ik niet dat er wat gebeurd. maar ik blijf erbij dat mocht die van mij een jump nemen op een onopgevoede chi die voor dr neus loopt te keffen is het niet mijn schuld.
echt wel...50% jouw schuld!

als staan er 20 chi's voor mijn hond d'r neus te keffen: zij zal ze niet beschadigen, hoogstens afsnauwen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

kooi schreef:
weet je wat een nozele reactie is?
dat ik mijn hond heel kort aan de riem moet houden en muilkorven voor het geval dat ik die 2 onopgevoede chi's tegen kom
tuurlijk wil ik niet dat er wat gebeurd. maar ik blijf erbij dat mocht die van mij een jump nemen op een onopgevoede chi die voor dr neus loopt te keffen is het niet mijn schuld.
echt wel...50% jouw schuld!

als staan er 20 chi's voor mijn hond d'r neus te keffen: zij zal ze niet beschadigen, hoogstens afsnauwen.
Die jump moet je voor zijn :wink:
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

blondie schreef:
Badu schreef:
mum schreef:
Sanner schreef:Natuurlijk moet die vrouw haar chihuahua's bij houden maar ik zou er toch alles aan doen dat er niks gebeurd, dat wil je toch niet op je geweten hebben?!
tja als ik mijn hond heel kort aan de riem houd en de chi's lopen los kan ik er verder maar weinig aan verhelpen, het enigste excuus dat ik heb is dat ik mijn klapkaak heb opgevoed en geleerd heb anderen te negeren, de meeste chi's hier blaffen tegen elke hond en daarom mijd ik ze ook
Excuus... waarvoor?
Als het onverhoopt mis gaat al dan niet vanuit een venijnige reactie van de grote hond terug of per abuis een lompe poot op een poreus klein hondenlichaam.
Als hondeneigenaar met hond die misschien niet alles accepteert heb je daar rekening mee te houden. Maar net zo goed heb je rekening te houden met het gedrag van je kleine hond die zich misschien niet altijd even goed gedraagt.
Gister komt er vanaf de stoep een meneer aan met twee keesjes los. Die dieren stuiteren keffend op in ieder geval mijn honden af, heb ze ook wel op anderen af zien gaan. Die man en vrouw weten dat.
Ik kom vanaf een bouwterrein waar hij heengaat. Hij tilt (de ergste blijkbaar) op, en de ander komt vanachter een geparkeerde auto richting mijn aangelijnde honden. Man roept wat om de hond te doen luisteren maar krijgt geen gehoor. Je bent tóch allebei verantwoordelijk voor je eigen daden hoor. Net zo min dat ik mijn honden maar laat gaan en doen, kan iemand anders in de wetenschap dat zijn honden uit de tetter gaan en op andere honden afgaan de honden toch gewoon aanlijnen zeker binnen de bebouwde kom :19: .
Vind het altijd wat makkelijk om naar grotere honden en eigenaren te wijzen als er wat gebeurd.
Nee vind het ook niet normaal dat een grotere hond ineens hap slik weg doet, heb echter wel een stel honden die gewoon met chi's en kleinere honden kunnen/konden in het verleden, maar ze reageren écht wel als een bepaalde hond klein of groot op een bepaalde manier op ze af komt. Uiteraard heb ik negen van de tien keer dan al aangelijnt, maar af en toe vraag ik me af waarom andere mensen dat zelf niet doen. Even tien meter doorlopen en dan losgooien als je ziet dat je hond(je) aan het fixeren is op een stel honden die totaal niet geïnteresseerd zijn omdat ze met andere dingen bezig zijn.
idd, hij hoeft ze niet eens te bijten om ze ernstig te kunnen verwonden, ik heb een grote zware hond, ik moet er niet aan denken dat die zijn poot op een klein hondje zet.
life is good
mum
Zeer actief

dubbel
life is good
kooi
Zeer actief

Maar waarom zou dat dan gebeuren, honden zijn toch ook heel voorzichtig met puppy's?
Daar zetten ze ook niet zomaar een poot op.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

kooi schreef:Maar waarom zou dat dan gebeuren, honden zijn toch ook heel voorzichtig met puppy's?
Omdat het geen puppy's meer zijn en dus ook niet als zodanig benaderd worden.
Los van dat niet iedere hond voorzichtig is met puppy's (: is niet vanzelfsprekend).
Wiel
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Sja ik vind dat het mijn plicht is om mijn chi te beschermen.
En dan hoeft een andere hond niet eens kwade bedoelingen te hebben, maar een speelse poot kan ook hard aankomen.
Als ik in een losloopgebied loop en ik zie dat er een hond op ons af komt stormen dan til ik mijn chi toch echt wel even op.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Lisette1985 schreef:Sja ik vind dat het mijn plicht is om mijn chi te beschermen.
En dan hoeft een andere hond niet eens kwade bedoelingen te hebben, maar een speelse poot kan ook hard aankomen.
Als ik in een losloopgebied loop en ik zie dat er een hond op ons af komt stormen dan til ik mijn chi toch echt wel even op.
En daarom heb ik hem dus geleerd onmiddellijk te komen als ik hem fluit, dan kan ik ingrijpen als ik dat nodig vind.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

josefientje schreef:
Lisette1985 schreef:Sja ik vind dat het mijn plicht is om mijn chi te beschermen.
En daarom heb ik hem dus geleerd onmiddellijk te komen als ik hem fluit, dan kan ik ingrijpen als ik dat nodig vind.
En dat vind ik ook heel verstandig :E: ik had het filmpje gezien ja.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
mum
Zeer actief

kooi schreef:Maar waarom zou dat dan gebeuren, honden zijn toch ook heel voorzichtig met puppy's?
nooouuu, ik las gisteren een verhaal over een jr pup die werd aangevallen en gedood door een AmBull, dus dat verhaaltje van dat honden puppen niks doen geloof ik niet zo.
life is good
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

van welke planeet kom jij :mann:
mum
Zeer actief

:LOL:
life is good
kooi
Zeer actief

mum schreef:
nooouuu, ik las gisteren een verhaal over een jr pup die werd aangevallen en gedood door een AmBull, dus dat verhaaltje van dat honden puppen niks doen geloof ik niet zo.
ik denk dat het toch wel klopt...in de natuur.
Maar wij hebben verschillen gemaakt in maat en in karakter waardoor dit toch gebeurt.

Vanmorgen zelf zo'n ervaring; we hadden een ontmoeting met een onstuimige laboradoodle van twee jaar.
Die stormde mijn kooi van zijn pootjes af, beestje ging om in een salto.
Maar deze hond had een vast speelmaatje dat op vakatie was, dat was volgens de eigenaar de reden, die was nl. een kilo of tien zwaarder dan kooi.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

kooi schreef:
mum schreef:
ik denk dat het toch wel klopt...in de natuur.
Maar wij hebben verschillen gemaakt in maat en in karakter waardoor dit toch gebeurt.

Vanmorgen zelf zo'n ervaring; we hadden een ontmoeting met een onstuimige laboradoodle van twee jaar.
Die stormde mijn kooi van zijn pootjes af, beestje ging om in een salto.
Maar deze hond had een vast speelmaatje dat op vakatie was, dat was volgens de eigenaar de reden, die was nl. een kilo of tien zwaarder dan kooi.
In de natuur hebben volwassen dieren helemaal geen compassie met jongen die niet bij hun eigen groep (roedel/kudde enz) horen. Sterker nog, die worden vaak gedood als ze een vreemde volwassene tegen het lijf lopen. Het is eerder tegennatuurlijk dat veel van onze honden alle honden en pups die ze tegenkomen zo vriendelijk benaderen.
kooi
Zeer actief

* die niet bij hun eigen groep horen...*
geldt voor alle soorten toch? :LOL:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Eigen roedel dus. En eigenlijk alle honden buiten zijn geen eigen roedel. En nee, dat geldt niet voor alle soorten dieren, er zijn ook een heleboel soorten waar een jong of vrouwelijk dier zo mag aansluiten bij de groep. Alleen mannetjes mogen dit zelden.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Waar staat dat de Chi losliep dan? Want ik heb een compleet andere versie van dit verhaal gehoord gisteravond..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:
van welke planeet kom jij :mann:
die is onder een steen uitgekropen joh :piew:

en ik word schijtziek van die vingers die altijd naar grote honden en hun eigenaren wijzen als het om kleine hondjes die zich niet kunnen gedragen gaat.
ja, ik zorg er ook voor dat er niks gebeurt maar god hoort me brommen in die gevallen en de kleine hondjes eigenaren horen dat ook :gvd:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik heb al 20 jaar am staffs, en nog nooit hebben ze de kans gekregen om wat voor hond te verwonden.
Ik vind het ook onverstandig om met wat voor hond dan ook in een park tussen de bosjes je hond los te laten lopen, je hebt totaal geen overzicht en er kan dus van alles gebeuren. Floor van anderhalf loopt smorgens vroeg los in het park, als ik bij plekken kom waar ik niet kan zien wat eraan komt gaat ze vast.
Ik zal niet zeggen dat er nooit wat kan gebeuren, maar ik doe mijn best!!
Een klein voorbeeld, laatst loop ik met Floor en mijn vriendin en haar pitbull op een omheind losloop gebied. De honden waren lekker aan het spelen, en ineens zegt mijn vriendin.. San een jack russel achter ons. Wij snel onze honden vast gedaan en weg gegaan, ons afvragend waarom die vrouw niet even riep naar ons dat ze eraan kwam. Iedereen heeft het recht om daar te zijn, en als er andere mensen daar met hun hondje willen zijn gaan we gewoon weg. Het had ook anders af kunnen lopen, en dan waren wij fout geweest met onze pit en staff.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
De3staffies
Zeer actief

Dubbel.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe je het ook wend of keert er zullen altijd honden gesloopt of gedood worden.
Net als ongelukken in het verkeer.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
De3staffies
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Hoe je het ook wend of keert er zullen altijd honden gesloopt of gedood worden.
Tsja een ongeluk zit in een klein hoekje, alleen moet je bij allebei wel goed je best doen om ongelukken te voorkomen.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
mum
Zeer actief

Ook al heb ik zonne klapkaak, hij is wel men verantwoordelijkheid, dus de chi kan hoog en laag springen het blijft altijd mijn verantwoordelijkheid, indien hij doch binnen doch buiten niet meer te handhaven is wacht hem de roze spuit, maar aan mij de taak om te zorgen dat hij altijd te handhaven is
life is good
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De3staffies schreef:
bouvierpoedel schreef:Hoe je het ook wend of keert er zullen altijd honden gesloopt of gedood worden.
Tsja een ongeluk zit in een klein hoekje, alleen moet je bij allebei wel goed je best doen om ongelukken te voorkomen.
En in beide gevallen moeten beiden goed op blijven letten m.i..
Vanmiddag ben ik aan het lopen de JR die aan de lijn zit gaat wat uit zijn tetter, zit aan de lijn en dat weet en zag ik en groet de meneer en speel verder met jut en jul. Steek over en hoor de JR weer uit de tetter gaan in combi met nog wat getetter. Springt er een loslopende chi om de J.r. heen die losliep. Baasje en kind die er mee liepen hadden de grootste lol. Zag het en besloot maar niet af te wachten of ik ook zo'n lol zou hebben of zijzelf als dat hondje nog geen enkelhoogte groot zo tekeer zou komen gaan bij mijn honden. Heb me wat afzijdig gehouden en gestopt met ballen gooien om geen aandacht te trekken én mijn honden voor de zekerheid even aan de lijn gedaan voor het geval de loslopende kleine toch zou komen :wink:.
Die andere meneer had over de stoep lopend ook zijn kleine dwingeland aan de lijn kunnen doen, flex wat mij betreft, dan had de meneer van de JR er geen last van gehad en had ik ook mijn honden niet aan hoeven lijnen omdat ik niet wist of die hond van hun op die van mij af zou komen denderen.
winniedekoe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door winniedekoe »

kleine hondjes hebben meestal de grootste bek en zijn behoorlijk dominant, omdat ze verwend worden.
tja en als er dan een hond tussen zit die denkt van Ho! maar ik ben hier de baas heb je al een probleem :p
en niet alleen chi's denken dat ze groot zijn.
mijne majesteit jackrussell trútje denkt het ook. en sinds madame drachtig is is ze ineens ook niet meer makkelijk aan de lijn (was ze al niet maar het begon beter te worden)
zo hebben we een man bij ons in de straat die graag met mij gaat staan praten en ondertussen zijn losse hond lekker bij mijn madamé laat lopen. sta ik daar met een hond die helemaal in de aanval trance staat.

nogal van dat vind ik het wel sneu
Afbeelding
13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”