Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TT en anti-jachttraining

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: TT en anti-jachttraining

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Loek schreef: Ja ik heb "jacht" honden gehad
"Jacht" honden is niet hetzelfde als jachthonden, en ik ben er nu wel weer klaar mee.
Je zit vooringenomen vanuit je eigen perspectief allerlei aannames te spuien.
Dat jouw honden het zo leerden is prachtig, en oprecht mijn complimenten. :ok:
Maar niet iedere hond is zoals de jouwe, en dus zul je niet iedere hond op die manier van het jagen af kunnen houden.
Joh Loek is zo goed daarom lees je ook nooit iets over haar hond(en) ... dus

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
Tara schreef:
"Jacht" honden is niet hetzelfde als jachthonden, en ik ben er nu wel weer klaar mee.
Maar niet iedere hond is zoals de jouwe, en dus zul je niet iedere hond op die manier van het jagen af kunnen houden.
Je draait het graag naar je eigen duim Tara maar goed, ik had al door dat het heel moeilijk voor je is, zo niet onmogelijk om toe te geven dat je fout zit met je tt :roll:
De hond van Malinois is een mechelse herder en daar moet een tt om, ze heeft die hond toch van pup af aan ? Nou dat vind ik pas een brevet van onvermogen! en zielig voor de hond :roll: :roll:
Ja doodzielig, je ziet het aan ze af of niet :E: ze zien er zo slecht uit, zo enorm teneergeslagen met uitlaten en/of met trainen... totaal geen vrolijkheid meer...
Je hebt ze ook zo vaak in real life gezien :cheer:
ow ja... en het is ook allemaal in 1 dag bedacht en uitgevoerd natuurlijk :Q: daar is niks aan vooraf gegaan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

malinois schreef: Ja doodzielig, je ziet het aan ze af of niet :E: ze zien er zo slecht uit, zo enorm teneergeslagen met uitlaten en/of met trainen... totaal geen vrolijkheid meer...
ow ja... en het is ook allemaal in 1 dag bedacht en uitgevoerd natuurlijk :Q: daar is niks aan vooraf gegaan
Als je die pup goed had opgevoed had er ook niets aan vooraf hoeven gaan want niets is zo ontvankelijk als een pup.
Maar goed ik begrijp best dat het erg moeilijk voor je is om toe te geven dat je zelf steken hebt laten vallen waardoor je een tt hebt moeten inzetten en aangaande je sport, ja ik vind het dieptriest dat ter meerdere ere en glorie van jezelf een tt ingezet word in de sport ten behoeve van hogere prestaties :ugh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Tara schreef:
Als je het niet wilt vertellen is het uiteraard ook helemaal prima, maar daarmee maak je jezelf niet echt geloofwaardiger als je het allemaal zo goed meent te weten.
Heb je zelf jachthonden gehad? Honden wier primaire interesse bij jagen ligt?

is dit net zoiets als geen mening mogen hebben over kinderdingen als je ze zelf niet hebt?

ik heb geen jachthond maar mag wel een mening hebben volgens mij
Afbeelding
Loek
Zeer actief

blondie schreef:
Loek schreef:@blondie
Ook oudere honden kan je op deze manier trainen, het zal alleen langer duren maar het gedrag kan je zeker eruit krijgen :wink:
Goh écht?!
Neem je grootje in de maling, ik geef je netjes antwoord :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef: Ja doodzielig, je ziet het aan ze af of niet :E: ze zien er zo slecht uit, zo enorm teneergeslagen met uitlaten en/of met trainen... totaal geen vrolijkheid meer...
Als je die pup goed had opgevoed had er ook niets aan vooraf hoeven gaan want niets is zo ontvankelijk als een pup.
Maar goed ik begrijp best dat het erg moeilijk voor je is om toe te geven dat je zelf steken hebt laten vallen waardoor je een tt hebt moeten inzetten en aangaande je sport, ja ik vind het dieptriest dat ter meerdere ere en glorie van jezelf een tt ingezet word in de sport ten behoeve van hogere prestaties :ugh:
Lieverd Xena is nu 11... die was bij lange na geen pup meer toen ik kwam te wonen waar veel wild voorkwam... maar Muts Loek weet het toch beter :E:
Daar waar ik voorheen woonde viel niks te jagen.
Ik heb geen steken laten vallen nee, dus hoef niks toe te geven (overigens ben ik de eerste die dat zal toegeven als het wel zo was). En ja voor de sport gebruik ik indien nodig ook een TT ja... en niet ten glorie van mezelf wel voor het africhten van mijn hond zodat hij tevens geen gevaar is voor andere mensen zoals de pakwerker. Wat dit met hoge prestaties te maken heeft weet ik dan weer niet want als je me een beetje kent (en dat doe je voor geen meter) dan weet je dat ik alles behalve wk ambities heb.
Een TT heeft standjes hoor :E:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Loek schreef:
Lieverd Xena is nu 11... die was bij lange na geen pup meer toen ik kwam te wonen waar veel wild voorkwam... maar Muts Loek weet het toch beter :E:
Ik heb geen steken laten vallen nee, dus hoef niks toe te geven (overigens ben ik de eerste die dat zal toegeven als het wel zo was). En ja voor de sport gebruik ik indien nodig ook een TT ja... en niet ten glorie van mezelf wel voor het africhten van mijn hond zodat hij tevens geen gevaar is voor andere mensen zoals de pakwerker. Wat dit met hoge prestaties te maken heeft weet ik dan weer niet want als je me een beetje kent (en dat doe je voor geen meter) dan weet je dat ik alles behalve wk ambities heb.
Nou muts Malinoise, helemaal erg een hond van 11 een tt omgooien en tuurlijk gaat het in de sport om prestaties, daarom hebben ze een tt om, je bent wel een draaikont hoor :roll:
Mag lijen dat ze het hier in Nederland zo snel mogelijk gaan verbieden dat soort martelwerktuigen :ok:
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Tara schreef:

Afbeelding
Zijn hond, die ik overigens momenteel niet heb, wel altijd gehad en meer dan voldoende ervaring :wink:
Daarom prik ik ook graag even dat opgeblazen ballonnetje van je door, je kletst namelijk uit je nek en vooral om jezelf goed te praten. Iemand die echt verstand heeft van honden en inzicht heeft in hondengedrag heeft het niet nodig om een hond die hij vanaf pup af aan heeft een tt om te hangen :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef:
Loek schreef:
Nou muts Malinoise, helemaal erg een hond van 11 een tt omgooien en tuurlijk gaat het in de sport om prestaties, daarom hebben ze een tt om, je bent wel een draaikont hoor :roll:
Mag lijen dat ze het hier in Nederland zo snel mogelijk gaan verbieden dat soort martelwerktuigen :ok:

je leest niet... ga eerst maar uitzoeken hoe oud ze was toen ze de TT om kreeg en lul daarna maar verder :ok:
En Xena heeft nog nooit een TT om gehad bij het sporten, ter uwer informatie. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet he...
Verboden is en wordt het niet, en dat is maar goed ook als je kijkt wat er voor in de plaats is gekomen in landen waar het wel zo is. (wat overigens niet wil zeggen dat ze er niet meer gebruikt worden, ik heb er een heleboel meegenomen voor Oostenrijkers waar het dus zogenaamd verboden is).
En zolang jij je er nooit in hebt verdiept oordeel je maar tot je een ons weegt. Ik vind het een prima hulpmiddel MITS goed gebruikt.
En als ik voor prestaties ging, had ik dan al niet al mijn honden weg moeten doen? Lul niet zo dom joh... :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef:
Tara schreef:

Afbeelding
Zijn hond, die ik overigens momenteel niet heb, wel altijd gehad en meer dan voldoende ervaring :wink:
Daarom prik ik ook graag even dat opgeblazen ballonnetje van je door, je kletst namelijk uit je nek en vooral om jezelf goed te praten. Iemand die echt verstand heeft van honden en inzicht heeft in hondengedrag heeft het niet nodig om een hond die hij vanaf pup af aan heeft een tt om te hangen :ok:
Je prikt maar raak... je gaat geen gelijk krijgen van mij... nooit niet, zeker niet zolang jij mijn honden niet kent en mij niet.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

De hele zooi moeten ze verbieden, tt, prikbanden en noem maar op
En blijf jij je straatje maar schoonpraten hoor, mensen met gezond verstand weten wel beter en domme meelopers zullen er altijd zijn :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:De hele zooi moeten ze verbieden, tt, prikbanden en noem maar op
En blijf jij je straatje maar schoonpraten hoor, mensen met gezond verstand weten wel beter en domme meelopers zullen er altijd zijn :wink:
Ik praat niks schoon ik ken mijn honden en ik ken mezelf en ik weet zeker dat ik ze nooit iets aan zou doen wat nadelige gevolgen voor ze zouden hebben op welke manier dan ook. Lul jij maar lekker een eind in de ruimte madam antiTT-zonder-enige-kennis-hierover.
En mocht het ooit verboden worden of ik in een land zou gaan wonen waar ze verboden waren dan is dat voor mij geen reden om ze niet te gebruiken, mocht het om welke reden dan ook nodig zijn. :ok:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Ik praat niks schoon ik ken mijn honden en ik ken mezelf en ik weet zeker dat ik ze nooit iets aan zou doen wat nadelige gevolgen voor ze zouden hebben op welke manier dan ook. Lul jij maar lekker een eind in de ruimte madam antiTT-zonder-enige-kennis-hierover.
En mocht het ooit verboden worden of ik in een land zou gaan wonen waar ze verboden waren dan is dat voor mij geen reden om ze niet te gebruiken, mocht het om welke reden dan ook nodig zijn. :ok:
Het is meneer, kan jij niet lezen of zo ?
Loek
Zeer actief

Jion schreef:
massam schreef:
Tara schreef:
Als je het niet wilt vertellen is het uiteraard ook helemaal prima, maar daarmee maak je jezelf niet echt geloofwaardiger als je het allemaal zo goed meent te weten.

is dit net zoiets als geen mening mogen hebben over kinderdingen als je ze zelf niet hebt?

Nah, zelfs als je wél jachthonden hebt is je mening niet gewenst als je methode afwijkt van die van de 'experts'. Sterker nog, als je beweert succes te hebben zonder een TT ben je gewoon een leugenaar die dom uit haar nek kletst. :lol1:
Over domheid moet een mens zich dan maar niet druk maken Jion :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef:
Het is meneer, kan jij niet lezen of zo ?
jaja... dat zal best... :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
Jion schreef:
massam schreef:
Tara schreef:

Nah, zelfs als je wél jachthonden hebt is je mening niet gewenst als je methode afwijkt van die van de 'experts'. Sterker nog, als je beweert succes te hebben zonder een TT ben je gewoon een leugenaar die dom uit haar nek kletst. :lol1:
Over domheid moet een mens zich dan maar niet druk maken Jion :ok:
precies daarom neem ik jou domme geneuzel ook met een enorme berg zout :E:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Het verbaast mij niets dat hier zoveel paranoide forummers rondwandelen als meneer de moderator het goede voorbeeld geeft :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef:
Het verbaast mij niets dat hier zoveel paranoide forummers rondwandelen als meneer de moderator het goede voorbeeld geeft :engel:
mevrouw :mann: en ik mag toch denken wat ik wil... :ok:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Loek schreef:
malinois schreef:
ja hoor meneer, net zoals ik dat mag manneke :mann:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Loek schreef:
malinois schreef:
Loek schreef:
malinois schreef:
Prima hoor :E:
Afbeelding
Loek
Zeer actief

malinois schreef:
Loek schreef:
malinois schreef:
Loek schreef: Het verbaast mij niets dat hier zoveel paranoide forummers rondwandelen als meneer de moderator het goede voorbeeld geeft :engel:
Prima hoor :E:
Mooi dan zijn we het weer helemaal met elkaar eens vent :E:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Loek schreef:
blondie schreef:
Ook oudere honden kan je op deze manier trainen, het zal alleen langer duren maar het gedrag kan je zeker eruit krijgen :wink:
Goh écht?!
Waar reageer je op dan?
Ik schreef "Van jongsafaan kun je min of meer al sturen in mijn ogen, maar als je honden op wat latere leeftijd krijgt waar bepaald gedrag al wat ingesleten zit is het ook weer anders om mee om te gaan en om op in te spelen vind ik."
Niets meer en niets minder, ook heb ik hier in dit topic geloof ik ook gezegd hoe ik met het (op)jaag gedrag van mijn hond ben omgegaan. Vandaar dus Goh écht?. Heb het met een lange lijn en afleiden en ombuigen kunnen doen. Maar niet iedere hond is daar gevoelig voor. Zelf snap ik best het gebruik van tt. Ik wil niemand in de maling nemen. Profileer ook geen tt, of grijp naar een tt als het even moeilijk of lastig is, maar wil zeker niet mensen zomaar veroordelen die het inzetten. Heb hem zelf gebruikt bij manwerk met Finn. Ja, had het gevoel dat ik faalde, heb ook niet zomaar ja gezegd, maar heb geen spijt dat hij toen is gebruikt.
Liever niet, maar dat had ik ook toen ik een hond kreeg die bleek te jagen, liever niet gehad, die ander had dat niet. Dus ga je ermee aan de slag. In mijn geval zonder tt, maar had ik echt niet door kunnen dringen nogmaals, dan had ik wel de tt ingezet.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Volgens mij hangt het heel erg van de situatie, de hond in kwestie en de baas-hond relatie af of het gebruik van een TT wel of niet een goed idee is. Ik verbaas me er vaak over dat sommigen principeel tegen het gebruik van een TT zijn. Ik denk dat het een hulpmiddel is wat je hond veel duidelijkheid kan verschaffen in waar de grenzen liggen. Dat is mi een van de belangrijkste dingen voor een hond. Ook is ten alle tijden luisteren naar de baas iig voor ij een voorwaarde om ook vrijheid te kunnen geven aan een hond. Hence snap ik niet wat er zo op tegen kan zijn. Ik heb soms het idee dat het meer het idee van mensen is dat er stroom aan te pas komt. Zelf zie ik niet in wat er nou erger is aan een afgepaste correctie met een TT (niet sterker dan noodzakelijk is voor de betreffende hond in de betreffende situatie, dus) dan aan een rukje aan een slipketting.

Het is denk ik ook vaak niet zo dat er geen andere manier is om hetzelfde te bereiken. Maar dat zal denk ik ook erg afhangen van de hond zelf, wat werkt wel en wat werkt niet. M.i. is het eigenlijk niet mogelijk om van een hond wat dit aangaat eenheidsworst te maken. Net als bij kinderen :mann: reageert nou eenmaal iedere hond weer anders op een bepaalde manier van opvoeden (of training, zo je wilt). Wel denk ik dat het vaak met een TT voor de hond heel snel duidelijk is waar de grens ligt. Dat lijkt mij toch een behoorlijk voordeel, en nee niet primair voor de baas maar juist voor de hond. Als baas lijkt het mij nog knap lastig om de TT op een goede manier te leren gebruiken, en dan heb ik het nog niet eens over de trainingen die er evt. nog aan vooraf gaan. Overigens bedoel ik dus niet dat het de enige manier is om snel duidelijkheid te geven, en dat het per see te verkiezen is boven andere manieren. En vooral ook niet dat men er niet zorgvuldig mee om hoeft te gaan. Zeker ook hulp inschakelen van mensen die heel goed weten hoe de TT te gebruiken.

Ik vind het een niet beter dan het andere. Wat mij betreft doet iedereen het fijn op zijn/haar eigen manier. Het belangrijkste is dat je als baas eerlijk naar jezelf en je hond kijkt, daar op inspeelt en er vooruitgang is op die punten die voor jou belangrijk zijn. En ik geloof niet dat als een TT een vorm van dierenmishandelin zou zijn, honden die daarmee getraint zijn nog vrij, vrolijk en idolaat van hun baas rond zouden lopen :19:

Edit: toevoeging
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

malinois schreef:
of je hond is dood omdat hij een weg over rent achter wild aan of onder de trein komt, tja dan is het probleem ook opgelost natuurlijk :Q:
Precies, dat dus!

Ik heb tot nu toe het geluk dat mijn honden niet hetzen en prima onder appel staan, maar mocht 1 van mijn honden ineens achter wild aan gaan en dus een gevaar voor zichzelf worden, dan zou ik zeker iemand in de hand nemen die me kan helpen met een TT, liever dat dan dat mijn honden nooit meer los kunnen, dat is gewoon geen optie.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jion schreef: Sterker nog, als je beweert succes te hebben zonder een TT ben je gewoon een leugenaar die dom uit haar nek kletst. :lol1:
Nou. Die van jou jagen nog, dat noem ik geen succes. Maar wellicht is onze definitie van succes anders :tongue:
Bovendien heb ik succes gehad zonder TT, en mij vinden ze geen leugenaar die dom uit haar nek kletst.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Irta schreef:Volgens mij hangt het heel erg van de situatie, de hond in kwestie en de baas-hond relatie af of het gebruik van een TT wel of niet een goed idee is. Ik verbaas me er vaak over dat sommigen principeel tegen het gebruik van een TT zijn. Ik denk dat het een hulpmiddel is wat je hond veel duidelijkheid kan verschaffen in waar de grenzen liggen. Dat is mi een van de belangrijkste dingen voor een hond. Ook is ten alle tijden luisteren naar de baas iig voor ij een voorwaarde om ook vrijheid te kunnen geven aan een hond. Hence snap ik niet wat er zo op tegen kan zijn. Ik heb soms het idee dat het meer het idee van mensen is dat er stroom aan te pas komt. Zelf zie ik niet in wat er nou erger is aan een afgepaste correctie met een TT (niet sterker dan noodzakelijk is voor de betreffende hond in de betreffende situatie, dus) dan aan een rukje aan een slipketting.

Het is denk ik ook vaak niet zo dat er geen andere manier is om hetzelfde te bereiken. Maar dat zal denk ik ook erg afhangen van de hond zelf, wat werkt wel en wat werkt niet. M.i. is het eigenlijk niet mogelijk om van een hond wat dit aangaat eenheidsworst te maken. Net als bij kinderen :mann: reageert nou eenmaal iedere hond weer anders op een bepaalde manier van opvoeden (of training, zo je wilt). Wel denk ik dat het vaak met een TT voor de hond heel snel duidelijk is waar de grens ligt. Dat lijkt mij toch een behoorlijk voordeel, en nee niet primair voor de baas maar juist voor de hond. Als baas lijkt het mij nog knap lastig om de TT op een goede manier te leren gebruiken, en dan heb ik het nog niet eens over de trainingen die er evt. nog aan vooraf gaan. Overigens bedoel ik dus niet dat het de enige manier is om snel duidelijkheid te geven, en dat het per see te verkiezen is boven andere manieren. En vooral ook niet dat men er niet zorgvuldig mee om hoeft te gaan. Zeker ook hulp inschakelen van mensen die heel goed weten hoe de TT te gebruiken.

Ik vind het een niet beter dan het andere. Wat mij betreft doet iedereen het fijn op zijn/haar eigen manier. Het belangrijkste is dat je als baas eerlijk naar jezelf en je hond kijkt, daar op inspeelt en er vooruitgang is op die punten die voor jou belangrijk zijn. En ik geloof niet dat als een TT een vorm van dierenmishandelin zou zijn, honden die daarmee getraint zijn nog vrij, vrolijk en idolaat van hun baas rond zouden lopen :19:

Edit: toevoeging
Volkomen met je eens zoals ook uit mijn bericht over de hazenhetzende spaniel bleek. Getraind anders haal je geen veldwerkwalificatie, normaal volledig aandacht voor de baas en dan..... Niet alleen een gevaar voor haar maar wat te denken van bestuurder die uitwijkt voor mijn hond en zelf een dikke boom tegenkomt.
De suggesties niet onder wild brengen, lange lijn gaan voor spaniel in de praktijkjacht niet op.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Loek
Zeer actief

Jion schreef:
Miranda schreef:
Jion schreef: Sterker nog, als je beweert succes te hebben zonder een TT ben je gewoon een leugenaar die dom uit haar nek kletst. :lol1:
Nou. Die van jou jagen nog, dat noem ik geen succes. Maar wellicht is onze definitie van succes anders :tongue:
Bovendien heb ik succes gehad zonder TT, en mij vinden ze geen leugenaar die dom uit haar nek kletst.
Nooouuu... echt geloofwaardig kom je niet op mij over Miranda. :mrgreen:

Jij beweert dat jouw hond ineens ging jagen, dat het van kwaad tot erger werd, dat een jachthondentrainer er niks mee kon (of was jij het waar hij niks mee kon? :wink: ) en dat je toen een 'withete mama' (alleen die term al :smile2: ) werd waarna het jagen gelijk over was. :U:

Nou sorry hoor, maar volgens mij heb jij nog nooit een jagende hond gezien, laat staan er één in handen gehad. :LOL:

Ik ben met twee honden met diverse problemen aan de slag gegaan en ál die problemen zijn opgelost of sterk verminderd, geen enkel gedragsprobleem heeft de kans gekregen erger te worden. Dat kun jij niet zeggen, als ik zo links en rechts je berichten lees, ondanks de ingewikkelde technieken (zie het flooding topic) die je er op los wil laten. Misschien moet je eens naar je eigen aandeel in het gedrag van je hond kijken, inplaats van de betweter uit te hangen. :lol1:
Ik denk dat Miranda naar mamma is boos heeft gekeken :LOL: :LOL: :LOL:
Laat je niet gek maken Jion, heel knap hoe je het probleem aanpakt, veel makkelijker was het natuurlijk om er stroom op te zetten of je hond stijf te vloeken, dat schijnt allemaal te werken :LOL: :LOL: :LOL:
Maar jij hebt doorzettingsvermogen want je onderdrukt de symptomen niet, je bestrijd ze :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

blondie schreef:
Loek schreef:
blondie schreef:
Goh écht?!
Waar reageer je op dan?Ik schreef "Van jongsafaan kun je min of meer al sturen in mijn ogen, maar als je honden op wat latere leeftijd krijgt waar bepaald gedrag al wat ingesleten zit is het ook weer anders om mee om te gaan en om op in te spelen vind ik."
Niets meer en niets minder, ook heb ik hier in dit topic geloof ik ook gezegd hoe ik met het (op)jaag gedrag van mijn hond ben omgegaan. Vandaar dus Goh écht?. Heb het met een lange lijn en afleiden en ombuigen kunnen doen. Maar niet iedere hond is daar gevoelig voor. Zelf snap ik best het gebruik van tt. Ik wil niemand in de maling nemen. Profileer ook geen tt, of grijp naar een tt als het even moeilijk of lastig is, maar wil zeker niet mensen zomaar veroordelen die het inzetten. Heb hem zelf gebruikt bij manwerk met Finn. Ja, had het gevoel dat ik faalde, heb ook niet zomaar ja gezegd, maar heb geen spijt dat hij toen is gebruikt.
Liever niet, maar dat had ik ook toen ik een hond kreeg die bleek te jagen, liever niet gehad, die ander had dat niet. Dus ga je ermee aan de slag. In mijn geval zonder tt, maar had ik echt niet door kunnen dringen nogmaals, dan had ik wel de tt ingezet.
?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ook :wink: maar hier is een TT helemaal niet aan de orde nog. Ik heb de teugels weer in handen genomen en ik geniet ervan om samen te wandelen ipv achter haar aan te rennen :mrgreen: leuke bijwerking is dat Kiyoshi ineens ook weer luistert. Die 2 jutten elkaar op en nu ik Jigzy verplicht in de buurt te blijven werken zijn oren ook weer.
Ik loop nu trouwens in wildarm gebied, verplicht haar op het pad te blijven en doe wat appèl en zoekoefeningen met haar.
Het uiteindelijke doel is weer veilig op de plek te kunnen lopen waar ze herten heeft gespot maar wanneer dat weer kan weet ik niet. Ik wil rustig aan beginnen om zoveel mogelijk succes te boeken.
Ik moet mevrouw wel in het oog houden, laatst verbood ik haar een zijweg in de gaan. Komt ze naar me toe rennen neemt ze haar snoepje aan en neemt ze alsnog een sprint. Kreng :mrgreen: maar ik kon haar weer snel terug roepen :wink:
Het is ook niet dat ze constant uit het zicht gaat als ze jaagt maar als ze een klein succesje krijgt dan komt ze terug als een of andere adrenalinejunk en is ze meteen onbereikbaar. Dat moet ik voorkomen en voor nu is de enige manier om jagen compleet te verbieden en appèl vast te houden.
Ik ken meer jagende staffords waarbij het niet zulke problemen geeft. Ik hem mezelf eigenlijk te weinig gerealiseerd dat het ook jachthonden zijn (geweest). Daardoor heb ik gewoon niet op tijd ingegrepen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben ook best een beetje trots hoor. Gister sprinte ze ineens naar "het" bosje waar ze altijd doorheen moet razen en ik roep haar, ze blijft stilstaan precies voor het bosje, ik roep weer en ze komt keihard naar mij toe rennen :I: mijn meisje.
Maar goed eerder deze week wilde ik met haar wat verder naar het bos fietsen nadat ze heel netjes naast mij bleef door het konijnenmaisveld, maar dat ging nog niet. Ik moest van de fiets afstappen waardoor ik heel even mijn hoofd afwende en mevrouw die nam een sprint en zat meteen vol adrenaline. Toen heb ik haar gewoon aangelijnd, geen land meer mee te bezeilen op zo een moment. Dat was even te snel denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”